Jump to content

2019.01.25 Manchester United (H) FA-cup


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 74
  • Created
  • Last Reply
1 minute ago, Tapapa said:

Han bør vel få et vinduet til å hente inn sine spillere. Jeg er veldig konservativ når det kommer til managere og har vel knapt ønsket at noen skal få sparken. Selv Graham da han hadde en fot i fengsel. Jeg håper vel at man ser en bedring snart. Kampen mot Chelsea var veldig god og det gjør meg optimistisk. 

 

Jeg er vel generelt sett optimistisk anlagt og ser hele tiden etter ting som jeg mener kan gjøre at vi blir litt bedre. Eksempelvis er jeg veldig begeistret for Iwobi. Han kan til tider være jævlig frustrerende å se på, men glimter til med smågeniale ting innimellom. Klarer han å gjøre det oftere, så har vi en verdensstjerne in the making. See på hans framspill på vår første scoring. Mange ville sendt en støttepasning til en annen midtbanespiller, men han tør holde på ballen, snu seg og slå en glitrende pasning til Ramsey. Digger sånt.

 

Jeg savner Wenger til tider, men hsner må historie. Nå er Emery vår manager og jeg støtter han til jeg knapt ser noen utsikter til forbedring. Det skjer som sagt nesten aldri.

Jeg er helt enig med deg Tapapa. Jeg vil heller ikke være hissig i forhold til skifter. Men, fra dag en har manglene vært åpenbare. Emery er ikke i nærheten av å skifte kurs eller endre når ting går galt. Jeg ser ikke konturene av noe som minner om bedring. Dette er to steg tilbake. Toppnivået er som det var, bunnivået er lavere og hverdagen gråere....

Han vil ikke få 2 milliarder til å endre laget. Han kan kanskje få inn en toppspiller, en middels spiller og en backupspiller per vindu. Resten må han faktisk jobbe med og forbedre. Det har han ikke vært i nærheten av å klare per i dag. Hvorfor blir det bedre til høsten??

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, RP7 said:

Jeg er helt enig med deg Tapapa. Jeg vil heller ikke være hissig i forhold til skifter. Men, fra dag en har manglene vært åpenbare. Emery er ikke i nærheten av å skifte kurs eller endre når ting går galt. Jeg ser ikke konturene av noe som minner om bedring. Dette er to steg tilbake. Toppnivået er som det var, bunnivået er lavere og hverdagen gråere....

Han vil ikke få 2 milliarder til å endre laget. Han kan kanskje få inn en toppspiller, en middels spiller og en backupspiller per vindu. Resten må han faktisk jobbe med og forbedre. Det har han ikke vært i nærheten av å klare per i dag. Hvorfor blir det bedre til høsten??

Det er mulig jeg kommer til samme konklusjon etter sommeren. Inntil videre håper jeg Emery får arbeidsro.

 

Noe er til tider bedre. I kampen mot Chelsea fikk de vel et skudd på mål, sånt skjedde ikke under Wenger. 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Tapapa said:

En svale gir håp om at sommeren er på vei...

Og når stolpetreff ikke telles som skudd på mål så er det lett å la seg forføre;

Chelsea hadde en i stolpen og to meget nære. 

Kampen var dog god og jeg skal på ingen måte ta bort noe fra seieren. Det var fortjent og bra. 

Link to comment
Share on other sites

@RP7

Merkelig dette. Skudd som går i mål, regnes som skudd på mål. Skudd som var på vei til å gå i mål, regnes som skudd på mål. Skudd som faktisk treffer målet, regnes ikke som skudd på mål.

 

På en ellers bedrøvelig kveld, kan vi enes om at FIFA bør ansette flere lingvister?

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Wenger satt på benken kampen igjennom og sank sammen når baklengs målene rant inn. Nå har vi en som det er liv i og jeg foretrekker det. Vi kan ikke gi folk klippekort når de ikke får til noe. Du får ikke selvtillit av det over tid når alle går i mot deg. Det var jo det som skjedde med Øzil.  Han ble ikke bedre av klippekortet - tvert i mot - han brøyt sammen når alle kritiserte ham.

