Jump to content

2019.03.02 Tottenham Hotspur (B)


Polljen

Recommended Posts

Tottenham Hotspur    crest  Tottenham Hotspur   v    Arsenal arsenal.png?2016-2017    
Lørdag 2. mars 2019, kl 13:30, Wembley Stadium
Premier League, 29. serierunde 
Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium / Sumo


Foruten våre tre langtidsskadde så er de eneste usikkerhetsmomentene, Lichsteiner (mindre ryggproblem) og AMN som er tilbake i trening etter en sykdomsperiode.

Tottenhams fem siste PL-kamper har endt i tre seire og to tap (de to siste kampene). Arsenals fem siste i PL har endt i fire seire og ett tap.

Det er nå tid for del to av det store oppgjøret i Nord-London, Arsenal vant del en på Emirates. Etter en god periode så har nå Tottenham to strake tap mot Burnley og Chelsea samtidig som Arsenal har tre strake seire. Med tre poeng for Arsenal på Wembley så vil vi kun være ett poeng bak Tottene som er på tredje plass i PL. Det kan virke som at dette er et godt tidspunkt for oss å møte våre hovedfiender, men samtidig så skal en ha i bakhodet at Arsenal på bortebane på langt nær har vært et like sikkert lag som Arsenal på hjemmebane denne sesongen.

Jeg skal ikke komme med forslag til de elleve som bør starte, men jeg har noen tanker og "problemstillinger" rundt spillere og system.

Det virker som at Özil har forstått at det stilles krav til at han skal levere, og han har etter min mening levert i de siste kampene. Jeg mener Özil bør starte mot Tottene.
Mkhitaryan har vært ganske variabel denne sesongen, men har hatt noen ganske så bra kamper i det siste. Det skal mye til for å utelate armeneren.
Ett av de store problemene slik jeg ser det er spissplassen. Både Laca og Auba har levert i de siste kampene. Normalt så ville jeg sagt at valget er enkelt og at vi bør spille med begge på topp i kommende kamp, men blir kompromisset for stort defensivt hvis vi har en så offensiv lagoppstilling mot Tottenham? Jeg er usikker.
Jeg antar at Xhaka er tilbake og blir partner med Torreira på midten. 
Blir de tre stoppere bak med vingbacker, eller blir det en vanlig stopperfirer? Jeg er usikker på hva som er best i denne kampen.

Vi har en tropp med få skadeproblemer og med mange spillere som er i en bedre form enn på lenge i PL-sesongen, men det gjør det ikke lettere å velge hvilke elleve som bør starte.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 170
  • Created
  • Last Reply

Mulig dette er rette tidspunkt for oss å møtte Spurs. To strake tap for de , ute av gull kampen sier ekspertene , manageren er i hardt vær for øyeblikket , vinner vi er vi 1 poeng bak. Spurs har gått i oppløsning før de 🙂

Spørsmålet er nå om hvem det er som mobiliserer lørdag. Vi har hatt et problem på bortebane dessverre - gjør ingenting om det snur på lørdag. Vi har iallefall den mest positive inngangen til kampen. 

Link to comment
Share on other sites

Øzil bør spille, trur nok han skjønner at det stilles krav til å få spille. Hvis vi ser gjennom sesongen er det vel flere det bør stilles krav til. Untaket er vel Torr som jeg synes leverer stort sett altid. Full innsats så slår vi spurs.

Link to comment
Share on other sites

Ozil er iallefall i diskusjonen for start etter siste kamper. Pila peker oppover, eneste argumentet imot er fulle 90min sist, og han er neppe i beste kondisjonsmessige form. Uansett hvem som starter, må det være fullt trøkk fra første sparket. Skjer det, så tror jeg vi tar spurvene. Men starter man søvnige og uoppmerksomme kan denne kampen fort være over før den starta. 

Link to comment
Share on other sites

58 minutes ago, Marius- said:

Ozil er iallefall i diskusjonen for start etter siste kamper. Pila peker oppover, eneste argumentet imot er fulle 90min sist, og han er neppe i beste kondisjonsmessige form. Uansett hvem som starter, må det være fullt trøkk fra første sparket. Skjer det, så tror jeg vi tar spurvene. Men starter man søvnige og uoppmerksomme kan denne kampen fort være over før den starta. 

Med mindre Unai Emery har fått hjerneblødning starter Özil. Om han ikke holder 90 min så bytt ham ut på stillingen 0-3 etter 60 min

 

 

Link to comment
Share on other sites

Er enig i at Øzils pil peker oppover og at han bør starte i morgen. Når det gjelder Emerys hjerneblødning , Ben Elfen , så er Øzils tre siste kamper mot lag av et helt annet kaliber en Spurs.

