Jump to content

2019.02.14 BATE Borisov (B) Europa League


Polljen

Recommended Posts

BATE Borisov BATE Borisov          crest    v  arsenal.png?2016-2017    Arsenal
Torsdag 14. februar 2019, 18:55. Borisov Arena
Europa League - 16-dels finale, første kamp.
Kampen vises live på TV2 Sumo og i opptak på TV2 Sport 1 kl 23:30. Oppdatering: kampen vises live på TV2 Zebra (takk for opplysningen sas2000) 

Skadesituasjonen (pr 4. februar og kopiert fra Huddersfield-tråden): 
Langtidsskadde: Welbeck, Holding og Bellerin.
Sokratis forventes tilbake mot slutten av februar. Mkhitaryan er i trenning og vurderes foran neste kamp. AMN sliter med kneet og vurderes foran neste kamp. Mustafi sliter med en liten skade, men Emery ser det som sannsynlig at han blir klar til neste kamp. Når det gjelder Xhaka som ikke var med i troppen mot City, så skal han visst nok slite litt med lysken (dette er fra uoffisielle kilder), men det nevnes ikke noe om dette fra offisielt hold så vidt jeg kan se. Om han blir klar får tiden vise.

Vår motstander er fra Hvite-Russland og vant den nasjonale ligaen i 2018. Denne ligaen, som den norske, kjøres fra vår til høst og årets første ligakamp er i månedsskiftet mars/april. Arsenal møter derfor et lag som nå er i oppkjøringen til ny sesong og derfor med lite kamptrening på kamptidspunktet. BATE ble nummer to i sin EL-gruppe bak Chelsea.

Det er også verdt å merke seg at Arsenal ikke skal spille noen andre kamper (i PL) mellom denne kampen og returkampen på Emirates 21. februar, siden helgen mellom disse to kampene er FA-cup helg og Arsenal er ute av den turneringen.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 123
  • Created
  • Last Reply

Nå som Ramsey bekrefter at han går til juve så er det klinkende klart at han ikke skal satses på resten av sesongen. Nå må Emery bygge framtiden og ta de valgene som kreves selv om det også involverer Øzil. Lederskap er ikke hokuspokus se på Solskjær. Så mye bedre stall har de ikke!

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, sas2002 said:

Nå som Ramsey bekrefter at han går til juve så er det klinkende klart at han ikke skal satses på resten av sesongen. Nå må Emery bygge framtiden og ta de valgene som kreves selv om det også involverer Øzil. Lederskap er ikke hokuspokus se på Solskjær. Så mye bedre stall har de ikke!

Man spiller med de beste man har og hvis Emery vurderer Ramsey til å være så god at han bør starte, så skal han selvfølgelig starte.

Link to comment
Share on other sites

On 2/12/2019 at 6:41 AM, Tapapa said:

Man spiller med de beste man har og hvis Emery vurderer Ramsey til å være så god at han bør starte, så skal han selvfølgelig starte.

Fullstendig enig. Hvis Emery mener han har spillere som kan levere like godt som Ramsey så skal han vrakes, men hvis han mener at Ramsey er det beste valget til konkrete kamper så skal vi ikke la være å bruke han bare fordi han er på vei bort.

Selv om enkelte mener at spillere som er på vei bort "automatisk" skal benkes, så bør man ha i tankene at det var klubben, og ikke Ramsey, som valgte å si nei til en forlengning av kontrakten

Link to comment
Share on other sites

Oppdatering av skadesituasjonen før møtet med BATE. Auba, Özil og Xhaka er tilbake i full trening, det er også Sokratis som er foran "skjema" når det gjelder prognosene for skadefravær.

Ramsey sliter med høyre kne og blir vurdert i forkant av kampen (avreisen?).

Med unntak av våre tre spillere som er ute resten av sesongen så synes det som at laget pr. dato har få skadeproblemer.

