Jump to content

2019.01.12 West Ham United (B)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 133
  • Created
  • Last Reply
Just now, Guest Sas2002 said:

Taper du slike kamper så er det et bilde på at topp 4 ikke kommer til å skje denne sesongen. 

Selv om vi skulle klare å karre til oss tre poeng i kveld, så ville topp 4 vært urealistisk. Vi spiller rett og slett for dårlig fotball. Vi har ikke spilt en god kamp siden vi slo Tottenham. Når vi i tillegg ikke har penger til å forsterke (hvilket er et helt annet mysterium) ser jeg ingen scenarier der vi havner på topp 4.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Verminator5 said:

Han har ikke hatt en god kamp nei, men det må jo være lov en gang i blant. Det jeg syns er skremmende er hvor avkledd vi blir når han ikke står for målene og flyten offensivt.

Joda helt enig. Laget er ikke sammenskrudd i det hele tatt. Og det er jo ikke Aubameyang sin skyld.

1 minute ago, Guest Liverpool-guten said:

Arsenal spiller akkurat like dårlig som de gjorde under Wenger.

Vil si vi spiller dårligere faktisk, men nå skal det sies at Emery ikke har fått gjort et eneste offensivt spillerkjøp, og "kun" Leno, Sokratis, Torreira, Guendouzi og Lichsteiner er spillere han har fått vært med å hente. Og at 4/5 av de har vært veldig gode kjøp.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Stefanb said:

Joda helt enig. Laget er ikke sammenskrudd i det hele tatt. Og det er jo ikke Aubameyang sin skyld.

Vil si vi spiller dårligere faktisk, men nå skal det sies at Emery ikke har fått gjort et eneste offensivt spillerkjøp, og "kun" Leno, Sokratis, Torreira, Guendouzi og Lichsteiner er spillere han har fått vært med å hente. Og at 4/5 av de har vært veldig gode kjøp.

Don’t feed The troll. 

 

Om valget står mellom Özil og Emery så er det bye bye Emery for min del

Link to comment
Share on other sites

Dette er skammelig. Emery bør virkelig få høre det snart. Jeg er målløs. 8 måneder i sjefsstolen og det er dårligere enn det noensinne var under Wenger. Glem dårlig forsvar etc, vi har ikke sluppet inn så mange under Wenger. Vi har mistet alt offensivt i tillegg. Nå er jeg forbannet

Link to comment
Share on other sites

Hvis Arsenal var et maskineri, var dagens performance et skikkelig rusk i maskineriet, sannsynligvis mellom to tannhjul. 

Vi hadde ingen maskinist som klarte å stille diagnosen. Det sies at Emery er knallhard på analyser. De siste matcher bør snart analysene komme opp med et mottiltak mot. Begredelig i dag.

Link to comment
Share on other sites

Nå er det dags til å gjøre drastiske grep! Enkelte spillere bør sendes rett av klubben. Xhaka, Mustafi og Lichsteiner første ut døra. Så får han amerikaneren spytte inn nok penger til å kjøpe kvalitet!! Ellers kan han selge klubben til noen som vil noe!! Emery bør få noen kamper til, men hvis det ikke er bedring så bør han byttes ut! Helt latterlig at ikke Ramsey og Bellerin starter denne kampen, og nr 10 er ikke i troppen engang! 

Link to comment
Share on other sites

Begynner å bli lei xhaka nå, begynner å bli noen mål på samvittigheten hans. Iwobi har jeg aldri hatt tro på. Du kommer ikke topp 4 med disse på laget. Fyyyyyy, så mye daukjøtt det er utpå her, benken vår idag er fullstendig krise, ingen offensive som kan komme inn å endre kampbilde. Vi spilte gåfotball hele kampen, lavt tempo og elendig passningskvalitet. Nei, dette var forferdelig. Topp 4 kan vi bare glemme.

Link to comment
Share on other sites

Grøss. Håper dette var sesongens dårligste kamp, selv om jeg noterer meg at vi spilte en OK kamp defensivt. Likevel slipper vi inn et fortjent mål, og når det eneste vi produserer offensivt er noen bra tilløp på venstrekanten ender det som det ender. 

Skuffende. Emery, hva er planen med Özil? Kroenke out!

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Ben Elfen said:

Don’t feed The troll. 

 

Om valget står mellom Özil og Emery så er det bye bye Emery for min del

Oh yes. 

