Jump to content

Unai Emery


Polljen

Recommended Posts

Vi må få en eier som vil satse på klubben - en som vil klubbens beste - vinne titler. Vil ikke ha en nye eier for en hver pris. Ønsker ikke en eier som driver klubben på en måte som ender med trekk i poeng - utelukkelse fra turneringer. En seriøs eier som vil drive klubben i beste ånd.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 314
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Og det store spørsmålet er da hvor vi finner en slik eier? Man må vel forvente en salgspris på mellon 20 og 30 milliarder kroner, og da er vel sjansen stor for at det er en særdeles rik type som vil kjøpe en toppklubb for å ha skryterettigheter som er det mest sannsynlige alternativet. Personer med for mye midler og en genuin interesse for å bygge en klubb på lang sikt er det få av der ute, tror jeg. 

Link to comment
Share on other sites

Det måtte være en rik lakse oppdretter fra vestlandet da , Polljen 🙂 Det blir vel ikke så mange engelsk menn som viser sin interesse - det er vel fra de arabiske landene noen som er i stand til å bla opp sånne summer. Jeg er ikke så spesielt inne i de kretsene hvor så rike eiere finnes , Polljen. Men , det finnes nok forretningsfolk som er villige til å satse på en klubb som Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Gunners68 said:

Vi må få en eier som vil satse på klubben - en som vil klubbens beste - vinne titler. Vil ikke ha en nye eier for en hver pris. Ønsker ikke en eier som driver klubben på en måte som ender med trekk i poeng - utelukkelse fra turneringer. En seriøs eier som vil drive klubben i beste ånd.

 

Sorry mac. Føler at du er en person som til en hver tid trenger noen å klage på. Enten det er ôzil, Ben Elfen eller eier. Du ønsker ikke en eier som driver klubben på en måte som ender med trekk i poeng osv - men samtidig ønsker du en eier som skal spytte inn bøtter med penger i klubben. Det er en direkte motsigelse. Les deg opp på FFP så vil du forstå. 

 

Jeg er heller ikke overvettes fornøyd med eieren, men han tømmer ikke kontoen til klubben - og det er jeg takknemlig for. Skulle ønske han var mer fotballfaglig dyktig, noe mer utadvendt og glad i Arsenal - i hvertfall nok til å dra på en 5-10 kamper i året. 

 

Ingen ting tyder på at vi vil vå en ny eier de første årene så her er det bare å slå seg til ro og krysse fingrene for at han fortsetter å være en stabil eier. 

 

@Polljen, jeg sparer 500 kroner i måneden på sparekontoen min øremerket å kjøpe Arsenal. Hvor lenge må jeg spare for å få råd til klubben?

Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, Ben Elfen said:

 

@Polljen, jeg sparer 500 kroner i måneden på sparekontoen min øremerket å kjøpe Arsenal. Hvor lenge må jeg spare for å få råd til klubben?

Det regnestykket er over min forstand, men hvis dine barn, barnebarn og oldebarn forsetter den sparingen du har startet så er det kanskje mulig at et tipp, tipp tipp eller tipp tipp tipp oldebarn engang kan bli klubbens nye eier 😇

Når det gjelder eierproblematikken så er nok du og jeg ganske så på linje, men jeg må nesten forsvare Gunners68 litt siden jeg ikke tolker hans utsegner slik du gjør. Jeg tolker ikke hans utsegn som at en hypotetisk ny eier skal spytte inn store mengder av egne penger til spillerkjøp. Jeg tolker det litt mer som at det burde være en litt større vilje å bruke litt mer av klubbens egne midler til dette når det er behov for å oppgradere stallen. Men kanskje er det min egen mening rundt midler til spillerkjøp som farger min oppfatning av G68 sin meninger 😋😝

 

Link to comment
Share on other sites

Din forståelse er korrekt når det gjelder hva jeg ønsker av en eier i Arsenal , Polljen. Ben Elfen har tolket alle mine innlegg som negative grunnet at jeg i lange tider har raket ned på hans favoritt spiller Øzil. 

Du får lese og tolke mitt innlegg akkurat som du vil Ben Elfen , men du er flink til å vinkle det ekstra negativt. Merkelig at du kan skrive det om så  negativt , da Polljen tolker det som det det er ment som. 

Jeg ser litt tilbake på mine innlegg og skriver gjennomgående at jeg vil ha en eier som vil drive klubben seriøst og som vil satse. Du skriver at jeg vil ha en eier som skal spytte inn bøtter med penger.Hvor tar du det ifra ? Jeg sier over her at jeg vil ha en eier som vil satse på Arsenal og drive klubben seriøst.

At du og jeg er dypt uenige om Øzil sine prestasjoner i Arsenal drakten betyr vel ikke at du kan skrive hva som helst heller. 

