Jump to content

2019.01.12 West Ham United (B)


Polljen

Recommended Posts

Guest Gunners68

Ja , jeg skjønte at svaret ditt var basert på misnøye og det deler jeg med deg Verminator5. Vi har samme  syn på kampene i høst. Det var vilje og tæl - topp kampene mot Pool og Spurs kom vi godt ut av. Så var det både og i en del kamper , men fellesnevneren var at vi ikke tapte.

Rart du nevnte treningopplegget til Emery , Verminator5, fordi jeg satt med den følelsen av at flere av spillerne knapt orket å flytte beinene mot WH. Flere av spillerne virket helt tømt for saft i beina. Mulig han har kjørt de for hardt - ikke vet jeg.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 133
  • Created
  • Last Reply
Guest Sas2002

Emery har definitivt kjørt et hardere treningsregime en det spillerne er vant med. Vi ble litt revet med på 22 kamper unbeaten men helt ærlig så har vi ikke prestert bra. Spurs og pool var bra ellers så har vi levert under par. Nå må Emery bestemme seg. Hva vil han?. 

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Ja , vi var mange her inne som tok av når vi tok poeng i den ene kampen etter den andre. Topp4 og til og med PL vinner trodde flere var mulig. Vi var også noen her inne som så litt mellom kortene i disse kampene og holdt litt tilbake. Personlig var jeg høyt oppe når vi tok poeng på en dårlig dag - samtidig som jeg så de samme problemene gjenta seg gang på gang i forsvaret. Du bare vet at det ikke er bra nok til å få plass i det gode selskap.

Etter kampen mot Chelsea kan vi være 3 poeng bak de - eller det kan skille 9 poeng. Taper vi så er topp 4 en saga blott.

 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Verminator5 said:

Fint om du kan quote mine innlegg så jeg raskere får varsel, og raskere kan svare :)

Selv med minus 6,5 på begge øynene bør det være helt uproblematisk å lese gjennom ALLE innlegg på dette forumet - grunnet den labre aktiviteten her. Å quote deg burde være unødvendig. 

 

Når det er sagt så har jeg tippet topp 4 og sågar høyere enn det også. Det var veldig lett for meg å dra den slutningen. Det gjorde jeg ved å se på vår fantastiske stall ispedd en innsatsvilje og tæl vi ikke hadde sett maken til på evigheter. 

Nå i ettertid ser jeg hvordan troppen brukes, og lurer på hvor det ble av gutsen (jeg tror det henger samnen), og har blitt helt @RP7 i tankesettet (les: kronisk depressiv :-))

Har bare lyst til å drikke meg stupfull

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Jeg er enig i at det i høst har vært tæl og innsats vi ikke har sett på lenge. Mange av oss begynte å ane håp om plass i topp 4 - noen hadde håp om enda høyere opp på tabellen. Som sagt var jeg en av de som begynte å ane konturene av topp 4 - men betenkt pga av våre defensive problemer.

Jeg er enig med deg i det meste av det du skriver Ben Elfen - vi har absolutt gode spillere i vår stall - men jeg er ikke der hvor jeg beskriver stallen som fantastisk. Jeg vet ikke hvor mange av våre forsvars spillere som ville ha gått rett inn på laget til de andre lagene innenfor topp 6 ?

Det kan stilles mange spørsmål alt ved Emerys disposisjoner - enig i det - men han må få inn bedre spillere.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Guest Gunners68 said:

Jeg er enig i at det i høst har vært tæl og innsats vi ikke har sett på lenge. Mange av oss begynte å ane håp om plass i topp 4 - noen hadde håp om enda høyere opp på tabellen. Som sagt var jeg en av de som begynte å ane konturene av topp 4 - men betenkt pga av våre defensive problemer.

Jeg er enig med deg i det meste av det du skriver Ben Elfen - vi har absolutt gode spillere i vår stall - men jeg er ikke der hvor jeg beskriver stallen som fantastisk. Jeg vet ikke hvor mange av våre forsvars spillere som ville ha gått rett inn på laget til de andre lagene innenfor topp 6 ?

Det kan stilles mange spørsmål alt ved Emerys disposisjoner - enig i det - men han må få inn bedre spillere.

Mustafi var tysk landslagsstopper da vi hentet ham. 

Koscielny har i en årrekke vært fransk landslagsstopper. 

Sokratis er vel gresk landslagsstopper vil jeg tro.

Monreal er spansk landslagsback

Bellerin er litt inn og ut av landslaget til Spania. 

