Jump to content

Stephan Lichtsteiner


Arsenalboy93

Recommended Posts

Stephan Lichtsteiner

 

_101754781_stephanlichtsteiner_reuters.j

 

Samme mann som var først ute med å melde om at Emery var klar, er nå på nytt ute å melder at Arsenal jobber med å signere Lichtsteiner.

 

"Arsenal are working on a deal to sign Switzerland right-back Stephan Lichtsteiner on a free transfer when the 34-year-old’s Juventus contract expires this summer. Lichtsteiner a long-term target who #AFC see adding experience/leadership to head coach Unai Emery’s squad #Juve #SUI"

 

https://www.bbc.com/sport/football/44261052

Link to comment
Share on other sites

En i mine øyne utpreget defensiv forsvarsspiller - er vel vaksinert mot å score mål og har lite assist til back i være. Han vil vel være backup til Bellerin? Sikkert en grei squad-spiller og med masse erfaring som kan dras nytte av på treningsfeltet?

Link to comment
Share on other sites

En i mine øyne utpreget defensiv forsvarsspiller - er vel vaksinert mot å score mål og har lite assist til back i være. Han vil vel være backup til Bellerin? Sikkert en grei squad-spiller og med masse erfaring som kan dras nytte av på treningsfeltet?

Iflg The Guardian er han offensiv

 

The attacking full-back has tasted success at Juventus,

 

https://www.theguardian.com/football/2018/may/25/arsenal-talks-stephan-lichtsteiner-juventus-unai-emery

 

BE

Link to comment
Share on other sites

På sine siste 268 kamper så har han 15 mål og 26 assists. Mesteparten kom før 2013-sesongen...

 

Siden 2014/2015 sesongen har han 115 kamper og da 5 mål og 11 assist.. Ikke så veldig imponerende synes jeg...

Bellerin har på sine siste 115 kamper 5 mål og 17 assists.. Hans unge alder i betraktning i de første kampene der og arsenals prestasjoner (spesielt inneværende sesong) så viser det at den eldre herremannen har litt å gå på offensivt.

Men er vel flisespikkeri :P

Link to comment
Share on other sites

Han er fantastisk bakover, kan lære bellerin enormt mye. Og han er en sleip kynisk jævel også, ser mye serie a og han kan kunsten å irritere motspillere.

 

 

Da synes jeg dette er en ganske spennende mulig signering. En fyr med masse erfaring, en vinnerskalle og gratis.

Virker som det er snakk om en 2 års kontrakt med en lønn på £48,000 i uka.

Link to comment
Share on other sites

Syns ikke denne overgangen er så dum. Vi trenger backup for Bellerin. Ingen spillere i sin beste alder ønsker en slik rolle. Han har masse erfaring og lan gjøre en god jobb ved behov. Når han i tillegg er gratis er det ikke mye risiko involvert.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror dette er akkurat hva vi trenger i den posisjonen, en proven winner, bøttevis med erfaring osv. Men hvorfor skulle han ønske å komme til oss for å sitte på benken er et spørsmål jeg stiller meg?

 

 

Han sitter vel en del på benk i Juve idag og?

Link to comment
Share on other sites

Han sitter vel en del på benk i Juve idag og?

 

Spilte i 27 av 38 ligakamper for Juventus.. så så mye benk slet han ikke.

 

Lichtsteiner er fortsatt en god back i Serie A, men han evner ikke å spille kamp etter kamp lenger. Som rotasjon/konkurranse for Bellerin så er han et godt valg mener nå jeg. Han kan også lære bort MYE til samtlige i laget vårt da han har vunnet 7 (!) Ligatitler og 7 Cuptitler. Samt vært en del av et av de mest defensivt solide lagene verden har sett de siste 10-15 årene.

Link to comment
Share on other sites

For noen få måneder siden hadde vi Debuchy, som hvis han hadde blitt benyttet hadde gått mer eller mindre ut på det samme.

Fram og tilbake er dobbelt så langt.

 

Hadde gjerne beholdt Debuchy i samme rolle jeg, men forskjellen var at han klagde konstant. Han var ikke fornøyd med å være backup.

 

Han hadde heller ikke nok fight i seg til å ta opp konkurransen med en 19-år gammel Bellerin når han tok plassen hans heller. Sier litt om fyrens mentalitet.

Link to comment
Share on other sites

Fullstendig enig med Marius om at så lenge denne overgangen ikke har noen negativ innvirkning på andre overganger så er dette en grei backup/konkurrent til Bellerin.

Samtidig så er ikke dette den posisjonen vi sliter mest med når det gjelder backup, selv om vi i utgangspunktet ikke har en dedikert back som backup. En spiller som Niles har gjort en bra jobb på begge sidene, kanskje mest som vingback og ikke ren back kanskje.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...