Jump to content

2018.09.23 Everton (H)


Polljen

Recommended Posts

 

Arsenal arsenal.png?2016-2017 v  Everton  crest    Everton
Søndag 23 september 2018, kl. 17:00. Emirates Stadium
Premier League, 6. serierunde.
Kampen vises  direkte på TV2 Sport Premium / Sumo.

Skadesituasjonen er uendret i forkant av torsdagens EL-kamp, og siden denne tråden startes så tidlig så må det taes forbehold om eventuelle endringer p.g.a. torsdagens kamp.

Vår motstander spiller senere i dag (søndag) hjemme mot bunnlaget West Ham og har i sine første fire kamper spilt tre uavgjorte og vunnet en kamp. Everton har så langt i sesongen ikke møtt noen av "topplagene" i PL.

For meg er laguttaket mot Everton ganske enkelt. Jeg vil starte med samme lag som mot Newcastle, men unntak av at jeg vil ha med Torreira fra start. Jeg tar det da som en selvfølge at det ikke er noen av de elleve som får seg en trøkk mot Vorskla på torsdag. Om det er Xhaka eller Guendouzi som må vike plass for Torreira vil jeg ikke ta stilling til.

 

Cech
Bellerin - Mustafi - Sokratis - Monreal
Xhaka/Matteo - Torreira
Ramsey - Özil - Auba
Laca

 

De påfølgende kampene etter denne er hjemme onsdag 26., Carabao Cup mot Brentford. Hjemme 29., i PL mot Watford.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 114
  • Created
  • Last Reply
Guest Gunners68

Kjøper dette forslaget ditt Polljen om samme lag som igår med Torreira fra start på bekostning av Xhaka. Xhaka spilte seg opp i går - og scoret - men det har han gjort før også for deretter å spille et hav av elendige kamper. Prøv Torriera fra start - han fortjener det nå. Så får vi  se om det blir rett. Vi har sett Xhaka i nok kamper.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Guest Gunners68 said:

Kjøper dette forslaget ditt Polljen om samme lag som igår med Torreira fra start på bekostning av Xhaka. Xhaka spilte seg opp i går - og scoret - men det har han gjort før også for deretter å spille et hav av elendige kamper. Prøv Torriera fra start - han fortjener det nå. Så får vi  se om det blir rett. Vi har sett Xhaka i nok kamper.

Bytt ut en spiller med oppadgående formkurve. Kjempesmart. 

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Som jeg sa så spilte Xhaka seg opp i går . Scoret en perle.  Har sett det tidligere også - men du verden så mange kamper jeg har revet meg i håret av den mannen. Vi får se om han fortsetter og imponere  Ben Elfen . Skal han få 5 - 10 nye kamper av dårlig kvalitet før han settes ut på bekostning av Torreira ? Det er kjempesmart det Ben Elfen ? Sånn har det nemlig vært med Xhaka tidligere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil tro at alle her på forumet og det meste av Arsenalfansen ellers (gjelder forsåvidt også alle andre klubber) har eller har hatt spillere de ønsker eller har ønsket "pokker i vold".
Slik er det bare, vi har alle våre favoritter og samtidig spillere vi ikke har så stor sans for, og vi legger gjerne forskjellige kriterier til grunn alt ettersom om vi liker eller ikke liker en spiller.

I den sammenheng så er det lett å bruke en nåværende eller tidligere trener som "alibi" for vårt eget syn hvis det passer og vi finner andre "alibi" for vårt syn hvis ledelsens syn ikke passer oss.

Jeg er i alle fall en slik supporter, og jeg vil gjerne "møte" en supporter som med hånden på hjerter kan si at de aldri har hatt varierende krav til spillere alt ettersom del liker vedkommende eller ikke (PS!! like betyr like mye fotballprestasjoner som en ren trynefaktor).

Så om Wenger og Emery klarer å se forbi Xhaka sine feilpasninger og det gjør han god nok, eller om Wenger skulle kjøpt en bedre spiller i betydningen at han er elendig, så vil vi nok alltid velge de argumentene som passer vårt eget syn på en spiller til enhver tid.

