Jump to content

2018.10.25 Sporting CP (B) Europa League


Polljen

Recommended Posts

Sporting CP Sporting CP  crest    v  arsenal.png?2016-2017    Arsenal
Torsdag 25. oktober 2018, 18:55. Jose Alvalade Stadium
Europa League - Gruppespill, 3. runde.
Kampen vises live på TV2 Sumo

Skademessig så har vi (mandag kveld) ett par tvilsomme spillere i Sokratis og Monreal. Ingen av de bør være med på turen til Lisboa, de skal spares til de viktige kampene som kommer tidlig i november.

Arsenal og Sporting har begge seks poeng etter to kamper og begge kommer nok ganske sikkert til å gå videre fra gruppespillet. Spørsmålet er hvor viktig det er å vinne gruppen og bli "seedet" i trekningen for cupspillet. Jeg mener at Arsenal kan vinne gruppen selv om laget skulle tape ett eller tre poeng i Lisboa og i mitt forslag til lag så kommer jeg nok med en lagoppstilling som er svakere enn den Emery kommer til å starte med på torsdag.

Mitt forslag:

Emi
Lichtsteiner - Mustafi - Holding - Kolasinac
Elneny - Guendouzi

Smith Rowe - Ramsey - Mkhitaryan
Welbeck

Link to comment
Share on other sites

Kjør på med:

Emi

Lichtsteiner - Medley - Holding - Kola/Niles

Elneny - Håret

Smith Rowe - Mikki - Willock

Welbeck

 

La resten av a-laget være hjemme.

Skulle vi finne på å tape/uavgjort i denne er det ikke verdens undergang. Kan stille bedre lag i hjemmekampen mot dem.

Link to comment
Share on other sites

En liten skadeoppdatering og noen ord om spillere som er med i troppen som har reist til Lisboa.

Monreal og Kolasinac sliter begge med et mindre "hamstring"-problem og blir vurdert i forkant av kampen.

AMN, Sokratis og Cech er i full trening. Om alle tre er med på turen til Lisboa er jeg usikker på.

En annen spiller som har slitt med skader og som er med til Lisboa er Carl Jenkinson.

DqRhBzaWsAAMK44.jpg

 

EDIT: Ifølge Football.London så er følgende spillere med i troppen som har reist til Portugal:

Bernd Leno, Emiliano Martinez, Sokratis, Danny Welbeck, Mohamed Elneny, Shkodran Mustafi, Lucas Torreira, Mesut Ozil, Pierre-Emerick Aubameyang, Henrikh Mkhitaryan, Emile Smith Rowe, Alex Iwobi, Matteo Guendouzi, Alexandre Lacazette, Rob Holding and Carl Jenkinson.

I så fall så er ikke Aaron Ramsey ikke med på turen. Det er ikke sikkert at man skal lese så mye inn i dette, hans kone fikk nylig tvillinger så kanskje har han en liten "pappeperm" ?

EDIT på EDIT!!! Det ble litt kluss i troppen over som kun inneholdt seksten spillere, dette ser ut til å være en mer korrekt tropp (inklusive Ramsey):

Leno, Martinez, Iliev, Bellerin, Sokratis, Lichtsteiner, Mustafi, Jenkinson, Holding, Elneny, Mkhitaryan, Ramsey, Ozil, Torreira, Iwobi, Guendouzi, Xhaka, Smith Rowe, Aubameyang, Lacazette, Welbeck.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...