EDIT: Sokratis, Ramsey og Özil var etter hva ryktene sier, ikke med på flyet som dro til Hviterussland nå i ettermiddag.
 

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Polljen said:

Fullstendig enig. Hvis Emery mener han har spillere som kan levere like godt som Ramsey så skal han vrakes, men hvis han mener at Ramsey er det beste valget til konkrete kamper så skal vi ikke la være å bruke han bare fordi han er på vei bort.

Selv om enkelte mener at spillere som er på vei bort "automatisk" skal benkes, så bør man ha i tankene at det var klubben, og ikke Ramsey, som valgte å si nei til en forlengning av kontrakten

Ifølge mange så stemmer ikke dette. Ramsey ville ikke signere ny kontrakt etter press fra agenten

Link to comment
Share on other sites

Agenten tjener nok to-tre sifret antall millioner på at han gikk som Bossman. Vil tro dette er alles agenters drøm for sine spillere. Rimelig ræva spiral for klubbene kan man trygt si. 

Ang hva Ramsey har gjort eller ikke. Han har siste ordet på sin egen skjebne, uansett hva folk rundt han ønsker. Hvis Agenten her har presset Ramsey mot eget ønske, er han en rimelig svak person. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, sas2002 said:

Ifølge mange så stemmer ikke dette. Ramsey ville ikke signere ny kontrakt etter press fra agenten

Den "offisielle" rykteversjonen sist høst var at Ramsey var klar til å signere det da nyeste kontraktsforslaget som ble forhandlet frem under Gazidis ledelse. Før dette kunne skje så kom Gazidis sin oppsigelse, Sanllehi tok over den sportslige delen av Gazidis stilling og tilbudet ble så overraskende trukket tilbake.

Klubben har nok aldri bekreftet denne versjonen (så vidt jeg kan erindre), men de har heller ikke benektet den og når Sanllehi ble stilt et direkte spørsmål om situasjonen så kom han vel med et "svadaaktig" svar som på ingen måte var en avkreftelse om påstanden om at det var Arsenal som trakk tilbake tilbudet.

Jeg vet selvsagt ikke hva som er sannheten i denne situasjonen, og det er ingen tvil om at mange agenter først og fremst tenker på egen lommebok, men jeg har ikke sett et eneste snev av "seriøse rykter"  som tilsier at skylden for denne situasjonen skal legges på agenten (nå skal det sies at jeg på ingen måte får med meg alle ryktene der ute, "seriøse" eller useriøse)

Link to comment
Share on other sites

Fy fan for ett rot, både med Øzil og Ramsey. Hva fan skjer med denne klubben egentlig. Blir jo bare verre og verre og ser ikke noen lysning. Sitter og ser på CL mens vi driver og roter i en øst europeisk cup!.Men vi har jo bevist at vi ikke har noe i CL å gjøre så like greit. Heia Østersund. Må fan med få en ny eier som har sportslige mål, drittlei å høre vi må drive sunt. Blir ikke mye morro av det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser ikke noe galt i å drive sunt, faktisk så mener jeg det er den eneste rette måten å drive en moderne fotballklubb på. 

Spørsmålet er egentlig om Arsenal de siste årene har blitt drevet på en sunn måte? 

Siden klubben må sies å ha en god økonomi så vil det nok være fristende å svare ja på det spørsmålet, men...... 

Jeg vil komme med noen få grunner til at man skal tenke seg litt om før man kommer med et ja-svar. 

1. For å opprettholde en sunn økonomi over tid så må det være en smart behandling av kjøp/salg/kontraksbehandlinger. Har Arsenal vært smarte de siste årene? 

2. Sparer Arsenal seg til fant? I en utenfor CL-periode, er det smart av Arsenal å ikke bruke midler (som klubben har) for å forsterke laget for lettere å ha en sjanse til å returnere til den turneringen som gir et større økonomisk utbytte? 