Mitt personlige syn på Xhaka som jeg har repetert jevnlig er at han kanskje er god nok for Arsenal, hvis han blir brukt riktig, og min personlige mening er at Wenger og i hovedsak også Emery har brukt og bruker Xhaka feil når han får ett for stort defensivt ansvar. I en DM-aktig rolle så ønsker jeg han langt bort fra Arsenal, men når han får en litt mindre defensiv rolle (f.eks, sammen med Torreira) så blir jeg litt mer vennligstilt til sveitseren.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Kjøper fremstillingen din Polljen. For meg så er Xhaka en spiller som ikke har levert som JEG :-) forventer av en Arsenal spiller. Xhaka har til tider kostet oss mye grunnet dårlig spill. Når to managere bruker han så mye så må han prestere mener jeg - med tanke på at det også sitter folk på benken som vil vise seg frem. Lørdag gjorde Xhaka det bedre enn på lenge. Jeg velger å ikke ta av for Xhaka er en som fort faller tilbake til gamle synder. Hvis han fortsetter å spille bra så er det bra for ham og laget. Ingenting er bedre. Spiller han enda bedre i en annen posisjon så må han brukes der da.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Marius- said:

Heeeelt sikker på det? ;) Er somregel optimist jeg, helt til vi møter litt bedre lag. Everton er for meg der i år. 

Basert på fire kamper, hvorav en var et 1-3 tap mot West Ham syns jeg det er for tidlig å bedømme om Everton er ett av de bedre lagene. Det samme gjelder jo oss. Har en merkelig optimistisk følelse i dag. 

Link to comment
Share on other sites

Ønsker å se:

Leno

Bellerin - Sokratis - Mustafi - Monreal

Torreira - Xhaka - Ramsey

Özil

Lacazette - Aubameyang

 

Men tipper vi får se dette laget:

Cech

Bellerin - Sokratis - Mustafi - Monreal

Guendouzi - Xhaka - Ramsey

Özil

Lacazette - Aubameyang

Link to comment
Share on other sites

35 minutes ago, Stefanb said:

Men tipper vi får se dette laget:

Cech

Bellerin - Sokratis - Mustafi - Monreal

Guendouzi - Xhaka - Ramsey

Özil

Lacazette - Aubameyang

Jeg tror du er nær i spilleruttak, men ikke i formasjon. Det blir nok bare en "offisiell" spiss.

Jeg håper også at du får oppfylt ditt ønske (og også mitt ønske) om at Torreira starter. Som nevnt tidligere så er jeg ikke så opptatt av om det er sammen med Xhaka eller Matteo.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Verminator5 said:

Basert på fire kamper, hvorav en var et 1-3 tap mot West Ham syns jeg det er for tidlig å bedømme om Everton er ett av de bedre lagene. Det samme gjelder jo oss. Har en merkelig optimistisk følelse i dag. 

Vi satser på du har rett. Jeg har en følelses av at everton Iår er på vår høyde. Men håper jeg tar feil, tar nok en god periode før man klarer å snu hele denne skuta etter wenger. 

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Ben Elfen said:

Skjønner ikke hvorfor du skal tro at det tar så lang tid å snu skuta etter Wenger. Vi er nesten i mål allerede. Kun noen defensive justeringer som skal til, og det er «en enkel fix». Angrepet sitter jo som faen allerede. 

 

Be

Vel, du har kanskje skjønt at fler med meg er uenige med deg i akkurat det det ?

Link to comment
Share on other sites

God odds på handikap 0-1 ved fulltid. Jeg kjører seff hjemmeseier på det, da jeg tror vi vinner stort. Regner med at det blir nok en kamp uten clean-sheet. Blir sikkert Theo som scorer for Everton. Bare det blir seier er jeg fornøyd. Håper på artig kamp. Laget vil jeg tro blir forholdsvis likt som mot Newcastle. 

