Jump to content

2018.12.08 Huddersfield Town (H)


Polljen

Recommended Posts

Guest Goonerolf

Tenkte jeg skulle ta en liten feiring i anledningen at det er 10 ligakamper siden vi sist maktet å holde nullen. Det blir ikke med Helium, men med styrkedrikken Vørterøl :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 141
  • Created
  • Last Reply
Guest Gunners68

Vi var 37 poeng  bak City når siste sesong var ferdig. Vi hadde en elendig sesong og opplevde glisne tribuner . Nå peker pilen rett vei - . dog en del ting å rette på - men vi er i fremgang. 

Kamper som mot Wolves og Huddersfield vil vi nok måtte oppleve flere av. I motsetning til tidligere hvor vi tapte slike kamper så nekter vi nå å tape. Men , veien er veldig lang fra dagens prestasjon og opp på et nivå hvor vi skal vinne PL. 

Skal du vinne PL må prestasjonene opp på et høyt nivå over lang tid , stallen må være bred i tilfelle skader /kort og du skal ha litt flaks i bakhånden.

Man må gjerne være positiv etter 20 kamper uten tap - men jeg tror vi skal ha litt bakke kontakt i tillegg. Det var ikke vinneren av PL som spilte på Emirates i dag.

Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, Verminator5 said:

Kampen mot Tottenham har nok kostet vanvittig mye. Energinivået i dag og mot United var vesentlig lavere, og skadene hoper seg opp. Håper ikke Emerys harde kjør på treningsfeltet i sommer fører til slitasje på troppen. Henter vi forsterkninger i januar, mon tro?

Neste uke har vi bare en kamp for de store gutta må spille. Da er forhåpentligvis Koscielny, Ramsey og Özil klare igjen.

Det er all grunn for optimisme nå. Husk at våre rivaler må tippe laget i CL. Vi kan hvile våre i EL.

Link to comment
Share on other sites

58 minutes ago, Tapapa said:

Neste uke har vi bare en kamp for de store gutta må spille. Da er forhåpentligvis Koscielny, Ramsey og Özil klare igjen.

Det er all grunn for optimisme nå. Husk at våre rivaler må tippe laget i CL. Vi kan hvile våre i EL.

Mange kan hviles i midtuka, men det kan også Southamptons spillere gjøre. Om det stemmer at Sokratis må stå over pga gule kort og Mustafi må stå over grunnet skade blir det veldig tynt. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Verminator5 said:

Mange kan hviles i midtuka, men det kan også Southamptons spillere gjøre. Om det stemmer at Sokratis må stå over pga gule kort og Mustafi må stå over grunnet skade blir det veldig tynt. 

Uavhengig av skaden på Mustafi, så pådro begge seg sine femte gule kort og er dermed suspendert mot Soton om ei uke. 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Guest Innbytterbenken said:

Er vel ikke tvil om at vi må på markedet i januar for blant annet å erstatte Holding, synes det er tynt bak der nå. 

Er skeptisk til å kjøpe inn flere midtstoppere på samme nivå som de vi har i dag. 

Sokratis er jo bare suspendert én kamp og skaden til Mustafi virker ikke alvorlig. Kos og Nacho virker å være rett rundt hjørnet, Mavropanos likeså. Er i det hele tatt bare Holding av våre stopperkandidater som vil være utilgjengelig i januar, slik sett ser det vel faktisk bedre ut enn det har gjort i hele høst der vi har hatt to ute i lengre tid. 

Legg til at vi kan kalle tilbake Chambers også, så virker det jo ikke spesielt tynt. Hvis noen skal inn, må han være bedre enn de vi har i dag, og i så fall bør noen selges også.

 

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

 Hvis noen skal inn, må han være bedre enn de vi har i dag, og i så fall bør noen selges også.

Helt enig antonius_blok.  Skal vi handle forsvars spillere så må det være en som er bedre en de vi har. Chambers er en reserve løsning når andre er ute , men ikke noe mer. Jenkinson det samme. På en vakker dag så kan de to nevnte ha en god kamp , men de er ikke de vi trenger for å heve oss til neste nivå. Selg dem.

Jeg er ingen ekspert på hvem som kan være tilgjengelig , men det er vel et faktum at sommer  vinduet er absolutt beste tidspunkt. Vi trenger en general i forsvaret som kan heve oss. Start med det.

