Jump to content

2018.08.25 West Ham United (H)


Polljen

Recommended Posts

 

Arsenal arsenal.png?2016-2017 v  West Ham United          crest    West Ham United
Lørdag 25. august, kl. 16:00. Emirates Stadium
Premier League, 3. serierunde.
Kampen vises  direkte på TV2 Premium / Sumo.


Skadesituasjonen: Koscielny, operert akilles, ute ca til nyttår. Kolasinac, kneskade, ute +- åtte uker. Maitland-Niles, lite brudd i ankel, ute +- åtte uker. Jenkinson, kraftig forstuing ankel, ute seks til åtte uker.

Selv om mange er uenige om hvor Arsenal nå står og hvor vellykket Emery har vært så langt, så var det vel mange som før sesongen ble sparket i gang  innså at vi lett kunne bli stående med null poeng nå siden vi fikk to av de beste klubbene som motstandere i de to første kampene. Men jeg tror vel de fleste (sannsynligvis alle) forventer tre poeng mot West Ham og undertegnede forventer også at de nevnte tre poengene kommer etter en overbevisende kamp av Arsenal. Det skal nevnes at Arsenal til tider har slitt med WH og bl.a. hodestyrken til Andy Carrroll (men nevnte Carroll er ute mye av høstsesongen p.g.a. skade)

Av de spillerne som har kommet til West Ham denne sommeren så er det flere kjente "Arsenal-fjes". Wilshere signerte for WH etter at hans kontrakt med Arsenal var gått ut. Lucas Perez ble solgt fra Arsenal til WH i slutten av overgangsvinduet. I tillegg så kom også vår tidligere målvakt, Fabianski, til WH etter noen år i Swansea.

West Ham står også med null poeng etter to kamper etter tap mot Liverpool (0-4) og Bournemouth (1-2).

Når det gjelder laget som Arsenal kommer til å stille så tror jeg ikke det blir store forandringer, men i mitt forlag så vil det så absolutt bli visse endringer fra laget som startet mot Chelsea.
I de bakre fire så vil jeg gjerne se Lichtsteiner prøve seg på den "rette" siden på backen. På midten starter jeg med Torreira og vraker Xhaka. Offensivt så har jeg nok en gang et ønske om å se både Laca og Auba fra start.
Nå er det enkelte av mine valg jeg var usikker på. På midten så vurderte jeg Mhiki istedet for Ramsey og jeg er ikke overbevis om at mitt valg av Ramsey er det rette. Og jeg vurderte også Iwobi for Özil, Iwobi hadde en brukbar kamp mot Chelsea, men Özil trenger en (eller flere) god(e) kamp(er) mot lettere motstand for å få tilbake "gløden". 

Mitt forslag til lag mot West Ham:

Cech

Lichtsteiner - Mustafi - Sokratis - Monreal

Torreira
Guendouzi    -      Ramsey

Özil - Laca - Auba

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 99
  • Created
  • Last Reply

God kamptråd, som alltid @Polljen! Er dog ikke helt enig i dine disposisjoner knyttet til laguttak. Jeg syns Bellerin var god offensivt mot Chelsea, og var til tider viktig for den offensive fotballen vi spilte. I en kamp som denne vil det etter min mening være en fordel med de offensive bidragene og tempoet til Bellerin. Argumentet knyttet til tempo mener jeg er ekstra viktig, når vi vet at det enten er Özil eller Mkhitaryan som vil bekle kantrollen. To spillere uten nevneverdig fart, men gode kvaliteter knyttet til frispilling. De tre på midten bør være som du er inne på Torreira, Guendouzi og Ramsey, det vil være en interessant konstellasjon. Jeg mener forøvrig at en slik midtbanetrio gjør det enklere å starte Bellerin på back, da Torreira vil tilby mer støtte til forsvarslinja enn noen av de andre midtbanespillerne vi har i stallen. Jeg ønsker med Mkhitaryan på banen fremfor Özil i denne kampen, først og fremst på bakgrunn av gode prestasjoner i forrige kamp. Jeg er forøvrig svært usikker på om det er lurt å benytte oss av Mkhitaryan nede i midtbanetrioen. Klarer ikke å se for meg at han har nok å bidra med i de defensive pliktene til midtbanetrioen, offensivt ville han vært en svært spennende spiller. Keeperplassen ønsker jeg meg Leno, men det er egentlig ikke basert på en formening om at han er den beste keeperen. Vi vet at han er bedre med ballen i beina, men det er usikkert om han er en bedre keeper over all. Ønske om Leno kan i så måte være et utslag for samme effekt som når man har kjøpt seg noe nytt og spennende, og gjerne vil bruke det. 