Jeg syntes negativiteten din mot Emery er litt drøy. Som sagt også over her så er det helt klart forbedringer som må til. Får Emery bedre spillere så kan noe av det du etterlyser bedres.

Link to comment
Share on other sites

Det er nesten så kveldens resultat og prestasjon føles uvesentlig. Koscielny til sykehus, med antatt knekt kjeve, og Sokratis også potensielt ute en god stund. Dette få dager etter at Bellerins kne takket for seg. Tre av de fire som startet i backfireren mot Chelsea. Kampen hvor vi endelig så litt drillet ut defensivt. 

Uansett hvilke defensive lappetepper Unai ruller ut fremover, er det vel helsemessig sunt å konstantere at dette trolig blir en sesong uten sølvtøy og uten topp 4-plassering. Nivået er for høyt til at man kan komme unna med en slik påtvunget rullering defensivt, spesielt siden vikarene gjerne er omskolerte vinger og midtbanespillere. Vårt eneste håp er at noen graver dypt i klubbkassa, og skjenker oss litt friskt blod. Dessverre sitter det en ukarismatisk, ignorant fyr i statene, og gjemmer seg bak barten sin og dårlig unnskyldninger. Så lenge han er eneveldig, kan vi se langt etter proaktive handlinger.

Nei, det blir hardt å motivere seg for resten av sesongen etter i kveld. I tillegg herjer Solskjær-feberen som en epidemi her til lands. 

Oh to be a Gooner, eh! (Still proud)

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Da var det dagen derpå , avisene er fulle av Solskjær hylester , vi  mistet to mann i forsvaret , Øzil ikke god nok , hva gjør Xhaka utpå der , defensivt får vi så hatten passer - samme historien som gjentar litt for ofte.

Det er mange meninger om våre spillere , manageren - om hva han gjør og ikke gjør. Vi er vel mer eller mindre skadeskutte  defensivt.  Om ikke skadene er nok så stilles det mange spørsmål om hva som gjøres på trenings feltet.

En del folk tar seg ut over Emery og om han er rett mann. Jeg er helt enig i det som skrives høyere opp her i denne artikkelen og tidligere artikler om at ting ikke er bra.  Jeg er helt enig i at det kan stilles spørsmål ved bytter av spillere i pausen , taktikk og lignende. Det er  lov til å stille spørsmål ved dette. 

Da det " gikk på skinnner " i 22 kamper på rad var mange høyt oppe. Mange mente vi var helt klart gode nok for topp 4. Polljen  , og undertegnede , flere med , var mer nøkterne. Vi sa at vi fikk vente litt og se fremover. Ganske riktig , vi har sett det før , vi er for  ujevne i våre prestasjoner og til syvende og sist så  er ikke våre forsvarsspillere gode nok for det høyeste nivået. Scorer vi et mål så slipper vi inn to.

Emery fikk kjøpe noen spillere  i sommer som har gjort det bra - Sokratis - ujevn , men er en kriger , Torreira og Guendouzi har gjort det bra. Det er iallefall tæl og vilje bak flere av de. Emery må få flere vinduer , og penger selvfølgelig , til å sette sitt preg på dette. At han løper og vifter i alle retninger viser at fyren er engasjert. Klopp er helt lik - vifter og skriker - og hylles for det. 

Øzil kom innpå  og viste ingenting. Ikke noe lett tidspunkt å komme innpå  , men du ser at mannen har gjort sitt for oss. Det har for  det meste vært negative omtaler av ham de to siste sesongene , av og til viser han seg frem for så å falle av igjen. Han kan ikke leve på gamle bedrifter. Han må prestere sånn er det bare.  Er du lagets best betalte spiller så må du gå foran og vise hvorfor du er det. 

Link to comment
Share on other sites

Guest Goonerolf

Meget bra oppsummert Gunners68 !  Vi får legge lista lavt denne sesongen og bare håpe vi unngår nedrykk :)    Til neste sesong bør det ha skjedd store forandringer og spesielt defensivt.

Link to comment
Share on other sites

Drittkveld, drittdag og drittsesong.

Ufattelig kjedelig med skadene på Sokratis og Koscielny, men dette er jo ganske erketypisk for oss. Vi har aldri vært kjent som et lag som har "stang inn" på verken avgjørelser, mål eller lignende.

