Jump to content

2018.09.15 Newcastle United (B)


Polljen

Recommended Posts

Strålende kamp fra Arsenal. Man ser at Unai har jobbet riktig. Han har fått vekk unoter hos Xhaka. Han har fått mer stabilitet i forsvaret og flyten i angrepet er god. 

Må må vi bare fortsette den gode jobben som gjøres så kan dette blinennsvørt hyggelig sesong, og ikke nevneverdig bruk for antidepressiva for @RP7  

 

BE

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 95
  • Created
  • Last Reply
Guest Gunners68

Får være veldig fornøyd med 3 poeng på bortebane og at vi kvittet oss så langt med borte spøkelset fra forrige sesong. En del variable prestasjoner men vi vinner. Vi møter ikke topp 4 lag med dagens 1 omgang uten å få svi på ballane. Vi må heve oss. Vi møter for tiden ikke de beste og får håpe at ting kan sette seg bedre . Vi sliter med å spille oss fremover , upresise pasninger og så er det til tider mangel på markeringer. 3 poeng borte - en brukbar 2 omgang var det - langt bede enn de første 45 minuttene - så det er et lite steg i rett retning. Vi unngår tap og masse negative omtaler / oppslag i media.

Så ser vi frem til begge trådene i morgen Polljen ?

Link to comment
Share on other sites

0-2 evnt 0-3 hadde føltes godt etter en god 2. omgang. Veldig unødvendig å slippe inn på overtid. Fikk heldigvis ingen konsekvenser i dag. 

Det defensive var mye mer solid i dag. Laget ligger mer kompakt og prøver egentlig aldri på det høye presset som har ført til så mye trøbbel imot de første kampene. I dag er det et samlet og kompakt lag som dekker rom og ikke eksponerer enkeltspillere. Da blir plutselig både Xhaka og Özil gode fotballspillere igjen.

Frem til 86 min så tror jeg at Xhaka var på 100% treff på passene sine, men så slo han en ball rett ut til kast.. jaja, noe skal man vel klage på..

Monreal, Lacazette og Xhaka får sloss om MoM for min del. Grekern er også god, men han har en enkel rolle og løser den godt selv om noen av oppspillene fortsatt er litt så som så. 

Ben E: En bedre opplevelse i dag og jeg begynner å se konturene av noe mer stabilt. Mest fordi Emery har justert seg ut i fra spillermaterialet og ikke motsatt. Tolker det som et god tegn fra vår manager. Han vet å justere hvis han må. 

 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Ben Elfen said:

Savner @Stefanb i denne tråden. Vet at Telenor ikke prioriterer bredbånd på bygda, men Krokstadelva er vel ikke sååå øde?

 

be

Jeg hadde håpet at du også skulle savne mitt fravær BE. Desverre fikk jeg ikke sett kampen i dag grunnet heisatur i Baltikum.

Det gleder meg at vi hadde en annen tilnærming til denne kampen og fortsatt klarte å dra i land tre poeng. Carragher og Neville hadde en svært intens diskusjon om implimentering av taktikk og tilpasning av motstander. Jeg har vært enig med Neville i at det er viktig å bli god på grunleggende taktikk, før man skal tilpasse seg motstander. Om vi er i stand til å klare begge tilnærminger blir jeg veldig glad. Innrømmer gladelig at jeg tok feil. Jeg blir også glad av at utskjelte Xhaka og Özil er utslagsgivende i målprotokollen. Det gir forhåpentligvis bedre arbeidsro og grunnlag for ferbedring.  

3 poeng var viktig på en vanskelig bortebane. Seier utenfor Emirates er ikke hverdagskost for Arsenal anno 2018. Emery er kul!

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Verminator5 said:

Jeg hadde håpet at du også skulle savne mitt fravær BE. Desverre fikk jeg ikke sett kampen i dag grunnet heisatur i Baltikum.

Det gleder meg at vi hadde en annen tilnærming til denne kampen og fortsatt klarte å dra i land tre poeng. Carragher og Neville hadde en svært intens diskusjon om implimentering av taktikk og tilpasning av motstander. Jeg har vært enig med Neville i at det er viktig å bli god på grunleggende taktikk, før man skal tilpasse seg motstander. Om vi er i stand til å klare begge tilnærminger blir jeg veldig glad. Innrømmer gladelig at jeg tok feil. Jeg blir også glad av at utskjelte Xhaka og Özil er utslagsgivende i målprotokollen. Det gir forhåpentligvis bedre arbeidsro og grunnlag for ferbedring.  

3 poeng var viktig på en vanskelig bortebane. Seier utenfor Emirates er ikke hverdagskost for Arsenal anno 2018. Emery er kul!

Savnet deg også Verminator5. 

Håper du kommer deg etter heisaturen ?