 

Link to comment
Share on other sites

Ikke lett å forstå de karakterene Polljen. Jeg så kampen på en middels stream som av og til hakket og måtte restartet. Ut i fra det jeg så hadde jeg gitt Xhaka, Sokratis og Torreira 7. Resten 6 og 5.

Når det gjelder Leno så tenker jeg at en keeper må være god i alle aspekter av spillet og ikke gjøre en feil for å få 8 og oppover. Leno var god, gjorde ingen større feil, samtidig som ham av og til gjør valg i spillfasen som skaper unødvendig uro til tider. Dette trekker ned siden keeperne nå er en blitt en så viktig del av spillet. Jeg hadde gitt ham 7 i går. Jeg syns han gjorde en god jobb i går. 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, antonius_blok said:

 

Legg til at vi kan kalle tilbake Chambers også, så virker det jo ikke spesielt tynt. Hvis noen skal inn, må han være bedre enn de vi har i dag, og i så fall bør noen selges også.

 

Så vidt jeg har forstått så er det ikke noen tilbakekallingsklausul I Chambers låneavtale. 

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Det må bli enda verre hvis vi skal være nødt til å basere oss på Chambers. Holding er ute , men så er det vel kort som holder ute andre. Kos er klar igjen. Nei , vi må få inn nytt blod. ikke noe kalkfyll nå lenger. Den tid må være over. Nå er det forsterkninger som gjelder. 

Ryktes om Øzil overgang til Inter i januar. Der blir det frigjort mye penger. Vi får dog ikke så mye for ham nå som vi kunne ha fått sommeren 2017 - da vi burde ha solgt både Øzil og Alexis samtidig.

Hva fikk vi igjen for de 6 månedene med Alexis sist høst - med unntak av interne problemer i garderoben som kom frem i ettertid. Øzil har hatt kamper hvor han har vist frem sitt reportear , men vi har sett nok eksempler på det motsatte også fra ham. Han ser ikke ut til å være en spiller i Emerys planer . 11 mann som gir jernet er hans filosofi.

Går Øzil til Inter så blir sikkert ryggen bra også.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, antonius_blok said:

Er skeptisk til å kjøpe inn flere midtstoppere på samme nivå som de vi har i dag. 

Hvis noen skal inn, må han være bedre enn de vi har i dag, og i så fall bør noen selges også.

 

Når jeg skriver erstatte Holding så mener jeg selvfølgelig at man henter så gode spillere som mulig, ikke finner en som man tror er på samme nivå som Holding. Ville være veldig rar taktikk...

Men er enig at det ser bedre ut nå med Nacho og Kos på benken igår så er bredden litt bedre. 

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Guest Innbytterbenken said:

Er vel ikke tvil om at vi må på markedet i januar for blant annet å erstatte Holding, synes det er tynt bak der nå. 

Det er ikke noen tvil om at ikke skal panikkjøpe hver gang man får en skade eller to. Koscielny er tilbake og Mavropanos blir snart kampklar.

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, Innbytterbenken said:

Når jeg skriver erstatte Holding så mener jeg selvfølgelig at man henter så gode spillere som mulig, ikke finner en som man tror er på samme nivå som Holding. Ville være veldig rar taktikk...

Men er enig at det ser bedre ut nå med Nacho og Kos på benken igår så er bredden litt bedre. 

Holding har vært outstanding for oss i år. Kanskje vår beste stopper denne sesongen. 

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Flere spillere som har blitt betraktelig bedre denne høsten. Holding er en av de. Iwobi en annen . Xhaka har kommet til sin rett ved siden av Torreira.Men , de besitter fremdeles den gamle sykdommen som heter tilbakefall til gamle synder. Iwobi var en av de som falt tilbake i går. Nå har de  vært igjennom to tøff prøvelser på en uke mot Spurs og United som antagelig har krevd sitt. 

De tok et steg tilbake i går , men de vant på en dårlig dag. Nå kommer det en EL kamp hvor vi kan hvile spillere og så er de forhåpentligvis tilbake på rett spor til neste kamp i PL.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Guest Gunners68 said:

Det må bli enda verre hvis vi skal være nødt til å basere oss på Chambers. Holding er ute , men så er det vel kort som holder ute andre. Kos er klar igjen. Nei , vi må få inn nytt blod. ikke noe kalkfyll nå lenger. Den tid må være over. Nå er det forsterkninger som gjelder. 