Vi mangler defensiv struktur, hjerte og glød. Dessverre er ikke dette noe man får til over natta. Dette er prosjekt Emery og det vil ta tid før vi får se noen skikkelige resultater dessverre.

Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, RP7 said:

Jeg er ikke enig. Sett opp lagene spiller for spiller i dag. Er United bedre? Jeg er sterkt uenig. Bytter til pausen er en falitt. Klippekort gir selvtillit. Bytter, skifter, uro og kaos skaper frykt. Det er jo ingen struktur, ingen glede og ingen samhandling. 

Solskjær har gjort to ting: han har gitt tillit til de antatt beste, skapt glede og trygghet. Peker han hvor spillerne skal løpe? Peker han hvor ballen skal kastes? Prøver han å dirigere underveis? 

Emery er for meg et uromoment som sprer utrygghet og engstelse. Jeg ser absolutt ingen lederegenskaper hos mannnen

Med fare for å virke som en flisespikker, men har han det? Han har tatt en tøff avgjørelse å benke Sanchez og Lukaku de siste kamper (bortsett fra i går da) og gi tillit til Rashford, Lingard og Martial men hvis man ser på lønningsposen er det Lukaku og Sanchez som er de antatt beste i tillegg til Pogba. 

Jeg synes det er tøft av Solskjær å gå fra Molde til å ta over som manager for United og benke Lukaku og Sanchez, som riktignok er på vei tilbake men antatt spilleklar tidligere enn i går. Da er det litt kult hvis man ser heeeelt nøytralt på det at han lykkes med et slikt trekk, ref 5 mål av Rashford på siste 6 pluss noe assist.

United som har brukt ca 4 milliarder på spillerkjøp de siste par sesongene bør være bedre enn oss på papiret i hvert fall RP7. 

Jeg mener United har en spiller for spiller bedre lag enn oss. Men det er ikke ensbetydende at vi ikke kan levere en bedre forestilling enn i går. Det bør vi, men forsvaret får aldri roen, det er mye utskiftninger ifm skader og vi lider litt av defensiv neglisjering under Wenger. Jeg mener det er altfor tidlig å hamre løs på Emery, men jeg kan være enig i at til nå fremstår vi også litt rådville og udefinert spillestil. Dette kan være Emery som eksperimenterer med engelsk fotball og laget. Jeg mener vi ihvertfall må gi han et vindu til, se hva som blir gjort og hvordan inngangen på sesongstarten 2019/20 blir. I det minste. 

Ramsey viser markedsverdien sin i år det er sikkert og visst. Flaut å slippe nok en spiller på free transfer, men der vil jeg heller ikke skylde på Emery.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Støtter opp om dine synspunkter Ulfagrafr.  United har en bedre stall en det vi har. Vi skal nok lide en stund ja for Wengers beslutninger. Økonomisk er det helt latterlig å se spillere gå gratis fra oss til andre klubber. Han har ikke ofret det defensive spesielt mye og det vil koste oss mye å rette opp i dette.

Har en merkelig følelse av at jeg tror det er det samme hvem som trener våre defensive folk så vil vi se de samme tabbene. Litt bedring kan det muligens bli , men jeg tror vi vil se de samme jævlige feilene gjenta seg og gjenta seg. De er ikke så gode som enkelte her på forumet tror. Mål statistikkene lyver ikke .

Link to comment
Share on other sites

On ‎1‎/‎26‎/‎2019 at 7:41 PM, Guest Liverpool-guten said:

Absurd naivt å i det hele tatt tenke tanken om at dere vil se "noen skikkelige resultater" under Emery slik det er med eieren. Blir det samme med Benitez under G&H, om eierne er bedritne så vil det ikke bli bedre før de er borte.

Om Arsenal skal bli en storklubb igjen, så må en storstilt boycott-aksjon til verks... eventuelt håpe i det lengste på at eieren går konk, får økonomiske problemer. Men hvor sannsynlig er det med Kroenke? Ikke særlig. Så Arsenal-fans, opp til dere.

