Jump to content

2019.01.29 Cardiff City (H)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 72
  • Created
  • Last Reply
Guest sas2002

Oppsummert etter kampen i går. 

- Eleny fikk en mulighet, besto ikke. Ingen fremtid i klubben pga at han er rett og slett ikke god nok.

- Lichensteiger?? Når vår venn Jenkinson klarer å prestere bedre på en liten halvtime så skjønner man våre problemer defensivt.

- Kun Torreira og delvis Matteo og laca som får godkjent. 

 

Hvordan i all verden skal vi klare å parkere bussen på søndag??

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Guest sas2002 said:

Oppsummert etter kampen i går. 

- Eleny fikk en mulighet, besto ikke. Ingen fremtid i klubben pga at han er rett og slett ikke god nok.

- Lichensteiger?? Når vår venn Jenkinson klarer å prestere bedre på en liten halvtime så skjønner man våre problemer defensivt.

- Kun Torreira og delvis Matteo og laca som får godkjent. 

 

Hvordan i all verden skal vi klare å parkere bussen på søndag??

 

Hvorfor skal vi parkere bussen? City kommer rett fra et tap mot Newcastle hvor de ledet etter 1 - ett - minutt. De har hatt mange svake resultater i det siste. Vi er bedre til å angripe enn å forsvare oss, ergo bør vi gå i strupen på City også.

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Tapapa said:

Hvorfor skal vi parkere bussen? City kommer rett fra et tap mot Newcastle hvor de ledet etter 1 - ett - minutt. De har hatt mange svake resultater i det siste. Vi er bedre til å angripe enn å forsvare oss, ergo bør vi gå i strupen på City også.

Velkommen etter, Tapas

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Ulfagrafr said:

Vi må hente inspirasjon fra Newcastle. City har knapt holdt nullen de siste 10 kamper, dette er noe for Aubamayang g Lacazette. Vi går for 10-9, det er som kjent bedre enn 1-0

Ok, Ulfagrafr sa det først. Jeg kom etter  🙂

Link to comment
Share on other sites

- På grensen til sjokkerende å bevitne hvor mange store sjanser vi nærmest gir et svakt offensivt, nyopprykket lag.

- Konstellasjonen med Torreira, Guendozi og Tut Ankh Amon frister ikke til gjentagelse. 

- Hvorfor i all verden er Øzil kaptein... Isolert sett bak mål i seg selv, og så kan man legge til det turbulente siste halvåret i tillegg.

- Mike Dean fornekter seg ikke. 

- Kola fortsetter å imponere (offensivt vell og merke) og kanonmål av Laca! 

- Gleder meg til å få inn noe nytt på vingen

 

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Jeg blir hele tiden forundret over hvor gode enkelte tror laget vårt er. Eller sagt på en annen måte hvor dårlige vi er. Vi kan slå bort i mot hvem som helst i PL på en god dag og vi er i stand til å tape for hvem som helst. 

Stallen vår består nærmest utelukkende av spillere fra Wengers tid - med unntak av noen få fra siste vindu.  Når man ser på stallen vår så bør man skjønne at dette ikke holder mål. Der er det mye daukjøtt. Du vinner definitivt ikke titler med de. Når man likevel tror at den troppen er bra - at forsvarsrekken er bra - da blir man skuffet når sesongen drar seg til. Vi har spillere som glimtvis kan vise seg frem . 

Kan ikke si jeg gleder meg til søndagens kamp. Dette basert på tidligere erfaringer mot topp 4 lag. Vi har dog hatt noen gode kamper hjemme mot topp 4 lag denne sesongen i PL.

Syntes nesten jeg ser inn i krystallkulen gavepakninger i form av forsvarstabber  mot City. Vi har en lei tendens til det.  Nå har både Newcastle og Palace fått resultater mot City så da kan vi også få det ??? Vel , scorer vi mot City så er det like sikkert som amen i kirken at vi forærer dem en gavepakning. Du bare vet det skjer - ikke hver gang - men hver eneste jævlige gang.

Vi kommer til å slite som i går , som i så mange andre kamper også , inntil vi blir kvitt en del av spillerne og får inn bedre. Vi vet alle at det kommer til å ta tid.

 

Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, Guest Gunners68 said:

Jeg blir hele tiden forundret over hvor gode enkelte tror laget vårt er. Eller sagt på en annen måte hvor dårlige vi er. Vi kan slå bort i mot hvem som helst i PL på en god dag og vi er i stand til å tape for hvem som helst. 

Stallen vår består nærmest utelukkende av spillere fra Wengers tid - med unntak av noen få fra siste vindu.  Når man ser på stallen vår så bør man skjønne at dette ikke holder mål. Der er det mye daukjøtt. Du vinner definitivt ikke titler med de. Når man likevel tror at den troppen er bra - at forsvarsrekken er bra - da blir man skuffet når sesongen drar seg til. Vi har spillere som glimtvis kan vise seg frem . 

