Jump to content

2018.08.25 West Ham United (H)


Polljen

Recommended Posts

1 hour ago, antonius_blok said:

Mkhitaryan dårlig? Da har ikke vi sett samme omgang.

Med tanke på hva vi bør forvente av ham var han veldig dårlig i førsteomgangen. Tok seg opp i andreomgangen og var både mer bevegelig og mer kreativ.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 99
  • Created
  • Last Reply

Bellerin i første var en katastrofe. Om det er pga en dårlig Mikki på han side vites ikke, men han er jo en fare for laget. Xhaka ble ikke satt under press som jeg så, så idag klarte han seg nogenlunde. Auba likte tydelig Wengerball bedre enn emry så langt. Virker veldig lite selvsikker ? Fikk seg en alvorlig stempling i første, har sett rødt på slike. Dommern så det neppe.

bellerin bra offensivt i andre omgang. Nå hadde han to assists, så å hakke på han blir sikkert feil for noen. Men mye av west hams offensiv kom pga null press fra hans kant.

 

lacca MÅ starte neste. Virker ufattelig påskrudd. Og leno kan godt så neste å, Cech burde tatt målet imot om man ønsker noe cl spill. 

Link to comment
Share on other sites

Tre særdeles viktige poeng, men langt i fra en overbevisende trepoengskamp fra Arsenal sin side. Håpet er dog at dette er starten på to måneder med i utgangspunktet "lettere" motstand der laget får tid til å sette seg før vi møter Liverpool når vi entrer "svart november".

Defensivt så er jeg fremdeles skremt til tider, West Ham kommer rett og slett for lett til i perioder. Offensivt så var det noe planløst i en stor del av kampen.

Jeg vil gå så langt som å si at Arsenal egentlig var litt heldige med at Arnautovic måtte ut med skade, etter at han gikk ut så fikk Arsenal en lettere jobb og kunne også jobbe bedre offensivt.

Det er særdeles hyggelig at Danny har funnet ut hvor målet er og kanskje vil vår utskjelte reserve kunne være en viktig brikke i høst. Det er i alle fall lov å håpe.

Nå skal Arsenal spille sine to neste kamper borte mot Cardiff (2. sept) og opp i nord og møte Newcastle (15. sept). Med full pott i de to kampene så vil nok nervene til flere her roe seg litt (for en stund i det minste). Trekningen til gruppespillet i Europa League blir foretatt førstkommende fredag, jeg skal få opp en tråd om dette og prøve å få opp litt om ranking og andre "fakta" ?

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Marius- said:

Cech burde tatt målet imot om man ønsker noe cl spill. 

Jeg tar gjerne Leno i mål, men den eneste noenlunde realistiske veien til CL spill neste sesong er å vinne Europa League.

Link to comment
Share on other sites

Det eneste som gjaldt i dag var å få tre poeng. Jeg hadde som mange andre håpet på mer dominans og ett mer fokusert forsvar enn hva vi så i dag. Å starte med Xhaka syns jeg var merkelig. Å starte med Xhaka som bakerste midtbanemann syns jeg var absurd. Han løftet seg betraktelig når han ble dytter litt opp i banen, etter at Torreira kom innpå. Unge Torreira er ikke helt aklimatisert til tempoet i England og det er nok det som holder han på benken. Dog tror jeg han blir svært bra. Positivt innhopp. Videre syns jeg Sokratis og Mustafi har mye å gå på. Mye er sagt om mange, men i dag er jeg utrolig glad og lettet over tre poeng. Mitt sinne rettes i dag mot TV2.

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Verminator5 said:

Det eneste som gjaldt i dag var å få tre poeng. Jeg hadde som mange andre håpet på mer dominans og ett mer fokusert forsvar enn hva vi så i dag. Å starte med Xhaka syns jeg var merkelig. Å starte med Xhaka som bakerste midtbanemann syns jeg var absurd. Han løftet seg betraktelig når han ble dytter litt opp i banen, etter at Torreira kom innpå. Unge Torreira er ikke helt aklimatisert til tempoet i England og det er nok det som holder han på benken. Dog tror jeg han blir svært bra. Positivt innhopp. Videre syns jeg Sokratis og Mustafi har mye å gå på. Mye er sagt om mange, men i dag er jeg utrolig glad og lettet over tre poeng. Mitt sinne rettes i dag mot TV2.

Har ikke tv2 premium, hva sier de tro?

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, Marius- said:

Har ikke tv2 premium, hva sier de tro?

Liverpool-supporterne fikk utsatt betaling en uke som følge av problemene på mandag. Tipper vi får et liknende tilbud. Stusselig spør du meg. Har forespurt hendelsesrapport på nedetiden. Veldig spent på om jeg får den. 

