Jump to content

2019.02.27 AFC Bournemouth (H)


Polljen

Recommended Posts

 

arsenal.png?2016-2017   Arsenal   v   AFC Bournemouth  AFC Bournemouth  crest
Onsdag 27. februar 2019, kl. 20:45. Emirates Stadium
Premier League, 28. serierunde.

Kampen vises IKKE direkte på TV2 Premium (der sendes oppgjøret Chelsea - Tottenham). Kampen sendes i opptak påfølgende dag 
kl. 14:00 (Sport 1) og 20:00 (Sport Premium)

Skadesituasjonen er i stor grad uendret. Lichtsteiner gikk av banen tidlig i første omgang mot Soton, om det er noe alvorlig vites ikke i skrivende stund. Iwobi måtte også ut med en liten trøkk. AMN har slitt med sykdom og er kanskje klar igjen til onsdag.

Vår motstander Bournemouth ligger midt på tabellen og har to seire en uavgjort og to tap på sine fem siste kamper. Arsenal har fire seire og ett tap på sine siste fem i PL.

Jeg skal ikke komme med noen forslag til hvilke av våre som bør starte denne kampen, men jeg vil nevne at vi i de to påfølgende PL-kampene skal møte henholdsvis Tottenham og Man U (med en åttendedelsfinale i EL mellom de to kampene).

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 73
  • Created
  • Last Reply

En god første omgang mot S’hampton. Følger Arsenal opp så kan det bli kamp helt inn om topp 4. Nøkkelkamper er selvf Spurs og United, men ingen av lagene Arsenal, United eller Chelsea vil vinne alle sine resterende. Derfor blir kampene mot lag som B’mouth være ekstremt viktige. 

Özil inn sammen Ramsey og Auba. Ut med Iwobi (trolig ikke klar uansett), HM7 (selv om 1. omgang var sesongbeste) og Kola. Sistnevnte trenger vi mot Spurs og kan få litt hvile nå  

Mitt forslag:

                           Leno

     Mustafi        Kosc    Sokratis

              Torreira    Xhaka

Ramsey                               Monreal

                        Özil

      Laca                      Auba

Link to comment
Share on other sites

Vi trenger en ny seier onsdag - men vi får be til gudene om at skade kvoten er brukt opp for i år. Vi trenger definitivt flere skader før kampene mot Spurs og United.

Starte med Øzil høres bra ut. Han har hatt to positive kamper nå og trenger en til før Spurs kampen.  Vi trenger en Øzil i godt slag til den kampen. Han har det ekstra kreative få andre har. Får han sjansen nå så må han gripe den. Han må vise en gang for alle at han hører hjemme i laget - og han må vise det på banen. Han kan ikke leve på gamle bragder. Han kan gå ut på banen og vise  Emery og hele media verden at de har avskrevet han for tidlig. 

Har selv avskrevet Øzil på grunn av hans manglende prestasjoner for laget. Slår han nå kraftig tilbake så er ingen ting bedre en det.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, RP7 said:

En god første omgang mot S’hampton. Følger Arsenal opp så kan det bli kamp helt inn om topp 4. Nøkkelkamper er selvf Spurs og United, men ingen av lagene Arsenal, United eller Chelsea vil vinne alle sine resterende. Derfor blir kampene mot lag som B’mouth være ekstremt viktige. 

Özil inn sammen Ramsey og Auba. Ut med Iwobi (trolig ikke klar uansett), HM7 (selv om 1. omgang var sesongbeste) og Kola. Sistnevnte trenger vi mot Spurs og kan få litt hvile nå  

Mitt forslag:

                           Leno

     Mustafi        Kosc    Sokratis

              Torreira    Xhaka

Ramsey                               Monreal

                        Özil

      Laca                      Auba

Jeg har få problemer med det laget du har satt opp, med unntak av Ramsey som vingback. Jeg har mine tvil om at Ramsey vil være disiplinert nok til å holde kanten, slik jeg oppfatter han så fungerer han bedre i en sentral event. fri rolle. 
Med Lichtsteiner sine ryggproblemet og AMN's noe langvarige sykdomsavbrekk, så har vi kanskje ikke så mange andre muligheter. Mustafi på back, der han spilte siste del av kampen mot Soton, fungerte heller dårlig (offensivt). Spørsmålet er om vi kanskje skulle sjanset litt med Jenkinson?
En trestopper-linje støtter jeg, hvis både Licht og AMN er usikre til denne kampen.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Marius- said:

Emry har forklart litt i uka som var ang Suarez og hans manglende spilletid. Vi får håpe han raskt kommer seg opp i formen, og ikke spilles bare fordi han er hentet. 