Ryktes om Øzil overgang til Inter i januar. Der blir det frigjort mye penger. Vi får dog ikke så mye for ham nå som vi kunne ha fått sommeren 2017 - da vi burde ha solgt både Øzil og Alexis samtidig.

Hva fikk vi igjen for de 6 månedene med Alexis sist høst - med unntak av interne problemer i garderoben som kom frem i ettertid. Øzil har hatt kamper hvor han har vist frem sitt reportear , men vi har sett nok eksempler på det motsatte også fra ham. Han ser ikke ut til å være en spiller i Emerys planer . 11 mann som gir jernet er hans filosofi.

Går Øzil til Inter så blir sikkert ryggen bra også.

For å være helt ærlig så vil jeg ikke ha Chambers tilbake.

Når det gjelder eventuell ny stopper inn så har jeg gnålt om at dette i så fall må være en spiller som hever nivået på våre stoppere, vi trenger ikke stallfyll.

Når det gjelder Özil, som på sitt beste er svært god, så er jeg ikke noen motstander av et salg selv om jeg heller ikke er en forkjemper for et salg. Det blir litt for lite spilletid, han lever ikke helt opp mot sitt potensiale, og han drar snittet på lønnsutgiftene merkbart opp. Vi får ikke noen kjempesum for en spiller som har passert 30 og som tydeligvis sliter med kroppen, men vi frigjør lønnsmidler når lønnstaket tydeligvis skaper problemer for Arsenal. 

1 hour ago, Innbytterbenken said:

Når jeg skriver erstatte Holding så mener jeg selvfølgelig at man henter så gode spillere som mulig, ikke finner en som man tror er på samme nivå som Holding. Ville være veldig rar taktikk...

Men er enig at det ser bedre ut nå med Nacho og Kos på benken igår så er bredden litt bedre. 

Som nevnt over så er jeg enig i at ny stopper må være en oppgradering ikke bare en backup.

58 minutes ago, Tapapa said:

Holding har vært outstanding for oss i år. Kanskje vår beste stopper denne sesongen. 

Fullstendig enig. Etter det han viste sist sesong så har Holding denne sesongen kanskje vært den spilleren som har vist mest fremgang under Emery.

Link to comment
Share on other sites

Fokuset i mediene etter kampen vår er naturlig nok mest på at vi klarte filme på oss 3! gule kort. En klar, 2 mindre klare men likevel på kanten, og spillere som simulerer mest mulig for å oppnå noe.

fysj sier jeg bare. Glad emry etterpå gikk ut å fordømte det. Og at han ikke prøver innføre noe slikt. For det er det værste jeg vet i fotballen, og vi har heldigvis vært skånet for de værste situasjonene de andre år. Våre motstandere i toppen har jevnt vært i fokus for lignende gjentatte ganger senere år, så la oss håpe dette var ett enkelt tilfelle. 

Link to comment
Share on other sites

49 minutes ago, Marius- said:

Fokuset i mediene etter kampen vår er naturlig nok mest på at vi klarte filme på oss 3! gule kort. En klar, 2 mindre klare men likevel på kanten, og spillere som simulerer mest mulig for å oppnå noe.

fysj sier jeg bare. Glad emry etterpå gikk ut å fordømte det. Og at han ikke prøver innføre noe slikt. For det er det værste jeg vet i fotballen, og vi har heldigvis vært skånet for de værste situasjonene de andre år. Våre motstandere i toppen har jevnt vært i fokus for lignende gjentatte ganger senere år, så la oss håpe dette var ett enkelt tilfelle. 

Fullstendig enig i det du skriver. Jeg har ingen problemer med å akseptere at våre spillere kritiseres når slikt skjer, og "fallet" til Guendouzi var rett og slett patetisk, men det virker bare så patetisk når media så ensidig plukker ut en enkeltklubb. På samme måte er det rett og slett mangel på intellekt når spillere fra andre klubber som bedriver det samme på en indignert måte prøver å score poeng på det som skjedde i går.