Kan ikke si jeg gleder meg til søndagens kamp. Dette basert på tidligere erfaringer mot topp 4 lag. Vi har dog hatt noen gode kamper hjemme mot topp 4 lag denne sesongen i PL.

Syntes nesten jeg ser inn i krystallkulen gavepakninger i form av forsvarstabber  mot City. Vi har en lei tendens til det.  Nå har både Newcastle og Palace fått resultater mot City så da kan vi også få det ??? Vel , scorer vi mot City så er det like sikkert som amen i kirken at vi forærer dem en gavepakning. Du bare vet det skjer - ikke hver gang - men hver eneste jævlige gang.

Vi kommer til å slite som i går , som i så mange andre kamper også , inntil vi blir kvitt en del av spillerne og får inn bedre. Vi vet alle at det kommer til å ta tid.

 

Vi ligger på topp fire, ergo har vi vært det fjerde beste laget så langt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Ja , men vi ligger høyst sannsynlig  ikke på den 4 plassen når helgens kamper er spilt. Den 4 plassen betyr ikke at forsvaret vårt har blitt mye bedre. Vi har sovet lenge nok i timen. Vi må bli bedre og den prosessen må starte nå. Vi var på topp 4 når vi ble grisebanket av Bayern M. også. Det defensive har blitt nedprioritert i en årrekke dessverre.

Har ingen tro på topp 4 når sesongen er over heller. Borte mot City ender med tap og føler meg ikke trygg på kampen mot Huddersfield heller. Ikke når det gjelder Arsenal iallefall.

 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Guest Gunners68 said:

Ja , men vi ligger høyst sannsynlig  ikke på den 4 plassen når helgens kamper er spilt. Den 4 plassen betyr ikke at forsvaret vårt har blitt mye bedre. Vi har sovet lenge nok i timen. Vi må bli bedre og den prosessen må starte nå. Vi var på topp 4 når vi ble grisebanket av Bayern M. også. Det defensive har blitt nedprioritert i en årrekke dessverre.

Har ingen tro på topp 4 når sesongen er over heller. Borte mot City ender med tap og føler meg ikke trygg på kampen mot Huddersfield heller. Ikke når det gjelder Arsenal iallefall. 

  

Vi endte vel i topp-fire når vi ble gruset av Bayern også. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Guest Gunners68 said:

Ja , men vi ligger høyst sannsynlig  ikke på den 4 plassen når helgens kamper er spilt. Den 4 plassen betyr ikke at forsvaret vårt har blitt mye bedre. Vi har sovet lenge nok i timen. Vi må bli bedre og den prosessen må starte nå. Vi var på topp 4 når vi ble grisebanket av Bayern M. også. Det defensive har blitt nedprioritert i en årrekke dessverre.

Har ingen tro på topp 4 når sesongen er over heller. Borte mot City ender med tap og føler meg ikke trygg på kampen mot Huddersfield heller. Ikke når det gjelder Arsenal iallefall.

 

Kanskje på tide å slutte å se oss tilbake hele tiden, det er en ny tid nå, kanskje på tide å se fremover og ikke bakover. Det som ligger bak oss er det ingen i verden som kan gjøre noe med. I sommer ble det hentet inn spillere som skulle tette våre defensive hull, så der ble det gjort grep eller forsøkt i allefall. 

Selv om mange her sutrer og klager over alt og ingenting, og på tross av det så har vi fortsatt heng på 4. plassen, og ser vi bort fra Liverpool som er litt i en egen liga for tiden, så er vi ikke så hakkende galt ute. Og selv om spillet vårt ikke alltid har vært toppklasse, så har vi 5 tap på 24 kamper, Tottenham har 6 tap på 24, City har 4 tap på sine 24, Chelsea og United har tapt 5 av sine 24 kamper. Så på tross av at vi har "verdens dårligste" forsvar i følge enkelte her inne, så har altså våre konkurrenter tapt ca samme antallet kamper som oss. Om vi holder ut sesongen som topp 4 klubb vil tiden vise.

Men når Chelsea, Tottenham, Man City og Man utd viser at de kan tape mot hvem som helst de også. Så ser jeg ingen grunn til at ikke vi skal kunne være med å kjempe om 4. plassen, og går det ikke så går det ikke. Med tanke på at vi nesten ikke en eneste kamp denne sesongen har stilt med et helt komplett lag, om vi tenker hva som ville vært vårt antatt sterkeste 1. lag med alle i form og skadefrie. Så har vi klart oss bra tabellmessig, selv om vi spillemessig har en del å gå på. 

Vi har fått ny manager som skal implementere sitt system, finne sine betrodde spillere og har gjort mye allerede. Og det er vel bare gått 7-8 måneder siden han overtok. Selv om jeg ikke alltid har vært enig i alt han gjort, så har vi fortsatt "bare" tapt 5 kamper i ligaen, og det er ganske godt gjort med tanke på hvor dårlige vi er defensivt i følge enkelte.