Problemet  Stefanb er at 4 av disse er defensive spillere som har prestert OK. Når det likevel slippes inn flere mål enn noensinne så er det systemet som ikke fungerer. Der har Emery eneansvar. Han har feilet så ekstremt. Jeg har sagt der fra første kamp og det har ikke endret seg. Jeg fatter ikke han ikke innser at dette er en måte man ikke kan spille fotball på i PL. Er så lei nå

Link to comment
Share on other sites

Guest Liverpool-guten
8 minutes ago, Bekkern said:

Nå er det dags til å gjøre drastiske grep! Enkelte spillere bør sendes rett av klubben. Xhaka, Mustafi og Lichsteiner første ut døra. Så får han amerikaneren spytte inn nok penger til å kjøpe kvalitet!! Ellers kan han selge klubben til noen som vil noe!! Emery bør få noen kamper til, men hvis det ikke er bedring så bør han byttes ut! Helt latterlig at ikke Ramsey og Bellerin starter denne kampen, og nr 10 er ikke i troppen engang! 

Hvorfor skulle han gjøre det? Han har sikker inntekt fra fansen som kjøper supporterutstyr og billettinntekter uansett hvordan Arsenal presterer. Kroenke bryr seg ikke det grann før fansen rammer lommeboka hans.

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Guest Liverpool-guten said:

Hvorfor skulle han gjøre det? Han har sikker inntekt fra fansen som kjøper supporterutstyr og billettinntekter uansett hvordan Arsenal presterer. Kroenke bryr seg ikke det grann før fansen rammer lommeboka hans.

På det grunnlaget der skulle alle klubber eies av egne supportere, så hadde man sluppet det. Men sportslig suksess vil på sikt generere mer penger enn middelmådighet, merkelig at en såkalt milliardær ikke vet det! 

Link to comment
Share on other sites

Har egentlig sagt at jeg skal frede Emery denne sesongen, og skal for så vidt stå for det. Men når man utelater lagets beste spiller av "taktiske grunner", og så spiller man på samme måte man alltid har gjort egentlig, så har han jo bare svekket laget av "taktiske grunner". Det henger ikke helt på greip for meg.

Link to comment
Share on other sites

Guest Jørgen

Ikke for å svartmale helt, men når vi ser hvordan topplagene spiller har vi en lang vei å gå. Jeg er usikker på om det faktisk er mulig å komme mye nærmere dem mtp økonomien til klubben. 

Det har blitt gjort store feil i forhold til innkjøp og kontrakter i mange år nå.

Ingen på Arsenal ville tatt plass på topplagene. Auba scorer noen mål, men er ikke god nok i andre faser av spillet. (Kunne kanskje fått starte for Chelsea.)

Utrolig kjipt at jeg bruker så mye tid og penger på dette laget og at jeg lar meg bli skuffa. Dette prosjektet kommer til å ta tid, og det er absolutt ingen garanti for at det vil lykkes. Det trengs penger, hardt arbeid og litt flaks. Da sier det seg selv at vi sliter, dessverre.

Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, Gunners77 said:

Problemet er stan, blir ikke bedre før han er borte. Fair play fungerer ikke. 

Så vidt jeg vet har ikke Stan spilt en eneste kamp for oss, så det kan ikke være hans feil at vi taper fotballkamper. Det at vi ikke kan kjøpe spillere kan vel kanskje pekes mot Stan. Men det er ikke derfor vi tapte for West Ham i dag, det spillermaterialet vi har burde slå WH any given sunday.

Det at Emery velger å vrake Özil av taktiske grunner kunne vært forstått om vi skulle parkert bussen borte mot Barcelona eller noe, men borte mot WEST HAM....WEST HAM. Men så viser det seg at vi har ikke gjort noen taktiske endringer, endret litt på formasjonen ja, men ingenting med taktikken vår tilsier at det ikke skulle vært plass til Özil. Hvorfor bruker vi ikke vårt sterkeste kort når det gjelder kreativitet og pasningskvalitet, han skaper noe som ingen andre klarer å forutse....bare spør Kolasinac. Om Özil ikke akkurat jobber som en gris hjemover, men akkurat det har vi andre spillere som skal gjøre. Lacazette og Aubameyang er helt andre spillere når Özil spiller bak dem, kanskje på tide noen ser dette.....denne var til deg Emery, og dine taktiske vurderinger.

Vi må slutte å angripe med hele midtbaneleddet samtidig, vi må få inn noen som kan stemple i pannen at vi må holde litt dybde selv i angrep. Da dreper vi ofte muligheten til kontringer i mot. Det blir heller ikke feil om vi trener på dødballer for og i mot, og at vi passer på at markeringssterke spillere dekker opp motstanderens beste duellspillere, sånn at vi slipper Carroll mot Bellerin i hodedueller.

