Jump to content

2019.02.21 BATE Borisov (H) Europa League


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2016-2017    v    BATE Borisov          crest  BATE Borisov
Torsdag 21. februar 2019, 18:55. Emirates Stadium
Europa League - 16-dels finale, andre  kamp. BATE vant første kamp 1-0
Kampen vises live på TV2 Zebra og TV2 Sumo

 

Med unntak av våre tre langtidsskadde spillere så er det ingen andre spillere som i skrivende stund er å anse som å være på skade-/sykeliste.
Lacazette vil være suspendert i denne kampen etter det røde kortet han pådro seg i Borisov.

Resultatet og tildels også mye av spillet som ble levert av våre i den første kampen i Hviterussland var begredelig, men selv en såpass skeptisk/negativ person som undertegnede både forventer og tror på en klar seier når BATE kommer for å spille returkampen i London.  
 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Bate Borisov har følgende statistikk i UEFA Champions League:

Kamper: 93

Seiere: 34, Uavgjort: 27, Tap: 32

Å kalle det ett U-lag er vel å dra den litt langt. Det er lov å være forbanna på ett ett måls tap borte på en potetåker, men ikke lag det til mer enn det er. 

Skulle vi derimot ikke gå videre etter å ha spilt hjemme i tillegg, da kan man godt rasle mer med sablene. Men det skjer neppe...

Link to comment
Share on other sites

At Özil ikke spiller er i alle fall ikke et hån mot en av fansen, det vil si undertegnede.

Selvsagt vil jeg se Özil spille, men jeg kjøper ikke den "meningen" som jeg har lest enkelte steder tidligere som, gir et inntrykk av at Özil er den eneste "uskyldige" part når det gjelder det at han har fått så lite spilletid.

Jeg mener at Özil har kapasitet til å være en av våre beste spillere, men det betyr samtidig at han selv må ta et større ansvar både på banen og også utenfor banen.
Det er mange unnskyldninger som blir brukt av deler av fansen når han ikke leverer det han burde, og jeg kjøper svært få av disse unnskyldningene. Kanskje den eneste "unnskyldningen" jeg aksepterer er at han de nødvendige defensive genene som enkelte etterlyser. For meg så er det helt greit at Özil ikke tar like stor del i den defensive jobben som de fleste andre på laget må gjøre, men det er et behov for at han tar seg selv i nakken når det gjelder det han presterer fremover. Det er ikke bare det han presterer rent spillemessig han trenger å ta tak i, like så mye er det et behov for at han tar tak i det "psykiske" . Han virker for ofte uinteressert og/eller oppgitt ut når det er noe lite som går han i mot. 
Jeg godtar forklaringer om at han ikke alltid ikke klarer å levere sitt beste på grunn av manglende evner til spillere rundt han, men jeg godtar ikke at dette er en god forklaring til at han ikke virker så veldig interessert i å levere til tider. 
Özil har faktisk ett vist ansvar for å prøve å få mest mulig ut av sitt potensiale uavhengig av hvem han har rundt seg, han har også et visst ansvar for å prøve å få mest mulig ut av de eventuelle "middelmådige" spillerne han har rundt seg..

Så lenge Özil selv viser vilje på banen så kommer jeg ikke til å være nå negativ til han selv om forholdene ellers ikke er optimale nok til at han får ut sitt hele potensiale, men jeg må si at det er lenge siden jeg har sittet med følelsen av at Özil har vist en slik vilje.

Man kan gjerne påstå at Özils problem er at han blir "mobbet" av Emery, men slik jeg ser det så går Özil sin manglende vilje tilbake til før Emery kom til klubben. Jeg vet ikke om Wengers "teori" er korrekt, men samtidig så er AW inne på noe når han sier at det virker som at Özil etter at den nye gode kontrakten ble signert kom inn i en "komfortsone". jeg vet egentlig ikke, men kanskje har ikke Özil så mye å spille for lenger, han har en særdeles god og relativt lang kontrakt (han vil være nesten 33 år når denne kontrakten går ut i 2021).

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Marius- said:

Bate Borisov har følgende statistikk i UEFA Champions League:

Kamper: 93

Seiere: 34, Uavgjort: 27, Tap: 32

Å kalle det ett U-lag er vel å dra den litt langt. Det er lov å være forbanna på ett ett måls tap borte på en potetåker, men ikke lag det til mer enn det er. 

Skulle vi derimot ikke gå videre etter å ha spilt hjemme i tillegg, da kan man godt rasle mer med sablene. Men det skjer neppe...

