Jump to content

2019.01.05 Blackpool (B) FA-Cup


Polljen

Recommended Posts

 

 Blackpool    crest   Blackpool   v    Arsenal arsenal.png?2016-2017    
Lørdag 5. januar 2019, kl. 18:30. Bloomfield Road
FA-cup,  3. runde
Kampen vises direkte på Viasat4/Viaplay

Skadesituasjonen: Welbeck og Holding, langtidsskadde. Mkhitaryan, ute til tidlig i februar (brudd i fotblad). Mavropanos er på rett vei, men vil bli forsiktig integrert tilbake til full trening. Smith Rowe har slitt med hoften de siste ukene og forventes å være tilbake i full trening midt i januar.

Usikre spillere: Özil, Bellerin og Monreal. Mustafi sliter slik jeg forstår det fremdeles litt med hamstringproblemene og det er kanskje medvirkende årsak til at han ikke spiller mer enn førtifem minutter.

Vår motstander Blackpool spiller i league one (to divisjonsnivå under Arsenal) og ligger der på en tiendeplass på tabellen. Arsenal møtte sist Blackpool (hjemme) i Carabao cup for ca to måneder siden og vant 2-1. 

Arsenal skal selvsagt ha fadesen mot Nottingham for ett år siden i minnet. Vi røk da ut på tilsvarende tidspunkt i turneringen etter å ha tapt 2-4 borte. Dengang stilte Arsenal også et i utgangspunktet (på papiret) bra lag fra start. Til tross for fjordårets fadese så bør vi kunne spare mange av våre beste og de "usikre" spillerne bør så absolutt spares.

 

Forslag til lag:

Cech
Jenkinson - Lichtsteiner - Koscielny - AMN
Elneny - Guendouzi
Iwobi - Ramsey - Saka
Nketiah

 

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Polljen said:

 

 Blackpool    crest   Blackpool   v    Arsenal arsenal.png?2016-2017    
Lørdag 5. januar 2019, kl. 18:30. Bloomfield Road
FA-cup,  3. runde
Kampen vises direkte på Viasat/Viaplay, kanal er ikke bekreftet men sannsynligvis går denne på Viasat4 
(Jeg vil oppdatere dette så snart kanal er verifisert.)

Skadesituasjonen: Welbeck og Holding, langtidsskadde. Mkhitaryan, ute til tidlig i februar (brudd i fotblad). Mavropanos er på rett vei, men vil bli forsiktig integrert tilbake til full trening. Smith Rowe har slitt med hoften de siste ukene og forventes å være tilbake i full trening midt i januar.

Usikre spillere: Özil, Bellerin og Monreal. Mustafi sliter slik jeg forstår det fremdeles litt med hamstringproblemene og det er kanskje medvirkende årsak til at han ikke spiller mer enn førtifem minutter.

Vår motstander Blackpool spiller i league one (to divisjonsnivå under Arsenal) og ligger der på en tiendeplass på tabellen. Arsenal møtte sist Blackpool (hjemme) i Carabao cup for ca to måneder siden og vant 2-1. 

Arsenal skal selvsagt ha fadesen mot Nottingham for ett år siden i minnet. Vi røk da ut på tilsvarende tidspunkt i turneringen etter å ha tapt 2-4 borte. Dengang stilte Arsenal også et i utgangspunktet (på papiret) bra lag fra start. Til tross for fjordårets fadese så bør vi kunne spare mange av våre beste og de "usikre" spillerne bør så absolutt spares.

 

Forslag til lag:

Cech
Jenkinson - Lichtsteiner - Koscielny - AMN
Elneny - Guendouzi
Iwobi - Ramsey - Saka
Nketiah

 

Synes Guendouzi og Iwobi skal få slippe denne kampen. 

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Ben Elfen said:

Synes Guendouzi og Iwobi skal få slippe denne kampen. 