Alex Iwobi er kanskje en spiller med gode ferdigheter, men fotballhode og overblikk mangler han fullstendig. Velger utrolig mange rare løsninger og overser mange muligheter på å spille medspillere i gode posisjoner.

Link to comment
Share on other sites

44 minutes ago, joppe said:

Så vidt jeg vet har ikke Stan spilt en eneste kamp for oss, så det kan ikke være hans feil at vi taper fotballkamper. Det at vi ikke kan kjøpe spillere kan vel kanskje pekes mot Stan. Men det er ikke derfor vi tapte for West Ham i dag, det spillermaterialet vi har burde slå WH any given sunday.

Det at Emery velger å vrake Özil av taktiske grunner kunne vært forstått om vi skulle parkert bussen borte mot Barcelona eller noe, men borte mot WEST HAM....WEST HAM. Men så viser det seg at vi har ikke gjort noen taktiske endringer, endret litt på formasjonen ja, men ingenting med taktikken vår tilsier at det ikke skulle vært plass til Özil. Hvorfor bruker vi ikke vårt sterkeste kort når det gjelder kreativitet og pasningskvalitet, han skaper noe som ingen andre klarer å forutse....bare spør Kolasinac. Om Özil ikke akkurat jobber som en gris hjemover, men akkurat det har vi andre spillere som skal gjøre. Lacazette og Aubameyang er helt andre spillere når Özil spiller bak dem, kanskje på tide noen ser dette.....denne var til deg Emery, og dine taktiske vurderinger.

Vi må slutte å angripe med hele midtbaneleddet samtidig, vi må få inn noen som kan stemple i pannen at vi må holde litt dybde selv i angrep. Da dreper vi ofte muligheten til kontringer i mot. Det blir heller ikke feil om vi trener på dødballer for og i mot, og at vi passer på at markeringssterke spillere dekker opp motstanderens beste duellspillere, sånn at vi slipper Carroll mot Bellerin i hodedueller.

Alex Iwobi er kanskje en spiller med gode ferdigheter, men fotballhode og overblikk mangler han fullstendig. Velger utrolig mange rare løsninger og overser mange muligheter på å spille medspillere i gode posisjoner.

Enig i stort sett alt, men Iwobi er bedre en det du skal ha det til. Han trenger også en Özil for å bli spilt god, og Emery må slutte å late som om han er Özils kreative erstatter

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, joppe said:

Så vidt jeg vet har ikke Stan spilt en eneste kamp for oss, så det kan ikke være hans feil at vi taper fotballkamper.

Her er jeg fundamentalt uenig med deg og jeg vil gå så langt som til å påstå at jeg er usikker på om Arsenal noen gang kommer til å vinne Premier League under Stans eierskap.

En noe negativ og bastant konklusjon fra meg? Jepp, og jeg står så absolutt inne for den.

Årsaken til min "utblåsning" har intet med spillerkjøp å gjøre, det har med kultur (manglende sådan) og sportslige ambisjoner å gjøre. Begge deler er noe som fullstendig har manglet under Kroenke sitt eierskap. En av mine kjepphester i mange år har vært den fullstendige mangelen av fotballfaglig kunnskap i klubbens/konsernets styre, det er ikke bare den økonomiske driften som skal utformes av et styre. Dette styre skal også utforme ambisjonene for vedrørende selskap og gi en klar veileding om hva selskapets avdelinger skal "produsere".
Under Kroenke så har vi hatt et pregløst styre, der medlemmene knapt nok er å se på lagets hjemmekamper og der de er fullstendig fraværende på lagets bortekamper. Slik jeg ser det så består styret i stor grad av "nikkedukker" og ikke noe annet. Vi har også en eier som i sine amerikanske franchiser langt på vei dyrker det middelmådige. Det er en grunn til kallenavnet "Silent-Stan", selv etter svært mange år under hans eierskap så kan jeg ennå ikke erindre at det har kommet mye ut om hans og styrets sportlige ambisjoner for klubben.

Jeg sier ikke at det ville ha vært noe bedre med Usmanov som hovedeier, eller eventuelt Nigerias rikeste eller en hvilken som helst annen som samler på "eiendeler", men rent sportslig så er det ikke mye positivt å si om Stan. 