Minner også om at Øzil ikke akkurat har for vane å stor spille i kamper som i morgen. Som den Øzil kritikker jeg har vært så håper jeg at han får starte i morgen og at han kan fremstå slik vi alle ønsker å se ham. Vi trenger noen som kan dra lasset i de resterende kamper skal vi ha et håp om topp 4. Ser gjerne at Øzil er den mannen for han har fått veldig mye kritikk - men kritikken har også vært berettiget.

Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, Gunners68 said:

Er enig i at Øzils pil peker oppover og at han bør starte i morgen. Når det gjelder Emerys hjerneblødning , Ben Elfen , så er Øzils tre siste kamper mot lag av et helt annet kaliber en Spurs.

Minner også om at Øzil ikke akkurat har for vane å stor spille i kamper som i morgen. Som den Øzil kritikker jeg har vært så håper jeg at han får starte i morgen og at han kan fremstå slik vi alle ønsker å se ham. Vi trenger noen som kan dra lasset i de resterende kamper skal vi ha et håp om topp 4. Ser gjerne at Øzil er den mannen for han har fått veldig mye kritikk - men kritikken har også vært berettiget.

Kritikken har definitivt ikke vært berettiget. 
Özil har stort sett alltid spilt godt - at han ikke har fått mer tillit enn det han har gjort gir absolutt ingen mening. Og at han har vært dårlig på trening i månedsvis og plutselig blitt svinegod kjøper ikke jeg. Det er vel ikke slik at han har drukket en magisk drikk siste tiden? 

Jeg står fast ved at Emery har feilberegnet situasjonen av Özil totalt - og nå kryper til korset. Så får man se på det som et positivt signal at Emery innser sine feil 🙂

Link to comment
Share on other sites

Det er definitivt berettiget at Øzil har fått kritikk. Dette startet under Wenger. Han hadde en rekke kamper under pari og fikk etter hvert mye kritikk. Hvis ikke du fikk det med deg , Ben Elfen , så greit nok. Det er vel ikke uten grunn at kritikken mot Øzil har vært massiv.

Han har fått sine instrukser av Emery og de har ikke Øzil klart å innfri. Derfor har han vært ute  av laget. 

Nå peker form pilen hans oppover og så får vi se nok en gang om han klarer å innfri - hvis han får spille da. Men , at Emery skal krype til korset blir fullstendig feil.

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Nå gjenstår det vel å se om Øzil skal spille nå da 🙂 Så spørs det om Øzil er klar for oppgaven i morgen også. Starter han i morgen så må han vise seg plassen verdig. Flopper han mot Spurs så kommer media igjen til å spise ham levende. Det har skjedd litt for ofte. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg lurer på om jeg rett og slett må slutte å kommentere Arsenal 😋, for hvis det er fakta at Özil knapt nok har spilt en dårlig kamp (det gjelder også under Wenger), da er min fotballforståelse så elendig at forumet ikke bør utsettes for mine ubrukelige skriblerier 😝😝

PS! Min vurdering av Özil v Emery er at det er Özil som har krøpet til korset. Slik jeg ser det så har Özil forstått at under Emery så er det ingen spillere, uansett eventuell stjernestatus, som har klippekort blant de elleve som skal starte en kamp. 

Link to comment
Share on other sites

Spot on , Polljen.  Ikke noe mer å si om det. Øzil har jo blitt slaktet dessverre. Han er vår best betalte mann og vi kan ikke bruke ham i alle kampene. Kan det bli verre. 

Når jeg tenker på hvor mange dårlige kamper Øzil fikk under Wenger så er jeg sjeleglad for at Emery har  satt en stopper for slik innsats. Nei , fortsett å skriv innlegg du Polljen for du er spot on.

Link to comment
Share on other sites

Så dere mener at dersom Özil har en dårlig kamp så skal ha slaktes herfra til helvete? Men det gjelder tydeligvis ikke andre spillere? Özil, har i likhet med alle andre, hatt dårlige, ja til og med elendige, kamper for Arsenal - i likhet med resten av lagets spillere. Han ble fryst ut (les: forsøkt mobbet ut) for å frigjøre lønn. I den perioden imponerte vi vel ikke nevneverdig? Nå er han tilbake, og det er en positiv giv i hele spillergruppa. Og Özil herjer - det er fordi han er vår beste spiller. Hele spillergruppa sprudler igjen? Tror du/dere virkelig ikke at spillerne har følt at han har blitt behandlet dårlig? Jeg tror det. Jeg tror også at det var helt bevisst at både Iwobi og Sokratis hyllet Özil etter første kampen han var tilbake. Ja, de svarte med en helgardering - for å ikke tråkke Emery på tærne - men begge snakket om hvor fint det var å ha Özil tilbake. 

