Jump to content

2019.01.01 Fulham (H)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 95
  • Created
  • Last Reply
3 minutes ago, antonius_blok said:

Hvem er det du sammenligner med?

Sammenligner med egen mening om når han bør score. Han er utrolig flink til å komme til sjanser, men jeg synes han bommer på litt for mange 100% sjanser.

Link to comment
Share on other sites

Litt Himmel og Helvete i dag. Offensivt så er det til tider fyrverkeri, men de (pluss minus) tjue minuttene før vårt første mål var et regelrett helvete. Fulham burde med litt mer dyktighet ha scoret to tre mål i den perioden. Det skal sies at i denne perioden så var det hele laget som sviktet og ikke bare våre defensive bakerst på banen.

Det viktige i dag er tre poeng og at vi klarer å lage flere mål. Så får vi satse på fremgang mot WH om halvannen uke slik at laget er klar for fight når vi møter Chelsea helgen deretter.

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, Tangen said:

Sammenligner med egen mening om når han bør score. Han er utrolig flink til å komme til sjanser, men jeg synes han bommer på litt for mange 100% sjanser.

Da er jo spørsmålet hva kravene dine er? Såvidt jeg kjenner til scorer han nesten alltid når han treffer mål. Han er som nevnt toppscorer på ett lag som er langt langt fra teten i ligaen, at man da klager blir litt smårart for min egen del.

Link to comment
Share on other sites

Tydelig at forsvaret mangler en sjef, de var jo helt rådville inkludert Leno. De viste jo ikke hva de skulle gjøre og Emery sto på sidelinja og dirigerte. Merkelig. Trur egentlig når man ser forsvaret mann for mann så skal det være godt nok. Trudde ikke Sok var så hurtig. Sok, Holding, Kos bør være gode nok til å danne ett skikkelig stopperpar. Kola, Monreal og Bellerin bør vel også holde. Var herlig å se når Abu scoret så sprang han ut og klappet, takket Lacca som ble byttet ut til gedigen pipekonsert.

Link to comment
Share on other sites

46 minutes ago, Pirès#7 said:

Laca ble ikke buet på, de buet fordi han ble tatt av. Fikk stående ovasjoner 2 sekunder etterpå.

Har ikke skjønt greia med at Laca skal byttes ut etter 70-ish minutter, kamp etter kamp. Er det noe med manager kontrakten i Arsenal at minst 1 bytte skal skje rundt 70 min?

Mener det stod i manuset til Wenger også 🙂

 

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Vet iallefall en ting  om kontrakter , joppe , og det er at  Soton fikk £ 10000 for hver eneste kamp Alex O. Chamberlain spilte i mer enn 20 minutter for Arsenal. Gjett hvorfor han alltid kom inn på etter rundt 71 - 72 minutter når han var på benk 🙂

Link to comment
Share on other sites

59 minutes ago, Gunners77 said:

Tydelig at forsvaret mangler en sjef, de var jo helt rådville inkludert Leno. De viste jo ikke hva de skulle gjøre og Emery sto på sidelinja og dirigerte. Merkelig. Trur egentlig når man ser forsvaret mann for mann så skal det være godt nok. Trudde ikke Sok var så hurtig. Sok, Holding, Kos bør være gode nok til å danne ett skikkelig stopperpar. Kola, Monreal og Bellerin bør vel også holde. Var herlig å se når Abu scoret så sprang han ut og klappet, takket Lacca som ble byttet ut til gedigen pipekonsert.

Når det gjelder forsvaret, så tror jeg om disse tre får spille sammen over tid sammenhengende så løser kanskje mye av seg selv. Men vi må uansett bli flinkere å forsvare oss kollektivt. I dag spiller vi nesten med fulltallig lag og det begynner å ligne på noe, noe smårusk her og der, men ikke verre enn at det kan løse seg senere. Men dette er vel faktisk 1. kampen vi mer eller mindre er fulltallig. Med Torreira og Özil i startoppstillingen over tid skal dere se vi blir bedre og bedre.

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Guest Gunners68 said:

Vet iallefall en ting  om kontrakter , joppe , og det er at  Soton fikk £ 10000 for hver eneste kamp Alex O. Chamberlain spilte i mer enn 20 minutter for Arsenal. Gjett hvorfor han alltid kom inn på etter rundt 71 - 72 minutter når han var på benk 🙂

Nå var det ikke bare han som kom innpå da, det eneste som var sikkert var at det kom et spillerbytte etter 60. og 70. minutt 😉

 

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Statistikk for Wengers  bytter har jeg ikke , men mener bestemt å huske at det skjedde vel aldri et bytte før det var gått 70 minutter med Wenger 🙂

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Marius- said:

Da er jo spørsmålet hva kravene dine er? Såvidt jeg kjenner til scorer han nesten alltid når han treffer mål. Han er som nevnt toppscorer på ett lag som er langt langt fra teten i ligaen, at man da klager blir litt smårart for min egen del.

Enig. Aubameyang sin statistikk for offensivt spill tåler sammenligning med hvilken som helst spiss i Europa.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Guest Gunners68 said:

Statistikk for Wengers  bytter har jeg ikke , men mener bestemt å huske at det skjedde vel aldri et bytte før det var gått 70 minutter med Wenger 🙂

Jeg mener å huske at byttene svært ofte kom mellom det 60. og det 70. minutt og av og til virket det som at byttene var planlagt før kampen startet, siden de virket så konsekvente (kamp etter kamp).

