Jump to content

VM chit chat


Ben Elfen

Recommended Posts

  • Replies 128
  • Created
  • Last Reply

Bakgrunnen til at Özil ble droppet er vel mest fordi de har lagt mye skyld på han. Tyskland var sårbare for kontringer mot Mexico pga. han blant annet, men jaggu har de slitt mot Sverige i dag også nettopp med de samme tingene.

 

Sier ikke at Özil ikke burde heve spillet sitt, men den heksejakta som har vært på han siden tapet mot Mexico er latterlig.

 

Boateng er virkelig helt horribel. Vanvittig hvordan han har gått fra å være fantastisk til elendig.

Link to comment
Share on other sites

Synes Özil legger inn god innsats som regel jeg, men ønsker selvfølgelig at han skal score litt mer mål og være litt mer "faen" ute på banen.

 

Apropos Tyskland: Müller har vært rævdårlig, men tviler på at han kommer til å få noe kritikk i nærheten av Özil.

Link to comment
Share on other sites

Özil er til tider mye "enten eller". Enten er han "dritgod" eller så gidder han ikke. Dette er selvsagt satt på spissen, men også i Arsenal så har han hatt for mange kamper der han i alt for store perioder er bortimot usynlig.

 

Vi vet alle hvor mye som bor i Özil, og jeg har i utgangspunktet stor sans for han, men mye av kritikken mot han er berettiget. At han blir hakket mer på enn andre som fortjener det enda mer (spesielt på landslaget) kan jeg være med på, men jeg forstår så absolutt grunnlaget en del av den kritikken han mottar fra "fellow gooners"!

Link to comment
Share on other sites

Av hva jeg har sett av høydepunkter i dag vant Ospina keeperduellen mot verdens beste Sczchesny. Hva konkluderer Krokstadelva med Stefan B?

 

BE

 

Vi har Leno, så gir ganske faen.

Den ene blir linket til tyrkiske lag mens Szczesny spiller for Juventus. Joel Campbell hadde et bra VM for 4 år siden også, men det gjør han ikke til verdens beste allikevel.

Link to comment
Share on other sites

 

Vi har Leno, så gir ganske faen.

Den ene blir linket til tyrkiske lag mens Szczesny spiller for Juventus. Joel Campbell hadde et bra VM for 4 år siden også, men det gjør han ikke til verdens beste allikevel.

 

Sjakk matt poeng der Stefan. Det er jo du som synes at Sczchny er så god. Når man endelig ser ham så blir man kanskje ikke så imponert likevel. enig i at jeg gir litt faen nå som vi har fått inn Leno, men i mitt hode så frykter jeg at han er en ny Karius. Tror vi gjør lurt i å beholde Ospina. Cech er ferdig i mine øyne.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

 

Sjakk matt poeng der Stefan. Det er jo du som synes at Sczchny er så god. Når man endelig ser ham så blir man kanskje ikke så imponert likevel. enig i at jeg gir litt faen nå som vi har fått inn Leno, men i mitt hode så frykter jeg at han er en ny Karius. Tror vi gjør lurt i å beholde Ospina. Cech er ferdig i mine øyne.

 

BE

 

 

Det å sammenligne de to blir nesten bare dumt. Karius ble hentet fra en middelmådig minus klubb i Tyskland for 6m pund, mens Leno har spilt fast i en av Tysklands største klubber (sett bort fra en dårlig 16/17-sesong) siden han var 19, fulgt samtlige aldersbestemte landslag og er nr tre i køen om keeperplassen i Tyskland bak Neuer og Ter Stegen. Jeg tror han kommer til å bli utrolig bra, men det er jo alltid vanskelig å si hvordan det vil se ut når man bytter 2-3-4 spillere i bakerste ledd..

Link to comment
Share on other sites

Helt enig, Karius har aldri vært ansett som like god som det Leno er. Karius ble vel også kjøpt inn som backup i Liverpool bak Mignolet, men når han begynte å trøbble fikk han sjansen. Føler ikke de er sammenlignbare fra utgangspunktene de ble kjøpt ifra. Om Karius derimot BLIR god over tid, eller Leno faller igjennom er en helt annen sak.

Link to comment
Share on other sites

 

Tror vi gjør lurt i å beholde Ospina. Cech er ferdig i mine øyne.

