Jump to content

2018.12.19 Tottenham Hotspur (H) Carabao Cup


Polljen

Recommended Posts

 arsenal.png?2016-2017Arsenal    v     Tottenham Hotspur  Tottenham Hotspur          crest  
Onsdag 19. desember 2018, 20:45. Emirates Stadium
Carabao Cup, kvartfinale
Kampen vises live på Viasport 1 / Viaplay

(Siden jeg av praktiske grunner må starte denne tråden litt lang tid i forkant av kampdato så kan det bli noen endringer av skadeoppdateringene før vi kommer til kampdato)
Skadesituasjonen: Welbeck og Holding er langtidsskadde. Mavropanos forventes tilbake i trening i løpet av desember. Ramsey, Mustafi og Özil er usikre p.g.a. mindre skader.

Min holdning til Carabao Cup (aka Ligacupen, aka "mikke mus cupen") har vært tydelig i mange år og det er at dette er en turnering som jeg mener ikke bør prioriteres. 
Den eneste grunnen til å eventuelt toppe laget vårt er at det er vår erkefiende som står på den andre banehalvdelen. Men som sagt så bør dette etter min mening være en nedprioritert turnering og jeg er villig til å ta i mot kritikken når jeg sier at jeg ikke er villig til å risikere noen av våre beste spillere i denne kampen, selv om det er Tottene vi møter.
I dette tilfellet så er det store antallet PL-kamper i desember måned god nok grunn til at jeg mener det er mest riktig å hvile alle PL-spillerne i denne kampen.

(Resten av det jeg har å skrive om denne kampen er en ren kopi av det jeg skrev om EL-kampen (13. des), siden jeg har de samme meningene om laget vi bør stille.)

Selv om vi bør utelate flest mulig fra førstelaget, så er det noen få benkeslitere/tribuneslitere fra førstelaget som gjerne kan få litt kamptrening og som da er i troppen som hovedsaklig bør bestå av spillere fra U23/U21.

Jeg kommer ikke til å sette opp et forslag om hvilke elleve som bør starte, men jeg vil trekke frem noen av de som jeg mener bør være aktuelle.

Fra førstelaget: Cech, Martinez, Jenkinson, AMN og Elneny
Fra U23/U21 (dette er spillere som var med i troppen mot Vorskla): Smith Rowe, Willock, John-Jules, Osei-Tutu, Medley, Gilmour, Saka og Nketiah.

PS!! (under forutsetning av at vi har vunnet de to foregående kampene) Noen vil kanskje mene at vi bør stille sterkere lag  for å forlenge vår rekke av kamper uten tap, dette er jeg i så fall fullstendig uenig i. Med et tøft desemberprogram i PL, så er det å spare de beste spilleren for unødvendig slitasje særdeles viktig.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Replies 103
  • Created
  • Last Reply

Det er ca tre kvarter til laget blir offentliggjort, men de signalene jeg finner på nettet på nettsider som ikke er de mest usaklige og ryktesprederske, tyder på at vi kommer til å stille med et relativt "godt" lag, d.v.s. minimalt (hvis noen) fra u-23. Det kan også se ut som at vi forsetter med tre stoppere (ikke med Kos) og at Xhaka nok en gang er blant de tre.

Og laget ble:

DuzNiKXWkAEFSdj.jpg

Jeg tok litt feil over, det ser ut til å bli firebackslinje med Sokratis og Xhaka som stoppere.

Litt merkverdig at Özil ikke engang er på benken! Sykdom! Skade! Eller bare ute av laget?

Link to comment
Share on other sites

Guest Sas2002

Øzil er vraka pga tactical reason. Da spiller han kun mot lag som burnley, cardiff hjemme. Han er nok ferdig hvis en tyrkisk eller kinesisk klubb kommer på banen i januar

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Guest Sas2002 said:

Øzil er vraka pga tactical reason. Da spiller han kun mot lag som burnley, cardiff hjemme. Han er nok ferdig hvis en tyrkisk eller kinesisk klubb kommer på banen i januar

Hmm, hvorfor spilte han sist borte mot Southampton da tro? Hmm, kan godt være han droppes i enkeltkamper av taktiske årsaker. Men kjøper ikke denne helt rått. Er noe rart i kulissene her

Link to comment
Share on other sites

Skjønner lite av hvorfor ikke Laca får mer tillit? 

Og Özil - en av verdens beste spillere bør det bygges lag rundt. Dersom vi har en trener som ikke evner det blir jeg overrasket. Skjønner lite av prosessen rundt Özil. Han burde være første navn på blokka. (Navn 2 Xhaka på midt. Navn 3 Sokratis. Navn 4 Laca. Navn 5 Auba)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...