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Tre kamper er nå spilt så langt under vår nye manager. To tap og seier i går mot WHU. Tapene var vel kamper mot to lag hvor vi normalt taper . Vi kunne ha fått noe ut av de to første hvis vi hadde tatt bedre vare på sjansene. Spesielt mot Chelsea. Den kampen kunne vi  fått mer ut av. Ligge under med to mål mot de og utligne - på Brua - ikke ofte vi gjør. Vi spiller mot WHU i går og vi hadde store forhåpninger om mål kalas og sinnsvak underholdning ? , BE. Så havner vi dessverre bakpå , noe vi har hatt en lei tendens til å gjøre. Enkelte spillere er ikke på topp og så begynner det å ligne på en slite kamp hvor vi aner nok en gang at vi kan gå på en smell. Vår nye manager gjør tre bytter som alle er tre bytter til rett tid og som påvirker kampen. Vi drar dette i land og er etter pause bedre enn i 1 omgang. Det er positive tendenser å se samtidig som vi ser gamle synder . Vi vet alle at det vil ta tid for den nye  manageren å få sitt system til å sitte i laget. Offensivt kan det være bra mye bra  , men vi svikter ofte i det avgjørende øyeblikket. Litt mer selvtillit og i fokus  så kan det bli bra. Defensivt er det en del mer å rette på.  Der må det brukes mye tid på trenings feltet. Forsvars spillet kan koste oss dyrt hvis vi fortsetter å svikte der.

Håper det kan bli en fremgang for laget nå videre hvor alle er med å bidra. Det stormer litt i pressen om Øzil. Ryktene skal ha det til at det var et oppgjør på trening feltet fredag. Sykdom er den offisielle forklaringen. Rykter har vi hørt før. Oppgjør på trenings feltet er ikke noe nytt i fotballen. Sykdom kan man bli kvitt. Uenighet på treningsfeltet kan man fort bli enig om. Ny kamp neste helg og da er sikkert Øzil kvitt sykdommen og klar til å bidra igjen. Det bør han være for vår nye manager virker ikke redd for å ta folk av banen og bytter på helt andre tidspunkter enn han som styrte i 22 år. 

Det er en del positive tegn syntes jeg - håper laget tar det med seg - og at vi kan få til det alle håpe pår - FREMGANG.

 

 

Link to comment
Share on other sites

I mine øyne var denne kampen utrolig nok et steg tilbake fra Chelsea. Dette var en PLkamp med elendig tempo og svakt pasningsspill fra begge lag. 

Sist hadde Arsenal perioder hvor det høye presset satt, i går var det fraværende. Likevel var det defensivt enda mer åpent enn mot C og hadde WH vært mer presise i siste pass så hadde Arsenal blitt plukket fra hverandre i 1. omgang. Antonio, Arnautovic og Snodgrass hadde alle veldig gode muligheter og fikk avslutte alene med Cech. Sanchez god avslutning som ble blokkert. WH skapte 5 meget store sjanser i 1. omgang. De skaper 4 store sjanser i 2. omgang selv om Arsenal prøver å legge seg mer kompakt. Det er skremmende tall mot en dårlig motstander. Hadde Arsenal vært så åpne mot Liverpool så hadde sifrene blitt fryktelig stygge. 9 store sjanser i mot på hjemmebane mot et svakt WH er fryktelig svakt. Seieren er det eneste som gleder og den var rett og slett heldig ut i fra sjansene.

Det er uendelig mye jobb å gjøre for Emery. 

Link to comment
Share on other sites

@RP7

Jeg er i stor grad enig i det du skriver. En kan vel si at den "store" forskjellen på Arsenal og West Ham var "effektiviteten" foran motstanders mål. 

Begge lagene hadde sjanser, begge lagene var tildels vaklende defensivt. 

Skal jeg være helt ærlig så var jeg mer imponert av WH enn våre egne. Skaden på Arnautovic "hjalp" Arsenal ved at våre vak fikk litt mer ro. 

Det skal også sies at at WH hadde kampens MoM i sine rekker i Fabianski, han var en av årsakene til at WH så pass lenge var med i kampen om poeng. 

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Enig i mye av det dere sier , men jeg velger å se positivt på at vi i 2 kamper har ligget under og har klart å komme tilbake - dog endte det med tap mot Chelsea. Dere bruker ordene vaklende defensivt , svakt pasningsspill , elendig tempo. Dette er ikke noe nytt. Vi har strevd med dette i lang tid. Vel , vi har hatt kamper hvor ting har fungert fremme i et høyt tempo og da har vi ikke vært lett å stoppe - men de kampene blir det færre og færre av. Defensivt har vi mye å rette opp. Må muligens se i øya at flere av de vi har ikke er gode nok . Tre innbytter i går som påvirket kampen er positivt. Første innbyttet allerede ved pause - folk brakk beina hvis det skjedd i Wengers periode. 