Jeg har til tider vært ganske negativ til Wenger, og jeg mener fremdeles at han satt minst fem år for lenge i managerstolen. Klubben startet sin "nedtur" under Wenger, men hovedskylden der har jeg likevel lenge rettet mot Kroenke og styret. Det burde vært noen der som så at det gikk feil vei og det burde vært noen der som kunne vært en sparringpartner ovenfor Wenger. Wenger hadde for mye makt, men jeg legger ikke skylden for det over på Wenger. Han ble "pådyttet" denne makten av de over han som ikke var sitt ansvar bevist. Jeg er overbevist om at vi ikke ville fått den samme nedturen i Wengers siste sesonger hvis han hadde hatt noen over seg som hadde faglige kunnskap og vilje til å "utfordre" Wenger. Wenger var og er sannsynligvis fremdeles en god trener, men han som så mange andre trenger å bli utfordret og ikke bare sitte sammen med en stor gjeng med ja-folk!

Jeg har fått med meg i det siste at Kroenke, i motsetning til andre eiere ikke har spyttet inn penger i klubben. Nå mener jeg de tallene som er hentet frem tildels har blitt "feiltolket" av media. Det er vel få eiere (om noen) av de store engelske som har gitt penger rett i klubbkassa for å kjøpe spillere (de siste årene), det går vel i hovedsak på at de har hatt tildels gode inntekter fra bl.a. sponsoravtaler som de har kanalisert inn i spillerkjøp. Ett unntak kan være ManC der unaturlige store sponsorbeløp, sannsynligvis via stråselskaper, har kommet fra klubbens eier.

Jeg har intet ønske om at Kroenke skal spytte inn egne midler for å kjøpe spillere, jeg har derimot ment og mener fremdeles at klubben har kunnet (og kan) bruke noe mer av sine penger til slike kjøp og fremdeles drive en klubbe med sunn økonomi.

Nei, Stan har ikke spilt en eneste kamp for oss, men jeg mener oppriktig at hans manglende ambisjoner/kunnskap/vilje er en klar medvirkende årsak til at vi taper kamper.

Om det blir som blir bedre når han eventuelt forsvinner fra klubben vet jeg ikke, men det blir ikke bedre før noen i øverste ledelse av klubben viser oppriktig vilje til at denne klubben skal bli bedre.

Jeg har så vidt jeg kan erindre, lenge hatt  et dypt ønske om bedre lederskap fra styret, i administrasjonen, på sidelinjen og på banen. Vi har hatt utskiftninger i administrasjonen og på sidelinjen, om dette vil gi positive utslag får tiden fremover vise. Jeg savner fremdeles bedre lederskap både fra styret og på banen!!!

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Nok en nedtur på en dag hvor flere skuffet gang på gang. I forsvaret gikk en klarering galt og dermed nok et baklengsmål. Syntes forsvaret kom bedre fra det denne gang enn de som spiler fremme. 

Gode nok til å vinne PL med Kroenke som eier? Kommer ikke til å skje Polljen. Han er kun interessert i pengene. Nå var det Emery som avslørte at det er kun mulig å låne spillere i dette vinduet. Vi ligger vel på 6 - 7 plass i verden angående inntekter. Er det snart en bombe som går av vedrørende vår økonomi som ingen ser komme ?

Silent Stan har ikke respekt for noen ting. Tenker kun profitt. Eide ikke nok respekt til å komme over å delta i  Peter Hill  Woods  bortgang / markering på Emirates en gang.  Han har ikke sett en hjemme kamp denne sesongen. Vi begynner nok å nærme oss nye protest aksjoner på tribunene mot Kroenke.

Spiller gruppen er ikke god nok for topp 4. Vi har heller ingenting i CL å gjøre. Vi må ha bedre spillere for å klare en plass i topp 4. Vi må ha bedre spillere for å delta i CL - hvis ikke så ender det med at vi blir pissa på igjen.

Vi har fått en ny manager som arvet mange problemer - det har vært gjort steg i rett retning. Han må få bedre spillere . Vi må bli kvitt de som ikke holder mål en gang for alle. Kontrakts rotet i klubben må ordnes en gang for alle. Ramsey ut gratis - nok en skandale. De leker jo butikk i ledelsen vår.

Når det gjelder Emery som manager så har jeg troen på han. Han må få mer tid. Ikke alt han har gjort er like bra - det kan stilles spørsmål ved mye  av de beslutningene han har tatt. Men , det har i perioder vært mer positive tendenser enn på lenge i klubben vår. Ikke optimale prestasjoner  i alle kampene - men i det minste vilje i laget til å ikke tape.

Øzil problemet må løses. Sagaen rundt ham blir det mer og mer støy av.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...