Det samme kunne vel sies om Klopps første sesong for Liverpool, men utrolig nok så går det vel relativt bra for Klopp og gjengen om dagen. Hva er en storklubb? Hvordan måler vi hva en storklubb er?

Fotball er et lagspill, det handler om å sette sammen de rette spillerne og ikke hva de koster. Vi kan gå noen år tilbake, Liverpool gjorde mange rare dyre spillerkjøp uten at de ble nevneverdige gode, tipper at blant andre Andy Carroll var verdt hver en krone på Anfield. Liverpool har brukt mange mange millioner på spillerkjøp de siste 25 årene og de har null ligamesterskap, de har vunnet champions league det skal de ha, og noen cuper men ikke mye annet å skryte av de siste 25årene og gud vet hvor mange millioner av pund det har kostet.

Leicester har vunnet ligaen og ikke vært i nærheten av å bruke like mye penger, så det å bruke masse penger er ingen automatikk for å vinne noe. 

Chelsea og Manchester City har spølt sinnsyke pengebeløp før de i det hele tatt var i nærheten av å vinne noe, men til slutt fikk de inn managere som maktet å vinne noe, men til hvilken pris? 

Jeg er på mange måter glad for at Arsenal ikke er med på denne penge galoppen, og om Emery kommer til å vinne noe med Arsenal eller om Arsenal kommer til å vinne noe med Emery, det vil tiden vise. Men skal han få til sitt spill og den eneste måten å spille på som han vet om, må han snu opp ned på en hel spillerstall og det tar tid. Det hjelper heller ikke at han mer eller mindre har hatt et helt forsvar ute med skade, og det ser ikke til at det skal endre seg med det første. Da får han en tøff oppgave.

Uten at jeg har følt noe behov for å gå inn på Liverpool forum for å fortelle dere hvor dårlige dere har vært opp gjennom årene, for dere har vært utrolig dårlige i perioder siste 20 årene, men så er det vel slik at klarer dere å krype opp av gjørmehullet dere har vært nedi, så klarer vi også det. 

Link to comment
Share on other sites

Guest Liverpool-guten
22 hours ago, joppe said:

Det samme kunne vel sies om Klopps første sesong for Liverpool, men utrolig nok så går det vel relativt bra for Klopp og gjengen om dagen. Hva er en storklubb? Hvordan måler vi hva en storklubb er?

Fotball er et lagspill, det handler om å sette sammen de rette spillerne og ikke hva de koster. Vi kan gå noen år tilbake, Liverpool gjorde mange rare dyre spillerkjøp uten at de ble nevneverdige gode, tipper at blant andre Andy Carroll var verdt hver en krone på Anfield. Liverpool har brukt mange mange millioner på spillerkjøp de siste 25 årene og de har null ligamesterskap, de har vunnet champions league det skal de ha, og noen cuper men ikke mye annet å skryte av de siste 25årene og gud vet hvor mange millioner av pund det har kostet.

Leicester har vunnet ligaen og ikke vært i nærheten av å bruke like mye penger, så det å bruke masse penger er ingen automatikk for å vinne noe. 

Chelsea og Manchester City har spølt sinnsyke pengebeløp før de i det hele tatt var i nærheten av å vinne noe, men til slutt fikk de inn managere som maktet å vinne noe, men til hvilken pris? 

Jeg er på mange måter glad for at Arsenal ikke er med på denne penge galoppen, og om Emery kommer til å vinne noe med Arsenal eller om Arsenal kommer til å vinne noe med Emery, det vil tiden vise. Men skal han få til sitt spill og den eneste måten å spille på som han vet om, må han snu opp ned på en hel spillerstall og det tar tid. Det hjelper heller ikke at han mer eller mindre har hatt et helt forsvar ute med skade, og det ser ikke til at det skal endre seg med det første. Da får han en tøff oppgave.

Uten at jeg har følt noe behov for å gå inn på Liverpool forum for å fortelle dere hvor dårlige dere har vært opp gjennom årene, for dere har vært utrolig dårlige i perioder siste 20 årene, men så er det vel slik at klarer dere å krype opp av gjørmehullet dere har vært nedi, så klarer vi også det. 