Leno

Bellerin - Mustafi - Sokratis - Monreal

Torreira
Guendouzi    -      Ramsey

Mkhitarayn - Laca - Auba

Forøvrig er dette en kamp som må vinnes, noe jeg også tror at vi gjør. Det har vært snakket mye om at Sarris Chelsea har kommet lengre enn Emerys Arsenal, noe som kan være korrekt. Men det er lite som tyder på at Pellegrinis West Ham har kommet noe lenger enn oss. Her bør det være potensiale for en kamp vi dominerer ganske kraftig, og med den noe naive spillestilen Pellegrini har lagt opp til hittil, bør det være rom for at en artig kamp. 

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Fabulous said:

God kamptråd, som alltid @Polljen! Er dog ikke helt enig i dine disposisjoner knyttet til laguttak. Jeg syns Bellerin var god offensivt mot Chelsea, og var til tider viktig for den offensive fotballen vi spilte. I en kamp som denne vil det etter min mening være en fordel med de offensive bidragene og tempoet til Bellerin. Argumentet knyttet til tempo mener jeg er ekstra viktig, når vi vet at det enten er Özil eller Mkhitaryan som vil bekle kantrollen. To spillere uten nevneverdig fart, men gode kvaliteter knyttet til frispilling. De tre på midten bør være som du er inne på Torreira, Guendouzi og Ramsey, det vil være en interessant konstellasjon. Jeg mener forøvrig at en slik midtbanetrio gjør det enklere å starte Bellerin på back, da Torreira vil tilby mer støtte til forsvarslinja enn noen av de andre midtbanespillerne vi har i stallen. Jeg ønsker med Mkhitaryan på banen fremfor Özil i denne kampen, først og fremst på bakgrunn av gode prestasjoner i forrige kamp. Jeg er forøvrig svært usikker på om det er lurt å benytte oss av Mkhitaryan nede i midtbanetrioen. Klarer ikke å se for meg at han har nok å bidra med i de defensive pliktene til midtbanetrioen, offensivt ville han vært en svært spennende spiller. Keeperplassen ønsker jeg meg Leno, men det er egentlig ikke basert på en formening om at han er den beste keeperen. Vi vet at han er bedre med ballen i beina, men det er usikkert om han er en bedre keeper over all. Ønske om Leno kan i så måte være et utslag for samme effekt som når man har kjøpt seg noe nytt og spennende, og gjerne vil bruke det. 

Leno

Bellerin - Mustafi - Sokratis - Monreal

Torreira
Guendouzi    -      Ramsey

Mkhitarayn - Laca - Auba

Forøvrig er dette en kamp som må vinnes, noe jeg også tror at vi gjør. Det har vært snakket mye om at Sarris Chelsea har kommet lengre enn Emerys Arsenal, noe som kan være korrekt. Men det er lite som tyder på at Pellegrinis West Ham har kommet noe lenger enn oss. Her bør det være potensiale for en kamp vi dominerer ganske kraftig, og med den noe naive spillestilen Pellegrini har lagt opp til hittil, bør det være rom for at en artig kamp. 

Jeg er sikker på ar Özil starter. 

 

BE

Link to comment
Share on other sites

@Fabulous

For meg er det ikke snakk om å vrake Bellerin når jeg velger Lichtsteiner, med Xhaka derimot så er det ren vraking. 

Når jeg likevel velger Lichtsteiner fremfor Bellerin så skyldes det at jeg ønsker å dra nytte av at jeg mener at sveitseren er noe bedre defensivt og når Arsenal nå skal igang med poengsankinga så vil jeg gjerne ha mest mulig defensive og også "tøffe" fibre i den bakre rekke. Da er jeg villig til å ofre det at Bellerin kanskje har noen mer offensive fibre enn Lichtsteiner. 

Jeg har ikke noe problem med ditt valg av Mhiki fremfor Özil, på mange måter så har vi et luksusproblem fremover etterhvert som vi får spillerne i gang. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, ben elfen said:

Jeg er sikker på ar Özil starter. 

 

BE

 

Det tror jeg du har rett i. Om jeg skal tippe på laguttak ville det sett annerledes ut. Vil vel være rimelig å anta at Emery her velger å gå ut i en 4-2-3-1 formasjon, med en sammensetning noe alá dette? Hvem som eventuelt får plass blant de to på holdende midtbane er vanskelig å spå, i og med at konkurransen er såpas stor. 

