Jump to content

Lucas Torreira


Stefanb

Recommended Posts

  • 4 weeks later...

Nå har Sampdoria (i likhet med Leverkusten) kommet arsenal i forkjøpet og bekreftet på sin Twitter-konto at Torreira har signert! For et Vindu, all business gjort til pre-season!! Snakk om umiddelbar endring

Nå begynner salgene! Det blir spennende det også. Ospina, Mustafi og kanskje Welbeck av de etablerte?

Link to comment
Share on other sites

Tar over trøya til Özil og spiller med nummer 11 på ryggen

Hva faen. En defensiv midtbanespiller med nummer 11? Nei nå begynner jeg virkelig å få utslag på autismespekteret her.

Link to comment
Share on other sites

Hva faen. En defensiv midtbanespiller med nummer 11? Nei nå begynner jeg virkelig å få utslag på autismespekteret her.

 

 

Haha! Det er jo helt rått å gi Elneny 4eren, for så å signere en ny (og bedre) i samme posisjon.

Link to comment
Share on other sites

Nummereringspolitikken i Arsenal og for alt jeg vet også generelt i hele PL er langt på vei totalt ute å kjøre for de av oss som husket tiden da spillerne som startet ALLTID hadde nummer fra 1 til 11.

 

Jeg er ikke motstander av "personlige" draktnummer, men jeg savner en viss logikk og litt mindre hastverk når drakltnummer blir utlevert.

Cech fikk nummer 1 og Elneny nummer 4 før overgangsvinduet i hele tatt var åpnet og vi viste hvilke spillere som ville komme og hvilke som ville forsvinne.

Det var på det tidspunktet på langt nær klart at Cech ville bli i klubben kommende sesong, og det var intet som tilsa at Elneny ville få en mer fremtreden posisjon i laget .

Rent personlig så burde slike nummer ikke blitt gitt ut før vi nærmet oss starten på en ny sesong.

 

At Cech til slutt ville endt opp med drakt nummer 1 er for så vidt greit, han kan fremdeles blir brukt mye kommende sesong og at Leno i så fall må vente ett år på nr 1 er ingen stor sak.

Det vil derimot forbause meg mye om Elneny får noen mer fremtreden plass i laget kommende sesong, jeg blir ikke overrasket om vi kommer til å se mindre av han nå når Torreira "tar over" det defensive ansvaret på midtbanen. Torreira burde fått nr 4 etter min mening.

 

Til slutt så savner jeg mer helhetlige regler fra PL/FA når det gjelder draktnummerering, ser vi til Spania og Frankrike så har de ganske klare regler på dette.

I Frankrike så spillerne (de faste i førstelagstroppen) bære nummer mellom 1 og 30, der nummerne 1 - 16 - 30 er reservert for målvaktene.

I Spania så er det nummer mellom 1 og 25 som gjelder for førstelagstroppen, målvaktene har reservert 1 - 13 - 25. For begge nasjonene så vil selvsagt spillere fra reservelaget bruke høyere nummer.

I Italia og England er det ingen regler, der kan man bruke nummer fra 1 til 99 og så vidt jeg forstår det så kan man i teorien da bruke drakt nummer 1 på en utespiller hvis ønskelig.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, piscator said:

Tror dette er en klassesignering. Torreira imponerte stort i VM. Og btw, jeg slutter aldri å la meg forundre over hvor mye folk legger i draktnummer. Mye overtro ute og går i fotballen...

Helt enig i både signering og draktnummer. 

 

BE

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Det er for meg ingen tvil om at Torreira har tilført noe nytt til laget både defensivt og offensivt.

Samtidig så skal vi ikke gi Torreira all æren for at laget er tryggere bakover. I starten av sesongen så hadde vi et forsvar som var langt fra samspilt, fem av målene i mot uten Torreira kom  mot de to lagene som nå ligger som nr 1 og 2 på tabellen.

Torreira er for meg et godt og riktig kjøp. Han er en kriger som gir alt uansett. Han takler godt, han plasserer seg som oftest riktig og han har en relativt bra passningsfot og ikke minst det virker som han gjør spillere rundt seg mer sikre. Xhaka med og uten Torreira er på mange måter som to forskjellige spillere.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

De har tilført oss noe disse her. Ikke alt de foretar seg er like heldig hele tiden - men det oser innsats av begge. Sånne typer har vi savnet i laget lenge. Vi har ikke hatt noen krigere på lang tid.

Leser i går og tirsdag hva som har skjedd i kulissene våre , treningsmetoder som har blitt endret med Emery. Det skjer positive ting - HØYST PÅ TIDE. Enkelte her inne snakker om PL tittelen . Det er etter min mening å legge listen litt høyt. Vi får se på fortsettelsen , kamp i november mot Pool , Spurs i begynnelsen av av desember. To seirer mot de så får vi se - men inntil da så er jeg så langt fornøyd med at det SKJER NOE I ARSENAL .-)

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...