Nå blir det tøffe fysiske kamper i tiden som kommer. Vi pleier ikke å komme så godt ut av sånne kamper heller dessverre.  Emery må få 11 mann ut på banen som bretter opp ermene. Så får Øzil velge om han skal gjøre det samme eller forbli syk. Vi trenger en manager som markerer seg. Snillismen under Wenger må røykes ut av veggene i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

50 minutes ago, Guest Gunners68 said:

 Første innbyttet allerede ved pause - folk brakk beina hvis det skjedd i Wengers periode. 

Nå blir det tøffe fysiske kamper i tiden som kommer. Vi pleier ikke å komme så godt ut av sånne kamper heller dessverre.  Emery må få 11 mann ut på banen som bretter opp ermene. Så får Øzil velge om han skal gjøre det samme eller forbli syk. Vi trenger en manager som markerer seg. Snillismen under Wenger må røykes ut av veggene i Arsenal.

Det med bytter er et viktig poeng. Med unntak av skadde spillere så kunne det til tider virke som at Wengers bytter var avgjort allerede før kampen startet. 

Når det gjelder snillismen som du nevner så er det også noe som må endres. Jeg mener ikke at Emery og hans stab skal være kalde kritiske jævler, men det er viktig at spillerne forstår at de eventuelle "særordningene" enkelte spillere kan ha hatt ikke kan forsette. 

Som nevnt tidligere så er jeg ikke direkte imponert over det som er levert av Emery så langt, men det er viktig at undertegnede (sammen med mange andre her) må forstå at han har overtatt ikke bare en stall av fotballspillere, men også tankemåter og "tradisjoner" som må endres. Det vil ta tid å snu hele denne "suppa". 

Vi kan gjerne si at han har hatt god tid til å få mer ut av spillerne, og jeg mener at han kanskje burde fått litt mer ut av de allerede, men men totalen i en klubb som så lenge var dominert/gjennomsyret av tankegangen til en mann gjør nok jobben noe mer kompleks. 

Kanskje så undervurderer jeg og mine medfans hvor stor jobb Emery har etter over tyve år med den "allmektige" i managerstolen. Vi ser gjerne at i andre klubber så går slike bytter av managere/hovedtrenere mye enklere, men Arsenal er ikke som hvilken som helst annen klubb. Arsenal sammen med Manchester United er klubber der en enkeltperson har hatt så stor innflytelse og blitt så "tilbedt" at det kan ikke sammenlignes med klubber der en manager i beste fall sitter fire fem år. 

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Mange gode poeng her i siste innlegg Polljen.  Når det gjelder det å ta over et lag som har vært styrt så  lenge som Sir Alex og Wenger så er ikke  det enkelt. Hos oss var det mye som ikke funket særlig bra de siste årene. Det ble ropt etter klasse spillere defensivt , men de kom aldri. Snillisme av en annen verden  , ego trippere ,  møtte vi lag som hadde folk med hår på brystet så var vi ute og kjørte med en gang.

Pep overtok City med klasse spillere over hele linja. PL tittelen ble delt ut før sesongen  hans startet. Ble ikke hei dundrende suksess  med en gang - men han kom i gang med sine ideer.  2 sesongen gikk det bedre. Nå har han folkene han vil ha , ideene sitter tydeligvis bedre , og City blir farlige . 

Emery har vært hos oss kun i kort tid og han må få arbeidsro. Vi vet stallen ikke er god nok for å vinne PL. Vi trenger en manager som markerer seg , en som forteller at dette er opplegget - de som ikke vil følge opplegget får heller ikke spille. Vi må ha en manager som forteller spillerne at han ikke er fornøyd med  prestasjonene. Han må sette press på spillerne på den rette måten . Hans ideer må få lov til å sette seg - så får vi se hvordan dette går. Vi ønsker alle en forandring til det bedre. Det tar tid å få det til. 

I den senere år har flere spillere sviktet kollektivt i de store oppgjørene. Når et lag som Arsenal sender spillere utpå mot feks United og Spurs og man ser mangel på motivasjon og innsats så burde spillerne  heller prøve  seg på synkron svømming. Det er helt forkastelig at vi ikke kan stå opp i sånne kamper.

Jeg er enig i at starten kunne ha vært bedre spille messig  , men Emery skal nå få spillerne med på et annet opplegg en det som har preget oss de siste 22 årene. Det skjer ikke på 2 måneder. Vår stall er ikke så god som mange av oss håper /tror den er. Vi har sakte men sikkert falt akterover i forhold til en del andre klubber. Før grisebanket vi Watford , Wolves , Soton , WBA etc etc . Det er slutt på de tidene folkens . Det er lenge siden vi hadde Henry , Bergkamp , Vieira , Adams & Co i lagoppstillingen.