Kolasinac ble vel kåret til årets back i tyskland før vi hentet ham. 

 

At de spiller "dårlig" for Arsenal betyr ikke at de er dårlige spillere - jeg tror ikke forsvaret hadde blitt så nevneverdig mye bedre av å kjøpe enda bedre spillere. Jeg tror det er andre årsaker til dette. 

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Vet ikke om jeg er imponert over den gjengen jeg Ben Elfen. Kola har hatt en oppadgående kurve og har troen på ham. Holding viste gode tendenser i høst under ny manager , men ble dessverre langtids skadet.

De andre du nevner blir for meg veldig ujevne i sine prestasjoner.

Link to comment
Share on other sites

Guest sas2002
1 hour ago, Ben Elfen said:

Mustafi var tysk landslagsstopper da vi hentet ham. 

Koscielny har i en årrekke vært fransk landslagsstopper. 

Sokratis er vel gresk landslagsstopper vil jeg tro.

Monreal er spansk landslagsback

Bellerin er litt inn og ut av landslaget til Spania. 

Kolasinac ble vel kåret til årets back i tyskland før vi hentet ham. 

 

At de spiller "dårlig" for Arsenal betyr ikke at de er dårlige spillere - jeg tror ikke forsvaret hadde blitt så nevneverdig mye bedre av å kjøpe enda bedre spillere. Jeg tror det er andre årsaker til dette. 

Mye at utfordringen de siste årene har vært at spillerne ikke har utviklet seg. De har blitt dårligere. Det handler om mentalitet og hva som gjøres på treningsfeltet. Der har Wenger svikta og delvis til nå Emery. For meg virker ikke Monreal og Mustafi som særlig smart :)

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Guest sas2002 said:

Mye at utfordringen de siste årene har vært at spillerne ikke har utviklet seg. De har blitt dårligere. Det handler om mentalitet og hva som gjøres på treningsfeltet. Der har Wenger svikta og delvis til nå Emery. For meg virker ikke Monreal og Mustafi som særlig smart :)

Så du er dermed enig i at spillerne i utgangspunktet er gode nok men blir dårligere av å spille i Arsenal. 

Jeg synes Monreal ser ut som en regnskapsfører. 

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Jeg vet ikke hva som gjøres på trenings feltet - men vet at vi i kamper slipper inn billige mål alt for ofte. Vi har sluppet inn alt for mye mål over tid i forhold til de andre topp lagene.

De spillerne som ramses opp over her er spillere med også internasjonal erfaring. Man bør i alle fall kunne forvente at de har det defensive så mye i blodet at det ikke bør glippe på markeringer eller klareringer - men hva skjer. De viste klasse i forsvaret i hjemme kampene mot Pool og Spurs. Men , så faller de tilbake til gamle synder mot langt svakere motstandere.

Link to comment
Share on other sites

Guest Sas2002
24 minutes ago, Guest Sas2002 said:

Løse rykter på at Sven Mislinat forlater klubben snart. Er det fullstendig kaos i klubben nå???

Er det ingen midler så er stillingen hans overflødig. Redd det kommer til å bli demostrasjoner og dårlig stemning utover vinteren. 

Link to comment
Share on other sites

Guest Sas2002

.et google søk. Twitter!! Etc

7 minutes ago, Ben Elfen said:

Diskuterer du med deg selv? 

Kunne du ha sendt link til ryktene?

47 minutes ago, Guest Sas2002 said:

Løse rykter på at Sven Mislinat forlater klubben snart. Er det fullstendig kaos i klubben nå???

Er det ingen midler så er stillingen hans overflødig. Redd det kommer til å bli demostrasjoner og dårlig stemning utover vinteren. 

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Sa det etter at Emery slapp nyheten om at det ikke var penger til spillekjøp - går det snart av en bombe vi ikke ser komme ? Hva skjer bak kulissene ? Mislinat på vei ut ryktes det nå iflg rykter over her ? Etter så kort tid ? 

Link to comment
Share on other sites

Guest Sas2002
6 minutes ago, Guest Gunners68 said:

Sa det etter at Emery slapp nyheten om at det ikke var penger til spillekjøp - går det snart av en bombe vi ikke ser komme ? Hva skjer bak kulissene ? Mislinat på vei ut ryktes det nå iflg rykter over her ? Etter så kort tid ? 

Masse rykter om at Emery prøver å være maktsyk pga nederlaget i PSG. Redd dette bare er starten

Link to comment
Share on other sites

Glade vanvidd. Jeg gir opp. 