Link to comment
Share on other sites

@Ben Elfen

Angrepet er så absolutt på rett vei, midtbanen er litt "tja" av og til og jeg har ikke sett noe som tilsier at vi nesten er i mål med forsvaret.

Jeg skal dog komme med følgende "innrømmelse": Laget ser ut til å være på rett vei, og jeg tror at Emery skal få det til, men hvis forsvaret var/er en så "enkel fix" hvorfor var det ikke "fixet" mot et relativt dårlig ukrainsk lag i midtuka?

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Polljen said:

@Ben Elfen

Angrepet er så absolutt på rett vei, midtbanen er litt "tja" av og til og jeg har ikke sett noe som tilsier at vi nesten er i mål med forsvaret.

Jeg skal dog komme med følgende "innrømmelse": Laget ser ut til å være på rett vei, og jeg tror at Emery skal få det til, men hvis forsvaret var/er en så "enkel fix" hvorfor var det ikke "fixet" mot et relativt dårlig ukrainsk lag i midtuka?

Min påstand er at det var fikset i midtuke. 

Hjerneblødning på slutten av kampen er en annen ting enn problemene vi har hatt med  «sauer på beitemark» forsvar vi har hatt tidligere. 

 

Håper du klarer å basere dine funn på annet enn kun resultatet innimellom. 

 

Vi er blitt himmel og hav bedre på defensive dødballer siden Emery tok over.  corner i mot anser jeg nå som relativt ufarlig. Sokratis har «Mertedacker» roen over seg i spillet  det har vi aldri hatt med Mustafi/Koscielny duoen. 

Backene våre blir bedre beskyttet av Guondozi/Torreira når de er på sine turer  

 

be

 

Link to comment
Share on other sites

30 minutes ago, Ben Elfen said:

Håper du klarer å basere dine funn på annet enn kun resultatet innimellom. 

be

 

Intet er basert på resultatene som står nedskrevet, kun på hvordan jeg selv vurderer (rent subjektivt selvsagt) det jeg ser på tv-sendingene eller live (en sjelden gang).

Du har helt rett i at de to målene på torsdag var rene hjerneblødninger og at forsvaret ellers hadde bra kontroll, jeg vil ikke prøve å motsi deg der.
Når jeg likevel vektlegger denne kampen så er det fordi slike hjerneblødninger er noe vi også var vant med under Wenger, og selvsagt kan vi ikke unngå at de kommer en sjelden gang, men hvis vi ikke klarer å fjerne de mot en så svak motstander hvordan kan man da vurdere dette som et minimalt problem?
Når det gjelder forsvaret generelt på torsdag så er jeg som sagt enig i at de hadde god kontroll (foruten hjerneblødningene), men igjen så vil jeg presisere at dette var en svak motstander og noe annet enn full kontroll burde ikke forventes. 

Jeg er så absolutt enig med deg at det er en framgang defensivt i laget med Emery, det er kun hvor langt denne fremgangen har kommet som vi er uenige i. Jeg tror også at Emery skal klare å fikse det, men jeg tror at det må en litt større og tidsmessig lenger "fix" til før at jeg er tilfreds.

Som jeg har nevnt utallige ganger så er det ikke bare de fire bak som utgjør det defensive "problemet". Bellerin har slitt noe defensivt, og hittil så har det ikke endret seg noe særlig i riktig retning, og inntil Torreira får både tillit til å starte og selvsagt at han kommer i den formen vi forventer av han så mener jeg at vi mangler litt av "fix'en" der.

Jeg tror at også dette skal komme seg, jeg er igjen usikker på tidsaspektet, så det er også en av grunnene til at jeg sliter med uttrykket "en enkelt fix".

----------------------------------------------------------

Så til en helt annen sak, siden det er "Mikke Mus Cup" på onsdag så kommer kamptråden til den opp i løpet av kvelden, kanskje tar jeg tråden til kampen mot Watford i samme slengen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...