Jump to content

2018.09.29 Watford (H)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 85
  • Created
  • Last Reply
41 minutes ago, Ben Elfen said:

Dunskeover gjentatte ganger at vi ikke har spilt mot topplagene. Everton og Watford er svært gode lag. Skjønner ikke hvorfor folk har interesse av å snakke ned prestasjonene våre

 

be

Helt riktig BE, Everton og Watford er gode lag, uavhengig av hvor de havner på tabellen til slutt. Det er også en bra prestasjon å ta tre poeng mot de to lagene. Men selv om poengfangsten er bra så mener jeg at det er helt riktig å påpeke hva som ikke fungerer i de to kampene (og det gjelder etter min mening alle kamper uavhengig av motstander).

Det dummeste vi kan gjøre (min personlige mening) er at hvis vi bare ser på resultater og tabellplasseringer og ignorerer eventuelle problemer i spillet.

Min mest frustrerende periode her på forumet var en del sesonger tilbake da vi klarte å karre til oss tre poeng der spillet til laget vårt egentlig var ganske rævva, da var det ikke måte på hvordan flertallet her på forumet hyllet geniet Wenger og ikke i det hele tatt kikket bak resultatene (PS! selvsagt så var det ikke frusterende med tre poeng ;-)). Det som da viste seg i spill i slike kamper da, til tross for relativt gode resultater, er det som de fleste har kritisert Wenger for i hans siste sesonger.

Men det som er viktig, og som også undertegnede må huske, er at kritikken ikke skal komme bare for kritikkens skyld. Hvis våre "negative kjepphester" blir så innbarkede at vi ikke klarer å se det positive som skjer i laget så er det et like stort problem.

"Balansert og nøkternt" høres fint ut det, spørmålet er bare hvem som skal definere hva som er balansert og nøkternt ?

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Du har skjønt dette , Polljen :-) Vi kan ikke starte halleluja stemning ved en seier hvis spillet er ræva , som du sier. En må se litt bak resultatene også. Nå er vi ikke ræva i disse dager. Vi har flytt når det gjelder 3 poengere , men det kladder  litt fortsatt. Men , det er positive tendenser. Gleder meg til fortsettelsen - det er lenge siden jeg har vært der. De siste årene med Wenger gjorde meg omtrent deprimert. Det var lyspunkter - men manglen på å gjøre noe med problemene taklet jeg ikke. Jeg skulle så gjerne ha vist hvorfor han  ikke tok de defensive problemene på alvor og gjorde noe med det. Jeg ble dårlig når han satt og fiklet med glidelåsen på benken og gjemte hodet mellom knærna etter baklengsmål. Nå ser jeg lyst på det - tro det eller ei :-)

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, RP7 said:

Balansert og nøktern pessimisme er et godt utgangspunkt. Da blir man sjeldent veldig skuffet ?

Sånt forstår jeg ikke. Jeg har skrevet før at årets lag minner meg om Chelsea i første året til Conte. Når formasjonen satt, var de ustoppelige. Jeg blir skuffet om vi ikke minst klarer andreplass i år. Jeg så Chelsea-Liverpool, ingen av de to imponerte meg så voldsomt. Vi havner foran dem.

Link to comment
Share on other sites

Du og din bror ser mye vanlig mannen i gata ikke ser. Men pila peker iallefall litt oppover for tiden så la oss være fornøyde med det. Jeg er iallefall veldig glad vi får en 3-4 kamper til med øving før Liverpool kommer til Emirates. 

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Tapapa said:

Sånt forstår jeg ikke. Jeg har skrevet før at årets lag minner meg om Chelsea i første året til Conte. Når formasjonen satt, var de ustoppelige. Jeg blir skuffet om vi ikke minst klarer andreplass i år. Jeg så Chelsea-Liverpool, ingen av de to imponerte meg så voldsomt. Vi havner foran dem.

----

greit å være optimist, men det er jo en grense! ;) selv om det er riktig at det er visse likhetspunkter mellom årets arsenal-utgave, og Chelsea for to år siden, er det ikke gitt at Arsenal opplever den samme oppsvingen. Det KAN skje, men jeg anser sannsynligheten for nokså liten. Jeg er usikker på om Arsenal-mannskapet egentlig har gode nok spillere til å ta det siste steget allerede i år....

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Vi skal heve oss betraktelig hvis vi skal komme foran Chelsea og Pool - likeså Spurs tror jeg. Vi er i gang med noe og en 2 plass vil vel være langt i overkant av hva mange ville ha trodd på forhånd. Jeg skal også være forsiktig med å si at det IKKE ER MULIG . Jeg er spent på om det nye regimet klarer å sørge for at vi snart kan havne på nederste del av skade tabellen. Den har vi i alle fall toppet en del sesonger. Unngår vi skader og laget får satt seg godt så får vi se.

Banker vi Pool hjemme så skal vi også klare Spurs hjemme. Gjør vi det og unngår blemmer så får vi ta en vare opptelling i mai. Men , det er langt ditt. Jeg tror 2 plassen er langt i overkant. Får du rett i det du tror på Tapapa så er det mange Arsenal supportere som blir overrasket. Sier krystall  kulen din noe om neste overgangsvindu også :-)

Link to comment
Share on other sites

Etter det jeg har skjønt er litt av planen til Emery høyt og hardt press, har han glemt å si dette til spillerne? I kampen mot Watford så jeg lite av det synes jeg... Eller bare jeg som blunka akkurat da? Og i de tilfeller man prøver seg med det så er man ikke tøffe nok i presset, man er bare oppe og støter mot spilleren som har ballen, synes det er for lite fysikk  og for lite intensivt press, men det er kanskje bare meg?

Hilsen en på innbytterbenken

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Marius- said:

Du og din bror ser mye vanlig mannen i gata ikke ser. Men pila peker iallefall litt oppover for tiden så la oss være fornøyde med det. Jeg er iallefall veldig glad vi får en 3-4 kamper til med øving før Liverpool kommer til Emirates. 

Så så, litt rolig i svingene nå Marius, du har bare delvis rett. Jeg er helt normal, men broren min er en skikkelig snåling.  Jeg har enda en bror og han er om mulig enda verre. Blant annet heier han på Aston Villa!

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, Tapapa said:

Så så, litt rolig i svingene nå Marius, du har bare delvis rett. Jeg er helt normal, men broren min er en skikkelig snåling.  Jeg har enda en bror og han er om mulig enda verre. Blant annet heier han på Aston Villa!

Dere er alle snåle som faen, men jeg liker'e! Aston Villa fan ja.. og vi trodde vi hadde det ille. ?

Link to comment
Share on other sites

53 minutes ago, Tapapa said:

Så så, litt rolig i svingene nå Marius, du har bare delvis rett. Jeg er helt normal, men broren min er en skikkelig snåling.  Jeg har enda en bror og han er om mulig enda verre. Blant annet heier han på Aston Villa!

Samme her. Har en dvergbror som er en skikkelig snåling og en en annen som heier på Villa. 

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...