Jump to content

2018.12.26 Brighton & Howe Albion (B)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 122
  • Created
  • Last Reply
Guest Gunners68

De som snakket om 4 poeng i julen fikk rett. Hva er oddsen for at vi får med oss noe fra Anfield. Vi må innse at vi har en lang vei å gå sånn som vi fremstår til tider. I dag var det en rekke av våre som var langt under pari - over hele linja. Øzil ut i pausen. Iwobi inn - Ramsey - Niles - ingen effekt i dag dessverre. 

Link to comment
Share on other sites

Det er bare å konkludere med at Arsenal spilte to dårlige omganger!!!

---------------------

Når det gjelder sesongen som en helhet så langt så har undertegnede og @RP7  hatt noen ordvekslinger som viser at vi er en del uenige om hva Emery har fått til (burde fått til) så langt, men det er ett punkt jeg blir mer og mer enig med RP7 om.

Statistisk sett så er Arsenal ett av de beste andreomgangslagene i årets PL, samtidig så er de ett av de svakeste førsteomgangslagene i den perioden. Wenger hadde gjerne en plan A, men syntes ofte å mangle en plan B når spillet gikk i mot oss. Emery synes generelt sett å være relativt flink til å finne denne Plan B og gjøre de rette endringene når spiller går oss i mot. Men når det gjelder Plan A så har Emery virkelig noe å ta tak i. 
Som RP7 helt korrekt nevner så blir det altfor ofte nødvendig å gjøre de nevnte endringene i pausen, og dette er som regel taktiske endringer som ikke har noe med skader å gjøre. Det at det for ofte er behov for taktiske mannskapendringer allerede etter 45 minutter, reduserer muligheten til å gjøre nødvendige bytter senere i kampene og det bekymrer meg.

Det er greit nok at vi i den perioden vi er inne i har vært mye plaget av skader på viktige spillere, men det er noe fundamentalt som er galt når det blir så mange "svake" førsteomganger.

Jeg har fremdeles troen på at Emery er den rette mannen for Arsenal, og hvis vi får noen nødvendige mannskapsendringer i tiden som kommer (de to kommende overgangsvinduene), så har jeg fremdeles troen på Emery sitt prosjekt, men jeg er ikke i tvil om at det er noe som burde kunne gjøres bedre med det mannskapet vi har pr. dato.

Link to comment
Share on other sites

Guest Sas2002

Emery har hatt 6 mnd til å sette preg på laget og filosofien. Angrepsmessig er vi bedre. Mye høyere tempo og mer bruk av kanter og mer agressiv i gjenvinning. Defensivt ????

Link to comment
Share on other sites

Just now, Guest Sas2002 said:

Emery har hatt 6 mnd til å sette preg på laget og filosofien. Angrepsmessig er vi bedre. Mye høyere tempo og mer bruk av kanter og mer agressiv i gjenvinning. Defensivt ????

Det er forsåvidt korrekt det, men i alt for mange kamper så tar det for lang tid å få dette angrepet i gang. Det at vi er blant de beste andreomgangslagene viser at agressiviteten og tempoet kan bære frukter, men det må være på fra første sekund. Nå var det forsåvidt det i dagens kamp, men etterhvert så sloknet det utover i andre omgang. Og som jeg har påstått før så er det slik at når vår offensive spill "slukker" (avtar) så gir det grobunn for våre motstandere til å sett vår noe svake defensive lagdel under press.

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Guest Sas2002 said:

Emery har hatt 6 mnd til å sette preg på laget og filosofien. Angrepsmessig er vi bedre. Mye høyere tempo og mer bruk av kanter og mer agressiv i gjenvinning. Defensivt ????

Offensivt er det dårligere, defensivt på samme nivå. Forbedring??

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Tapapa said:

Kampen idag var virkelig dritt. Jeg savner Mustafi, noe jeg aldri hadde trodd jeg kom til å gjøre. Savner Bellerin også. Håper begge er klare til kampen mot Liverpool.

 

Gulltoget har gått. Nå er jeg fornøyd med topp fire.

Bellerin blir ikke klar (er ute minst en uke til), Mustafi kan kanskje bli klar. 

Link to comment
Share on other sites

AMN og Iwobi inn var ikke nok. Dessverre er de ikke gode nok, og tror aldri de vil bli det. PL-materiale ja, men på topplag nei. AMN virket helt blottet for selvtillit. Fikk ikke til noe og hadde en kroppsspråk som lyste resignasjon. 