Vi må være det eneste laget i verden som henter en spiller på 6 mnd langt lån i januar bare for å finne ut av at han ikke er matchfit... Hele poenget med lån i januar er at spiller skal kunne bidra umiddelbart, ikke at han skal adapteres til spillestil og gradvis fases inn. Når skal han spille? Fra midten av mai og til 30.06 når låneavtalen går ut??

Innhoppet til stakkars Suarez mot City er helt på høyde med Swansea-kampen til Chambers. Står som et av de vondeste minnene fra denne sesongen..

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, RP7 said:

Vi må være det eneste laget i verden som henter en spiller på 6 mnd langt lån i januar bare for å finne ut av at han ikke er matchfit... Hele poenget med lån i januar er at spiller skal kunne bidra umiddelbart, ikke at han skal adapteres til spillestil og gradvis fases inn. Når skal han spille? Fra midten av mai og til 30.06 når låneavtalen går ut??

Innhoppet til stakkars Suarez mot City er helt på høyde med Swansea-kampen til Chambers. Står som et av de vondeste minnene fra denne sesongen..

Tja det kan du si. Samtidig er du så negativ til klubben for tiden at den minste ting blir sammenlignet med det «værste» som tildligere har skjedd.

Mest sannsynlig er Suarez en Emry uanstt kjøper til sommeren, sånn sett blåser han vel fort vekk i om han ikke ennå er matchfit. Det er fremdeles en stund igjen av sesongen, og jeg ser for meg han blir mer og mer involvert. Allerede aktuell fra start ikveld..

Link to comment
Share on other sites

Ingen ting av det lille jeg har sett av Suarez tyder på at han noensinne blir god nok for Arsenal. Hadde ønsket at vi heller hentet opp en fra egne rekker. Dessverre får Arsenals talenter svært begrenset med muligheter under Unai Emery. Det gir neppe gode signaler til ungdommene. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Spenstig å konkludere ang spillern etter 25min spilletid eller hva det er ;) Du har jo bedre spillerkunnslap enn de beste speidere i verden der altså. 

Men ja, mulig man kunne hentet fra egne rekker. Men de aktuelle er lånt ut allerede. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Marius- said:

Tja det kan du si. Samtidig er du så negativ til klubben for tiden at den minste ting blir sammenlignet med det «værste» som tildligere har skjedd.

Mest sannsynlig er Suarez en Emry uanstt kjøper til sommeren, sånn sett blåser han vel fort vekk i om han ikke ennå er matchfit. Det er fremdeles en stund igjen av sesongen, og jeg ser for meg han blir mer og mer involvert. Allerede aktuell fra start ikveld..

Vi betaler for å låne ham og vi betaler lønn.

Syns ikke du det er merkelig; hente en spiller i vintervinduet og så finne ut at han trenger tid på å tilpasse seg?

Jeg mener i tillegg det er ufint ovenfor en spiller som overhode ikke er tilpasset å sende ham ut mot City borte. Forventet Emery at han skulle bidra med noe?

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, RP7 said:

Vi betaler for å låne ham og vi betaler lønn.

Syns ikke du det er merkelig; hente en spiller i vintervinduet og så finne ut at han trenger tid på å tilpasse seg?

Tja var vel en viss svenske som kom ett januar vindu ferdig skadd ;)

Men hvis han kan spille fra nå og ut, ser jeg ikke det store problemet. Hvis han fremdeles i mai ikke har spilt noe særlig ser jeg poenget ditt. 

Link to comment
Share on other sites

Er også spent på å se om Sarri tør å benke Kepa. Det burde han virkelig.

 

Jeg håper egentlig at Chelsea vinner den kampen. Tottenham er alltid kapable til falle ut av topp fire.

 

Måtte aldri en CL-kamp spilles på deres nye stadion!

Link to comment
Share on other sites

49 minutes ago, Tapapa said:

Arsenal: Leno, Papastathopoulos, Koscielny, Monreal, Jenkinson, Guendouzi, Torreira, Kolasinac, Mkhitaryan, Ozil, Aubameyang.

Subs: Cech, Elneny, Ramsey, Lacazette, Iwobi, Mustafi, Suarez.

Litt rart at vi ikke spiller med Laca i dag synes jeg

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...