Jump to content

2018.08.12 Manchester City (H)


Polljen

Recommended Posts

15 minutes ago, Tapapa said:

Enig i det du skriver. Det var midtbanen som var problemet i denne kampen. Vi våger i denne kampen og jeg må få berømme Emery for at han lot Matteo spille hele kampen, til tross for at han gjorde mange stygge feil. Under kampen ville jeg ha han byttet ut, men det var riktig å bytte en av seniorene i stedet. Matteo gjemte seg aldri, han våger. Sånne spillere skal det satses på.

Enig, men når det er sagt synes jeg nesten det var dårlig gjort å starte med ham i denne kampen. Jeg hadde nok valgt Elneny i stedet for. Veldig risikabelt. 

 

BE

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 128
  • Created
  • Last Reply
35 minutes ago, ben elfen said:

Jeg så kampen på nytt i går kveld og merket meg en haug forbedringer defensivt. 

Mustafi var ikke lenger hjernedød i det å alltid bryte foran. 

Forsvaret var flinkere til å holde seg på bena. 

Vi var mye bedre forberedt, man kan se det veldig tydelig på Cechs sine bevegelser da City kom rundt på kantene  han gikk alltid fram på første og kastet seg ut og med det hindret han alle 45 graders pasninger han kunne  mine tanker rundt dette er at det kommer som resultat av videoanalyse «galskapen» til Unai  

forsvaret gjorde endringer underveis.  etter at AMN ble gjort til rundingsbøye i starten  av kampen justerte han seg og det siste han gjorde før han ble skadet var å ta ut riktig dybde slik at Kyle Walker tapte løpsduellen  dessverre ble AMN skadet i den situasjonen  

vi så godt organisert ut på cornere i mot  

Forsvaret hadde knapt en feilpasning inforsøk på å spille seg ut  feilene var det stort sett Xhaka, Cech og Guendouzi som stod for  

Lichsteiner er god  

Bellerin spilte bedre enn på lenge selv han klareringen hans som førte til Citys første mål var elendig  

 

alt i alt synes jeg det var en defensiv svært oppløftende kamp  

det er midtbanen som var problemet  satser på torreira inn, Xhaka ut neste kamp, og at Ramsey brukes lenger bak på banen  synes også man bør starte med Leno, og Laca (til fordel for Henrikh)  

 

dette blir bra

 

BE

 

--

for all del gode betraktninger dette. Og ja, midtbanen var kanskje hovedårsaken til de defensive problemene vi så, som du skriver. På citys 2-0 mål følger ikke midtbanen etter, de er nesten ti meter etter City-spilleren som får stå helt alene og score. Den scoringen er det i hvert fall ingen tvil om at midtbanespillerne må ta hovedansvaret for. Jeg er enig i at med Torreira vil den defensive samhandlingen bli bedre. De må uansett lukke rommet mellom midtbane og forsvar. der kan man ikke la motstanderne få lov til å boltre seg...

Link to comment
Share on other sites

Jeg er langt på vei enig med det både Ben Elfen og Piscator skriver om midtbanen kontra forsvaret.

Forsvaret var langt på vei bedre enn i mange av vårkampene under AW, men det er fremdeles en god del å gjøre der.
Selv om jeg var en av de mest kritiske stemmene ovenfor Wenger i hans siste sesonger og det gjelder ikke minst min kritikk av hans manglende planer. Men ingen regel uten unntak, så jeg skal  berømme han for en ting han gjorde i den perioden og det var å spille den litt mer kyniske defensive fotballen i enkelte av kampene der vi møtte lag som CIty. Det fungerte ikke alltid, men i enkelte kamper så var det meget effektivt, og akkurat her så mener også jeg som Piscator at mot en motstander som City og kanskje også mot Chelsea til helgen så burde/bør Arsenal kanskje starte kampen noe mer kynisk defensivt og satse på kontringer med de relativt raske offensive spillerne vi har.

Jeg ønsker på ingen måte en generell kynisk spillestil fra Arsenal, men inntil forsvaret blir enda mer samspilt og få selvtilliten på plass, pluss at vi får kontroll på midtbanen rent defensivt, så bør Emery ta hensyn til dette i sin taktiske oppbygging.

Link to comment
Share on other sites

Dette var svakt, milevis unna City. Feil lag uttak, elendig innsats. Her må det kraftig skjerpings til. Gir de noen kamper til så trur jeg vi ser hvor vi ender. Vi har vel forsterket for å prøve å bli blant de 4 første. Xhaka ser jo ut som han har klippekort. Hadde ærlig tatt ventet mer innsats. 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...