Jump to content

2018.11.25 AFC Bournemouth (B)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 71
  • Created
  • Last Reply
1 hour ago, Polljen said:

Dagens uttak er muligens en reaksjon på de defensive "svakheter" som fremdeles er i laget. 

Det må jo være mye bedre å trekke en midtbanespiller (Torreira) ned mellom forsvarsleddet og midtbaneleddet, i stedet for å spille 3  midtstoppere i et idiotisk soneforsvar. Eller gi enkeltspillere konkrete defensive oppgaver, og så sørge for at de følger dem. Lettere å snu forsvar til angrep og antatt lettere å snu angrep til forsvarsformasjoner.

Link to comment
Share on other sites

Nok en bedre 2omg enn første. Skjønner ikke helt det med 3 stoppere som til tider ser ut som hodeløse høns utpå der.

uansett er Bournmoth ett av de bedre formlaga i ligaen, og har vel knapt spillere på landslagsoppdrag. De hadde fulle batterier. Men det holdt akkurat. 

Man blir ikke beroliget ennå, mye rart og lite gjennomført solid utpå der. Men poengene tikker inn. 3p fra 3 plass og 6p fra 2.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

3 nye poeng tar vi gladelig med oss borte mot Bournemouth. Litt kladding her og der fortsatt - men nok en gang en bedre 2 omgang . Defensivt er vi til tider veldig rufsete , men vi drar det altså i land til slutt. Vi nekter å tape og får nå en bra inngang mot Tottenham kampen. 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Guest Gunners68 said:

3 nye poeng tar vi gladelig med oss borte mot Bournemouth. Litt kladding her og der fortsatt - men nok en gang en bedre 2 omgang . Defensivt er vi til tider veldig rufsete , men vi drar det altså i land til slutt. Vi nekter å tape og får nå en bra inngang mot Tottenham kampen. 

Godt oppsummert. Det viktigste i dag var tre poeng. Da er man tilbake på vinnersporet etter tre uavgjorte kamper. Håper Lacazette er klar mot Tottenham. Vi savnet han i link-up spillet i dag.

1 poeng i fra 4.plass og milevis ned til Manure.

Link to comment
Share on other sites

Før jeg blir for negativ så vil jeg presisere at vi møtte en god motstander i dag, og flere av de såkalt "gode lagene" vil få merke at Bournemouth vil kjempe godt fra seg.

Jeg fikk ikke sett første halvdel av andre omgang, men jeg registrerer at det så absolutt at Emery sin påstand om at det fremdeles er rom for forbedringer er noe jeg er fullstendig enig i.
Det tok heldig vis ikke en hel omgang før Arsenal kom med i kampen, bare en halv omgang (sånn cirka), men i den første halvdelen ble laget vårt fullstendig overkjørt. I resten av kampen så anser jeg lagene for å være noen lunde jevnbyrdige i store deler, men Arsenal hadde sine perioder da de presset meget godt.

Tre poeng er jeg fornøyd med, om det annullerte målet til Bournemouth burde vært godkjent eller ikke vet jeg ikke, men når man trenger repriser fra flere vinkler for å finne den vinkelen der man eventuelt kan påstå at annuleringen var feilaktig, så kan man ikke klandre linjedommeren (slik jeg ser det).

Det jeg blir mer og mer overbevist over for hver kamp jeg ser er at Leno så absolutt ser ut til å bli den målvakten vi har ventet på. Han vil helt sikkert gjøre feil, hvem gjør ikke det, men han oser sikkerhet i vår bakerste rekke.

----------------

Tråden for EL-kampen til uka kommer opp senere i kveld eller i morgen formiddag. Arsenal er klare for cupspillet og selv om vi skulle tape i Ukraina, så vi vi sannsynligvis ta gruppeseieren med tre poeng i siste hjemmekamp og med tanke på vårt kommende kampprogram der vi møter skitt og møkk første uka i desember så mener jeg at vi skal stille et meget B-preget lag kommende torsdag mot Vorskla.

Link to comment
Share on other sites

Må flire.. Tv2 sin hovedsending for nyheter har en sportsdel som de fleste vet. Så idag begynner de med at King scora mot Arsenal, viderefulgt av ett langt innslag om King. Så dropper de informere noe om kampen idag, men måtte presse inn flere minutter om hva folk i Portugal mener om Mourinho... mangla bare ett eller annet om Klopp så hadde de sneket inn alt mulig uinteressant. 

Mediene er ganske drøye, informasjon deles der de selv mener den genererer mest «klikk». Sportsnyheter som da ikke informerer om noen av de to resultatene i PL... bra jobba Tv2!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...