Jump to content

2018.10.22 Leicester City (H)


Polljen

Recommended Posts

 

Arsenal arsenal.png?2016-2017 v  Leicester City    crest    Leicester City
Mandag 22. oktober 2018, kl. 21:00. Emirates Stadium
Premier League, 9. serierunde.
Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium / Sumo (og i opptak på TV2 Sport 1 kl 23:00).

 

Skadesituasjonen: Özil skal nå være klar igjen etter sine ryggplager. AMN og Kos er nå med på treningsfeltet (se artikkel og bilder). Mavropanos og Cech er sannsyligvis en kort periode til. 
Det ryktes også at Sokratis kan ha pådratt seg en skade under kamp med det greske landslaget, intet er bekreftet/avkreftet så langt.

Vår motstander Leicester ligger på en tiendeplass i PL og har på sine siste fem kamper to seiere (mot Newcastle og Huddersfield) og tre tap (mot Everton, Bournemouth og Pool).

Arsenal har resultatmessig hatt en en meget god periode etter de to tapene i starten av sesongen, noe som selvsagt er oppløftende. Noen av oss, deriblant undertegnede, er likevel ikke tilsvarende imponert over alt som har blitt vist spillemessig på banen i denne tilsynelatende gode perioden.

Sokratis er som nevnt usikker og spiller kanskje ikke på mandag. Özil er klar og jeg velger å ta han med i mitt lagoppsett. I stor grad så velger jeg samme lag som har spilt i det siste, med noen få endringer. De vanskeligste valgene var på midtbanen. Hvis Özil skal spille så mener jeg at han skal være sentral og ikke på kant. Ramsey har når de to har spilt sammen fått den sentrale rollen, noe jeg er uenig i. Derfor vraker jeg Ramsey. Alternativene på kant er da Iwobi og Mkhitayran, jeg er usikker på hvem jeg skal velge.

 

Leno

Bellerin - Mustafi/Sokratis - Holding - Monreal

Xhaka - Torreira
Iwobi/Mhiki - Özil - Auba

Laca

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 101
  • Created
  • Last Reply
18 hours ago, Polljen said:

 

Arsenal arsenal.png?2016-2017 v  Leicester City    crest    Leicester City
Mandag 22. oktober 2018, kl. 21:00. Emirates Stadium
Premier League, 9. serierunde.
Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium / Sumo (og i opptak på TV2 Sport 1 kl 23:00).

 

Skadesituasjonen: Özil skal nå være klar igjen etter sine ryggplager. AMN og Kos er nå med på treningsfeltet (se artikkel og bilder). Mavropanos og Cech er sannsyligvis en kort periode til. 
Det ryktes også at Sokratis kan ha pådratt seg en skade under kamp med det greske landslaget, intet er bekreftet/avkreftet så langt.

Vår motstander Leicester ligger på en tiendeplass i PL og har på sine siste fem kamper to seiere (mot Newcastle og Huddersfield) og tre tap (mot Everton, Bournemouth og Pool).

Arsenal har resultatmessig hatt en en meget god periode etter de to tapene i starten av sesongen, noe som selvsagt er oppløftende. Noen av oss, deriblant undertegnede, er likevel ikke tilsvarende imponert over alt som har blitt vist spillemessig på banen i denne tilsynelatende gode perioden.

Sokratis er som nevnt usikker og spiller kanskje ikke på mandag. Özil er klar og jeg velger å ta han med i mitt lagoppsett. I stor grad så velger jeg samme lag som har spilt i det siste, med noen få endringer. De vanskeligste valgene var på midtbanen. Hvis Özil skal spille så mener jeg at han skal være sentral og ikke på kant. Ramsey har når de to har spilt sammen fått den sentrale rollen, noe jeg er uenig i. Derfor vraker jeg Ramsey. Alternativene på kant er da Iwobi og Mkhitayran, jeg er usikker på hvem jeg skal velge.

 

Leno

Bellerin - Mustafi/Sokratis - Holding - Monreal

Xhaka - Torreira
Iwobi/Mhiki - Özil - Auba

Laca

Enig med laguttak, trur Leno kommer til å bli vårt førstevalg nå, noen jeg syns er rett fordi om Cech har vert god. Skal bli bra å få Kos tilbake igjen, begynner å se bedre ut defensivt. Er enig at det ikke alltid har vert spillemessig så bra men jeg synes det er en helt annen innsats nå og det smitter over på supporterne. Torreira er jo enorm og betyr uendelig for laget. Lenge siden vi har hatt en sånn optimisme og det er morro å være engasjert på en positiv måte. Jeg er sikkert naiv men jeg trur vi kan vinne PL.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Behold din optimisme om å vinne PL du , Gunners77 :-). Det må jo være noen grunner til at du kan tro på det.

Sist vinter så vi til tider ut som om et dårlig lag i Championship. Mange supportere ville ha forandringer. Var drit lei av Wenger , styret , dårlige spillere , taktikk , laguttak etc etc.

Nå har vi fått nye folk inn - dessverre ikke ny eier - men det er nye folk som er kommet inn rundt laget. Nye spillere er kommet - noen har forlatt oss dette året. For første gang på lenge er vi inne i en lang periode med optimisme. Både i laget og på tribunene ( samt oss sofa demokrater foran TV ) Pila peker oppover i det aller meste. Vi har ikke banket topp 4 lagene , men likevel , så har vi vunnet mange på rad nå. Kamper vi tidligere tapte.