Jeg er enig med deg Marius i at BATE ikke er et u-lag, men samtidig så er dette et lag som er i oppkjøringen for en ny sesong, Det er et lag med lite kamptrening når vi møtte de sist uke og det er dette faktum som gjør meg mest irritert.

Enkelte synes å være ganske "tabloide" i sin vurdering av kampen og det som skjer rundt klubben ellers. Jeg forstår bakgrunnen og ut fra det jeg har skrevet de siste årene så er jeg langt på vei enig når det gjelder grunnlaget for kritikken, men som sagt det som skrives (jeg tenker da ordlegging) blir av og til litt for overdrevet selv for en surmaget gammel gubbe som undertegnede.

 

Link to comment
Share on other sites

Kampen borte sist uke ble ganske riktig spilt på en forferdelig potetåker som det sies over her.. Føler meg temmelig sikker på at det vil bli en helt annen kamp i morgen på en ordentlig matte ( håper iallefall det ).

Føler meg også rimelig sikker på at kampen sist uke på en sånn bane ikke hadde vært noe annerledes med Øzil på banen. I de to siste sesongene til Wenger startet nedturen til Øzil. Det ble etter hvert for mange kamper hvor Øzil fikk kritikk. Alle viste han kunne bedre en det han leverte. 

Emery kommer inn og vi ser alle at han forventer innsats av alle på banen. Han sier også utad at han har tatt dette opp med Øzil.  Hva som har skjedd under disse samtalene er ikke godt å si. Han er ute av laget , så er han kaptein , deretter syk , ute av taktiske årsaker. 

Det er ikke godt å si hva som skjer med han. Han kan egentlig løse det selv ved å involvere seg litt mer når det gjelder å gjenvinne ballen når han mister den. Litt mer glød og entusiasme i det offensive. Ikke bare stå oppgitt tilbake når ting ikke funker , som Polljen sier over her. Han er vår best betalte spiller i klubben noensinne. Han er vår såkalte superstjerne. Da stilles det forventninger og når de ikke innfris så blir det kritikk. Sånn er det i alle klubber.  Kampen i morgen må vel være som skapt for Øzil. Spiller han fra start så må han levere og det presset må en verdensmester tåle. Så får vi håpe at dette er en kamp som kan få han i gang og til det beste for laget. 

Link to comment
Share on other sites

Det ble dessverre et tap mot et lag som har hatt spillefri siden desember. Vi stilte et bra lag og skulle definitivt ha gjort det bedre. Det var mange som var langt under pari. Jeg velger å forsvare lagets dårlige prestasjon sist uke med elendig baneforhold som favoriserte hjemmelaget..

Hvis vi ryker ut for dette laget i dag så må det vel være tidenes bombe i Europa for Arsenal.Tapet hjemme mot Østersund er fortsatt mitt rock bottom , men vi gikk dog videre.

I følge uttalelser fra Emery foran denne kampen så har Øzil trent bra denne uken. Emery har gitt Øzil beskjed om å bli kvitt skadene og sykdommene så han kan trene med laget og dermed også være aktuell for å spille. Dette har jo pågått en stund  dessverre så vi får se hva som skjer videre. Dette må iallefall være en kamp for Øzil hvor han kan vise seg frem .

Link to comment
Share on other sites

Bør vinne denne kampen, noe jeg trur vi gjør. Er vel den beste sjansen til å kvalifisere oss til CL. Har gitt opp håpet om 4 plassen vist ikke laget skjerper seg. Men har vi egentlig noe i CL å gjøre?  Uten skader og med 100% innsats mener jeg vi ikke trenger å  handle så mye. Synes egentlig vi begynner å få en svak midtbane med Øzil og Ramsey borte. Mangler mye på den offensive delen med de 2 borte. For se om Suares kan overaske. Er så forbanna frustrerende å se de så gode som de var mot spurs også bare være helt elendig i flere kamper. Sitter å vurdere om jeg gidder å reise over igjen denne sesongen når det skorter så totalt på innsats og laget ikke gidder å takke supporterne etter en bortekamp slik som mot Bate. FLAUT.

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Ben Elfen said:

Hvorfor Torriera og Kolasinac på benken i dag?

Torreira har spilt mye og fått en del "juling", så jeg ser ikke det store problemet med at han får hvile litt ekstra i forkant av PL-kampen til helga. Monreal er et godt alternativ til Kolasinac i dag. 

Laget som er valgt i dag er mer enn godt nok til å slå traktorfabrikklaget, om innstillingen til de elleve utvalgte er god nok er det store spørsmålstegnet sett fra mitt ståsted. 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...