Jump to content

2018.09.23 Everton (H)


Polljen

Recommended Posts

1 minute ago, Stefanb said:

Ræva av linjedommer å ikke blåse offside på den, men han dømte ikke på en ganske så soleklar hands heller. Så karma.

 

Stemmer det! Soleklar hands og soleklar offside..

Karma works in mysterious ways.

Rart hvor uegoistisk Mesut er! Er helt alene med keeper mens 1 mann dekker de andre to.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 114
  • Created
  • Last Reply
1 minute ago, Stefanb said:

Xhaka har vært jævlig god i dag. En liten "brainfart" tidlig i førsteomgang, men strøken etter det.

Oi oi oi, pass hva du sier nå, er jo nesten ingen her inne som liker Xhaka.

Jeg er enig dog, han har vært veldig god i dag.

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Verminator5 said:

Hvorfor får ikke Richarlison gult når han sparker vekk ballen i frustrasjon, hvilket fører til skade på reklameskiltene?

Vet ikke, men stusset på det samme.

Ellers.. jaggu holder vi ikke nullen gitt?! Cech og Xhaka er for meg banens beste. Lacazette, Özil og Torreira vokser alle godt utover i andreomgang. Holding med et veldig stødig innhopp. Resten av bakre rekker og fremover er brukbare. Lacazette med et helt aldeles nydelig mål!

Link to comment
Share on other sites

Cech er min MoM. Forsvaret gjør en grei jobb, men jeg registrere at det ikke bare målvakten som sliter når man skal småspille seg ut fra målområdet.

Det som virkelig skuffer meg i dag er hvor mange uprovoserte balltap Arsenal hadde og da ikke minst i andre omgang og frem til det første målet.

Det er samtidig en del å glede seg over i dag og resultatet er jeg godt fornøyd med (selv om det inneholdt et klart offsidemål ? )

Link to comment
Share on other sites

Positivt:

- 2 vakre mål selv om det siste er soleklar offside. 

- Holder nullen. 

- Finner roen på 2-0 og kontrollerer i stor grad resten av kampen.

- Lagoppstilling og formasjon. Begynner å ligne noe. Mer rendyrket diamant på midten og så er jeg helt fornøyd.

- HM7 holdt seg hjemme.

 

Negativt:

- Taper alt for mange dueller frem til ledelsen. Svakt taktisk bakover ved flere anledninger. Heldige med 0-0 pause. 

- Ekstremt mye slurv på kontringer. Prøver alt for ofte geniale, men vanskelige, pass forbi flere ledd når det er enklere alternativer. Selv kontringer i overtall ender med balltap i stedet for sjanser. 

- Xhaka god, men sammen resten av midtbanen er det dårlig balanse og alt for veikt i en-mot-en situasjoner. Everton river seg løs 3-4 ganger i 1. omgang grunnet manglende balanse. Det holder ikke mot de beste. 

- Lages alt for mange frispark rundt 25 m og inn. 

Link to comment
Share on other sites

veldig rufsete, og litt flatterende seier. Ville trolig blitt straffet mot et bedre lag. Fortsatt halvhjertede. Men bra å se at laget kan vinne selv når de spiller dårlig, og at de er kliniske. Også bra at de holder nullen. Men de må snart begynne å vise reell spillemessig fremgang... Klar offside på 2-0, men de ble også snytt for straffe...

Link to comment
Share on other sites

Moment og the match. Özil spiller ballen til Ramsey i god posisjon. Ramsey setter alle regler for ballbehandling ut av funksjon, samtidig som han opphever offsidereglene et lite øyeblikk. Det ender på et mirakuløst vis som en målgivende passning. Dette gjentar seg nok aldri igjen. Vi er heldige som har fått bevitne dette.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...