Så får vi bare leve med at vi er uenige

Link to comment
Share on other sites

Er bare bra at folk har sine favoritspillere og andre er uenig, dette må vi alle tåle, må bare passé på at vi ikke blir ufine mot hverandre. Alle ønsker jo det beste for Arsenal. Som dere har forstått er jeg og har altid vert en beundrer av Øzil, fy fan for bra at vi har slike vidunderlige, teknisk, begavede spillere. som kan trø passninger som få ser eller klarer.

Link to comment
Share on other sites

Jada , vi kan ikke være enige om alt.

Over her skriver du at kritikken mot Øzil ikke er berettiget , mens resten av fotball verden har slaktet Øzils innsats siden Wengers dager. Videre så skrev du høyere opp at han alltid spiller godt.  Noe du i ditt siste innlegg toner litt ned. Du har helt rett i , Ben Elfen,  at Øzil er ikke alene om å ha dårlige kamper for Arsenal. Saken er imidlertid sånn at han er vår største stjerne. Når du som største stjerne og best betalte spiller i klubben ikke spiller godt så får du kritikk. Øzil har dessverre ikke innfridd alt for ofte i en periode og kritikken har haglet.

Nå har han gjort en god figur i 3 kamper - dårlig motstand eller ikke  - han har hatt 3 gode kamper. Så tro det eller ei Ben Elfen , men det vil glede oss alle hvis han stor spiller i morgen og vi vinner. Tror faktisk det vil glede Emery også.

 

Link to comment
Share on other sites

Ser ditt poeng i at folk har sine favoritt spillere og at det er sårt når spilleren ikke innfrir , Gunners77. Sikkert ikke så artig hvis alle er negativ til favoritt spilleren din heller. Er bare ikke enig i at Emery skal krype til korset for Øzil. Det er etter min mening Øil som bør innrette seg etter slik manageren vil ha det. 

Er det Øzil eller Emery som skal lede laget vårt ? Håper ikke det er rett at Øzil har blitt mobbet. Kan vanskelig forestille meg det.

Så er vi iallefall enige om at seier i morgen vil vi alle ha.  Og er Øzil med og leder oss til en seier så ser vi lyst på kampen mot United.

Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, Gunners68 said:

Jada , vi kan ikke være enige om alt.

Over her skriver du at kritikken mot Øzil ikke er berettiget , mens resten av fotball verden har slaktet Øzils innsats siden Wengers dager. Videre så skrev du høyere opp at han alltid spiller godt.  Noe du i ditt siste innlegg toner litt ned. Du har helt rett i , Ben Elfen,  at Øzil er ikke alene om å ha dårlige kamper for Arsenal. Saken er imidlertid sånn at han er vår største stjerne. Når du som største stjerne og best betalte spiller i klubben ikke spiller godt så får du kritikk. Øzil har dessverre ikke innfridd alt for ofte i en periode og kritikken har haglet.

Nå har han gjort en god figur i 3 kamper - dårlig motstand eller ikke  - han har hatt 3 gode kamper. Så tro det eller ei Ben Elfen , men det vil glede oss alle hvis han stor spiller i morgen og vi vinner. Tror faktisk det vil glede Emery også.

 

For å snu på det da. Mener du virkelig at Özil har spilt så dårlig at han fortjener å bli fryst ut slik han ble forsøkt av Emery? Et enkelt ja eller nei til svar holder her

Link to comment
Share on other sites

🙂 Nei. Ønsker ikke at noen skal bli fryst ut. 

Det eneste jeg har fått med meg er at Emery har bedt Øzil om å involvere seg litt mer i spillet. Videre det som alle andre har fått med seg at Øzil er skadet , syk osv.Ute av taktiske årsaker er en annen grunn.

Ingen ønsker vel et lag hvor det skal være intriger . 

Jeg mener at Øzil har hatt for mange kamper hvor han har vært under pari - men vil ta sterk avstand fra mobbing eller å bli fryst ut. 

Jeg vet ikke hva  som har skjedd i kulissene , Ben Elfen , men du virker veldig overbevist om at Øzil blir fryst ut av Emery. Håper ikke det er riktig for vi kan ikke ha det sånn.