Jeg mener klubben utelukkende skal bruke egne midler til spillerkjøp, men da stilles det strenge krav til de som leder klubben om å jobbe bedre rundt kjøp, salg og kontrakter. Samtidig så må eier/styre i en sportslig "nedgangstid" være villig til å bruke penger for på sikt skape ett grunnlag for å tjene mer penger. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg støtter Arsenal for å se god fotball, vinne titler og bli underholdt. Har vert lite av det de siste åra med stan som sjef. Mest frustrasjon av en eier som ikke bryr seg om fotball, kun tjene penger. Vi kommer aldri til å vinne noe med han som eier. Håper jeg tar feil hver sesong men gir snart opp. I mine øyne blir det feil å kjøpe en klubb og kun tenke økonomi slik stan gjør i flere sportsklubber.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke noe mer glad i Stan enn det du er, men det at klubben skal være en økonomisk enhet som selv må tjene de pengene de skal bruke er ikke noe som kom når Kroenke tok over. Dette er en filosofi som var i Arsenal lenge før amerikaneren kjøpte aksjemajoriteten. 

Tiden da eiere spytter egne penger inn i klubbene for å kjøpe spillere er langt på vei over. Det er fremdeles enkelte av de større klubbene i Europa som er i en gråsone når det gjelder finansiering, men nettet snører seg sammen rundt de fleste. 

Mitt hovedmål er også å se god fotball og bli underholdt, men det er ikke alltid en overflod av penger som skaper en slik fotball. Kunnskap og filosofi er minst like viktig, og det er et område der Stan, sir Chips m. fl. I styret/eierskapet virkelig svikter. 

Link to comment
Share on other sites

Se på Liverpool, svakheter i forsvaret. Kjøper en målvakt og forsvarspiller i verdensklasse som kostet flesk. Helt i toppen. Tviler på at vi kommer til å gjøre det. Er bare så dritlei å se de samme problemene år etter år. Trudde det skulle bli bedre med Emery men begynner å tvile pga alt rotet rundt Ramsey og Øzil. Ingen som vet hva som skjer men det er Emery sitt ansvar. Vet han har hatt kort tid men er skeptisk pga forannevnte.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det er to forskjellige emner vi diskuterer her.

Jeg er ikke uenige med deg i at Arsenal bør kunne bruke mer penger på kvalitetsspillere, jeg mener klubben har råd til det innen for en såkalt sunn økonomi.
Du nevner Liverpools defensive kjøp, og jeg antar at det er finansiert med "egne" midler og ikke penger som eier har spyttet inn.

For mer er sunn økonomi å bruke nødvendige midler for å skape et lag som er best mulig, men kjøpene skal finansieres av midler som klubben selv har og ikke finansieres gjennom å skape en tung gjeldsbyrde eller gjennom "økonomisk doping" d.v.s. penger som blir spyttet inn av eier(e) direkte eller gjennom lugubre sponsoravtaler (jmfr. Man City).

For meg er det feil å dra Emery alt for langt inn i denne debatten. Rotet rundt Özil skjedde for ett år siden (pre-Emery) da han fikk en sykt god kontrakt som i realiteten gjør han bortimot usalgbar. Så lenge Ramsey ikke ville signere ny kontrakt innen avslutningen av overgangsvinduet 2018 så burde han også vært solgt da, Emery var rett nok ny i klubben da, men det var Gazidis som hadde all makt rundt Ramsey's kontraktsforhandlnger (slik jeg tolker det). 

Om Emery er den rette til å lede Arsenal rent sportslig på sikt får tiden vise, men jeg sliter med å gi han så mye av skylden for rotet rundt spillere. Dette rotet er ikke noe nytt, vi kan se tilbake på Sanchez, RvP m.fl. Der må det meste av "skylden" legges på AW og IG. Klubben har i alt for mange år tildels kjøp for dyrt, solgt for billig og surret med kontraktsforlengelser.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...