Jump to content

Bernd Leno


Stefanb

Recommended Posts

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Gjort tabber har han helt klart. Hvilken keeper har ikke det? Han debuterte som førstekeeper i en alder av 19 år og har vært førstevalg i Leverkusen siden det. Han har kanskje vært litt mer "opp og ned" enn man ville forventet de siste sesongene, men han er utvilsomt en keeper som kan være blant de aller ypperste i verden. Et bytte av miljø og klubb er det flere som spår at det er det han har trengt for å ta de siste stegene.

 

Men, han er bedre enn Cech. Uredd, vanvittige reflekser og god posisjonering. For å ikke snakke om at han er veldig god til å redde straffespark.

 

Redningen hans mot Schalke ble for øvrig kåret til årets redning i Bundesligaen denne sesongen.

 

 

Det er også verdt å ta en titt på denne.

 

Link to comment
Share on other sites

Kan vel ta med denne fra David Ornstein:

 

 

Arsenal are in advanced talks to sign Germany goalkeeper Bernd Leno from Bayer Leverkusen. Not done but set to be decided today & expected 26-year-old will join #AFC - unclear which current GK would make way. Torreira pursuit ongoing - optimism but not done & #WorldCup delays it

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

I følge arseblog annonseres han i morgen.

 

Jippi, endelig får vi en god tabbekeeper. Me like.

 

BE

 

 

Blir ikke helt klok. På den ene siden blir han omtalt som en av Tysklands beste keepere, på den andre topper han tabbestatistikken. Høres utvilsomt ut som en Arsenalspiller!

 

Uansett ser det ut som en oppgradering fra det vi har pdd. Hvis ryktene stemmer kunne jeg gjerne sett at vi selger unna både Ospina og Cech og heller flytter opp en fra akademiet. Det opplegget med å ha en cup-keeper er i hvert fall bare tull!

Link to comment
Share on other sites

Blir ikke helt klok. På den ene siden blir han omtalt som en av Tysklands beste keepere, på den andre topper han tabbestatistikken. Høres utvilsomt ut som en Arsenalspiller!

 

Uansett ser det ut som en oppgradering fra det vi har pdd. Hvis ryktene stemmer kunne jeg gjerne sett at vi selger unna både Ospina og Cech og heller flytter opp en fra akademiet. Det opplegget med å ha en cup-keeper er i hvert fall bare tull!

 

Faktumet er at mange later som om de har peiling og dette er ofte de som skriker høyest. Det er særdeles få som har fulgt med på Bundesligaen og sett Leno over lengre tid. Jeg selv har heller ikke gjort dette på noen år, og så han mest for 4-5 år siden. Han har veldig mange gode egenskaper og er generelt rangert som en av de beste keeperne i Tyskland. Personlig mener jeg han er en bedre keeper enn f.eks. Ter Stegen i Barcelona. Sistnevnte der har nå hatt en kanskje bedre sesong enn Leno, men man skal ikke lenger tilbake før 16/17 sesongen hvor Ter Stegen hadde ganske mange store grove tabber for Barcelona.

 

Leno er fortsatt ung (i keeper år) og de tabbene han har gjort er jeg faktisk usikker på selv. Det er kun en konkret tabbe som "alle" viser til, og den skjedde for snart 3 år siden når ballen stusset opp og over foten hans på et tilbakespill. Annet enn det så vet jeg virkelig ikke hva slags tabber det siktes til. At han har hatt noen mindre gode involveringer på f.eks. cornere e.l. er nok sikkert sant, men det er en grunn til at det sies at statistikk er en av de verste formene for "løgn".

 

Leno er en veldig solid keeper. Han har også fortsatt potensial til å bli blant de aller beste. Forhåpentligvis blir han dette for Arsenal! :)

Link to comment
Share on other sites

Husker jeg ønsket han tilbake i 2015, men at han da etter alt var tilsynelatende "klar" for Real Madrid.

 

Herlig at vi nå henter han. Tror han kan bli fantastisk for oss.

Er det noen spillere du ikke har ønsket til Arsenal?

Link to comment
Share on other sites

Ingen av de er vel blandt de som regnes topp topp topp. Såvidt jeg leser snakkes det om keeper allison for over 70mill. Samt det nylig var snakk om Material for 75 og Griezmann for 115. Så er ikke helt sikker på at ting helt har kjølnet ennå.

 

Hvis alle nevnte kommer inn til også nevnte priser mener jeg uansett det er godt jobba.

Link to comment
Share on other sites

 

Jepp. Almunia og Ospina. Pluss generelt sett lave dverger (minus Cazorla).

 

Fan, du har blitt riktig så morsom på dine eldre dager :lol: . Har du vurdert en karriere som stand up komiker på det ene utestedet dere har på/ved Krokstadelva?

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...