Jump to content

2019.01.29 Cardiff City (H)


Polljen

Recommended Posts

arsenal.png?2016-2017   Arsenal   v   Cardiff City  Cardiff City  crest
Tirsdag 29. januar 2019, kl. 20;45. Emirates Stadium
Premier League, 24. serierunde.
Kampen vises IKKE direkte på TV2 Sport Premium / Sumo,
men kan sees i opptak på Premium kl 23:45 eller påfølgende dag kl 16:00 på TV2 Sport1

 

Hector Bellerin skadet et ligament i kneet mot Chelsea og er antatt ute i en periode på seks til ni måneder. Fra før er også Welbeck og Holding langtidsskadde. 
Mkhitaryan som har vært ute en periode kommer tilbake i full trening denne uken.
Det er ingen spillere på listen over korttidsskadde (i skrivende stund).

Vår motstander Cardiff ligger tredje sist på PL-tabellen og har på sine siste fem kamper en seier, to uavgjorte og to tap.

Når det gjelder Arsenal så viste de mot Chelsea at laget har kapasitet til å spille godt mot gode lag, spørsmålet er om våre klarer å vise en like god innstilling og klarer å levere like godt mot en lag som satser på å forsvare seg kombinert med enkelte kontringer.



 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 72
  • Created
  • Last Reply
Just now, Polljen said:

arsenal.png?2016-2017   Arsenal   v   Cardiff City  Cardiff City  crest
Tirsdag 29. januar 2019, kl. 20;45. Emirates Stadium
Premier League, 24. serierunde.
Kampen vises IKKE direkte på TV2 Sport Premium / Sumo,
men kan sees i opptak på Premium kl 23:45 eller påfølgende dag kl 16:00 på TV2 Sport1

 

Hector Bellerin skadet et ligament i kneet mot Chelsea og er antatt ute i en periode på seks til ni måneder. Fra før er også Welbeck og Holding langtidsskadde. 
Mkhitaryan som har vært ute en periode kommer tilbake i full trening denne uken.
Det er ingen spillere på listen over korttidsskadde (i skrivende stund).

Vår motstander Cardiff ligger tredje sist på PL-tabellen og har på sine siste fem kamper en seier, to uavgjorte og to tap.

Når det gjelder Arsenal så viste de mot Chelsea at laget har kapasitet til å spille godt mot gode lag, spørsmålet er om våre klarer å vise en like god innstilling og klarer å levere like godt mot en lag som satser på å forsvare seg kombinert med enkelte kontringer.



 

Cardiff mistet nylig sin største signering i flystyrt. Han signerte visst på lørdag. Blir nok en del følelser i denne kampen. 

Link to comment
Share on other sites

Guest Peter Marinello

At vi ikke har penger til og kjøpe en spiller, i dette vinduet, er for meg komplett uforståelig.

Og vi har ikke mulighet for og få Chambers tilbake fra Fulham, pga utleie"kontrakten," før ved sesongslutt .

Nyeste ryktet, er G. Cahill .

Cardiff, hjemme, bør vi allikevel greie. 

Men på Etihad, derimot......

 

Link to comment
Share on other sites

Guest Sas2002

En makker sentralt med Torreira. Xhaxa er alt treg og blir spist når vi møter temposterke lag. Stoppere blir aldri handla så vi får satse på jenkinson og chambers blir våre første valg til høsten. 😄

Link to comment
Share on other sites

Guest Jørgen

Håper Arsenal tenker langsiktig. Støtter spillere inn som det er mulig å utvikle (21-25 år).  Finnes selvfølgelig unntak, men da bør de være skreddersydd til en rolle.

Perisic får meg til å tenke på Podolski, en spiller vi solgte på riktig tidspunkt. Dersom vi har så mye penger å bruke på en 29-åring mener jeg det er mer fornuftig å bruke litt mer på en yngre spiller som kan formes. Eventuelt vente til cashbeholdningen er større. 

Vi må heller ikke glemme de unge spillerne. Kanskje det er de vi bør satse på.  Holding, Mavropanos, Smith-Rowe, Nelson er kanskje nøkkelspillere om noen år. 

Håper det finnes noen (helst Emery) som klarer å tenke klart. Nye talenter dukker opp hele tiden. Klubben og laget trenger ro og det vil ta tid før vi er tilbake på topp😃.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Hvis det er en kamp Øzil må starte så det vel være denne. Dette er vel en av de " letteste " hjemmekampene denne sesongen. Hvis han er ute av taktiske grunner eller  skade  idag også så må han bare selges. Spiller han fra start så må han briljere eller så kommer media til å kaste seg over ham igjen. Pluss noen her inne 🙂 Jeg mener personlig han de to siste sesongene  har vært langt under pari.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Verminator5 said:

Leno, Lichtsteiner, Mustafi, Monreal, Kolasinac, Elneny, Torreira, Guendouzi, Özil, Aubameyang, Lacazette. Det ser pinlig dårlig ut i den bakre fireren.

 

 

Jeg syns laget ser godt ut. Mye avhenger av hvordan samspillet Mustafi/Montreal fungerer. Gleder mer til kampstart.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Tapapa said:

Jeg syns laget ser godt ut. Mye avhenger av hvordan samspillet Mustafi/Montreal fungerer. Gleder mer til kampstart.

Det er ingen ledere i forsvarsrekka, og både Monreal og Mustafi trenger en bauta ved sin side. 

Jeg håper Mavropanos får muligheten til å vise seg frem.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...