Jump to content

2018.12.26 Brighton & Howe Albion (B)


Polljen

Recommended Posts

 Brighton & Hove Albion          crest  Brighton & Howe Albion   v    Arsenal arsenal.png?2016-2017    
Onsdag 26. desember 2018, kl. 18:15. Amex Stadium
Premier League, 19. serierunde 
Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium / Sumo

 

Skadesituasjonen: Welbeck og Holding, langtidsskadde. Mavropanos, tilbake i trening denne måneden.  Bellerin er bekreftet ute i to uker (legg). OPPDATERING: Mkhitayran er bekreftet ute etter et brudd i en ben i foten (vristen).
Usikre: Mustafi  (hamstring)
og Mkhitaryan (ankel).  Monreal gikk av banen (mot Burnley) med en mulig skade, det sies i ettertid at dette var et "forebyggende" bytte p.g.a. muskulære problemer, men det vart også sagt at Monreal er usikker til kampen 2. juledag. OPPDATERING: Monreal sliter med en "tight hamstring" og vil bli vurdert i forkant av kampen.
Det er ingen Arsenalspillere som er suspenderte, men det kan nevnes at Torreira er kun ett kort fra å nå grensen for å bli suspendert en kamp. Sokratis pådrar seg også litt for mange gule kort, han er oppe i syv kort og "bare" tre gule kort fra å få to kampers suspensjon.

Vår motstander Brighton & Howe ligger rett under midten av tabellen på en trettende plass. De siste fem kampene har endt i to seire og tre tap (bl.a. mot Burnley).

Med tanker på skadene i forkant av kampen mot Burnley så hadde jeg i tankene å foreslå en lagoppstilling som var nær det vi hadde mot Burnley, dessverre så er det vel en stor sjanse for at Monreal ikke kan spille denne kampen og det skaper et reelt problem i vårt midtforsvar.

Når det gjelder formasjon så vil jeg ha en firer bak, Xhaka er bedre på midten enn som en stopper i (tre stopper formasjon).

Mitt noe usikre forslag:

Leno
AMN - Sokratis - Mustafi/Kos/Licht/Monreal - Kolasinac
Guendouzi - Torreira - Xhaka
Özil
Laca - Auba

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 122
  • Created
  • Last Reply
Guest Gunners68

Da er det duket for kamp i Brighton  senere i dag. Skal først igjennom en middag som skal  spises såpass tidlig at man klarer normal sittestilling når kampen begynner. Juleprogrammet tar hardt på kroppen 🙂 

Håper vi klarer å mobilisere og får en god kamp. Enkelte i England sa før kampen mot Burnley at de ville være fornøyd med 4 poeng mot Burnley , Brighton og Pool. Nå ble det 3 mot Burnley , men jeg var urolig en liten periode etter at de fikk sitt mål. Kan vi mobilisere i dag så er det mulig med  3 poeng. Vi får ingen lett kamp mot Brighton. Brighton har sin hit man i Murray. Alle vet det. Må være mulig å få nøytralisert ham. Han må passes opp hele tiden. La  oss slippe å se at markering av ham glipper totalt.

Kan ikke si att jeg ser frem til kampen mot Pool. Nå er vi ganske skade skutte , som vanlig på denne tiden , det er nærmest en forbannelse år etter år.

Sitter om mimrer litt om Brighton og gamle Goldstone Ground. Var første gang der på kamp i 1976 . Brighton mot Luton. De hadde  noen forferdelige blekk skur av en tribune.

Dagens stadion er faktisk veldig flott , der den ligger på et lite høydedrag utenfor Brighton. Måtte det bli 3 poeng der 🙂

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

6 poeng  mot Burnley og Brighton bør være mulig. Spesielt hvis vi er i fokus og kamp humør. Blir det slett spill i 1 omgang som vi har sett en del av denne høsten så får vi håpe de ikke slipper til Murray. En bra kamp i dag gir en god inngang borte mot Pool. Et poeng der er i overkant av hva jeg tror på . Vi har for mye skader dessverre . I tillegg så må vi opp på samme nivå som i hjemmekampene mot Pool og Spurs. Tviler det blir i meste laget av optimisme og tro det går i vår situasjon nå. 

De 22 kampene ubeseiret tror jeg førte noen i retning av Invincibles. Vi er milevis unna det.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, elx said:

4 poeng mot Burnley, Brighton og Pool ? Da hadde/blir iallefall jeg jævlig skuffa...

Her mener jeg vi skal ha minst 7 poeng.

Jeg mener vi skal ha 9 poeng. Det må nok til hvis vi skal ha et håp om å vinne serien.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Guest Gunners68 said:

6 poeng  mot Burnley og Brighton bør være mulig. Spesielt hvis vi er i fokus og kamp humør. Blir det slett spill i 1 omgang som vi har sett en del av denne høsten så får vi håpe de ikke slipper til Murray. En bra kamp i dag gir en god inngang borte mot Pool. Et poeng der er i overkant av hva jeg tror på . Vi har for mye skader dessverre . I tillegg så må vi opp på samme nivå som i hjemmekampene mot Pool og Spurs. Tviler det blir i meste laget av optimisme og tro det går i vår situasjon nå. 

De 22 kampene ubeseiret tror jeg førte noen i retning av Invincibles. Vi er milevis unna det.

Liverpool ser dessverre ut til å kunne true Invincibles for tiden. 

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Tenker Pool skal få kjørt seg borte mot City om ikke så lenge. Invincibles blir aldri kopiert 🙂 Ikke vinner vi PL heller - denne sesongen iallefall. Da må vi vinne resten av  kampene 🙂

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Ben Elfen said:

Deilig å se det rakne for Man C (det var det få her på forumet som trudde). Nå er det bare å vente på at Liverpool driter seg ut. Det skjer neste kamp

Ikke så sikker som deg på at Lpool driter seg ut i år.

De har vært bunnsolide!

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Ben Elfen said:

Deilig å se det rakne for Man C (det var det få her på forumet som trudde). Nå er det bare å vente på at Liverpool driter seg ut. Det skjer neste kamp

Hakk i plata på deg BE. Tipsene dine skuffet som vanlig 😕

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...