Jump to content

2019.02.14 BATE Borisov (B) Europa League


Polljen

Recommended Posts

1 minute ago, sas2002 said:

Maint. Niles sliter med mye av det samme som Gibbs. Kommer nok aldri til å bli noe mer der dessverre. 

Mest forbanna på instillingen hans. Gir opp og ser ned når han feiler, istedenfor å jobbe som fanden. Ufattelig nonchalant spillestil, noe som ser teit ut når man ikke er god nok.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 123
  • Created
  • Last Reply
1 hour ago, antonius_blok said:

Eller så gir man manageren noen år på å bygge opp laget etter sin stil. Dette krever kjøp av egnede spillere, men også drilling av de spillerene som allerede er til rådighet. 

Dette er helt vanlig i profesjonell fotball. 

Mourinho anno 2018 er er dårlig eksempel. Prøv Klopp i sesong én i Liverpool. 

 

Fullstendig uenig. Du begynner med det du har, etterhvert som du får på plass det du ønsker så dreier du om på stilen. Hvordan skal du få med deg laget og spillerne hvis du går på tap etter tap og argumentet er: «så snart jeg får byttet deg ut så blir vi gode»???

Klopp lovpriset sin tropp (se intervjuene han ga hvor han roser spillere, lag, by og supportere) og ga ubegrenset tillit til spillerne. Etterhvert tilføyde han det som manglet etter at systemet var satt og manglene manifesterte seg. Det er fullstendig motsatt av hva Emery gjør nå. Ikke fast system, rotasjon, påpeker mangler, sier han de trenger tid... Det er han på den ene siden og det er spillerne på den andre; ingen enhet, ingen samhørighet som Klopp sverger til ved hver minste anledning. Ser du ikke forskjellen?

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Gunners68 said:

Husk det folkens at det her på forumet ble seriøst hevdet at vi kunne ende på en 2 plass i PL denne sesongen. Noen av oss var litt mer avventende og hverdagen har for lengst innhentet oss. Vi kan ha en god dag og slå hvem som helst. Men , vi er i stand til å tape for hvem som helst også.

Hvorfor er det så viktig for deg å presisere at andre forumister tok feil i høst? Dette begynner å bli ganske repetetivt. Det var mange som gledet seg over tingenes tilstand i fjor høst, og hvorfor skulle de ikke det? Vi spilte 22 kamper uten å tape. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Marius- said:

I fare for å kverulere, men alle på landslag?

Såvidt jeg vet spiller ikke:

Leno, Mustafi, Bellerin, Kos (lagt opp), Lacazette eller Monreal noe fast på sine respektive landslag.

Noen har vært innom, men blir sjeldent/aldri valgt ut lenger. Selv Ozil spiller ikke på landslag, selv om det er jo selvsagt en sak for seg selv. (Forøvrig etter denne greia han har totalt mistet formen)

Men som nevt tidligere så må hver og en få ha sine egne meninger om hvor god eller dårlig troppen er.

Jeg tipper knapt en spiller fra oss hadde kommet inn på Pool, City, Tottenham eller United sitt lag. Men det er igjen min mening, og for meg hovedgrunnen til at det ikke hjelper med Emry, Klopp eller Guardiola som trener. Tviler på noen hadde klart å prestere over tid med denne troppen. Både kvaliteten og sammensetningen er for dårlig. Arsenal er i dønn motsatt forfatning enn hva Wenger messet om at han skulle overlevere fra seg. 

Kosc ville spilt og blitt verdensmester med Frankrike uten skaden. 

Mustafi er verdensmester

Leno ok

Özil trenger vi ikke diskutere. Var den spilleren som skapte flest sjanser pr spilleminutt under VM. Fortsatt den som skaper flest sjanser pr min for Arsenal.

Laca inn og ut av landslag som er verdens beste lag.

Bellerin og Monreal i vannskorpen til Spania..

I fare for å kverulere? Syns du trekker det veldig langt uten å faktisk vurdere spillerne. 

Du ville ha sammenligning med United:

Young? Bailly? Lindelöf? Shaw? Herrera? Matic? 