Nei , Polljen , det kan gå fra vondt til verre før dette setter seg og vi kan gå bedre tider i møte.  Vi skulle hatt en eier som var interessert også så hadde det meste vært mulig.

Link to comment
Share on other sites

45 minutes ago, Guest Gunners68 said:

.Nei , Polljen , det kan gå fra vondt til verre før dette setter seg og vi kan gå bedre tider i møte.  Vi skulle hatt en eier som var interessert også så hadde det meste vært mulig.

Amen!........ ?............ ?

Link to comment
Share on other sites

Ett lite etterord til de foregående innleggene. 

Emery må få tid, og vi må forstå at han har en jævla stor oppgave, men det er samtidig likevel viktig at vi som supporere er klare når vi mener at ting han gjør er feil. 

Det må ikke bli som med Wenger I tiden etter at Emirates ble bygd da mange brukte en noe trangere økonomisk situasjon som unnskyldning for "feil" som ble gjort. Jeg satt av og til med følelsen av at enkelte automatisk brukte byggingen av ny stadion som unnskyld for det meste. På samme måte må vi passe oss for å bruke de siste årene med Kroenke og Wenger som en automatisk unnskyldning for eventuelle feil Emery gjør. 

Emery skal få tid, men ikke en betingelsesløs "blankosjekk" av tillit. 

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Helt korrekt - ingen blankosjekk , Polljen. Det ble tilfelle med Wenger. Vi måtte for en hver pris ha Wenger. Arrgumentet for å ha Wenger var alle årene han tok oss til CL. 4 plassen var lik en ny sesong med Wenger.

Vi må helt klart si fra når ting blir feil. Det var jo det som startet bråket på tribunene når Wenger out folk syntes at nok var nok. Nå i etter tid ser man kanskje at han skulle ha vært tatt av jobben for mange år siden. Vet ikke om de tre seirene de siste årene i FA cupen rettferdiggjør den hengemyren vi er havnet i. 

Emery vet han blir målt på resultater så en betingelsesløs blankosjekk får han ikke.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror vi kommer til å slite helt frem til Januar slik det ser ut nå. De offensive spillerne som Emery har til rådighet i dagens tropp er rett og slett for dårlig defensivt. Noe som gjør at en hver motstander skaper for mange sjanser på oss. 

Det som kanskje gjør meg mest urolig er viljen til å løpe og gi alt for å vinne. Se på Liverpool for eksempel, når de mister ballen så er alle gira på å vinne igjen ballen. Dette er noe som Emery ønsker å få til i Arsenal, men evner dagens tropp det? I så fall synes jeg det er veldig merkverdig at vi ikke har sett noe til dette offensive gjennvinningspresset enda. Mulig han ikke har fokusert på dette, ikke vet jeg. 

En positiv ting fra gårsdagens match, Sokratis. Makan til speller, meget imponert over besluttsomheten til denne karen, samt ar han er villig til å gå i krigen. 

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Det er helt rett at enhver motstander skaper sjanser mot oss Arsenalboy93 - når vi tapte mot Østersund på Emirates var bunnen nådd. Mot et lag fra de svenske skoger ?  Innsatsen til flere lag , derav Pool som du nevner , ser vi ikke  hos oss. Det må være de nye vi har fått nå som viser den egenskapen. Laget til Klopp er sinnsykt hissige på gjenvinning. Det er faktisk sånn her i verden at stort sett så får du betalt for innsats - det gjelder så absolutt i fotballen også.

Hos oss skal vi bare akseptere at Øzil lunter rundt med et kroppsspråk som ikke ligner verden. De som forsvarer Øzil mener han ikke er  signert for å gjøre defensivt arbeid. Hans kroppspråk og innsats - eller mangel på sådan - kan ødelegge for hele laget.

Som du også sier Marius så trengte også Pool på å ta til seg Klopp sine ideer og være måte. Klopp løper rundt som en galning , men du verden det funker. Får med seg spillere og publikum. Det smitter med en utrolig positiv effekt.

Vi freder Emery inntil videre ? 

Link to comment
Share on other sites

On 8/27/2018 at 8:48 AM, Tapapa said:

Vi skjønner hvor du vil hen, du var den beste nr 7 vi noensinne har hatt. Fornøyd nå RP7?

Fornøyd når en mer kompetent spiller bærer den tradisjonsrike nr 7 drakten for Arsenal. Det stilles enorme forventninger og krav til den som skal være vår nr 7. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...