Ok, så her forsvarer jeg Emery hvis du klarer å lese posten min, med at det er eieren som er problemet, og vil fortsette å være problemet. En storklubb i den settingen jeg sa det var ment som en storklubb iform av at klubben kan kjempe om de beste pokalene. På nåværende tidspunkt er Arsenal langt ifra dette, å være med å kjempe...

Du legger ord i munnen på meg og antar jeg mener det bare er penger som gjør en klubb god. Nei, det er det ikke... MEN, det har i senere år blitt en vital del å kunne tiltrekke seg de menneskene manageren ønsker å spille inn i sitt system. Tror du virkelig Klopp hadde vært der han er idag med Liverpool om det ikke hadde vært for eiernes fulle støtte til spillerkjøp? News flash, han hadde ikke vært det. 

Dette handler om Arsenal, og du blander inn bare fordi jeg heier på Liverpool. Ok, ja, jeg har ingen problemer med å si at Liverpool har vært dårlige over lang tid tidligere, men jeg er også realist nok til å skjønne at Liverpool og vi Liverpool-supportere har mye å være takknemlig for sammenlignet med andre klubber, selv i den "dårlige" perioden. Å vinne Champions League er det største man kan oppleve som fan, og jeg har vært heldig nok å få oppleve dette med min klubb, så jeg er mer priviligert enn andre fans, det er det ikke tvil om.

Jeg tror du hadde fått mye støtte om det hadde fortalt fakta, slik jeg prøver å gjøre nå med Arsenal. Jeg ser det utenifra, og jeg har ingen bias involvert. Jeg ser mye mer Arsenal i toppen enn Manchester-klubbene. Men jeg ser også på nåværende tidspunkt, med den retningen Arsenal har tatt under Stan Kroenke, at det er utopi å tro Emery skal kunne skape mirakler ut av gråsteinen som er i laget. Det må penger inn i laget. At Emery snakker om at man bare kan låne er jo direkte flaut. Og jeg skjønner godt de fansene som skjemmes over hvilken retning klubben har tatt.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Guest Liverpool-guten said:

Ok, så her forsvarer jeg Emery hvis du klarer å lese posten min, med at det er eieren som er problemet, og vil fortsette å være problemet. En storklubb i den settingen jeg sa det var ment som en storklubb iform av at klubben kan kjempe om de beste pokalene. På nåværende tidspunkt er Arsenal langt ifra dette, å være med å kjempe...

Du legger ord i munnen på meg og antar jeg mener det bare er penger som gjør en klubb god. Nei, det er det ikke... MEN, det har i senere år blitt en vital del å kunne tiltrekke seg de menneskene manageren ønsker å spille inn i sitt system. Tror du virkelig Klopp hadde vært der han er idag med Liverpool om det ikke hadde vært for eiernes fulle støtte til spillerkjøp? News flash, han hadde ikke vært det. 

Dette handler om Arsenal, og du blander inn bare fordi jeg heier på Liverpool. Ok, ja, jeg har ingen problemer med å si at Liverpool har vært dårlige over lang tid tidligere, men jeg er også realist nok til å skjønne at Liverpool og vi Liverpool-supportere har mye å være takknemlig for sammenlignet med andre klubber, selv i den "dårlige" perioden. Å vinne Champions League er det største man kan oppleve som fan, og jeg har vært heldig nok å få oppleve dette med min klubb, så jeg er mer priviligert enn andre fans, det er det ikke tvil om.

Jeg tror du hadde fått mye støtte om det hadde fortalt fakta, slik jeg prøver å gjøre nå med Arsenal. Jeg ser det utenifra, og jeg har ingen bias involvert. Jeg ser mye mer Arsenal i toppen enn Manchester-klubbene. Men jeg ser også på nåværende tidspunkt, med den retningen Arsenal har tatt under Stan Kroenke, at det er utopi å tro Emery skal kunne skape mirakler ut av gråsteinen som er i laget. Det må penger inn i laget. At Emery snakker om at man bare kan låne er jo direkte flaut. Og jeg skjønner godt de fansene som skjemmes over hvilken retning klubben har tatt.