Kvaliteten på landslag eller spilletid landslag? 

Syns vi må slutte å se på enkeltspillere  dette er et system som ikke fungerer mer enn noe annet  

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, RP7 said:

Fullstendig uenig. Du begynner med det du har, etterhvert som du får på plass det du ønsker så dreier du om på stilen. Hvordan skal du få med deg laget og spillerne hvis du går på tap etter tap og argumentet er: «så snart jeg får byttet deg ut så blir vi gode»???

Klopp lovpriset sin tropp (se intervjuene han ga hvor han roser spillere, lag, by og supportere) og ga ubegrenset tillit til spillerne. Etterhvert tilføyde han det som manglet etter at systemet var satt og manglene manifesterte seg. Det er fullstendig motsatt av hva Emery gjør nå. Ikke fast system, rotasjon, påpeker mangler, sier han de trenger tid... Det er han på den ene siden og det er spillerne på den andre; ingen enhet, ingen samhørighet som Klopp sverger til ved hver minste anledning. Ser du ikke forskjellen?

Dette henger ikke helt på greip. Emery har ikke gått på tap etter tap noe mer enn Klopp gjorde. Klopp prøvde, som Emery, å implementere sin egen stil, gegenpress i hans tilfelle, i Liverpool fra sesong én. Liverpool var hyperaktive i presset den sesongen, men havnet langt bak topp 4. Klopp har fått mange vinduer og massivt med penger for å - ja - bytte ut spillere som passer til hans stil. 

Emery ligger på mange måter bedre an enn det Klopp gjorde i sin første sesong. Riktignok tweaker han i overkant mye, men man må kunne anta at dette i alle fall til dels er for å bøte på mangler i spillermateriell kontra ønsket spillestil. 

At Emery og Klopp er ulike typer er det ingen tvil om, men her er Klopp ekstrem, selv om han forøvrig skjeller ut spillerne i mye større grad enn Emery under kamp. Klopp nevnte vel også at han trengte et par sesonger i Liverpool for å kunne kjempe om de største trofeene eller? 

 

Link to comment
Share on other sites

Få inn Øzil, å skylde på at Emery arvet " problemet" er etter min mening ingen unnskyldning for at ikke han skal spille. Dette er Emery sitt ansvar, tross alt han som er manager nå. Emery må fan med ordne opp i dette uansett hva som har skjedd før. Er fan med flaut at han ikke spiller. 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, antonius_blok said:

Dette henger ikke helt på greip. Emery har ikke gått på tap etter tap noe mer enn Klopp gjorde. Klopp prøvde, som Emery, å implementere sin egen stil, gegenpress i hans tilfelle, i Liverpool fra sesong én. Liverpool var hyperaktive i presset den sesongen, men havnet langt bak topp 4. Klopp har fått mange vinduer og massivt med penger for å - ja - bytte ut spillere som passer til hans stil. 

Emery ligger på mange måter bedre an enn det Klopp gjorde i sin første sesong. Riktignok tweaker han i overkant mye, men man må kunne anta at dette i alle fall til dels er for å bøte på mangler i spillermateriell kontra ønsket spillestil. 

At Emery og Klopp er ulike typer er det ingen tvil om, men her er Klopp ekstrem, selv om han forøvrig skjeller ut spillerne i mye større grad enn Emery under kamp. Klopp nevnte vel også at han trengte et par sesonger i Liverpool for å kunne kjempe om de største trofeene eller? 

 

Du har rett. Arsenal har ikke gått på tap etter tap. Det var rett og slett feil av meg. 

Det jeg skulle skrevet var gått kamp etter kamp uten å overbevise eller vise til en stil eller system. 

Mitt poeng var at Klopp brukte de spillerne han hadde i troppen til å implementere sin stil og ga dem tillit til tross for de manglende resultatene den sesongen. Han var forutsigbar, sterk og klar i intervjuer og insisterte på at dette vil bli bra. 

Dette står i sterk kontrast til det vi er vitne til i vår klubb. Det er ikke et gjenkjennelig system, det er endring av formasjon, det er vingling mellom spillere og spillere som nærmest virker å være frosset ut. 