Filming i fotball er en uting! Men en ting er å ramle lett, uten grunn, det som jeg personlig finner enda mer patetisk er når spillere som f.eks. får en minimal trøkk i rygg, bryst eller mage, ramler om på banen og holder seg til hodet som om de hadde fått ett bokseslag i det området. Jeg synes, rent subjektivt, at filming som blir gjort for f.eks. å få en motstander utvist er værre en filming for å få en straffe.

Pr. idag så er det slik at det er et panel i PL/FA som kan gi straff, i ettertid,  til spillere som utfører en forseelse som dommer ikke får med seg under kamp. Kanskje er den eneste muligheten til å bekjempe filming av mange "sjangre" rett og slett ved å la noen "nøytrale" i systemet kunne gå inn og gi advarsler/straff i ettertid i situasjoner som er klar og tydelig filming, der det ikke blir gitt muntlig advarsel eller kort under kamp.
Jeg mener ikke at en filming i utgangspunktet automatisk skal føre til at en spiller skal stå over en kamp, men at et slik panel i ettertid kan gå inn og gi en advarsel og der en spiller som gjentatte ganger blir tatt for slik så blir straffet. Kanskje kunne noe slikt få spillere til å innse at filming er en uting.

Link to comment
Share on other sites

Guest Sas2002

Noe hold i at Øzil skal selges nå i januar. ? Han passer tross alt ikke inn i Emerys sin filosofi men er tross alt vårt klart beste spiller når han er kobla på men det har blitt sjeldnere og sjeldnere så redd han går.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Guest Sas2002 said:

Noe hold i at Øzil skal selges nå i januar. ? Han passer tross alt ikke inn i Emerys sin filosofi men er tross alt vårt klart beste spiller når han er kobla på men det har blitt sjeldnere og sjeldnere så redd han går.

Så snart en spiller ikke spiller noen kamper så blir vedkommende lett ett offer for salgsrykter, så i utgangspunktet så bør man ikke legge så stor vekt på slike rykter.

Men samtidig så kan det være tegn i tiden som gjør det lett å skape slike rykter uavhengig om det er hold i ryktene eller ikke.
Når det gjelder Özil-ryktene så er jeg ikke 100% sikker på at de er feilaktige, men i utgangspunktet anser jeg de som usannsynlige.

Hvis man skal se litt bak ryktene og finne grunner til at et salg kanskje (enten i januar eller til sommeren) kan ha noe for seg, så går slik jeg ser det på to punkt. Passer Özil inn i Emerys planer for laget og det andre punktet er økonomi. 

Når det gjelder om Özil passer inn i planene så er jeg veldig usikker. Jeg tror han kan fungere, hvis han klarer å omstille seg til de kravene Emery stiller når det gjelder innsats. Jeg er litt mer usikker på Özils vilje til dette. Økonomisk så mener jeg at det kan være lurt å selge Özil. Vi får ingen rekordsummer ved et salg, men gode penger til spillerkjøp, men aller viktigst er det at det ved et salg vil frigjøres en merkbar sum på lønnsbudsjettet,

Spørsmålet når det gjelder salg er hvor salgbar er egentlig Özil. Han har en meget god økonomisk kontrakt, han har passert 30, han sliter en del med rygg og andre uidentifiserbare "sykdommer". Jeg klarer ikke å se at det er så mange klubber som vil være villige til å kjøpe han, hvis de må overta hans relativt høye lønnsnivå.

Jeg er ingen forkjemper for et Özilsalg, men hvis det mot formodning skulle være korrekt at Inter Milan er villige å betale £25-30 mill for han så vil jeg på ingen måte motsette meg et slikt salg. Noen vil si at det er for billig, kanskje er det så, men for en skade-/sykdomsplaget spiller over 30 så tror jeg ikke det er så mye mer å hente, uansett hvor genial en fotballspiller han måtte være (på sitt beste).

Link to comment
Share on other sites

Han fungerer serdeles dårlig i spillestilen til emry. Jobber mindre hjemover enn Neymar. Han fungerte nok bra i real, der alle andre tok jobben hans og spillergruppa var så mye bedre. Samme var det med Tyskland. At han derimot er en fantastisk offensiv spiller stemmer på en prikk. 

25-30mill og løsrive 4mill lønn i uka, det er nok til en real forsterkning etter emrys ønske. Jeg sier selg, hvis han ikke passer inn. Man kan ikke ofre dagens plan bare for å passe inn Ozil. Sånn er det bare. 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...