Og jada vi kan tape mot City og vi kan tape mot Huddersfield, men det kan pinadø våre konkurrenter også !!!!

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Ja , det ble ble kjøpt inn to forsvars spillere , Joppe ,  - en ung uerfaren midtstopper og en som er godt over middagshøyden. Trodde Lichtsteiner skulle bli  noe , men det var feil. Torreira og Guendouzi har gjort det bra syntes jeg - det er mye vilje og innsats i de.

De andre lagene kan også tape for hvem som helst - men de avgir ikke poeng mot de svakere lagene så ofte som oss. 

Når det gjelder vår  nye manager så er jeg en av de som har total fredet ham. Er enig med deg der Joppe at alt han har gjort ikke er like bra - men han forsøker iallefall og gjøre noe. I motsetning til forgjengeren så bytter Emery ofte til pause. Det er mange meninger om det , kanskje ikke så  lurt bestandig , men funker ikke ting til pause så prøver han nye grep.  

 

Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, Ben Elfen said:

Min påstand er at Guendouzi ikke er så bra som «alle» her på forumet skal ha det til. Han er alt for treig med avleveringer og har «alltid» for løse pasninger. Han er den på laget som sinker tempoet mest. 

 

Be - nivå 1

Pasningene kan være for løse, men forsøkene på gjennombruddspasninger er ofte alt for harde.

 

Gutten har guts, men personlig tror jeg ikke blir mye bedre enn hva han er nå. En god sliter som trenger mer kreative spillere rundt seg 

Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, Tapapa said:

Pasningene kan være for løse, men forsøkene på gjennombruddspasninger er ofte alt for harde.

 

Gutten har guts, men personlig tror jeg ikke blir mye bedre enn hva han er nå. En god sliter som trenger mer kreative spillere rundt seg 

En bittelite oppgradering til elneny er min mening. Han imponerer ikke meg

Link to comment
Share on other sites

Synes dere bommer noe vanvittig angående Guenzoudi. Gutten kom rett fra Ligue 2 til Premier League med kun 26 kamper for førstelag, og rett inn i et lag som er ekstremt varierende med ny manager, ny spillestil og en helt annen kultur. Han er 19 år for faen, og i mine øyne så latterlig mye bedre enn Elneny på absolutt alle monster.

Jeg tror Guendouzi blir et monster av en spiller for oss. Han har allerede overbevist meg om at han er mer talentfull enn praktisk talt alle våre andre alternativer på sentral midtbane.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Vet ikke om Guendouzi sinker oss mer en Xhaka. Enig med Stefanb her - gutten er 19 år og kan bli en bra mann for oss. Han er ikke feilfri , men kan forhåpentligvis  lære mye fremover. Han har iallefall innsatsviljen - kanskje i meste laget noen ganger 🙂 .  Håper at han sammen med Torreira skal bli to meget gode menn å ha fremover.

Link to comment
Share on other sites

helt enig i det som skrives om Guendouzi. Han er et kjempetalent, og fremstår som svært moden for sine 19 år, i hvert fall når det gjelder å ta initiativ. Men han er uferdig og fortsatt rufsete i stilen, som naturlig er når man er kun 19. Og det har naturligvis vært en enorm overgang til et helt annet nivå. Men nettopp derfor er jeg litt kritisk til at han har fått for stort ansvar i sin første sesong. Han burde heller primært brukes som "superreserve", en som kan komme inn med sin entusiasme, og gjøre en forskjell. Vet ikke om Guendouzi har de samme lederegenskapene som Vieira hadde, men det er visse likhetstrekk rent spillemessig; entusiasme, taklingsstyrke, driv og tempo. Han og Torreira kan fort utgjøre den sentrale midtbanen de kommende sesongene. 

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, Stefanb said:

Synes dere bommer noe vanvittig angående Guenzoudi. Gutten kom rett fra Ligue 2 til Premier League med kun 26 kamper for førstelag, og rett inn i et lag som er ekstremt varierende med ny manager, ny spillestil og en helt annen kultur. Han er 19 år for faen, og i mine øyne så latterlig mye bedre enn Elneny på absolutt alle monster.

Jeg tror Guendouzi blir et monster av en spiller for oss. Han har allerede overbevist meg om at han er mer talentfull enn praktisk talt alle våre andre alternativer på sentral midtbane.

Han er et glitrende kjøp og Fantastisk god allerede. Men, jeg klarer ikke å se at han blir stort bedre med årene. Han jobber godt og løper mye. Han kommer nok verken til å løpe mer eller jobbe hardere i årene som kommer, fordi han allerede er veldig god der. Han kan så absolutt bli flinkere til å vekte pasninger, men jeg ser ikke så mye til kreative gener hos han,,

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...