Det blir lite samhold, selvtillit og glede i en fotballtopp av slikt. 

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, RP7 said:

Du har rett. Arsenal har ikke gått på tap etter tap. Det var rett og slett feil av meg. 

Det jeg skulle skrevet var gått kamp etter kamp uten å overbevise eller vise til en stil eller system. 

Mitt poeng var at Klopp brukte de spillerne han hadde i troppen til å implementere sin stil og ga dem tillit til tross for de manglende resultatene den sesongen. Han var forutsigbar, sterk og klar i intervjuer og insisterte på at dette vil bli bra. 

Dette står i sterk kontrast til det vi er vitne til i vår klubb. Det er ikke et gjenkjennelig system, det er endring av formasjon, det er vingling mellom spillere og spillere som nærmest virker å være frosset ut. 

Det blir lite samhold, selvtillit og glede i en fotballtopp av slikt. 

OK, kjøper den. Jeg er heller ikke fornøyd med alt som skjer, og er enig i at Emery ikke får Arsenal til å se ut som et lag som kjemper for hverandre for tiden. De fremstod dog slik i starten av sesongen, og man kan jo begynne å spekulere i hvordan Özil-situasjonen påvirker laget. 

Likevel:

- Liverpool anno 2014/15: 6. plass 62 poeng

- Liverpool anno 2015/16: 8. plass 60 poeng

Det siste var Klopps første år, riktignok fra 8. oktober, og året «alle» de store var i i transisjon. Leicester vant. 

Gi Unai mer tid. Vi ligger ikke noe dårligere an enn der vi burde ligge.

 

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Verminator5 said:

Hvorfor er det så viktig for deg å presisere at andre forumister tok feil i høst? Dette begynner å bli ganske repetetivt. Det var mange som gledet seg over tingenes tilstand i fjor høst, og hvorfor skulle de ikke det? Vi spilte 22 kamper uten å tape. 

ALLE gledet seg over den gode perioden vi hadde i høst Verminator5. Men , poenget mitt var at flere tok skikkelig av og snakket om minst 2 plass om ikke 1 plass i PL. Så var det at undertegnede , Polljen og noen til var litt mer nøkterne. Vi så i flere av de kampene vi vant at det var  så vidt skjorten rakk ræven.  Da haglet det inn noen kommentarer om hvorfor man måtte være så negativ. Vel , grunnen var at vi mer enn en gang har sett at vi kan falle sammen som korthus. 

Jeg vet ikke om vi klarer å få til en skikkelig god rekke til uten tap. Skal vi henge med om den berømte 4 plassen så må vi det.  Vi skal møte Spurs og United snart  og har ikke råd til å tape mot de. Til tider spiller vi helt ræva og jeg tviler fortsatt meget sterkt på en 4 plass.  Men , en ny lang ubeseiret rekke vil glede oss ALLE igjen Verminator 5 - selv med dårlig spill.

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, RP7 said:

Kosc ville spilt og blitt verdensmester med Frankrike uten skaden. 

Mustafi er verdensmester

Leno ok

Özil trenger vi ikke diskutere. Var den spilleren som skapte flest sjanser pr spilleminutt under VM. Fortsatt den som skaper flest sjanser pr min for Arsenal.

Laca inn og ut av landslag som er verdens beste lag.

Bellerin og Monreal i vannskorpen til Spania..

I fare for å kverulere? Syns du trekker det veldig langt uten å faktisk vurdere spillerne. 

Du ville ha sammenligning med United:

Young? Bailly? Lindelöf? Shaw? Herrera? Matic? 

Kvaliteten på landslag eller spilletid landslag? 

Syns vi må slutte å se på enkeltspillere  dette er et system som ikke fungerer mer enn noe annet  

 

 

 

For å svare noe av dette ut:

Mustafi har ikke vært på landslaget på siste år. Det året han var i troppen og Tyskland ble verdensmestere spilte han kun deler av kampene mot Ghana og Algerie. Ellers har han hovedsakelig Internasjonale treningskamper for Tyskland på samvittigheten. Han er verdensmester ja, men var aldri en vital brikke i troppen. Noe ala Jenkinson på Arsenal om jeg skal sammenligne. 

