Jump to content

2018.11.03 Liverpool (H)


Polljen

Recommended Posts

arsenal.png?2016-2017   Arsenal  v   Liverpool  Liverpool          crest
Lørdag 3. november 2018, kl. 18:30. Emirates Stadium
Premier League, 11. serierunde.
Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium / Sumo 

I skrivende stund så er det usikker skadesitasjon på tre av våre backer: Monreal, Kolasinac og Bellerin. Dette gjør det vanskelig ved start av kamptråd å velge ut konkrete spillere i de posisjonene.

Guendouzi vil være suspendert p.g.a. sitt røde kort mot Blackpool.

Forslag til lag:

Leno
Bellerin/Lichtsteiner - Sokratis - Holding - Monreal/Kolasinac/AMN
Torreira - Xhaka
Iwobi - Özil - Auba
Laca

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 144
  • Created
  • Last Reply
Guest Gunners68

Det blir en del spørsmåls tegn om de som har vært skadet blir klar til denne kampen. Håper ikke de gambler i alle fall så vi risikerer å  måtte ta første bytte på et tidlig tidspunkt i kampen. Blir spennende å se hvordan dette går. Emery må i alle fall løse koden på hvorfor vi ikke presterer godt nok fra start. Dette er en kamp hvor vi må være i fokus fra første spark på ballen.

Leno er vårt klare førstevalg i mål. Så eksempler i går på hvorfor.

Ellers så blir det nå to møter mot Tottenshit på kort tid. Bare til å brette opp ermene.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

3 -0 er tipset BE. Vi holder buret rent mot Pool , men slapp inn 2 mot CP. Polljen , undertegnede og vistnok andre fikk beskjed i går om å vise et snev av positiv innstilling i det minste. Gjør så godt jeg kan for å se for meg at vi slår Pool 3-0 , men en indre stemme som har plaget meg i lengere tid sier at det ikke blir det resultatet. Vel , vi får et svar lørdag på hvor vi står. Jeg likte dessverre ikke de defensive problemene vi hadde søndag. Føler meg ikke helt trygg på at denne ukens treninger løser de heller.

Spiller vi fotball fra start og er med på notene så er dette mulig. Venter vi i 45 minutter med det , slurver med pasninger og samme defensive problemer som mot CP så går det temmelig sikkert galt.

Hvis vi har problemer med å stå opp for laget i 90 minutter lørdag hjemme mot Pool så har vi problemer. Skulle være helt unødvendig å måtte fortelle spillerne hva som står på spill lørdag. Vinner vi 3-0 BE så er vi med i toppen og da slår vi Spurs også.

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror vi har en fair sjanse til å vinne, det blir tøft, men det er helt oppnåelig. Slår vi dem, så tror jeg mange goonere rundt om på kloden blir langt mer optimistiske mht god sluttplassering i ligaen.

 

Personlig føler jeg meg trygg CL-plass og tror egentlig at vi kan klare andreplassen. Jeg antar at City blir seriemestere, men utelukker ikke at vi kan stikke av med seriegullet med litt flaks. Hvis noen syns dette er urimelig optimistisk, så lever jeg godt med det. Det er ikke noe mål for meg at andre debattanter er enige med. 

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Ja , vi har en fair sjanse til å vinne Tapapa. Tøft blir det helt sikkert - men en fair sjanse har vi. Bretter de opp ermene og vinner mot Pool så kan de også slå Spurs. Dette er nøkkel kamper som må vinnes for å henge med. Gjør vi det så  er alt mulig. Da er denne 2 plassen mulig å nå. Vi har hatt en lei tendens til å tape disse oppgjørene. Nå er det ny ledelse - nye folk der - så vi får svaret lørdag. 

Fortsetter vi trenden med å ta poeng som frem til nå og i tillegg vinner disse nøkkel kampene så kan vi begynne å snakke butikk. Vinner vi PL så velger jeg å tro at vi vinner fordi vi har vært best. Ingen som har oss som vinnere. Vi er ikke favoritter. Kan være en liten fordel det. 

Står Øzil frem lørdag med brystkassen hevet og får med seg resten av laget så kan dette bli gøy. Går vi ut i krabbe gear så kan vi bli korsfestet på eget gress.

Link to comment
Share on other sites

Selvsagt kan Arsenal slå Liverpool på lørdag, men da må våre fungere bortimot optimalt fra "topp til tå".

Jeg håper dette vi får se, av innstilling, er noe ala det som skjedde mot City for ett par tre sesonger tilbake. Der et vaklende forsvar spilte som om de aldri noen gang hadde hatt problemer før, der hele laget fungerte som ett lag. Som Gunners68 skriver, en seier betinger at Arsenal er med fra første stund, Mot Liverpool så holder det ikke med en kort periode med praktfotball etter en laber første omgang.

Jeg har bare sett ett Pool-oppgjør live, men det var dog ganske livat til tider. Med Holding og Chambers som stoppere, så klarte vi nesten å hente Liverpool inn igjen da det stod 1-4 etter en god time. Det ble med nesten, og slik dagens Liverpoolforsvar synes å ha klart å skalke lukene bra så langt denne sesongen så frykter jeg at det blir enda verre denne gang å hente inn en seier hvis vi blir liggende under på lørdag.

Jeg håper alltid at BE får rett i sine resultat-spådommer, selv om jeg av natur normalt sett er betraktelig mer "pessimistisk" ?

Polljen er typen som foretrekker store overraskelser (når han forventer pari) fremfor å måtte oppleve "pari" (eller det som er verre) når han er optimist. Jeg er sikkert litt feig, sånn sett ??