Man kan være enig eller uenig om at det er eierne som er problemet, men saken er som jeg prøvde å belyse at det kan spyttes in milliarder på milliarder uten at det gir noen garanti for noe som helst. Det handler om å bygge et fotball lag med 11 spillere på banen, og en stall som kan supplere, det handler ikke om hvor mye penger man bruker. Selvsagt vil verden vært mye enklere om man kunne blåst millioner på spillerkjøp, og bare fortsetter kjøpefesten om man feiler med kjøpene, helt til man finner noen man kan bruke. Til syvende og sist må laget fungere sammen, og der er det ikke nødvendigvis prisen på spilleren som er viktigste faktor.

Det vil også være en klar fordel om man bruker de beste spillerne i lagoppstillingen

Arsenal har klart seg bra med det eierskapet vi har, vi har levert ganske bra resultater selv om det lugger litt om dagen, det vil si de siste sesongene har vel ikke vært helt optimale. Det som er litt synd er at den forrige manageren vår gikk seg litt bort de siste årene, og at den nye må snu opp ned på alt. For sånn som jeg ser\så det, var det bare "små" justeringer som skulle til. Jeg skjønner ikke de fansene om noen som skjemmes over klubben selv om det ikke går helt veien. 

Når det gjelder penger eller det å spytte inn penger, så er det noen regler som må følges (FFP og alt rundt det). Det gjør at per dags dato så hadde det ikke hjulpet om eierne hadde spyttet inn 1 trillion, problemet hadde vært det samme. Uten at jeg under noen som helst omstendighet skal si at jeg kan FFP reglen spesielt godt, men har lest noen redegjørelser om hvorfor det er lite penger å bruke, som igjen kan gjøre sånn at jeg kan late som jeg vet hva jeg snakker om. Arsenal er på ingen måte en fattig klubb.

Har jeg noen fakta feil, beklager jeg dette 

Link to comment
Share on other sites

On 1/26/2019 at 3:42 PM, Ulfagrafr said:

Med fare for å virke som en flisespikker, men har han det? Han har tatt en tøff avgjørelse å benke Sanchez og Lukaku de siste kamper (bortsett fra i går da) og gi tillit til Rashford, Lingard og Martial men hvis man ser på lønningsposen er det Lukaku og Sanchez som er de antatt beste i tillegg til Pogba. 

Jeg synes det er tøft av Solskjær å gå fra Molde til å ta over som manager for United og benke Lukaku og Sanchez, som riktignok er på vei tilbake men antatt spilleklar tidligere enn i går. Da er det litt kult hvis man ser heeeelt nøytralt på det at han lykkes med et slikt trekk, ref 5 mål av Rashford på siste 6 pluss noe assist.

United som har brukt ca 4 milliarder på spillerkjøp de siste par sesongene bør være bedre enn oss på papiret i hvert fall RP7. 

Jeg mener United har en spiller for spiller bedre lag enn oss. Men det er ikke ensbetydende at vi ikke kan levere en bedre forestilling enn i går. Det bør vi, men forsvaret får aldri roen, det er mye utskiftninger ifm skader og vi lider litt av defensiv neglisjering under Wenger. Jeg mener det er altfor tidlig å hamre løs på Emery, men jeg kan være enig i at til nå fremstår vi også litt rådville og udefinert spillestil. Dette kan være Emery som eksperimenterer med engelsk fotball og laget. Jeg mener vi ihvertfall må gi han et vindu til, se hva som blir gjort og hvordan inngangen på sesongstarten 2019/20 blir. I det minste. 

Ramsey viser markedsverdien sin i år det er sikkert og visst. Flaut å slippe nok en spiller på free transfer, men der vil jeg heller ikke skylde på Emery.

Flisespikkeri er bra; det er detaljene som avgjør. 

Solskjær signerte ikke og ga ikke lønningene til Lukaku og Sanchez. De var de antatt beste ut i fra hvordan forrige manager ville spille. 

Han stiller med det han mener er sitt beste lag og lar dem spille. Han gir selvtillit og bygger laget sitt rundt styrkene til de spillerne han disponerer. For meg er det stor forskjell fra Emery som presser spillerne inn i et system de åpenbart ikke passer inn i. 

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, RP7 said:

Flisespikkeri er bra; det er detaljene som avgjør. 