Kos hadde minst vært med i troppen til Frankrike, om han hadde spilt fast har jeg mine tvil om. Men det blir synsing, Kos er godt over middagshøyden. 

Lacazette har 16 kamper for Frankrike, 13 av de er privatlandskamper. Ellers er han ikke med i troppene.

Bellerin har 3 kamper for Spania, ikke vært plukket ut i en eneste tellende kamp. 

Nacho har vel spilt en tellende kamp for Spania, ellers privatlandskamper hovedsakelig.

dette er hentet fra transfermarkt så med forbehold at data der stemmer...

Ellers:

Young? Bailly? Lindelöf? Shaw? Herrera? Matic? 

Syntes kapteinen deres Young har spilt bra lenge. God rutine, tviler på at Bellerin hadde danka han ut.

Bailly - Linderløf: Minst like gode som våre stoppere, unge også. 

Shaw er jojo, mye bra mye dårlig. Ganske likt våre spillere på den plassen.

Herrera og Matic: Helt jevnt med med våre tilsvarende spillere. Ser ikke at noen av de eller våre er markant bedre. Personlig er en ungdommelig Torreira er mer attraktivt enn en aldrende Matic. 

Link to comment
Share on other sites

Enig vedr den lange rekken uten tap. Spillemessig så var vi ikke akkurat overbevisende og vi hadde masse marginer og litt flaks og man ble litt revet med. Emery har nå 3 mnd til med å definere hva han vil. Han kommer fra direct fotball med Sevilla og Valencia men måtte bli possesion med Psg. Nå ser jeg ingen av delene!. Bestem deg og få maks ut av de spillerne du har selv om jeg forstår problemet ditt med Mustafi😂

 

Link to comment
Share on other sites

Under den rekken av ubeseirede kamper ble undertegnede selv revet med. Vi hadde noen virkelige gode kamper , men det var for mange av de som ganske riktig langt fra var overbevisende. Det som gledet mest i de kampene var at vi nektet å tape. Det  var innsats og tæl. Det var en type innsats som mange savnet under Wengers ledelse de siste årene.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Marius- said:

For å svare noe av dette ut:

Mustafi har ikke vært på landslaget på siste år. Det året han var i troppen og Tyskland ble verdensmestere spilte han kun deler av kampene mot Ghana og Algerie. Ellers har han hovedsakelig Internasjonale treningskamper for Tyskland på samvittigheten. Han er verdensmester ja, men var aldri en vital brikke i troppen. Noe ala Jenkinson på Arsenal om jeg skal sammenligne. 

Kos hadde minst vært med i troppen til Frankrike, om han hadde spilt fast har jeg mine tvil om. Men det blir synsing, Kos er godt over middagshøyden. 

Lacazette har 16 kamper for Frankrike, 13 av de er privatlandskamper. Ellers er han ikke med i troppene.

Bellerin har 3 kamper for Spania, ikke vært plukket ut i en eneste tellende kamp. 

Nacho har vel spilt en tellende kamp for Spania, ellers privatlandskamper hovedsakelig.

dette er hentet fra transfermarkt så med forbehold at data der stemmer...

Ellers:

Young? Bailly? Lindelöf? Shaw? Herrera? Matic? 

Syntes kapteinen deres Young har spilt bra lenge. God rutine, tviler på at Bellerin hadde danka han ut.

Bailly - Linderløf: Minst like gode som våre stoppere, unge også. 

Shaw er jojo, mye bra mye dårlig. Ganske likt våre spillere på den plassen.

Herrera og Matic: Helt jevnt med med våre tilsvarende spillere. Ser ikke at noen av de eller våre er markant bedre. Personlig er en ungdommelig Torreira er mer attraktivt enn en aldrende Matic. 

Uten å skulle konkludere for deg, så virker det som du syns at troppene er rimelig like spiller for spiller??

Mitt poeng er nettopp at differansene er veldig små og at system samt evne til å bygge et lag betyr mye. 

Link to comment
Share on other sites

Nei, jeg syntes kanskje de spillerne du der nevnte er litt like. Ellers mener jeg resterende i første 11’eren er bedre, minus auba vs lukaku. 