Link to comment
Share on other sites

Både Özil og Mkhitaryan er spelarar som ser dårlige ut når dei ikkje lykkast. Spelarar som har styrken sin i å forsvare, kjempe og bryte ned motstandarden sitt spel kan ofte slippe unna med medium prestasjoner. Både Özil og Mkhitaryan var gode mot Bournemouth og eg meinar såleis at dei fortjener sjansen mot Spurs, men det kan hende at Emery meinar at eit lag med desse to og Aubameyang kanskje har litt for mykje offensive fibre. Men med desse tre på laget så er det i allefall større sjansar for at dei kan trylle fram mål ut av ingenting.

Link to comment
Share on other sites

Presterer du på laget så fortjener du å spille er mitt motto ,gunnersfan. De du nevner har hatt en stigende formkurve. Det trenger vi i morgen. I morgen trenger vi forsvars spillere i fokus og alt kreativt vi kan bruke fremover.

Emery kan bare sende 11 mann utpå så det blir spennende å se. Skal Øzil spille så må det vel bli fra start. Ligger vi under så tviler jeg på at Øzil kommer innpå og snur det. Vi trenger en med han kvaliteter fra starten av.

Link to comment
Share on other sites

Nei, BE, jeg mener ikke at at Özil (eller noen annen Arsenalspiller) skal "slaktes herifra til helvete" om han har en dårlig kamp. Jeg ser at deler av de tabloide britiske mediene har en slik tendens når det gjelder Özil og også flere andre av våre spillere. 

Når det gjelder her på forumet så mener jeg at det har vært lite av slikt. Selvsagt så kommer det noen krasse kommentarer om enkeltspillere av og til, og kanskje har godeste BE og hatt en slik kommentar en gang. Özil har på ingen måte fått noen verre behandling her på forumet enn det en god del andre spillere har fått til tider. 

Jeg har full forståelse for at du har en "godfølelsen" for en konkret spiller, andre her har kanskje en tilsvarende "følelse" for en annen spiller. Det er også helt greit for alle her å gå i forsvarsposisjon hvis man er uenig i kritikk som kommer, men vi bør alle passe oss for det overdrevne forsvar eller kritikk av enkeltspillere. 

Jeg har også "favorittspillere" i laget og kanskje er jeg til tider litt "soft" når det gjelder å kritisere de, men generelt er det dessverre slik at jeg blir ekstra skuffet når noen av mine favoritter ikke innfrir. 

Hva var pointet med dette innlegget, jeg vet egentlig ikke, jeg følte bare behov for å skrive noen ord. 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Polljen said:

Nei, BE, jeg mener ikke at at Özil (eller noen annen Arsenalspiller) skal "slaktes herifra til helvete" om han har en dårlig kamp. Jeg ser at deler av de tabloide britiske mediene har en slik tendens når det gjelder Özil og også flere andre av våre spillere. 

Når det gjelder her på forumet så mener jeg at det har vært lite av slikt. Selvsagt så kommer det noen krasse kommentarer om enkeltspillere av og til, og kanskje har godeste BE og hatt en slik kommentar en gang. Özil har på ingen måte fått noen verre behandling her på forumet enn det en god del andre spillere har fått til tider. 

Jeg har full forståelse for at du har en "godfølelsen" for en konkret spiller, andre her har kanskje en tilsvarende "følelse" for en annen spiller. Det er også helt greit for alle her å gå i forsvarsposisjon hvis man er uenig i kritikk som kommer, men vi bør alle passe oss for det overdrevne forsvar eller kritikk av enkeltspillere. 

Jeg har også "favorittspillere" i laget og kanskje er jeg til tider litt "soft" når det gjelder å kritisere de, men generelt er det dessverre slik at jeg blir ekstra skuffet når noen av mine favoritter ikke innfrir. 

Hva var pointet med dette innlegget, jeg vet egentlig ikke, jeg følte bare behov for å skrive noen ord. 

😘

Selvfølgelig har spillere fått gjennomgå av meg, men ingen har fått gjennomgå mer enn Almunia 😂

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Ben Elfen said:

For å snu på det da. Mener du virkelig at Özil har spilt så dårlig at han fortjener å bli fryst ut slik han ble forsøkt av Emery? Et enkelt ja eller nei til svar holder her

Du dikterer jo premissene man skal svare ja/nei på her.. Mens den egentlige uenigheten ligger nettopp i premissene. Du mener Ozil er mobba/fryst ut ect, mens jeg og fler mener dette ikke stemmer. Så jeg vil tro vedkommende du spør her ikke ønsker svare ja/nei, for det blir feil åkke som. 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...