 

Cech

Bellerin - Mustafi - Sokratis - Monreal

Guendouzi - Ramsey

Mkhitarayn - Özil - Auba

Laca

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan godt tenke meg Licht inn for Bellerin som helt tydelig var ute av posisjon ved et par anledninger, det skal også sies at f.eks. Mhki ikke fulgte et løp bra nok når BEllerin var oppe og pressa, men uansett vil jeg ha en defensivt stødigere høyre back inn, da får noe andre sørge for de offensive løpene. I tillegg er det helt klart at Xhaka må vike plassen for Torreira og det var veldig tydelig mot Chelsea, bare å få spilt i gang uruguyaneren fortest mulig, Xhaka skuffer meg gang på gang. Framover tror jeg vi får se de samme, Iwobi var bra i den perioden vi var gode ellers fadet han ut litt, kan være et alternativ å prøve Laca og Auba sammen på hjemmebane mot West Ham.

 

Link to comment
Share on other sites

På tide med auba og laca sammen ja. Hjemme mot west ham bør dette være mulig. Spillerne selv uttrykker at de ønsker å spille sammen også. 

 

Xhaka kan ryke å reise en tur til reservelaget og se om han klarer seg der. Nok er nok, det skal ikke være lov å prestere så elendig gang på gang. Ozil burde også droppes, men med den lønna klubben ga han, har nok emry krav fra ledelsen om å spille han (i form).

 

bellerin er også en gedigen skuffelse, fra å være bra både bakover og fremover, er han nå knapt god framover og elendig bakover. Står barca sitt bud på 500mill burde noen cashe inn.en 34 år gammel sveitser er milevis bedre. 

 

Link to comment
Share on other sites

JA, seriøst, Bellerin har virkelig vært en skuffelse i 2018 vil jeg si. Det skal sies at han bidrar mye offensivt og det var nok hovedjobben hans under Wenger. MEn som forsvarer så må det gjøres en jobb også defensivt og jeg kan ikke huske veldig mange inngripener fra han som har imponert meg når det gjelder defensive oppgaver, han har ikke mange sugende tacklinger eller at han løper opp igjen folk eller sånn, vil si han stort sette er på etterskudd da han veldig ofte er for offensiv.

Link to comment
Share on other sites

Hans første år (før han ble omskolert av Wenger?) var han fantastisk defensiv. Han kunne løpe opp noen av de raskeste spillerne i ligaen, og var solid i duellspillet. Ettersom sesongene gikk, skulle han bombe fremover, og som vi har lest av tidligere spillere og støtteapparat, brukte jo ikke Wenger tid på defensiv organisering.

Nå er det nye koster på Emirates, og bellerin skal få litt tid til å omstille seg igjen. Men han bør jaggu komme seg tilbake til bedre nivå, ellers bør han ryke neste sommer. 

Link to comment
Share on other sites

Guest sas2002

Mye av problemet til Bellerin er fokuset. Er alt for mye instagram blogging, reklameoppdrag som tar bort mye av fokusen. Han er vel den høyrebacken i PL som er enkelt å forsere selv med hans fart. Innlegskvaliteten er knapt blitt bedre på 2 år. Er mye bedre med Lichensteiger framover. Får inn råskap samt en vinnerskalle. Den snillismekulturen i forsvarsfireren vår må bort engang for alltid.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Enig med deg sas2002. Folk må prestere nå ellers så må andre få prøve seg. Bellerin og Xhaka må nå på benk sammen med ungdommen og så får de vise innstilling som er forenlig med en plass i start ellveren. Det betyr full fokus og innsats - så kan vi prate om å starte kamper igjen. Snillismen som rådet under Wenger må nå være historie.

Link to comment
Share on other sites

                           Cech

Bellerin  Mustafi  Sokratis  Monreal

                       Guendouzi 

      Ramsey                          Iwobi 

                              Özil

                  Lacazette   Auba

 

Tillater Bellerin og Monreal å gå fremover samtidig som det er balanse siden Guendouzi kan skyv over og Ramsey/Iwobi falle ned sentralt. Vi kan angripe bredt som Emery ønsker og samtidig ha 3 spillere som kan angripe i boksen. Motsatt indreløper kan komme på skrå bakfra for 45 graders passet som var effektivt mot Chelsea. 

Et lag med hurtighet, kreativitet og tempo i spillvendinger samt mulighet til å sette et høyt press uten at Özil jukser eller Lacazette blir avslørt lavt i banen.

