Jump to content

VM chit chat


Ben Elfen

Recommended Posts

  • Replies 128
  • Created
  • Last Reply
10 hours ago, Noname said:

Var noe fryktelig spursy over den kampen der ?

Gleder meg til å lese reaksjonene i engelsk presse imorgen!

Definitivt noe spursy over denne ja. Passer bra at de drar hjem med 4. Plass og maks antall kamper spilt ?

 

BE

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Marius- said:

Tippinga di pleier ikke slå til, så kontrer med 3-0 til Frankrike og lett match ;)

Ja han og brodern er ganske dårlige på å tippe resultater i storkamper hvor Arsenal er involvert hvertfall. ?

Link to comment
Share on other sites

Ja nå får han beskjed av de 6 andre dommerne om å revurdere da... latterlig da spillern som handser ikke ser ballen hele veien engang . Nærbilder viser han lukker øya å. Latterlig avgjørelse når man kan se det så mange ganger i reprise før man avgjør noe. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Marius- said:

Ja nå får han beskjed av de 6 andre dommerne om å revurdere da... latterlig da spillern som handser ikke ser ballen hele veien engang . Nærbilder viser han lukker øya å. Latterlig avgjørelse når man kan se det så mange ganger i reprise før man avgjør noe. 

Jeg skal ikke ha noen formening om dette var straffe eller ikke, jeg skal heller ikke ha noen formening om VAR akkurat i dag, det jeg har en formening om er hvor håpløst det er å mene noe som helst når det gjelder handsing i feltet.

Det jeg skriver går mer på det generelle, ikke dagens situasjon.
Du skriver at spilleren ikke så ballen hele veien, hva har det med om en situasjon er straffe eller ikke? At spilleren lukker øynene, hva har det med om en situasjon er straffe eller ikke?

Det er ikke lett å forstå hva som skal til for at ballberøring med arm eller hånd skal føre til at det blir dømt hands, men å i det hele tatt bruke "viljeargumentet" vil  gjøre det vanskelig å dømme straffespark i det hele tatt uansett situasjon. 

Så vidt jeg har forstått så er det hånden og armens plassering i forhold til kroppen (såkalt unaturlig stilling) som er hovedkriteriet.

Jeg er selv ofte kritisk til straffer som blir dømt for hands i "tvilsomme" situasjoner og rent subjektivt for meg så er jeg spesielt kritisk til situasjoner der ballen blir skutt i en arm/hånd (også unaturlig plasserte sådanne) fra meget kort hold.

I dagens situasjon så var det ikke snakk om en ball fra nært hold, om spilleren holder øynene lukket eller ikke ser ballen er etter min mening fullstenig uten interesse. Spørsmålet er håndens plassering da ballen treffer den, og for min egen del så klarte ikke jeg å konkludere om det var en naturlig eller unaturlig plassering av hånden så for min del burde dette straffesparket ikke  blitt dømt.

.

Link to comment
Share on other sites

For meg er det vesentlig om man faktisk ser ballbanen og med vilje plasserer handa slik at den forlenger kroppen og dermed hindrer innlegget. Når man er dekket av en annen spiller og i en duell der man ofte ikke alltid ser det som skjer, blir det for meg ufattelig å dømme straffe når man som idag har teknikken til å faktisk spille dette av i slow motion flere ganger. 

 

Hadde handen søket ballen etter at man ser at spillern ser ballbanen hadde den blitt klarere for meg. Derav mener jeg at med dagens teknikk (var), at man burde latt sommerens første beslutning som var corner blitt stående. 

 

Det som også er ett merkelig øyeblikk her er at dommeren ser på skjermen, virker til å ha bestemt seg, går så tilbake igjen til skjermen og dømmer så straffe. Han må ha vært fryktelig i tvil selv.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...