Jump to content

2018.08.18 Chelsea (B)


Polljen

Recommended Posts

 

Chelsea Chelsea    crest    v  arsenal.png?2016-2017    Arsenal
Lørdag 18. august 2018, kl. 18:30. Stamford Bridge
Premier League,2. serierunde 
Kampen vises  direkte på TV2 Premium / Sumo.

Skadesituasjonen: Koscielny (langtidsskadd til ca årsskiftet), Kolasinac (langtidsskadd 8-10 uker). Maitland-Niles (i skrivende stund usikker på om hans skade mot City er alvorlig)

Arsenal tapte første kamp mot kanskje ligaens beste lag, Chelsea vant enkelt sin første kamp mot enklere motstand i Huddersfield. Men det er samtidig verdt å merke seg at Chelsea tapte mot City foregående helg i Community Shields, og det var liten forskjell på den troppen som startet mot City og Huddersfield. Det var kun to endringer på startelleveren i de to kampene (dog var det litt flere bytter i løpet av kampen).

Jeg forventer en tøff og vanskelig kamp for Arsenal når de drar til Brua på lørdag, men det er ikke en umulig oppgave. Det viktigste er å få en bedre balanse i det defensive spillet til Arsenal og da er midtbanen et meget viktig element. 

I mål så mener jeg Cech totalt sett var bedre enn på lenge, men på søndag var jeg livredd hver gang han fikk ballen i føttene og hadde til dels dårlig kontroll med sine avleveringer. Jeg har sterkt vurdert å velge Leno, men under tvil velger jeg å la Cech få en ny sjanse.

I forsvaret så er det venstre back som er det usikre elementet. AMN måtte ut med skade, og Monreal som i utgangspunktet er førstevalg har lite trening i kroppen. Lichtsteiner gav et såpass godt inntrykk på "feil side", at jeg velger å starte med han.

Jeg er ikke i tvil om at Torreira må spille fra start, spørsmålet er hvem han skal ha med seg på midtbanen. Personlig så velger jeg å vrake Xhaka. Matteo gjorde rett nok et par store tabber, men totalt så mener jeg han fungerte betraktelig bedre og gir han en ny sjanse.

Offensivt så er jeg ikke i tvil om at jeg vil ha med både Aubameyang og Lacasette, så mitt siste usikre valg er hvem som skal være tredjemann på midtbanen, Ramsey eller Mhiki.

 

Jeg velger meg dette laget fra start mot Chelsea:

Cech

Bellerin - Mustafi - Sokratis - Lichtstener

Torreira
Matteo        -        Ramsey

Özil   -   Laca   -   Auba
 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 125
  • Created
  • Last Reply
51 minutes ago, Polljen said:

 

Chelsea Chelsea    crest    v  arsenal.png?2016-2017    Arsenal
Lørdag 18. august 2018, kl. 18:30. Stamford Bridge
Premier League,2. serierunde 
Kampen vises  direkte på TV2 Premium / Sumo.

 

Cech

Bellerin - Mustafi - Sokratis - Lichtstener

Torreira
Matteo        -        Ramsey

Özil   -   Laca   -   Auba
 

Ganske enig i ditt valg av lag, men tror jeg velger Elneny framfor Matteo, samt Leno framfor Cech. 

 

Satser på at vi vinner 1-2

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Leno

Lichtsteiner-Mus-Sokratis-Monreal

Ramsey-Torreira-Guendouzi

Özil-Laca-Aub

Mkhi inn for Özil hvis tyskeren sliter med å skape noe, Bellerin inn for Monreal og Lichtsteiner på venstre hvis Nacho ikke er kampklar.

Elneny for Ramsey hvis Aaron sliter med å finne åpningene.

Link to comment
Share on other sites

Nettsiden paininthearsenal.com har en liten artikkel om vår potensielle angrepsduo Auba/Laca og etter min mening så er det å få denne duoen til å fungere noe som kan være nøkkelen til en mulig offensiv suksess for Arsenal.

Et lite sitat fra artikkelen:
"Pairing Lacazette with Aubameyang should be an easy task to accomplish for Unai Emery. All he has to do is respect their budding bromance, which is literally the foundation of this attack. In a moment of inspiration, Aubameyang even admitted that he would move out to the left wing if it meant starting alongside his pal Lacazette."

Link to comment
Share on other sites

Emery har hatt sin pre-match pressekonferanse i forkant av lørdagens kamp mot Chelsea, og det blir bortimot bekreftet at Cech starter i mål på lørdag.

Når det gjelder AMN sin skade så har hann ett lite brudd i det venstre leggbeinet og er antatt ute i åtte til ti uker (omtrent som Kolasinac).

Monreal var denne uken tilbake i full trening og kan være aktuell på lørdag.

Link to comment
Share on other sites

On 8/15/2018 at 5:11 PM, Simbad said:

Leno

Lichtsteiner-Mus-Sokratis-Monreal

Ramsey-Torreira-Guendouzi

Özil-Laca-Aub

Mkhi inn for Özil hvis tyskeren sliter med å skape noe, Bellerin inn for Monreal og Lichtsteiner på venstre hvis Nacho ikke er kampklar.

Elneny for Ramsey hvis Aaron sliter med å finne åpningene.

Enig med deg men er stygt redd klippekortet Xhaka starter.

Link to comment
Share on other sites

Rart lag uttak.

Både Xhaka og Guendouzi var relativt svake i perioder sist kamp.

Lacazette får ikke starte i dag heller til tross for at han var veldig positiv når han kom innpå.

Sitter Wenger enda bak roret???

Link to comment
Share on other sites

Fryktelig rart uttak. Ikke kan jeg forstå det er ment som ett spark bak til de som ikke leverer heller, for de spiller jo. 

Ozil , Mikki og xhaka starter alle til tross for ELENDIG kamp sist. Også starter han i tillegg uten torreira, men med to ungdommer på midten. 

Link to comment
Share on other sites

Håpløst laguttak.  Er dette for å sette seg i respekt hos spillerne kan det kanskje fungere. Men hvis det ikke fungerer risikerer Emery å få publikum imot seg.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...