Poenget mitt som du sikkert har fått med meg er at jeg mener Arsenal sin tropp p.d.d er for dårlig, og at dagens ligaplassering reflekterer dette. Hadde vi tatt en top4 plass ville det vært overprestering. 

Link to comment
Share on other sites

Ser supporterne som reiste og så kampen mot bate reagerer på at ingen kom og takket de etter kampen. Forbanna flaut av spillerne. Trur fan ikke det er noen som har følelser for klubben av de som spiller. De er der bare for å hente lønn og de blir fan ikke flaue om de taper for ett møkkalag eller taper mye for ett topplag. Vil påstå at det var andre tider med Adams og gjengen. De gutta gav alt. Må en kraftig opprensking i hele klubben og begynn med eieren. Er sikker på at med den eieren er vi ett møkkalag om 5 år og.

Link to comment
Share on other sites

On 2/15/2019 at 7:42 AM, Gunners68 said:

ALLE gledet seg over den gode perioden vi hadde i høst Verminator5. Men , poenget mitt var at flere tok skikkelig av og snakket om minst 2 plass om ikke 1 plass i PL. Så var det at undertegnede , Polljen og noen til var litt mer nøkterne. Vi så i flere av de kampene vi vant at det var  så vidt skjorten rakk ræven.  Da haglet det inn noen kommentarer om hvorfor man måtte være så negativ. Vel , grunnen var at vi mer enn en gang har sett at vi kan falle sammen som korthus. 

Det er ingen som betviler at du og Polljen m.fl så faresignalene og ikke lot dere rive med. Det jeg lurer på er hvorfor du må fremheve dette så ofte som du gjør? Jeg er helt sikker på at de som spådde høyere tabellplassering er smertelig klar over at det nå er utenfor rekkevidde. De trenger neppe en påminnelse om at de tok feil, og at du hadde rett.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ved flere anledninger fått høre at jeg er negativ i forhold til Øzil og topp 4. Mulig jeg tar feil , Verminator5 , du får rette på meg hvis du husker eksempler på at jeg har skrevet hva var det jeg sa folkens. Jeg vet at jeg ved en rekke anledninger har vært fornøyd med poengdelinger / seire/ innsats , men jeg har samtidig holdt litt tilbake i forhold til topp 4 plassering. Jeg har da sagt at vi får vente og se hvor lenge det holder. Polljen har bortimot sagt det samme. 

Noen er litt tilbakeholdne , spesielt undertegnede , andre er veldig høyt oppe . Jeg begynner å dra på årene Verminator5 , men jeg husker som sagt ikke at jeg har vært så veldig opptatt av å fortelle folk hvor rett  jeg har hatt i mine påstander. Du har for andre gang lagt inn et innlegg som det ovenfor så det tydeligvis noe du er ute etter å understreke. 

Hvis jeg har skrevet noe om hvor stor feil alle dere andre har tatt , og har gjentatt dette gang på gang til din kjedsomlighet så beklager jeg det veldig sterkt , Verminator5.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal har ikke spilt en virkelig god kamp etter at de slo spurs 4-2. Etter det har det meste gått i stå. Skader forklarer noe av dette. At de hadde i overkant flyt i den lange perioden uten tap er riktig, og har nå blitt fulgt av en periode med i overkant mye marginer i mot. Sånt jevner seg jo gjerne litt ut over tid. Og totalt sett ligger Arsenal omtrent der de fortjener, sett prestasjonene totalt sett i perspektiv. Og poengfangst og plassering er ikke så hakkende gal, gitt at det er Emerys første sesong. Det som bekymrer er hvordan laget har utviklet seg de siste månedene. Fra å være fulle av glød og entusiasme i høst, noe som åpenbart bidro til å bikke mange oppgjør lagets vei, selv når spillet hanglet, har de fremstått som desillusjonerte og rådville de siste par månedene. Det virker nesten som de har gitt opp prosjektet til Emery allerede... 