Var inne på tanken, men spørmålet er hva vi vil med FA-cup turneringen denne sesongen. Jeg frykter at det kan bli for mye ungt og urutinert, så da mener jeg disse to er de nærmeste å velge. Men i utgangspunktet så har jeg ingen problemer med å la de også slippe, så sant vi har de rette alternativene.
Willock er et slikt alternativ for Iwobi, men jeg vil gjerne ha litt rutine på sentral midtbane så jeg er litt mindre villig til å gi slipp på Matteo.
En hårete midtbane, med Håret1 og Håret2 er mitt utgangspunkt 😉

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Polljen said:

Var inne på tanken, men spørmålet er hva vi vil med FA-cup turneringen denne sesongen. Jeg frykter at det kan bli for mye ungt og urutinert, så da mener jeg disse to er de nærmeste å velge. Men i utgangspunktet så har jeg ingen problemer med å la de også slippe, så sant vi har de rette alternativene.
Willock er et slikt alternativ for Iwobi, men jeg vil gjerne ha litt rutine på sentral midtbane så jeg er litt mindre villig til å gi slipp på Matteo.
En hårete midtbane, med Håret1 og Håret2 er mitt utgangspunkt 😉

Du har satt inn to unggutter til kampen. Bør jo vinne dette lett med 4 unggutter også. 
Morsomt med hårete lag, men da må vi få Bellerin tilbake fra skade

 

Link to comment
Share on other sites

La backrekken som vi forventer skal være de faste spille uavhengig av viktigheten av kampen\motstander, for jo flere kamper de får sammen jo bedre blir det. Nå har vi ikke den luksusen med ei backrekke som spilte mer eller mindre sammen i 13 år.

Link to comment
Share on other sites

Japp enig. Bruk kampene til å sette forsvaret. Man skal  selvsagt ikke spille skadeutsatte spillere, men de som tåler det rett inn. Så kan de lære seg forsvar mot annet enn lagkameratene. For den treninga er tydeligvis ræva 

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser poenget med å bruke slike kamper til å spille inn en lagdel som ikke fungerer, men man må se eventuelle "farer" . 

En skal være særdeles forsiktig med å bruke spillere som har større eller mindre skadeproblemer mot slike motstandere. Slik jeg ser det så utelukker dette i denne kampen spillere som Mustafi, Bellerin og Monreal. 

Link to comment
Share on other sites

38 minutes ago, Polljen said:

Jeg ser poenget med å bruke slike kamper til å spille inn en lagdel som ikke fungerer, men man må se eventuelle "farer" . 

En skal være særdeles forsiktig med å bruke spillere som har større eller mindre skadeproblemer mot slike motstandere. Slik jeg ser det så utelukker dette i denne kampen spillere som Mustafi, Bellerin og Monreal. 

Enig, og da forsvinner poenget med å spille Sokratis

Link to comment
Share on other sites

Guest PeterMarinello

I medlemsmail fra Arsenal i dag, står det, at Özil må testes før kampen; "left knee."

Var det ikke ryggen, sist kamp ? Han har vel kun spilt 1 bortekamp siden oktober

( den ene omgangen han fikk mot

Brighton) ? Hvis han ikke spiller pga skader, så ok. Ellers, så syns jeg det er merkelig, med tanke på tynn tropp, og at han, ihvertfall, ikke en gang er på benken. Som feks mot L'pool ? Emery bytter jo svært ofte spillere i pausen. Så en Özil "på," kan vel "snu" en kamp !?

B'pool; ingen walk in the park ? Vi overbeviste vel ikke akkurat mot de, i Liga-cupen. Men stiller vel et noe bedre lag, i morgen kveld.

Desverre, men sant, kampen i går kveld, var på et litt annet nivå, en det vi har prestert, i det siste !

 

Link to comment
Share on other sites

Guest PeterMarinello

By the way: Får ikke registrert meg, må skrive som gjest. Bekreftelsesmail kommer aldri.

Har vært passiv leser på forumet, siden det "gamle" forumet forsvant.

Link to comment
Share on other sites

Off topic, men siden en kan få følelsen av og til at de som sitter sentralt har "glemt oss" så starter tankene å kverne. 

De som sitter sentralt jobber frivillig på fritiden så jeg forstår at de ikke kan nå over alt, så spørsmålet er da om det kunne være mulig å delegere mindre oppgaver til våre moderatorer (selvsagt kun hvis de ønsker å påta seg ansvaret). Da tenker jeg først og fremst på det å gi nye brukere tilgang til forumet. 

Noe for våre moderatorer å vurdere? Og eventuelt kontakte internettansvarlig i så tilfelle. 