Så langt er jeg VELDIG optimistisk når jeg ser det som nå skjer. Det er ENGASJEMENT hos manageren. Taktisk er vi bedre. Det tas grep under kampene - det byttes spillere til riktige tidspunkter i kampene. Spillere har fått beskjed om at de ikke får klippe kort.

Gunners77 - måtte du få rett om PL gull :-) Jeg er ikke helt der ennå. Jeg frykter skadene som pleier å innhente oss - og fortsatt er vi ikke helt friske meldt defensivt. Jeg vil se om trenden fortsetter - og ikke minst kampene mot Pool og Spurs som nærmer seg nå. Holder vi trenden og tar skalpene til de to lagene så prates vi Gunners77. Måtte du få rett :-)

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg har vert så langt nede i de siste åra med wenger at det har vert helt gjevlig. Det var så gale at jeg nesten begynte å se meg om etter en ny klubb å følge. ikke i PL.. Er vel kanskje derfor jeg er blitt er blitt super optimist. Synes det er så mye positivt nå ennå vi ikke har fått ny eier. Har fått en manager som jeg synes har fått til utrolig mye. Se på United som det bare har vert rot i etter Ferguson sluttet. Heldigvis. Fy fan det skal bli deilig å reise over og bo på Hilton 25 min fra Emirates å gå. Er fan med som å bli født på ny igjen.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Det ble en berg og dalbane de siste sesongene med Wenger dessverre. Det var noen bra oppturer i FA cupen - og så ble det det noen harde tilbakeslag i PL og CL. Vår siste kamp i CL mot Bayern var fasiten på vår dårlige vi var blitt. I 2017 og 2018 - hadde vi på nyåret problemer så det holdt. Da publikum begynte å holde seg hjemme og vi tapte mot Østersund var nok nok. Ikke rart Wenger fikk beskjed om at det var over.

Ære være Wenger og det han fikk til i Arsenal , men jeg kan til dags dato ikke forstå hvordan han kunne overse våre defensive problemer de siste årene. Hadde han gått hardt inn for det å presset styre til å handle på øverste hylle - så kunne han ha eliminert det problemet. Jeg sier kunne for det å handle løser ikke alltid problemet. Det er sikkert at vi kjøpte for dårlige forsvars spillere i alle fall.

Nå er det ny tid - vi får se hva det blir til Gunners77. Det er optimisme nå. Vi vinner kamper. Det er mion påstand at med Wenger som manager så hadde vi tapt flere av høstens kamper. Under ham var det ikke mer tæl / innsats å hente frem. Det var nærmest flatt batteri til tider. Nei , kom deg på første fly og nyt dette Gunners77. Jeg har alt vært over denne sesongen og skal over igjen :-)

Link to comment
Share on other sites

Vi og Chelsea har kommet gjennom denne landslagsperioden ganske så billig. Det er andre som kommer til å merke det mer på kroppen. United og spesielt Liverpool har hatt flere småskader og lange reiser. Det koster. Når vi i tillegg har mandagskamp mot United og Chelsea som spiller tidlig lørdag så kan dette bli en hyggelig helg.

Kampplan og lagoppsett fra min side kan blåkopieres fra tidligere kamptråder. Endelig begynner laget å sette seg slik jeg ønsker. Neste mål må være å få laget til prestere fra første minutt og ikke bare i 2. omgang.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Vi får håpe at alle med skader snart er klare for kamp igjen. Omtrent ikke en sesong uten et hav av skader. Håper det regimet kan forebygge dette bedre en forgjengeren. Kan ikke bare være tilfeldig at vi i lang tid toppet alle skade statistikker.

Link to comment
Share on other sites

DqIYVQgX0AAc9AW.jpgMest uventet for meg ar at Auba starter på benken. Også noe uventet er at vi ser enda en ny lovende attenåring på benken. Zack Medley, midtstopper. Jeg registrerer også at Kolasinac ikke er på benken, sykdom? Først nå registrerer jeg at også Monreal ikke er med i troppen, mannfall på backplass? Ny oppdatering, Monreal har en "tight hamstring" og er utelatt for sikkerhets skyld.

Link to comment
Share on other sites

Får Arsenal en skade i bakre rekker i dag blir det særdeles spennende. 

Ellers ser jeg, med stor bekymring, at HM7 starter i en kamp som kommer til å bli meget fysisk på midten. Det anser jeg som en fullstendig feilvurdering og kan ikke skjønne prioriteringen. Hvis det er slik at Ramsey ikke lengre er velkommen så kan han like gjerne vrakes fullstendig. Nå blir det helt tullete at man velger HM foran ham. Jeg kan si med stor sikkerhet at han kommer til å ha veldig mange balltap og i tillegg ikke klare å hjelpe Bellerin defensivt. Jeg fatter det bare ikke. 

Ellers er dette en «må vinne» kamp som vi alt for ofte har rotet bort tidligere. Skal vi gå inn i en vanskelig november med håp om noe som helst bør vi være tett på de beste. 

Jeg håper det beste, frykter det verste. 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...