Link to comment
Share on other sites

Guest Erikgunnersen

Jeg håper Emery gjør noe uforutsigbart, og tror han er typen til det.

- lange baller fra Leno i starten av kampen. Pool forventer at vi skal spille oss ut.

- spille med tre stoppere. Litt avhengig av hvem som er klare, men Holding, Mustafi og Sokrartis med Monreal og Bellerin som vingbacker. Torreira som terrier foran stopperne.

- Xhaka og Øzil sentralt.

- Iwobi på høyre, Ramsey (eller welbeck) på venstre.

- Lacazette som spiss.

Det blir:                Leno

            Mustafi Sokratis Holding 

 Bellerin              Torreira             Monreal

                              Xhaka 

Ramsey                                        Iwobi                                                 

                              Laca

(Kan ikke stole på Øzil i en slik kamp)

Alternativt: 4231

                        Leno

Bellerin. Sokratis Holding Monreal

                Torreira Xhaka

Ramsey         Øzil          Iwobi

                       Laca

PS*3. vanskelig å finne plass til Auba, dessverre. Vi trenger ny høyreback. En svakhet hos oss. Ramsey starter sannsynligvis ikke, men han kommer til å løpe sokkene av seg hvis han får muligheten.

 

Link to comment
Share on other sites

Guest Erikgunnersen

Spillere som kan ta plass i startelleveren vår:

AMN: er en god og uredd spiller, avhengig av en god start.

Danny W: sterk, rask. Kan skape en avgjørende situasjon. 

ESR: ubeskrevet på dette nivået. En break through- mulighet.

mikhi: personlig mener jeg han har for mange mangler, først og fremst manglende fart. Dog har han erfaring.

Ramsey: gi han en start.

Auba: må bare starte dersom vi spiller med 2 spisser. Gå over til 442 hvis vi ligger under.

Blir en krig. Vi kan vinne dersom vi er fokuserte i 90+. Vi må være effektive. Ikke som i Chelsea-matchen?. Er nervøs, men gleder meg stort. Må ut å spille litt fotball med sønnen min i morgen før matchen. Da skal vi se for oss ulike situasjoner som kan oppstå.??

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

I dag slår statistikkene i mot oss igjen i engelsk presse. 32 kamper siden 2015 mot topplagene har endt med 5 seiere , 11 uavgjort og 16 tap.  Emerys 2 mot disse topp lag har endt med 2 tap. Etter de to 2 tapene har vi hatt en meget bra statistikk. Spillet har ikke vært imponerende til en hver tid , men vi har vist noe vi har manglet til tider og det er innsats og evnen til å komme tilbake. Av en eller annen grunn så er vi ikke på vårt beste når kampene starter. Men , vi har vist evnen til å komme tilbake og snu kampene.

I dag møter vi et veldig bra lag. Jeg er redd vi får problemer hvis ikke vi er med fra starten av. Vi må ikke få disse tidlige baklengs målene grunnet amatørmessige feil i bakre rekker.Kommer vi under mot Pool så tror jeg det blir blytungt å komme tilbake.

Går vi i strupen på Pool fra avspark av og alle er påskrudd så har vi gode muligheter. Det må være mulig å vise dette mot Pool i en kamp  hvor poengene blir så viktige. Skal vi være et lag som skal nå høyt opp så må vi  begynne å vise det i kamper som idag. Seier i dag vil bety enormt for hele laget. De har muligheten til å spille  på seg enormt med selvtillit. 

 

Link to comment
Share on other sites

Det er meget stor usikkerhet rundt hvilke spillere (defensivt) som kan bli klar til kveldens kamp:

Nacho Monreal
Minor right hamstring. Being assessed ahead of Liverpool (h) on Saturday, November 3.
 
Sead Kolasinac
Minor right hamstring. Being assessed ahead of Liverpool (h) on Saturday, November 3.
 
Hector Bellerin
Right thigh. Being assessed ahead of Liverpool (h) on Saturday, November 3.
 
Sokratis
Right ankle. Being assessed ahead of Liverpool (h) on Saturday, November 3.
 

Link to comment
Share on other sites

Guest Liverpool-guten

Her må det bli seier :) Liverpools fantastiske spillere mot et bedrøvelig Arsenal forsvar... blir skuffet om det ikke scores hvertfall 5 mål fra gutta mot dette forsvaret. Tipper Liverpool tar denne easy og vinner 6-0.

Blir vel ooh Mané Mané show! ?

Hilsen Liverpool-guten  

Link to comment
Share on other sites

Jeg skulle også gjerne sett Sokratis og Monreal med i dag, men når de ikke er klare så er dette noe av det beste vi kan stille.

For egen del så er jeg veldig "usikker" i dag. "Usikkerheten" går ikke på Arsenallaget men på om helsen til en middelaldrende feit gubbe tåler spenningen som denne kampen fører med seg. 

Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, Marius- said:

Kan hvem som helst registrere seg her nå? Hvorfor skal man ha Liverpool fans her inne? Ett mixed forum er ett dødt forum, blir bare slenging av møkk. 

Jeg ønsker andre fans velkommen. Det er fullt mulig å holde en saklig tone på tross av at man heier på hvert sitt lag. 

 

Be

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser at dere bare ønsker Gunners fans her, og det skjønner jeg.. jeg måtte bare innom for å lese meg litt opp på hva dere tror om kampen. Lykke til, måtte det beste laget vinne. Hilsen en nervøs Liverpoolsupporter..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...