Jump to content

2018.09.15 Newcastle United (B)


Polljen

Recommended Posts

Mindre risiko bakover og bortsett fra Mustafi som har valgt glider i stedet for knotter har de klart seg brukbart.

Xhaka og Matteo spiller på det trygge og har vært gode.

Özil, Auba og  må involvere seg mer. 

Veldig tamt hele veien. Samtidig så liker jeg at de ikke fortsetter med det høye presset som de ikke mestrer. Bedre å ligge kompakt og unngå baklengs.

Newcastle er et svakt lag. 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 95
  • Created
  • Last Reply
1 minute ago, Guest Sas2002 said:

Har vi spilt mot Pool så har vi ligget under med 5 til pause. Ikke er det tempo og ikke er det noe innsats og den filosofien til Emery trur jeg knapt han trur på selv

Det er bare tull å melde at vi hadde ligget under med 5 til pause mot Pool. 

Jeg ser mye bra. Vi er liten angrep, men grei samhandling. Hadde ikke Ramsey hatt tunnelsyn på sjansen sin så hadde Özil vært målscorer  

jeg liker Sokratis og synes Forsvaret generelt har spilt bedre enn på lenge, men vi har fortsatt masse å jobbe med  Cech er katastrofe og den som skaper usikkerheten i Forsvaret  

 

dette blir seier  

 

BE

 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Ben Elfen said:

Det er bare tull å melde at vi hadde ligget under med 5 til pause mot Pool. 

Jeg ser mye bra. Vi er liten angrep, men grei samhandling. Hadde ikke Ramsey hatt tunnelsyn på sjansen sin så hadde Özil vært målscorer  

jeg liker Sokratis og synes Forsvaret generelt har spilt bedre enn på lenge, men vi har fortsatt masse å jobbe med  Cech er katastrofe og den som skaper usikkerheten i Forsvaret  

 

dette blir seier  

 

BE

 

Sokratis har faktisk vært en av de bedre i dag. Cech en katastrofe som skaper usikkerhet? Hva skal han gjøre når spillet blir "tilpasset" hans svakheter? 

Om vi hadde ligget under med fem mot Pool i dag eller ikke, har jeg ingen formening om. Men at vi hadde slitt med å få til noe sørlig i dag er det ingen tvil om.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Polljen said:

Sokratis har faktisk vært en av de bedre i dag. Cech en katastrofe som skaper usikkerhet? Hva skal han gjøre når spillet blir "tilpasset" hans svakheter? 

Om vi hadde ligget under med fem mot Pool i dag eller ikke, har jeg ingen formening om. Men at vi hadde slitt med å få til noe sørlig i dag er det ingen tvil om.

Jeg tror vi hadde fått til «noe særlig» om vi hadde møtt Liverpool som fosser i angrep. 

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Det er vel som normalt dette her på bortbane. Vi skaper ikke mye , enkelte som presterer bra - og en del som ikke gjør det. Omtrent ikke en mål sjanse og de vanlige pasningene som feiler i avgjørende øyeblikk. 

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, elx said:

Vil si nærmere 28000 pasninger jeg BE:..

 

2.omgang synes jeg vi har vært svært gode, både framover og defensivt.

Lurer på hva Unai har sagt i pausen.

Vær forsiktig med å gi Unai cred for noe på dette forumet. Det gir deg ikke nye venner ??

 

BE

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Ben Elfen said:

Vær forsiktig med å gi Unai cred for noe på dette forumet. Det gir deg ikke nye venner ??

 

BE

 

Mannen må jo få tid for faen.

Wenger har brukt 10-12 år på å ødelegge mye av klubben han på sett og vis "forma"

 

3 på rad er et faktum, og jeg synes at 2 omgang har vært sinnsykt bra(Forutenom de siste 5-8 minuttene)

Link to comment
Share on other sites

Andre omgang var på ingen måte en blåkopi av første omgang. Det er på langt nær alt som er perfekt, men likevel så er det så mye mye bedre enn de første 45.

Bedre kontroll bakover (med unntak av målet i mot), en fantastisk frisparkperle fra Xhaka og et viktig mål av Özil. Mange flere sjanser, men men knapt nok en enste sjanse i de første 45 så skulle det jo ikke så mye til ?. Betraktelig mindre småspill bak i de siste 45 og Cech gjør jobben sin bak.

Sokratis virker mer og mer lovende nå og HVIS Koscielny kommer tilbake i noenlunde gammelt slag (joda sjansen er vel ikke alt for stor kanskje) så kan dette bli en meget bra stopperduo utover vinteren/våren.

Alt i alt er jeg fornøyd med de siste førtifem.

 

Kamptråden for EL-kampen skal jeg prøve å få opp i løpet av morgendagen, og siden det er så kort tid mellom den og PL-kampen mot Everton så tenker jeg at jeg tar og lager begge trådene i morgen ?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...