Det er dog en viss mulighet for at det er "Wenger-komplekset" mitt som taler der 😜

---------------------

Når det gjelder Aubameyang og effektivitet eller ei, så mener jeg at Auba totalt sett er særdeles effektiv, men at det i det siste så har baller som han normalt putter ikke lidd en like god skjebne. Alt i alt er jeg særdeles fornøyd med Auba og Laca også for den skyld.
Det jeg liker aller best når det gjelder Auba og Laca er det "forholdet" de synes å ha både på og utenfor banen. Der andre spisser blir sure og sytete når de må starte benken eller blir byttet ut, og det virker som at det er et rivaleri mellom to angripere,   så virker det som at begge er oppriktig glade når det fungerer for den andre på banen. Jeg kan bare nevne gesten på Auba sitt mål der Laca kom fra benken under feiringen av målet og de to foretok deres private lille "jubel".

Link to comment
Share on other sites

Siden Lacazette og Aubameyang går så godt sammen både på og utenfor banen som det virker på meg i alle fall, så finner jeg det fortsatt merkelig at Lacazette nesten aldri spiller mer en 70 minutter når han starter. Er han sliten eller skadet er det jo greit, men det virker ikke være tilfelle. Eller har Arsenal en deal med Lyon at spiller han 75min eller mer så skal de ha £10000 😉

 

Link to comment
Share on other sites

Vi er et ufattelig frustrerende lag og holde med også i år, det er det ingen tvil om. Syns vi varierer mye i prestasjonene. Jeg synd den beste fotballen vi har spilt i år, er når vi spiller med 4 bak, laget virker mer dynamisk da. Det blir knalltøft med topp 4 i år , desverre. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig i at Laca har blitt byttet ut ved feil anledning i flere kamper tidligere, men i denne syns jeg faktisk det var korrekt å bytte ham ut. Vi ledet og trengte mer Auba sin spisskompetanse for å true Fulham på kontra samt at Fulham slet med å dekke opp for løp fra dypet. Det viste feks Xhaka på målet samt gigasjansen ikke lenge etter.

Mot Brighton på 1-1 var det totalt feil å bytte ut Laca fordi han gir oss mye mer enn Auba i den oppbyggende fasen av spillet både ved å involvere seg mer og å være sterkere feilvendt.

Jeg var kritisk mot Iwobi etter Brighton men både mot Pool og Fulham viser han igjen glimt av hva slags spiller han kan være. Går fra det mest geniale til det mest horrible. Som nevnt er han bare 22 fortsatt og hvis han får litt mer selvtillit og erfaring har jeg troa på at han kan bli en fryktet spiller for mang et forsvar.

Link to comment
Share on other sites

Laca ble ikke buet på hvis jeg hadde skrevet det, det var kraftig buing på at han ble byttet ut. Han fikk stående ovasjoner når han gikk av og snudde seg på benken og takket. Satt 10 meter bak benken. Var ikke mange som skjønte det byttet. Så at han satt med en ispose over øyet. Lacca bør spille mest mulig.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Simbad said:

Jeg er enig i at Laca har blitt byttet ut ved feil anledning i flere kamper tidligere, men i denne syns jeg faktisk det var korrekt å bytte ham ut. Vi ledet og trengte mer Auba sin spisskompetanse for å true Fulham på kontra samt at Fulham slet med å dekke opp for løp fra dypet. Det viste feks Xhaka på målet samt gigasjansen ikke lenge etter.

Mot Brighton på 1-1 var det totalt feil å bytte ut Laca fordi han gir oss mye mer enn Auba i den oppbyggende fasen av spillet både ved å involvere seg mer og å være sterkere feilvendt.

Jeg var kritisk mot Iwobi etter Brighton men både mot Pool og Fulham viser han igjen glimt av hva slags spiller han kan være. Går fra det mest geniale til det mest horrible. Som nevnt er han bare 22 fortsatt og hvis han får litt mer selvtillit og erfaring har jeg troa på at han kan bli en fryktet spiller for mang et forsvar.

---

Laca blir altfor konsekvent byttet ut. Noen ganger feil fotballmessig. Håpløst psykologisk når det er feil å ta ham av. Ja, Iwobi er alt for ustabil. For mange dårlige valg. Vet ikke om det kan veies opp med noen øyeblikks briljans?

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Gunners77 said:

Laca ble ikke buet på hvis jeg hadde skrevet det, det var kraftig buing på at han ble byttet ut. Han fikk stående ovasjoner når han gikk av og snudde seg på benken og takket. Satt 10 meter bak benken. Var ikke mange som skjønte det byttet. Så at han satt med en ispose over øyet. Lacca bør spille mest mulig.

Laca fikk en albue i ansiktet en liten stund før byttet og det var tydelig at han merket denne. Siden du nevner at han satt med en ispose der etter at han ble byttet ut så kan det ha vært at han merket denne og at byttet dermed har en logisk årsak. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg digger Lacca og ønsker også at han spiller mer. Samtidig er det vel liten tvil om at Auba får flere sjanser når han går ut og får spilt i midten. Syntes jeg har sett dette flere ganger når Lacca blir byttet ut. 

Samtidig får vi vel aldri helt vite hva Lacca selv kunne fått til mot slutten av kampene mot mer slitne forsvarere heller, så det er ikke noe lett svar på dette. 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Marius- said:

Jeg digger Lacca og ønsker også at han spiller mer. Samtidig er det vel liten tvil om at Auba får flere sjanser når han går ut og får spilt i midten. Syntes jeg har sett dette flere ganger når Lacca blir byttet ut. 

Samtidig får vi vel aldri helt vite hva Lacca selv kunne fått til mot slutten av kampene mot mer slitne forsvarere heller, så det er ikke noe lett svar på dette. 

Det er vel liten tvil om at Arsenal er farligere offensivt med begge på banen en bare en av de. Selvsagt får Auba flere sjanser når han blir alene om det, men det blir ikke nødvendigvis flere mål av det. Så mener fortsatt at vi burde spille med begge på banen samtidig såfremt det er bytter pga skade eller er sliten.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...