 

Enig. Emery er kul

 

be

Link to comment
Share on other sites

denne kampen var et langt steg i riktig retning. Fortsatt en del lurveri både defensivt og offensivt, men for å forsøke å tegne et større bilde, mener jeg at laget nå begynner å ta form. Generelt sett var de mer defensivt trygge i går enn de foregående kampene. De ble riktignok litt mer baktunge, og det mangler fortsatt en del på den offensive samhandlingen. Men de vant fullt fortjent, og burde ha vunnet med klarere margin. Og et interessant poeng, etter det jeg har sett har Arsenal vært best i samtlige andreomganger de har spilt denne sesongen. Det er noe de også bør ta med seg. Kanskje det har noe med at Torreira da har kommet inn, skjønt jeg synes ikke gårsdagens kamp var Torreiras beste så langt. Men det var definitivt Xhakas beste kamp denne sesongen, og det er vanskelig å argumentere mot en slik scoring...! ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Ja , det er positive tendenser i laget på flere måter. Vi vinner kamper igjen , selv når vi ligger under kommer vi tilbake , spiller bedre i 2 omgangene som du sier piscator. Skulle selv ha likt å vite hvorfor ikke Torreira får starte  kamper. Emery bytter når vi må og venter ikke som Wenger alltid gjorde. Første bytte i går kom ved pausen. Skjedde aldri under Wenger. Vi henger litt i tauene fortsatt i perioder , men det er noe på gang. Har vært en stor kritikker av Xhaka , men han kom godt ut av kampen i går og vi ser gjerne flere sånne scoringer. Vi er i en periode hvor vi møter overkommelig motstand og det skal vi være glad for. Vi ville ha blitt straffet hardt der hvor det kladder litt. Håper vi kan løfte oss litt av gangen - selvtilliten må begynne å vokse litt nå. Vi vinner ikke PL og vi vet alle at en topp 4 plassering ville vært en vanvittig prestasjon. Topp 6 mener jeg ville vært en bra prestasjon basert på hvor mye vi har sakket akterut siste årene.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, piscator said:

denne kampen var et langt steg i riktig retning. Fortsatt en del lurveri både defensivt og offensivt, men for å forsøke å tegne et større bilde, mener jeg at laget nå begynner å ta form. Generelt sett var de mer defensivt trygge i går enn de foregående kampene. De ble riktignok litt mer baktunge, og det mangler fortsatt en del på den offensive samhandlingen. Men de vant fullt fortjent, og burde ha vunnet med klarere margin. Og et interessant poeng, etter det jeg har sett har Arsenal vært best i samtlige andreomganger de har spilt denne sesongen. Det er noe de også bør ta med seg. Kanskje det har noe med at Torreira da har kommet inn, skjønt jeg synes ikke gårsdagens kamp var Torreiras beste så langt. Men det var definitivt Xhakas beste kamp denne sesongen, og det er vanskelig å argumentere mot en slik scoring...! ;)

2. omgang mot Chelsea var fryktelig svak og vi truet aldri City i 2. omgang???

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Første kampen mot City var elendig . Kampen mot Chelsea kunne ha  endt med seier. Vi lå under med to mål og kom tilbake. Når skjedde det sist mot et topp 4 lag. Det var tegn på Brua vi ikke har sett på lenge der. Uansett så er det små tegn i dagen i rett retning. Men , vi har mye å gå på enda.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, RP7 said:

2. omgang mot Chelsea var fryktelig svak og vi truet aldri City i 2. omgang???

---

nå skal jeg innrømme at jeg ikke har sett hele andreomgangen mot Chelsea, men Arsenal var så vidt jeg forsto helt på høyden, og hadde noen fete sjanser som fort kunne ha bikket det oppgjøret vår vei. Nei, de truet aldri ManC, men de løftet seg i andre omgang og hadde noen sjanser da også som kunne ha endret ting. Om denne forbedringen primært skyldtes at Arsenal ble bedre, eller om det var fordi ManC tok foten litt av gassen og kontrollerte det inn, er kanskje ikke så lett å si. Trolig var det en kombinasjon, men jeg synes uansett at Arsenal burde ta med seg alle positive ting videre. At de fortsatt har enormt mye å gå på er vi vel alle enige om, også at det var skuffende at de fortsatt var såpass vaklevorne defensivt, særlig i kampene mot ManC og Chelsea. Men sett de fem første kampene i helhet synes jeg pila sakte men sikkert synes å peke den riktige veien. Jeg er i utgangspunktet en nøktern pessimist, men nå ser jeg faktisk antydning til lys i enden av tunnellen... ;) 

