Jump to content

2018.12.16 Southampton (B)


Polljen

Recommended Posts

 Southampton          crest  Southampton   v    Arsenal arsenal.png?2016-2017    
Søndag 16. desember 2018, kl. 14:30. St. Mary's Stadium
Premier League, 17. serierunde 
Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium / Sumo

(Siden jeg av praktiske grunner må starte denne tråden litt lang tid i forkant av kampdato så er skadeprognosene på enkelte spillere noe usikre, og vil bli forsøkt oppdatert når vi nærmer oss kampdato)
Skadesituasjonen: Welbeck og Holding er langtidsskadde. Mavropanos forventes tilbake i trening i løpet av desember. Ramsey, Mustafi og Özil er usikre p.g.a. mindre skader.
Suspenderte spillere (for fem gule kort): Sokratis og Mustafi.

Vår motstander Southampton ligger nest sist på PL-tabellen og har så langt i denne sesongen kun en seier (helt tilbake til 1. september) , seks uavgjorte og ni tap.
Men selv om vi møter en tabelljumbo så skal vi ha lørdagens kamp mot Huddersfield i tankene slik at vi ikke tar for lett på denne kampen, men når det er sagt så bør Arsenal selvsagt ta tre poeng i denne kampen.

P.g.a. skader og suspensjoner så sliter Arsenal litt med å besette den bakre rekken i lagoppstillingen. Holding er langtiddskadd. Mustafi sliter med skade, men er uansett suspendert i denne kampen. Sokratis er også suspendert. Monreal og Koscielny er tilbake etter lengre skadeopphold, men begge har minimalt med kamptrening. I tillegg så har Lichtsteiner vært med som den tredje stopperen i perioder av de siste to kampene.

På midtbanen så er både Ramsey og Özil i skrivende stund usikre og jeg tviler vi få klare svar på hvem eventuelt blir klare før kommende fredag.

Jeg velger å se på kampen mot Huddersfield som en dårlig dag på jobben for samtlige spillere og lar den ikke få noen innvirkning på laget jeg foreslår:

Leno
Bellerin - Koscielny - Monreal - Kolasinac
Torreira - Xhaka
Mhiki - Özil/Ramsey/Iwobi - Aubameyang
Laca

 

alternativt med tre stoppere:
Leno
Lichtsteiner - Koscielny - Monreal
Bellerin      - Torreira - Xhaka -      Kolasinac
Özil/Ramsey/Iwobi
Auba - Laca

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 90
  • Created
  • Last Reply
Guest Sas2002

Blir en knalltøff kamp i morgen. Vi har vært ræva på st marys i de siste sesongene. Legg om til 442 og spill med Kos og Lichensteiger/Monreal. Vil ha fart i morgen på topp. Laca på benk.

Link to comment
Share on other sites

Er enig i trådstarter sitt oppsett med tanke på skader og suspensjoner. 

Leno
Bellerin - Koscielny - Monreal - Kolasinac
Torreira - Xhaka
Mhiki - Özil - Aubameyang
Laca

Men eg ser ikkje vekk i fra at det blir litt andre som startar offensivt. 

 

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Så er det klart for en kamp hvor vi til tider sliter med å vinne. Skal vi tette igjen luken opp til de foran så må vi vinne idag. Vi er preget av skader/kort. Trenger ikke mer av noen av delene før det tøffe jule programmet setter inn. Laca på benk i dag - likeså Øzil. 

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Soton har ifølge ekspertene vunnet 1 hjemmekamp det siste året. Trenger nr 2 og bli mot Arsenal. Må vel snart være mulig å bli kvitt alle forbannelser etter tiden med Wenger. 

Iwobi har så langt ikke dagen og mister ballen hver gang .

Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, Marius- said:

Er ikke koschelny stopper? 

De andre er jo suspendert , så hva skal man gjøre?

Joda, kos er stopper ! En som ikke har spilt i Pl på et halvt år. Poenget mitt er rettet mot spillerloggestikken. Vi skulle hatt 2-3 forsvarsspillere til i troppen. Der satt den gitt. Tynt lichsteiner, tynt. Kan ikke være noe spesielt hyggelig for kos dette her heller. Få inn laca til pause

Link to comment
Share on other sites

Så ufattelig tragisk. De er så svake bakover at jeg får vondt i hele kroppen av å se på. Hva faen er det Emery har brukt disse månedene på? Det er helt natta igjen og igjen og igjen. Vi har sluppet inn så mange mål etter tabber. Skammelig

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke motstander av å bruke tre stoppere og vingbacker, men slik laget er satt opp så mangler vi fullstendig en kreativ kraft i laget. Dette fører til at vi blir litt "inpotente" fremover. Problemet med dette er at en relativt svak motstander ikke blir presset og kan legge alle ressurser til offensivt. 

Jeg skulle gjerne sett Ramsey eller Özil bak to spisser på topp. 

Vi har ikke et samspilt forsvar i dag og det blir da på ingen måte bedre for den lagdelen når vår motstander får fritt spillerom til konsentrere sine ressurser på vår banehalvdel. 

 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...