Jump to content

2018.11.08 Sporting CP (H) Europa League


Polljen

Recommended Posts

arsenal.png?2016-2017  Arsenal  v   Sporting CP Sporting CP    crest
Torsdag 8. november 2018, 21:00. Emirates Stadium
Europa League - Gruppespill, 4. runde.
Kampen vises live på TV2Sumo

 

Bellerin og Kolasinac var tilbake etter en tids skade og mot slutten av kampen så var det klart at Kolasinac som har vært lengst ute nok rent fysisk bærer merke av manglende trening. Monreal og Sokratis ble ikke klare og bør stå over kampen mot Sporting selv om de blir klare. Bellerin var god mot Pool, men bør også stå over i forkant av neste PL-kamp. Kolasinac mener jeg bør få starte, men ikke nødvendigvis spille hele kampen. 
Torreira som hadde en veldig god kamp mot Pool, virket sliten mot slutten av kampen og bør så absolutt få hvile. Fremover så bør de som startet mot Pool (minus Mhiki) også starte mot Wolves neste helg, derfor hviles de sammen med Iwobi som bør ta den siste offensive plassen i neste PL-kamp.

Jeg forventer et lag mot Sporting som får inn flere av de som sitter på benk til vanlig.

Arsenal har full pott etter tre kamper og trenger bare tre poeng til å de siste tre kampene for å være garantert avansement til cupspillet. Tar vi ett eller tre poeng mot Sporting så er gruppeseieren bortimot sikret.

 

Mitt lag mot Sporting er:

Cech
Lichtsteiner - Mustafi - Holding - Kolasinac
Guendouzi - AMN
Rowe Smith - Ramsey - Mhiki
Welbeck

 

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Tapapa said:

Jeg vil hvile flest mulig av våre spillere. Uavgjort er et glitrende resultat i denne kampen.

Helt enig. Helst skulle jeg valgt å hvile Mustafi og/eller Holding også, men vi har ikke like mange akseptable alternativer defensivt som det vi har offensivt. 

Link to comment
Share on other sites

En kort skadeoppdatering. Det er egentlig ingen endring siden kampen på lørdag. Monreal og Sokratis skal nok en gang vurderes i forkant av kampen. Min personlige mening er at hvis de ikke er erklært klare i nyhetsoppdateringen en dag før kampen spilles så bør en heller ikke ta noen store sjanser med de i morgen. Hvis de blir ansett som klare så mener jeg en plass på benken er det beste, der de eventuelt kan få litt matchtrening mot slutten av kampen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...