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Var over og så kampen mot City og de hadde full kontroll. Vi hadde et par få muligheter og hadde vi scoret så er det ikke godt å si om kampen kunne ha blitt endret eller om de hadde skrudd på et par gear til. Mot Chelsea hadde vi absolutt muligheten til å vinne - men vi sviktet i avgjørende øyeblikk. Er helt enig med deg at det er noen tegn i dagen på bedring , piscator. Pila bikker litt oppover , men langt ifra nok til å ta av. Vi har defensive problemer som må løses , men det er tegn til bedring der også . Mustafi og Sokratis klarte seg bra sammen i går . men det sviktet på overtid når Newcastle scoret. Xhala løftet seg i går , Torreira er et frisk pust - Øzil scoret - involverer han seg litt mer så får han folk med seg og ikke i mot seg når det gjelder kritikk.Vi har motstandere fremover som skal være overkommelige hvis vi er innstilt på det. Et nytt lyspunkt nå er at Emery går ut og sier han vil bruke de beste i kommende EL kamp torsdag. Wenger kunne jo sette inn 8 - 9 mann i en sånn kamp i forhold til de han brukte i siste PL kamp. La laget spille mest mulig med de beste så begynner ting å sette seg. Da er jeg enig at det er lys i tunnelen piscator ?

Link to comment
Share on other sites

On 9/16/2018 at 11:06 AM, piscator said:

---

nå skal jeg innrømme at jeg ikke har sett hele andreomgangen mot Chelsea, men Arsenal var så vidt jeg forsto helt på høyden, og hadde noen fete sjanser som fort kunne ha bikket det oppgjøret vår vei. Nei, de truet aldri ManC, men de løftet seg i andre omgang og hadde noen sjanser da også som kunne ha endret ting. Om denne forbedringen primært skyldtes at Arsenal ble bedre, eller om det var fordi ManC tok foten litt av gassen og kontrollerte det inn, er kanskje ikke så lett å si. Trolig var det en kombinasjon, men jeg synes uansett at Arsenal burde ta med seg alle positive ting videre. At de fortsatt har enormt mye å gå på er vi vel alle enige om, også at det var skuffende at de fortsatt var såpass vaklevorne defensivt, særlig i kampene mot ManC og Chelsea. Men sett de fem første kampene i helhet synes jeg pila sakte men sikkert synes å peke den riktige veien. Jeg er i utgangspunktet en nøktern pessimist, men nå ser jeg faktisk antydning til lys i enden av tunnellen... ;) 

Jeg er også blandt de som ser mer svart enn hvitt hvis fargen er grå Piscator; og jeg er enig med deg, det går fremover.

Nå skal det sies at vi var heldige mot WH, Cardiff var svake og N`castle skal slite med å holde seg. Når det er sagt så er det disse kampene som må vinnes og det ble gjort. De skal ha ros for det. Dette var Wengers styrke i mange år selv om de skuffet mot de beste. I fjor var det ingen selvfølge at de "enkle" kampene skulle ende med 3 poeng. Emery hadde justert mye til denne kampen og det gjorde at laget fremsto langt mer kompakt og spesielt i 2. omgang. Det var få ganger at enkeltspillere ble eksponert og at det var enorme rom å gå i. Var nesten ikke kontringer i mot og det er et langt steg i riktig retning. De 4 på midten fant en god balanse seg i mellom og det lukket rommene for N`castle. De måtte trille på tvers og bakover i stedet for fremover.

Kunsten blir å gjenskape dette mot de beste lagene. Det Liverpool og City er best på er å få ballen tidlig inn sentralt før det brettes ut der det er rom for raske angripere. Nøkkelen er å unngå at Firminho eller KVB blir satt opp i dette rommet sentralt. Så langt i sesongen så er det ingen lag som har klart å knekke denne koden.

Link to comment
Share on other sites

Første gang på utrolig lenge hvor jeg satt med relativt lav puls og bare nøt kampen. Det startet jo i samme spor som de forrige kampene, men andre omg var solid. Man kan vel kanskje stille noen spørsmålstegn til motstanden, men når man nærmer seg 80% ballbesittelse på bortebane (første 30 av andre omg) og skaper bra med sjanser skal man være godt fornøyd. Litt mindre tull fra Cech og, men gleder meg til å se Leno i EL. Håper han imponerer og gjør plassen til sin, for jeg orker ikke en hel sesong med det greiene Cech holder på med i oppbygningsfasen. 

Link to comment
Share on other sites

46 minutes ago, Noname said:

Første gang på utrolig lenge hvor jeg satt med relativt lav puls og bare nøt kampen. Det startet jo i samme spor som de forrige kampene, men andre omg var solid. Man kan vel kanskje stille noen spørsmålstegn til motstanden, men når man nærmer seg 80% ballbesittelse på bortebane (første 30 av andre omg) og skaper bra med sjanser skal man være godt fornøyd. Litt mindre tull fra Cech og, men gleder meg til å se Leno i EL. Håper han imponerer og gjør plassen til sin, for jeg orker ikke en hel sesong med det greiene Cech holder på med i oppbygningsfasen. 

+1. 

Enig med deg. 

Be

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...