 

BE

Om Cech er ferdig er jeg usikker på, men er i utgangspunktet enig med deg når det gjelder Ospina v Cech.

Jeg ser det likevel løsningen med å beholde Cech som den beste totalt sett, selv om det på et utelukkende sportslig grunnlag kanksje ville være greit å beholde Ospina.

 

Mine mer eller mindre uttenkte grunner for å beholde Cech er som følger:

Sporteslig så er det ikke pr. dato noen STOR forskjell mellom Cech og Ospina, begge har gode og dårlige sider. Ingen av de bør være vårt førstevalg kommende sesong.

Begge har ett år igjen på kontrakten, men Ospina er mer salgbar. Det har vært klubber ute etter Cech iflg ryktene, men da gjelder det lån. Det er også klubber ute etter Ospina, og da er det snakk om salg.

Cech og hans familie er godt etablert i London og slik jeg har forstått det (iflg ryktene) så avslo Cech en lånemulighet med Napoli først og fremst av familiære grunner, så et salg/utlån vil bli vanskelig utenfor Londonregionen.

Neste sommer bør vi uansett ha en ny andremålvakt, om dette skjer via opprykk internt i systemet eller via kjøp gjenstår å se, men Ospina kommer garantert ikke til å gå på en ny kontrakt som andremålvakt, så det er like greit å få noen pund for han nå. Cech er som sagt etter min mening ikke salgbar (p.g.a. alder først og fremst) så den enkleste utvei er å la han gå kontrakten ut, med Emi eller Macey i bakhånd.

Link to comment
Share on other sites

Det ble litt til og fra fra min side når det kom til å se kampen, det lille jeg så av Torreira viser en arbeidsom spiller som ikke er redd for å ta i et tak og til trodd for sin høyde (jmfr. Dvergdebatten til Stefan/BE) så vil Torreira på Arsenals midtbane så absolutt være en oppgradering sett fra min side.

 

Jeg la også merke til at "Matta jr" var positiv til Torreira sin jobb på midtbanen.

 

https://www.football.london/arsenal-fc/transfer-news/arsenal-lucas-torreira-uruguay-russia-14827490

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser Iran mot Portugal akkurat nå. Iran er et nytt bekjentskap for meg og jeg kan ikke navnet på en eneste spiller. Men, jeg blir litt imponert. De kommer på gode løp fra midtbanen og de gutser skikkelig. I forsvar virker de solide. Jeg legger til at jeg ikke så de første tjue minuttene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det skaper en litt annen type spenning, men når dommeren selv etter å ha sett reprise ikke tør å gi Ronaldo det røde blir det jo bare helt håpløst.

 

Det er vel ingenting som heter gult kort for slag? Enten så bedømmer han det som "en duell, ikke slag. Frispark." eller "Slag i ansiktet og utvisning".

 

Bare spekulasjoner fra min side, men hvis det hadde vært en av de overtente marokkanerne som plaget Spania hele kampen hadde den situasjonen der gitt rødt alle dager i uken.

 

Jeg synes også det var litt moro at studio gikk svært langt i å antyde at kampen mellom Egypt og Saudi Arabia var fikset. Alt i alt et utrolig merkelig VM

Link to comment
Share on other sites

Nå syntes jeg ikke den på Ronaldo var noe soleklart rødt kort, selv etter å ha sett reprisene. Men meg om det.

VAR gjør det mer rettferdig, selv om det tar bort noe av sjarmen. At vi sitter her hjemme å påstår å vite ting bedre enn 6 dommere må vi gjerne fortsette med. Men jeg kan ikke si jeg har sett totale feil som er gjort så langt i VM.

Link to comment
Share on other sites

VAR kunne gjort det mer rettferdig, og i prinsippet så er jeg for VAR, men den menneskelige subjektive faktoren er fremdeles sterkt til stede siden det er en subjektiv vurdering fra VAR-dommer(ene) om de skal gripe inn. Vi har sett mange gode avgjørelser fra VAR-dommerne, men samtidig så er det vel ingen tvil om at det er flere situasjoner der VAR-dommerne feilaktig ikke har grepet inn. Og der ligger problemet med VAR.

 

Selvsagt er der situasjoner der vi foran TV'en mener at VAR burde blitt brukt, men som tross alt ikke er så klare, men det er samtidig noen tilfeller med manglende bruk som ødelegger VAR sett fra mitt ståsted.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...