Link to comment
Share on other sites

On 2/17/2019 at 9:53 PM, Gunners68 said:

Jeg har ved flere anledninger fått høre at jeg er negativ i forhold til Øzil og topp 4. Mulig jeg tar feil , Verminator5 , du får rette på meg hvis du husker eksempler på at jeg har skrevet hva var det jeg sa folkens. Jeg vet at jeg ved en rekke anledninger har vært fornøyd med poengdelinger / seire/ innsats , men jeg har samtidig holdt litt tilbake i forhold til topp 4 plassering. Jeg har da sagt at vi får vente og se hvor lenge det holder. Polljen har bortimot sagt det samme. 

Noen er litt tilbakeholdne , spesielt undertegnede , andre er veldig høyt oppe . Jeg begynner å dra på årene Verminator5 , men jeg husker som sagt ikke at jeg har vært så veldig opptatt av å fortelle folk hvor rett  jeg har hatt i mine påstander. Du har for andre gang lagt inn et innlegg som det ovenfor så det tydeligvis noe du er ute etter å understreke. 

Hvis jeg har skrevet noe om hvor stor feil alle dere andre har tatt , og har gjentatt dette gang på gang til din kjedsomlighet så beklager jeg det veldig sterkt , Verminator5.

Din skepsis i forhold til laget, kvaliteten, topp 4-utsiktene og mye annet er velplassert og berettiget. Ikke la det være noen tvil om at jeg er enig i mye av det du skriver, selv om det til tider kan være behaglig å søke tilflukt fra realiteten i en optimistisk boble (når resultatene tilsier det). Det skal være plass til alle slags synspunkter. Det skal være lov til å tro at vi kan ta the treble, og det skal være lov til å frykte nedrykk. Dog er det lite formålstjnelig, for forumets bredde, at man skal presisere når andre tar feil. Beklager at jeg tok på meg rollen som moralpoliti i kampens hete. Fellesnevneren for oss begge er vel at vi er svært skuffet over resultatet. 

Link to comment
Share on other sites

Ja , vi var vel alle skuffet over det meste i den kampen Verminator5. Jeg vet ikke hvor det har blitt av den positive trenden vi hadde i høst. Mulig det gikk mye luft ut av laget når alle skadene kom og noen skuffede resultater i tillegg. Det går ikke på skinner for oss nå. 

På tross av all " elendigheten " så ligger vi 1 poeng bak topp 4 plassen. Da er det kanskje ikke så elendig som vi skal ha det til , men samtidig så har vi mye å gå på spillemessig.

Skulle gjerne ha vært foruten sagaen om Øzil. Hva har skjedd med han ? Noe vi ikke vet som skjer i kulissene ? Vi trenger en Øzil i godt slag , men jeg vet ikke om han har gått tom. Han spiller ikke mange kampene , samtidig så er det ikke den Øzil vi ønsker å se når han spiller heller.

Mange lurer på om Emery er rette mannen. Mener han må få mer tid en de månedene han har vært manager. Ikke alt har vært like bra , men syntes det blir form dumt å be om ny mann inn for ham alt nå. 

Tenker vi er rimelig enig i tingenes tilstand Verminator 5 og også i måten å skrive innelgg på 🙂

Link to comment
Share on other sites

Vi ligger kun et poeng bak United, som møter Liverpool i neste seriekamp. Vi bør ha gode sjanser til å gå forbi dem i løpet av neste serierunde.

 

Snart møter vi Tottenham og United. Kommer vi oss gjennom de to kampene uten tap, så ser det veldig lovende ut mht topp fire.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tapapa said:

Vi ligger kun et poeng bak United, som møter Liverpool i neste seriekamp. Vi bør ha gode sjanser til å gå forbi dem i løpet av neste serierunde.

 

Snart møter vi Tottenham og United. Kommer vi oss gjennom de to kampene uten tap, så ser det veldig lovende ut mht topp fire.

Vi har alle muligheter til å kapre fjerdeplassen. Dog syns jeg vi har spilt svært få gode kamper siden vi vant mot Tottenham. Seieren mot Chelsea var fantastisk, men trenden går i feil retning. Håper vi revansjerer oss mot både Bate og Soton denne uka, og banker dem skikkelig. 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...