Emery har veldig mye jobb å gjøre for å ta igjen de tre på toppen av tabellen. Det tror jeg han også vet. 

 

Link to comment
Share on other sites

Ser ikke noen andre enn Emery til å lede Arsenal, hvem skal det være? Vi har ett toppnivå som er enormt men ser det alt for sjeldent. Men vi har nødt å handle og da kommer vi tilbake til silent stan. Vil han åpne pengesekken eller hva. Vi må gi Emery tid.

Link to comment
Share on other sites

Man kan bygge et angrep over kort tid. Forsvar derimot.. det er masse masse timer på treningsfeltet.

Jeg har aldri friskmeldt dette laget, og mente det var totalt urealistisk å forvente ekstreme endringer på kort tid. Det er først neste år at vi vil begynne å se de store endringene, men det er også verdt å merke seg at Emery aldri har vært den typen manager til å spille defensiv orientert fotball. Det er for det meste angrep som beste forsvar.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Ja , det er helt rett Gunners77. Emery må få mer tid og mye penger over tid. Han får gjøre som bl.a Klopp - bygge et nytt lag. Vel , det er en del å bygge på allerede , men det trengs en del bedre spillere også. Det vil ta tid og siden han kom i sommer så har vi sett en del gode tegn. I forsvaret må det skiftes spillere og det må det lenger frem også. Vi ser (hvis vi vil da ) helt klart hvem det er som ikke holder mål . Vi har spillere som har fått mer enn tid nok til å vise hva de duger til Noen har kamper hvor de plutselig viser seg frem fra en bedre side , men over tid så er det spillere som ikke vil heve oss.

Hva skjedde med Øzil idag ? Hvorfor er han så variabel i sine prestasjoner ? Vel , jeg har hakket nok på ham - har også kommet med lovord når han har fortjent det - men du vet aldri hva du får fra Øzil. I rettferdighetens navn så er det andre også som ikke leverer det vi forventer.

Vi er fortsatt i kontakt med topp 4. Mye kan skje , men jeg vet ikke om vi holder helt inn. Nå kommer også United opp bak oss. Basert på kamp oppsettet neste helg så drar lagene foran oss ytterligere 3 poeng i fra og United vil ligge 3 poeng bak. Vet at kampene skal spilles først , vi får snart flere spillere tilbake , men jeg er redd de andre lagene har litt mer å gå på enn oss. 

De har iallefall eiere som satser penger. Vi har Silent Stan  , dessverre.

 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Marius- said:

Detta blir stygt på Anfield.

Det var noen som sa det ble stygt sist gang vi møtte Liverpool også, til slutt vil dere få rett en gang dere også, dessverre.

Utrolig men sant, så er det jo slik at Liverpool må levere de også, de må møte opp de også.

Link to comment
Share on other sites

56 minutes ago, joppe said:

Det var noen som sa det ble stygt sist gang vi møtte Liverpool også, til slutt vil dere få rett en gang dere også, dessverre.

Utrolig men sant, så er det jo slik at Liverpool må levere de også, de må møte opp de også.

Det ble ikke pent sist gang vi møtte Liverpool heller. Jo vi tok 1p, og ja det var god innsats. Men mer enn 1p fortjente vi streng tatt ikke heller, så mange sjanser vi ga dem på Emirates. Som du kanskje har fått med deg møter de alltid opp hjemme på Anfield. Med dagens skader og tropp uten form tror jeg det blir stygt ja.

 

Link to comment
Share on other sites

On ‎12‎/‎27‎/‎2018 at 12:50 AM, Marius- said:

Det ble ikke pent sist gang vi møtte Liverpool heller. Jo vi tok 1p, og ja det var god innsats. Men mer enn 1p fortjente vi streng tatt ikke heller, så mange sjanser vi ga dem på Emirates. Som du kanskje har fått med deg møter de alltid opp hjemme på Anfield. Med dagens skader og tropp uten form tror jeg det blir stygt ja.

 

Ja det hender faktisk at jeg får med meg ting, sånn en gang i blant i hvert fall. Men det tar ikke bort det faktum at kampen skal spilles først. Det kan godt hende at det blir stygt, det har vi gjort før, blitt skikkelig banka på Anfield, og det er det flere som har blitt.