@Ben Elfen; en liten presisjon. Jeg er kronisk depressiv realist. Det hindrer meg fra overflødig håp og lite rasjonelle drømmer om bedre tider. 

Det brenner under føttene til flere nå. Jeg tipper det 3-hodede trollet på toppen av sportslig ledelse ikke har klart å samarbeide. Ingen skal fortelle meg at klubben ikke har penger nok til å forsterke i januar. Jeg er overbevist om at det ligger en maktkamp bak og at de tre saboterer hverandres ønsker. 

Link to comment
Share on other sites

@Joppe 

Jeg burde vel sluttet å "kverulere" rundt det med at jeg har et annen syn på eiers ansvar også for det som skjer på banen enn det du har. Det er ingen tvil om at det er mye fornuftig i det du skriver, og jeg forstår også at det var veldig vanskelig å "sparke" Wenger (les: ikke fornye kontrakten) noen år tidligere.

Man kan gjerne mene at det ikke er så viktig hvem som eier klubben, og jeg skulle vært enig hvis det var bygget ett apparat gjennom styre og/eller "administrasjon" som kunne vært noe som kunne utfordre Wenger. Når jeg skriver "utfordre" så mener jeg ikke å overstyre, men derimot være en sparringpartner slik DD tydeligvis var i Wengers tidlige periode i klubben.

Ja, det er managerens ansvar å lede laget, men jeg mener det er like mye eiers ansvar via sitt utnevnte styre å sørge for at det som skjer fra managerens side blir evaluert rent faglig, her mener jeg det har sviktet i mange år. Det var ikke i sesongen 2017/18 at det begynte å gå nedover med Wengers Arsenal, det er noen som har foregått i flere sesonger, men et par FA-titler har blendet litt for mange slik at de har tatt skylappene på når det gjelder lagets utvikling.

Når det gjelder spillerkjøp så har det de siste sesongene under Wenger blitt kjøpt flere spillere som burde ført laget tilbake mot toppen, men Wengers tilsynelatende tanke om at det er kun det offensive (min  subjektive oppfatning) det skal satses på. 

Vi synes å være ganske på linje når det gjelder bruken av midler og spillerkjøp, men som sagt forskjellen er nok at jeg mener at den jobben de eiende/styrende elementene i klubben har utført over tid (inndirekte) har en klar innvirkning på det som har skjedd på banen både under Wenger og nå under Emery.

Link to comment
Share on other sites

On ‎1‎/‎16‎/‎2019 at 5:01 PM, Polljen said:

@Joppe 

Jeg burde vel sluttet å "kverulere" rundt det med at jeg har et annen syn på eiers ansvar også for det som skjer på banen enn det du har. Det er ingen tvil om at det er mye fornuftig i det du skriver, og jeg forstår også at det var veldig vanskelig å "sparke" Wenger (les: ikke fornye kontrakten) noen år tidligere.

Man kan gjerne mene at det ikke er så viktig hvem som eier klubben, og jeg skulle vært enig hvis det var bygget ett apparat gjennom styre og/eller "administrasjon" som kunne vært noe som kunne utfordre Wenger. Når jeg skriver "utfordre" så mener jeg ikke å overstyre, men derimot være en sparringpartner slik DD tydeligvis var i Wengers tidlige periode i klubben.

Ja, det er managerens ansvar å lede laget, men jeg mener det er like mye eiers ansvar via sitt utnevnte styre å sørge for at det som skjer fra managerens side blir evaluert rent faglig, her mener jeg det har sviktet i mange år. Det var ikke i sesongen 2017/18 at det begynte å gå nedover med Wengers Arsenal, det er noen som har foregått i flere sesonger, men et par FA-titler har blendet litt for mange slik at de har tatt skylappene på når det gjelder lagets utvikling.

Når det gjelder spillerkjøp så har det de siste sesongene under Wenger blitt kjøpt flere spillere som burde ført laget tilbake mot toppen, men Wengers tilsynelatende tanke om at det er kun det offensive (min  subjektive oppfatning) det skal satses på. 

Vi synes å være ganske på linje når det gjelder bruken av midler og spillerkjøp, men som sagt forskjellen er nok at jeg mener at den jobben de eiende/styrende elementene i klubben har utført over tid (inndirekte) har en klar innvirkning på det som har skjedd på banen både under Wenger og nå under Emery.

Først og fremst vil jeg si at jeg synes det er helt greit å bli utfordret på mine synspunkter og meninger. Det gjør det bare berikende å diskuterer og for så vidt kunnskapsmessig også.