Solskjær signerte ikke og ga ikke lønningene til Lukaku og Sanchez. De var de antatt beste ut i fra hvordan forrige manager ville spille. 

Han stiller med det han mener er sitt beste lag og lar dem spille. Han gir selvtillit og bygger laget sitt rundt styrkene til de spillerne han disponerer. For meg er det stor forskjell fra

Emery som presser spillerne inn i et system de åpenbart ikke passer inn i. 


Det blir sagt at Emery forberedte seg godt og hadde et imponerende jobbintervju. I så fall er det styret som er inkompetent som har ansatt Emery. 
Det er noe som lugger, det merker vi, men vi har også sett eksempler mot topp 4-motstand hvor fantastisk vi kan være. Emery må få stabilisert nivået og kanskje blir det bedre når det er mer ro rundt klubben også. Özilsagaen og Ramseysituasjonen tar en del fokus. Mulig påvirker dette også spillerne. 
 

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Ulfagrafr said:


Det blir sagt at Emery forberedte seg godt og hadde et imponerende jobbintervju. I så fall er det styret som er inkompetent som har ansatt Emery. 
Det er noe som lugger, det merker vi, men vi har også sett eksempler mot topp 4-motstand hvor fantastisk vi kan være. Emery må få stabilisert nivået og kanskje blir det bedre når det er mer ro rundt klubben også. Özilsagaen og Ramseysituasjonen tar en del fokus. Mulig påvirker dette også spillerne. 
 

Glad han hvertfall hadde et godt jobbintervju, det er da noe positivt å se tilbake på😂

Jeg er ikke ute etter en avsettelse av Emery. Jeg håper klubben kan stabilisere seg og kjempe seg tilbake i toppen helt uavhengig av hvem som styrer.

Det jeg reagerer på er de gjentatte merkelige valgene. Jeg trenger ikke gjenta meg selv enda en gang, tror de fleste vet hvilke punkter det gjelder. Jeg forstår rett og slett ikke hvilken vei han ønsker å gå med laget og spillerne han disponerer.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, RP7 said:

Glad han hvertfall hadde et godt jobbintervju, det er da noe positivt å se tilbake på😂

Jeg er ikke ute etter en avsettelse av Emery. Jeg håper klubben kan stabilisere seg og kjempe seg tilbake i toppen helt uavhengig av hvem som styrer.

Det jeg reagerer på er de gjentatte merkelige valgene. Jeg trenger ikke gjenta meg selv enda en gang, tror de fleste vet hvilke punkter det gjelder. Jeg forstår rett og slett ikke hvilken vei han ønsker å gå med laget og spillerne han disponerer.

Hehe, ja nei altså mitt poeng var at han i følge rapportene hadde gjort en så grundig jobb med analyser av spillermateriale, taktikk og strategi og sikkert en hel haug med andre ting. Derfor fremstår det som merkelig at han likevel famler litt i mørket når det kommer til disponeringer osv. Og styrets ansvar ligger jo på om hans planer, visjon og analyser stemmer overens med sitt "verktøy" som er klubbens spillere og identitet. Det var litt av poenget mitt. Jeg vet ikke om jeg klarer å formidle akkurat hva jeg mener.

Vi er nok enige, men i forskjellig grad av enighet, bare for å forvirre ENDA mer 🤔😊

Link to comment
Share on other sites

On 1/30/2019 at 1:48 PM, Ulfagrafr said:

Hehe, ja nei altså mitt poeng var at han i følge rapportene hadde gjort en så grundig jobb med analyser av spillermateriale, taktikk og strategi og sikkert en hel haug med andre ting. Derfor fremstår det som merkelig at han likevel famler litt i mørket når det kommer til disponeringer osv. Og styrets ansvar ligger jo på om hans planer, visjon og analyser stemmer overens med sitt "verktøy" som er klubbens spillere og identitet. Det var litt av poenget mitt. Jeg vet ikke om jeg klarer å formidle akkurat hva jeg mener.

Vi er nok enige, men i forskjellig grad av enighet, bare for å forvirre ENDA mer 🤔😊

Mer kunnskap gir grunnlag for flere spørsmål, men på et høyere nivå:-)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...