Så lenge vi har de samme spillerne vi har hatt over lang tid og i mellom transfervinduene så er det fint lite vi får gjort med spillerlogistikken. Anfield er en vanskelig bortekamp uansett hvilket lag som kommer dit. Vi må uansett spille som et lag, ikke forsvare oss med 3 og angripe med 8, vi må få en bedre balanse i laget, vi må angripe som et lag og vi MÅ forsvare oss som et lag og det uavhengig om hvem som spiller, men det har dessverre ikke vært tilfelle, heller ikke under Emery så langt, men han er på gang med omskiftinger.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, joppe said:

 Vi må uansett spille som et lag, ikke forsvare oss med 3 og angripe med 8, vi må få en bedre balanse i laget, vi må angripe som et lag og vi MÅ forsvare oss som et lag og det uavhengig om hvem som spiller, men det har dessverre ikke vært tilfelle, heller ikke under Emery så langt, men han er på gang med omskiftinger.

Jeg er helt enig med deg når det gjelder balansen i laget. 

Det er dog ikke bare balansen forsvar angrep han må finne, i prosessen med de omskiftningene som er på gang så må han også finne balansen mellom hvordan Arsenal spilte da han tok over laget og hvordan han vil at Arsenal skal spille når omskiftningene anses som fullførte. Hvis planene om omskiftninger går raskere en det dagens mannskap klarer å takle så kan laget lett gå feil vei en periode. Ett eksempel er Emerys planer som går ut på å spille seg ut bakfra. Dette startet med en målvakt som ikke er spesielt god med ball på fot og forsvarere som ikke var godt nok drillet i den typen ballspill. Med en mer "fotsterk" målvakt og forsvarere som etterhvert også har blitt litt mer komfortable så har denne delen av endringene etterhvert fungert en del bedre, men kanskje ble de tatt inn i kamp litt for tidlig. Pr. i dag så er jeg litt usikker på hvordan Emery vil at Arsenal skal spille. Jeg er ikke i tvil om at han vet godt hva han vil og at det vil kunne fungere godt når omstillingen er utført, men jeg er mer usikker på om omstillingene går for raske for laget som skal spille etter de. 

En del av oss var vel kritiske til at Wenger skulle spille sitt spill uavhengig av om det til enhver tid tilgjengelige mannskap taklet det, det jeg er redd for med Emery er at han skal komme inn i samme tankegang der spillestil blir presset gjennom uavhengig av hva mannskapet klarer å følge. Fordelen med Emery er dog at han virker litt mer kapabel under kamp til å innrømme ovenfor seg selv at det spillestil som er valgt fra start ikke virker og ikke er redd for å prøve en plan B (som av og til fungerer, av og til så fungerer den ikke).

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Polljen said:

Jeg er helt enig med deg når det gjelder balansen i laget. 

Det er dog ikke bare balansen forsvar angrep han må finne, i prosessen med de omskiftningene som er på gang så må han også finne balansen mellom hvordan Arsenal spilte da han tok over laget og hvordan han vil at Arsenal skal spille når omskiftningene anses som fullførte. Hvis planene om omskiftninger går raskere en det dagens mannskap klarer å takle så kan laget lett gå feil vei en periode. Ett eksempel er Emerys planer som går ut på å spille seg ut bakfra. Dette startet med en målvakt som ikke er spesielt god med ball på fot og forsvarere som ikke var godt nok drillet i den typen ballspill. Med en mer "fotsterk" målvakt og forsvarere som etterhvert også har blitt litt mer komfortable så har denne delen av endringene etterhvert fungert en del bedre, men kanskje ble de tatt inn i kamp litt for tidlig. Pr. i dag så er jeg litt usikker på hvordan Emery vil at Arsenal skal spille. Jeg er ikke i tvil om at han vet godt hva han vil og at det vil kunne fungere godt når omstillingen er utført, men jeg er mer usikker på om omstillingene går for raske for laget som skal spille etter de. 

En del av oss var vel kritiske til at Wenger skulle spille sitt spill uavhengig av om det til enhver tid tilgjengelige mannskap taklet det, det jeg er redd for med Emery er at han skal komme inn i samme tankegang der spillestil blir presset gjennom uavhengig av hva mannskapet klarer å følge. Fordelen med Emery er dog at han virker litt mer kapabel under kamp til å innrømme ovenfor seg selv at det spillestil som er valgt fra start ikke virker og ikke er redd for å prøve en plan B (som av og til fungerer, av og til så fungerer den ikke).

Han har vel allerede bevist at han ikke er redd for å gjøre endringer om planen hans ikke funker som han vil, men igjen han er prisgitt en spillerstall som er veldig skapt av noen andre.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...