Link to comment
Share on other sites

Emery har sagt at det er uaktuelt å spille med to spisser på topp på arsenal.com. Så Lacazette blir nok henvist til benken. Ellers tipper jeg laget blir det samme som møtte Chelsea, men med Torreira inn for Xhaka.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Guest Guest said:

Emery har sagt at det er uaktuelt å spille med to spisser på topp på arsenal.com. Så Lacazette blir nok henvist til benken. Ellers tipper jeg laget blir det samme som møtte Chelsea, men med Torreira inn for Xhaka.

Tja, det at Emery ikke har planer om å spille f.eks. 4-1-2-1-2 som f.eks. oppsettet til RP7 foreslår, betyr ikke at det utelukker bruken av Laca og Auba samtidig.

Som han sier på pressekonferansen i forkant av kampen mot WH så har Arsenal i de to første kampene spilt 4-2-3-1, men han ser også for seg 4-1-4-1 eller 4-3-3 og ikke minst i sistnevnte formasjon så kan både Laca og Auba fungere sammen.

Når det gjelder det at Emery sier nei til to spisser på topp, så er det noe som gjelder i nuet og ikke nødvendigvis fremover sesongen. Som han sier så er det viktigste nå å få balanse i laget og da er to på topp ikke det rette å gjøre, men jeg tolker ikke det som at han er avvisende til to spisser på sikt.

Link to comment
Share on other sites

Han kan gjøre som han har gjort å tape, eller så kan han lese på forumet å finne vinneroppskriften;-)

Om de to på topp spiller i linje eller forskjøvet i en skjev 4-1-3-1-1 spiller ikke så stor rolle. Mitt poeng er at det må legges til rette for å angripe bredt med støtte fra motsatt indreløper samtidig som man ikke tømmer den siden det angripes fra. Da oppnår man balanse og tyngde på samme tid

Link to comment
Share on other sites

Ja hva tror folket her? Seier/uavgjort/tap? Overbevisende spill? Forventninger til kampen?

 

selv er det for meg en åpen kamp. Ja vi spiller hjemme og bør vinne, samtidig er laget i en omstilling og mye rart kan skje. West ham har potensiale til mye bedre enn de har prestert til nå. De har noen mann på topp der som med dagen kan gjøre det vanskelig for ett elendig Arsenal forsvar. Får vi se Leno i mål? Tvilsomt ettersom Cech ikke har gjort seg bort. 

Starter xhaka, bellerin eller Ozil? Alle har vært tilnærmet fraværende og elendige de to første kampene. Begynner auba mål protokollen ? 

 

Det er mange spørsmål, om 24 timer vet vi resultatet, ett resultat som fort kan være hva som helst. 

Link to comment
Share on other sites

43 minutes ago, Marius- said:

Ja hva tror folket her? Seier/uavgjort/tap? Overbevisende spill? Forventninger til kampen?

Hva forventer jeg, eller rettere sagt hva krever jeg? Enkelt og greit tre poeng og et spill som tydelig viser at laget utvikler seg i rett retning..... 

I utgangspunktet så var jeg tenkt å skrive at jeg forventer et overbevisende spill fra laget, det er mitt ønske, men jeg modererer meg til at at utviklingen må vise fremgang. Kravet til tre poeng, finnes det null sjanse for at jeg under noen som helst omstendigheter endrer på!

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Ja , hvor høyt skal vi legge listen. Seier og fremgang , Polljen , eller 5 - 1 og i tillegg en sinnsvak underholdene kamp, ben elfen. Det siste ble vi bortskjemt med titt og ofte i glansdagene til Bergkamp .Henry , Vieira & Co. Tror vi har blitt skuffet nok i de senere år , tross høye forventninger , så jeg går forsiktig ut og går for mye positive tendenser og klar fremgang.  Innsats fra hele laget , vinner vilje over hele fjæla. Tror vi begynner der .

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Ja , kan vi vente en sinnsvak underholdene kamp og 5 - 1 seier eller klar fremgang. I glansdagene til Bergkamp , Henry & Co var vi bortskjemt med underholdningen og sifrene til ben elfen. Lenge siden vi har vært i en sånn klasse så jeg også håper på fremgang - innsatsvilje over hele linja til å vinne . Kan vi få inn en vinner mentalitet blir jeg glad ? 

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes spillet vårt de første to kampene der vi har kommet til haugevis av sjanser tilsier at når vi møter normal motstand så kan det bli ordentlig pene sifre - dersom vi er påskrudd fra start av. Med bakgrunn i dette tror jeg vi scorer 4+ mål. Og når jeg samtidig ser Forsvaret vårt tenker jeg at vi ikke klarer å holde nullen, derav mitt tips om at vi slipper inn 1 mål. 

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...