Jump to content

2018.10.04 Qarabag FK (B) Europa League


Polljen

Recommended Posts

Qarabag FK Qarabag FK    crest    v  arsenal.png?2016-2017    Arsenal
Torsdag 4. oktober 2018, 18:55. Olympic Stadion, Baku
Europa League - Gruppespill, 2. runde.
Kampen vises live på TV2 Sumo

 

Dette er den mest fjerntliggende motstander (rent geografisk) i denne sesongs EL, med en flytid på ca 5 1/2 time fra London. Neste kamp er en bortekamp i PL er allerede kl 12:00 (engelsk tid) på søndag. Heldigvis så er denne kampen i London (Fulham) så laget slipper en ny lang tur etter en lang tur til Baku.

Jeg holder meg til tidligere filosofi om at vi skal prøve å spare så mange som mulig av våre PL-spillere i slike kamper, men jeg innser også at skadesituasjonen gjør at vi i enkelte lagdeler ikke har den luksusen at vi kan gjøre det. Det er først og fremst på midtstopperplass at vi er tynt besatt. Selvsagt kan vi bruke spillere fra akademiet eller spillere som normalt spiller andre posisjoner i A-laget som stoppere, men jeg har ingen tro på at Emery vil gjøre det så da får jeg prøve å sette opp et mest mulig realistisk forslag (selv om fasiten vil vise seg å være bruk av enda flere av de faste).
Den største usikkerheten blant de spillerne jeg velger er Smith Rowe, han hadde litt problemer med hoften etter midtukekampen i ligacupen, men jeg satser på at han blir klar.
Jeg velge også å bruke Ramsey i denne kampen og det skyldes at jeg ikke kommer til å ta han med blant mine utvalgte mot Fulham. Med Leno nå som førstemålvakt fremover (kanskje permanent?) så ser jeg det som en selvfølge at vi bruker vårt fungerende andrevalg (Martinez) som målvakt i cupoppgjørene fremover

 

Emi
Lichtsteiner - Mustafi - Holding - Kolasinac
Elneny - Guendouzi
Iwobi - Özil - Smith Rowe
Welbeck

Jeg hadde opprinnelig tatt med Mhiki i lagoppstillingen, men han er uaktuell p.g.a. det dårlige forholdet mellom hans hjemland og Azerbadjan der kampen spilles. 
Ramsey var også med i mitt forslag, men han er ikke med på turen (årsak oppdatert i post nedenfor)

Link to comment
Share on other sites

En liten oppdatering på skadesituasjonen:

Smith Rowe er klarert for spill i morgen etter litt hofteproblemer etter kampen i Carabao Cup sist uke.

Cech er forventet tilbake i full trening i slutten av okober.

For de andre på skadelisten så er det ingen endringer i prognosene.

EDIT!!

Følgende spillere er ikke med til Baku (iflg Emery):

Mkhitaryan - av "politiske" grunner
Ramsey - Ba seg fritatt fra å reise p.g.a. gravid kone.
Aubameyang - var syk mandag og tirsdag og slapp den lange reisen.

Link to comment
Share on other sites

Imponerende redning av leno. Mer bekymringsverdig at han må gjøre en slik. Dårlig spill nå endel minutter, skrur totalt av. Hjemmelaget står også såpass høyt at det er merkelig welbeck ikke prøver på løp igjennom. Han virker ikke interessert 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Guest Gunners68 said:

Vi må nok øve mer på London Colney når det gjelder å skyte på mål.

Syntes man skal øve mer på forsvar jeg. Helt ille uansett hvem som spiller. Sjokkerende opptreden bakover, fremover er det unøyaktighet at vi ikke har scora fler. Lacca hadde nok storkost seg utpå her

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Guest Gunners68 said:

En bøtteknott på 10 år hadde skutt der Øzil.

Hvis du har fulgt med på Arsenal siden Øzil kom, så vet du godt at han kun skyter når det ikke finns  andre alternativer :)

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, elx said:

Hvis du har fulgt med på Arsenal siden Øzil kom, så vet du godt at han kun skyter når det ikke finns  andre alternativer :)

Mao, han skulle skutt for det fantes jo ikke alternativer. Prøvde på en som var dekket opp. Elendig avgjørelse

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...