----

@Peter Marinello

Jeg finner dette navnet i listen over de man kan "nevne" her så jeg lurer på om du ikke allerede er med her (flyttet over fra det "gamle" forumet), så prøv å logge inn med dette brukernavnet (mellomrom mellom de to navnene). Jeg vet ikke om det vil funke, men det skader ikke å prøve. 

 

----------------------------

Jeg fant endelig en "medlemsliste" her på forumet og Peter Marinello er medlem (se link), det samme gjelder Gunners68 (se link)

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Polljen said:

Off topic, men siden en kan få følelsen av og til at de som sitter sentralt har "glemt oss" så starter tankene å kverne. 

De som sitter sentralt jobber frivillig på fritiden så jeg forstår at de ikke kan nå over alt, så spørsmålet er da om det kunne være mulig å delegere mindre oppgaver til våre moderatorer (selvsagt kun hvis de ønsker å påta seg ansvaret). Da tenker jeg først og fremst på det å gi nye brukere tilgang til forumet. 

Noe for våre moderatorer å vurdere? Og eventuelt kontakte internettansvarlig i så tilfelle. 

----

@Peter Marinello

Jeg finner dette navnet i listen over de man kan "nevne" her så jeg lurer på om du ikke allerede er med her (flyttet over fra det "gamle" forumet), så prøv å logge inn med dette brukernavnet (mellomrom mellom de to navnene). Jeg vet ikke om det vil funke, men det skader ikke å prøve. 

 

----------------------------

Jeg fant endelig en "medlemsliste" her på forumet og Peter Marinello er medlem (se link), det samme gjelder Gunners68 (se link)

Jeg skal høre med internettansvarlig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sjekket litt i moderation tools. Jeg tror jeg kan aktivere han uten internett ansvarlig. Jeg trenger hans navn og medlemsnummer 

 

Jeg har sendt Peter Marinello melding om dette. Hvis det gpr, så kan jeg åpne opp for alle medlemmer som ønsker det. Det ville vært bra, da forumet trenger nye debattanter.

Link to comment
Share on other sites

Etter det jeg så sist helg så må vi spille med hver fall Kos og Sok. Det samarbeidet eller mangel på dette var skremmende å se på. Hele gjengen bak virket nervøse og usikre. Etter og hatt sett de live så er jeg sikker på at hvis vi får de til å bli samkjørt kommer vi til å få ett enormt forsvar. Sok imponerte med skikkelig sammen med AMN. Men skjønner ikke en dritt av hva Bould gjør i trenersystemet. Folk ropte sign Ramsey og er enig. 

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder Bould så er det vel få (eller ingen)av oss som vet hvilen rolle han har i trenersystemet.
Det er på ingen måte sikkert at han har ansvar for defensiv coaching, eller noen annen ren trenerfunksjon. Det er vel mulig at han rett og slett har en litt på siden rolle (en som kjenner klubben) som måtte passe Emery. Jeg ble overrasket over at han ble en del av Emery sin stab, men jeg har ingen konkrete meninger om han har noe å gjøre der eller ikke..

Når det gjelder å signere Ramsey, så er det toget gått........ og jeg vet ikke helt om jeg er enig i "kravet" om å signere han heller.

Link to comment
Share on other sites

Vi skal selvfølgelig vinne mot et league 1 lag, men fa-cupen lever sitt eget liv og her kan alt skje. Vi er favoritter og jeg regner med at vi stiller med et forholdsvis toppet lag hvor noen unggutter blir involvert. Feks Maitland-Niles, Saka, Nkethia, Willock. Håper vi tar dette noenlunde «lett» og at veien videre i FA-cupen blir forholdsvis lett

Link to comment
Share on other sites

Arsenals spillere og trenere ble forsinket fra hotellet til stadion p.g.a. en demonstrasjon som hindret Arsenals buss i å dra fra hotellet. Løsningen ble at en annen buss ble fremskaffet slik at våre dro fra hotellet noe forsinket. Jeg finner intet på nettet i skrivende stund som tilsier at kampen vil bli utsatt, selv om det selvsagt er en viss mulighet for det.

Demonstrasjonen skyldes at fansen til Blackpool har et meget sterkt ønske om å bli kvitt klubbens eier og det er en konflikt som har pågått over en relativt lang tid, slik jeg forstår det.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...