Jump to content

2019.02.09 Huddersfield Town (B)


Polljen

Recommended Posts

Huddersfield Town    crest  Huddersfield Town   v    Arsenal arsenal.png?2016-2017    
Lørdag 9. februar 2019, kl 16:00, John Smih's Stadium
Premier League, 26. serierunde 
Kampen vises IKKE direkte på TV2 Sport Premium / Sumo,
men sendes i opptak neste dag (søndag 10. februar) , kl. 10:00, på TV2 Sport 1.

 

Langtidsskadde: Welbeck, Holding og Bellerin.
Sokratis forventes tilbake mot slutten av februar. Mkhitaryan er i trenning og vurderes foran neste kamp. AMN sliter med kneet og vurderes foran neste kamp. Mustafi sliter med en liten skade, men Emery ser det som sannsynlig at han blir klar til neste kamp. Når det gjelder Xhaka som ikke var med i troppen mot City, så skal han visst nok slite litt med lysken (dette er fra uoffisielle kilder), men det nevnes ikke noe om dette fra offisielt hold så vidt jeg kan se. Om han blir klar får tiden vise.

Det er ingen Arsenalspillere som må stå over kampen på grunn av gule/røde kort. Det er heller ingen Arsenalspillere som er ett kort fra suspensjon.

Vår motstander Huddersfield ligger sist på PL-tabellen og er pr dato tretten poeng bak lagene som ligger rett over nedrykksstreken. Vår motstander har en uavgjort og fire tap på sine siste fem kamper. Arsenal har tre seire og to tap på sine siste fem.

 

Link to comment
Share on other sites

Skal godt gjøres å ikke vinne her, men Arsenal er en av de som er dårlige nok til å ryke på et bananskall selv mot bunnslammet av PL. 

Jeg vil se Özil fra start. 

Link to comment
Share on other sites

Guest Peter Marinello

Etter 25 kamper denne sesongen : 36 baklengsmål. Forige sesong : 34.

Siden Özil signerte ny kontrakt, har han kostet klubben 18,2 mill.£, i LØNN !         Og det påstås, at Emery kun får 45 mill.£ og handle for, til sommeren.

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Ben Elfen said:

Bytt ut Suarez med Mikke så er jeg enig

Vil gi Mikhitaryan litt tid for å komme seg. Kun spilt en U23 kamp siden skadeavbrekket.

45 minutes ago, Simbad said:

Blir spennende å se om Mavropanos kan gjøre en skikkelig jobb. Jeg har et lite håp om at han kan bli en 'ny' Sokratis og at Mavropanos og Holding kan utvikle seg til å bli et klasse stopperpar.

Kan umulig gjøre det verre enn Mustafi hvert fall.

Det samme gjelder på høyrebacken med Jenkinson eller Osei-Tutu. Kan jo virkelig ikke bli verre..

Link to comment
Share on other sites

47 minutes ago, Stefanb said:

Vil gi Mikhitaryan litt tid for å komme seg. Kun spilt en U23 kamp siden skadeavbrekket.

Kan umulig gjøre det verre enn Mustafi hvert fall.

Det samme gjelder på høyrebacken med Jenkinson eller Osei-Tutu. Kan jo virkelig ikke bli verre..

Mikke spilte en omgang på u-23. Tipper det er like mye spilletid som Suarez har hat triste to månedene eller noe sånt

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Stefanb said:

Nå har ikke Suarez vært skadet i to måneder heller.. ;)

Nei  det har du helt rett i. Han har vært Barca vrakgods, eller barcas svar på jenkinson om du vil. 

 

Ps! Har ingen anelse om hvor mye han har spilt eller hvor bra han har gjort det der, men har sterk tvil til at han blir en suksess hos oss

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke ganske enkelt at skal vi vinne må vi score mål, og for å score mål må vi bruke våre BESTE offensive spillere på banen, og da har vi størst sjanse for å score mål. Om forsvaret vårt sliter er mindre viktig med tanke på å vinne fotballkamper. Og det er ganske enkelt at scorer vi ikke mål, så vinner vi aldri en fotballkamp. Selv om vi slipper inn enkle og håpløse mål, så kan vi fortsatt vinne kampen, scorer vi ikke mål så hjelper det ikke om vi hadde hatt verdens beste forsvar. Enklere kan det ikke forklares. Når spillerstallen vår er som den er, vi sliter defensivt og vi har offensive krefter vi ikke utnytter maks. Hva er viktigst? vinne fotballkamper og få i gang alle våre beste offensive spillere, eller tette igjen bakover? Igjen så er det ganske enkelt, vi må score mål for å vinne fotballkamper, scorer vi ikke så vinner vi ikke samma faen hva man gjør defensivt.