For å ta eierskapet, drives ikke klubben på omentrent samme måte som vi alltid har blitt drevet? På "selvkost". Arsenal har vel ikke hatt for vane å spre rundt seg med dyre overganger og de høyeste lønningene. Når vi tenker ambisjoner så har vi vel aldri kjøpt så mange "gode" etablerte stjerner som vi har gjort de siste sesongene. Når jeg tenker meg om, så har vi ikke kjøpte mange "superstjerner" siste 40 årene, de fleste er vel blitt kjøpt siste 5-6 årene. Så for meg ligger det ikke på eiersiden, at vi ikke henger med i toppen. Det største og eneste problemet er lagbyggingen eller mangel på akkurat dette.

At eiere eller styre skal evaluere managerens prestasjoner er jeg enig i, men det tror jeg de også har gjort. Så lenge vi var topp 4 klubb og fikk champions league med på billetten, så var vi vel innafor, og når vi havnet utenfor ble det gjort grep. Ikke etter første sesongen, men når vi fortsatte med å ikke klare ta topp 4, og det ikke var bedring å spore, da ble det tatt grep. Av den enkle grunn at ikke alle kan vinne, noen må bli 2, 3 eller 4.....osv. var styret\eierskapet tålmodig, kanskje vel tålmodig vil vel noen si.

Når vi ser hvilke midler alle klubbene over oss brukte, og for så vidt et par klubber bak oss, så må man nesten si at topp 4 var en suksess, men for meg så sviktet det da Wenger ikke maktet å tette de små hullene som oppstod underveis og som til slutt ble så store hull at vi begynte å synke. Og for meg så var det jo innlysende hva som manglet i det defensive, men Wenger mente noe annet og sånn ble det 🙂

Når det gjelder ambisjoner, så har vi vel ikke kjøpt flere etablerte stjerner en det dette eierskapet har, her må du\dere gjerne hjelpe meg. Dennis Bergkamp var vel den eneste store stjernen vi har kjøpt mens han enda var på høyden av sin karriere. Eller tar jeg feil? Klarer ikke huske helt. Tror ikke George Graham hadde kjøpt noen etablerte spillere på øverste hylle. Så rent finansielt har vi vel aldri vært bedre enn nå og har vel ikke kjøpt dyrere. Hva som skjedde før George Grahams tid har jeg null peiling, da var ikke jeg i nærheten av noe som helst innenfor fotball eller noe annet for den saks skyld. Kanskje burde styret og ledelsen som helhet vært mer hands on, men når du har en manager som har gjort det Wenger hadde gjort, så stoler man nesten blindt på at mannen vet hva han gjør. Men det var vel kanskje Wenger som ble litt blind på slutten og til slutt så taler jo resultatene for seg selv, og her sitter vi.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Du har  skrevet et innlegg med gode synspunkter / fakta etter mitt syn , Joppe. Du hadde mange gode poenger her.

Historisk som du er inne på i ditt siste avsnitt så kan vi kanskje nevne spillere på 70 tallet som for eksempel Alan Ball. Verdensmester i 66 og mester med Everton i 1970. Han gikk for rekordsum til Arsenal desember 1971. Ble bråk i spillegruppen grunnet den høye lønnen han fikk. Sommeren 1976 kjøpte vi en ny spiller for rekordsum - Malcolm MacDonald - Supermac.

George Graham kjøpte i 1987 Alan Smith , toppscorer fra Leicester. Det var Bruce Rioch som kjøpte Bergkamp sammen med godt etablerte David Platt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Arsenal forever
5 hours ago, Guest Gunners68 said:

Du har  skrevet et innlegg med gode synspunkter / fakta etter mitt syn , Joppe. Du hadde mange gode poenger her.

Historisk som du er inne på i ditt siste avsnitt så kan vi kanskje nevne spillere på 70 tallet som for eksempel Alan Ball. Verdensmester i 66 og mester med Everton i 1970. Han gikk for rekordsum til Arsenal desember 1971. Ble bråk i spillegruppen grunnet den høye lønnen han fikk. Sommeren 1976 kjøpte vi en ny spiller for rekordsum - Malcolm MacDonald - Supermac.

George Graham kjøpte i 1987 Alan Smith , toppscorer fra Leicester. Det var Bruce Rioch som kjøpte Bergkamp sammen med godt etablerte David Platt.

Da har du glemt følgende: Paul Mariner, Viv Anderson, Kenny Sansom, Sol Campbell, Pat Jennings, Allan Hudson mm. Som var store stjerner før de kom til Arsenal

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...