Uansett hvor mye man hater Özil med tanke på lønn, lite defensive løp, dårlig arbeidskapasitet defensivt og dårlig kroppsspråk, det finnes sikkert flere grunner for de som er spesielt interesserte. Selv om Özil har lite mål og lite assist på blokka, så skaper han mye offensivt for andre spillere, noen ganger går det bra og andre ganger går det mindre bra. Men han har offensiv kraft og ferdigheter få andre har, så for meg er det en gåte at vi ikke bruker han til det han er best til. Om Emery vil selge, så får han gjøre det. Men så lenge vi har han, bruk han og bruk han til det han er best til, det tror jeg Arsenal er best tjent med og vi må alle sammen sette Arsenal først.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Jeg har lenge lurt på hva Øzil er best til , Joppe ? Refererer til din siste setning over her. Hvis Øzil satte Arsenal først så hadde han prestert bedre. Gitt litt i det minste. Mange  som mener vi må bruke Øzil . Øzil på sitt beste hadde vært en selvfølge på laget for de aller fleste , men sånn er det ikke lenger. Det har ikke vært mange gode kamper fra den mannen i senere tid. Dessverre. Sikkert de som tror jeg hater Øzil , gjør faktisk ikke det , men jeg misliker sterkt spillere som får klippekort , spillere som ikke kan stå på for laget. Spiller primadonnaen på et så godt lag at man kan tillate å ha en sånn spiller så greit. Men , da får han også levere i kamp etter kamp. Ikke i en av 10 kamper.

Spiller Øzil mot Huddersfield og flopper , samt at vi taper , så blir han nok en gang knust av media. Da er han ute igjen for lang tid. Taktiske årsaker , syk eller hva de velger å kalle det.

Jeg vet ikke hvorfor Øzil har falt av sånn som han har gjort de senere sesonger. Det er ikke under Emery det startet. Nedturen og kritikken mot han startet under Wenger.

Men , det er Emery som har satt han ut. Så da er spørsmålet  hvorfor Øzil ikke klarer å kjempe seg tilbake til lage ?. Prøver han på det eller gidder han ikke ? Er det fullstendig låst mellom Emery og Øzil som gjør at uansett så vil ikke Emery ha han med ?

Hvis det siste er  i nærheten av sannheten så er det trist. Vi trenger den Øzil vi vet han kan være , men vi trenger ingen Øzil som lunter rundt for å bli en hoggestabbe for all verdens media.

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, joppe said:

Er det ikke ganske enkelt at skal vi vinne må vi score mål, og for å score mål må vi bruke våre BESTE offensive spillere på banen, og da har vi størst sjanse for å score mål. Om forsvaret vårt sliter er mindre viktig med tanke på å vinne fotballkamper. Og det er ganske enkelt at scorer vi ikke mål, så vinner vi aldri en fotballkamp. Selv om vi slipper inn enkle og håpløse mål, så kan vi fortsatt vinne kampen, scorer vi ikke mål så hjelper det ikke om vi hadde hatt verdens beste forsvar. Enklere kan det ikke forklares. Når spillerstallen vår er som den er, vi sliter defensivt og vi har offensive krefter vi ikke utnytter maks. Hva er viktigst? vinne fotballkamper og få i gang alle våre beste offensive spillere, eller tette igjen bakover? Igjen så er det ganske enkelt, vi må score mål for å vinne fotballkamper, scorer vi ikke så vinner vi ikke samma faen hva man gjør defensivt.

 

Vi scorer alltid mål uansett, så holder vi nullen så vil trepoengerne komme på løpende bånn. Det defensive må ligge i bunn! Hvis ikke kan vi bare glemme all suksess. 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...