Link to comment
Share on other sites

Det er ffp som begrenser handelen - ikke eieren. Om du ønsker en ny eier som skal gjøre noe med dette så ønsker du altså en som bryter reglene. Fint om du bestemmer deg. 

 

Ja - jeg har vondt i trynet for måten du omtaler Özil på og jeg tror ikke noe på at han plutselig ble dritgod igjen. Jeg mener fortsatt at han har vært fryst ut og at det har påvirket hele gruppa. Godt å se at alt er på stell igjen nå

Link to comment
Share on other sites

En ny eier må vel på et eller annet tidspunkt få lov til å kjøpe nye spillere. Det er greit at det finnes et reglement. Men , det kan vel ikke forhindre oss i fremtiden å kjøpe nye spillere. En ny eier som har folk som kan sørge for at all kontrakt rot opphører. Vi har jo nesten lekt butikk med Alexis og Ramsey. En ny eier som kan veien til Emirates og som innfinner seg der på kamp dagen kan ikke skade. Jeg kan ikke huske at jeg har skrevet over her at vi skal kjøpe hele verden.

Jeg vet at de fleste av supporterne har sine favoritt spillere Ben Elfen og at Øzil sikkert er den du liker best. Han har hatt en opptur  i de siste kampene og det ganger han og laget. Om han har vært fryst ut vet ikke jeg. Tidligere har du og jeg diskutert om Øzil har blitt fryst ut og jeg håper ikke du har rett. Sånne tilstander vil jo ødelegge laget innenfra.

Det har vært mange meninger om Øzil og det har de siste sesongene vært mange som har tatt seg ut over Øzil. Signerer du en kontrakt som han gjorde til 3,5 millioner i uken i England så må du gå foran og levere varene. Det har ikke Øzil gjort.

Så får vi nå se fortsettelsen Ben Elfen . Måtte både laget og Øzil fortsette fremgangen .

Link to comment
Share on other sites

Hvor mye har vi brukt på spillerkjøp den siste tiden? 

Laca, Auba, Torreira, Leno, - mener du vi ikke har brukt nok på spillere? 

Du klagde først på eieren fordi han ikke spytter inn penger. Det skal han strengt talt ikke gjøre heller. Det er nemlig ikke lov. Deretter endrer du fokus til at man må få lov til å kjøpe spillere i fremtiden? Har vi fått signaler på så ikke er tilfelle? Og er det da i så fall på grunn av gjerrighet fra eier? Eller regler som heldigvis setter begrensninger i galskapen som råder? 

 

Fint om du begrunner din misnøye til kroenke for foreløpig forstår jeg lite av hva du vil frem til

Edited by Ben Elfen
Link to comment
Share on other sites

Nå er vel forholdet faktisk det at vi ikke kan kjøpe spillere nå grunnet dette berømte FFP som du hele tiden henviser til Ben Elfen . Ja , så får vi holde oss til det reglementet da. Så sier jeg at på et eller annet tidspunkt i fremtiden så må vi vel få lov å kjøpe spillere igjen. 

Eieren / klubben da - må bruke penger. Penger som vi har lov til å bruke. Vi må vel på et eller annet tidspunkt kunne kjøpe spillere som alle de andre lagene. 

Vi har brukt penger på spillere de senere årene Ben Elfen , men ikke alle kjøpene har vært like gode. Vi kan godt investere litt defensivt neste gang.

Ellers så får du bare fortsette å hakke eller vrenge på alle mine meninger Ben Elfen for jeg tåler det.. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Gunners68 said:

Nå er vel forholdet faktisk det at vi ikke kan kjøpe spillere nå grunnet dette berømte FFP som du hele tiden henviser til Ben Elfen . Ja , så får vi holde oss til det reglementet da. Så sier jeg at på et eller annet tidspunkt i fremtiden så må vi vel få lov å kjøpe spillere igjen. 

Eieren / klubben da - må bruke penger. Penger som vi har lov til å bruke. Vi må vel på et eller annet tidspunkt kunne kjøpe spillere som alle de andre lagene. 

Vi har brukt penger på spillere de senere årene Ben Elfen , men ikke alle kjøpene har vært like gode. Vi kan godt investere litt defensivt neste gang.

Ellers så får du bare fortsette å hakke eller vrenge på alle mine meninger Ben Elfen for jeg tåler det.. 

Flott at du innser at vi faktisk ikke kan kjøpe flere på grunn av FFP (og det er ikke lommeboken som er en bremsekloss her. Det er lønnsutgiftene). Da er vi jo endelig enige. Og ja senere får vi lov til å kjøpe spillere igjen. Det er det ingen tvil om (men man kan ikke mislike Kroenke fordi at han kanskje ikke kjøper spillere i fremtiden?)

Ja, vi har brukt penger på spillerne og ja, alle har ikke vært like gode, men i det store og hele har våre storkjøp levert. Jeg har veldig sansen for Laca, Leno, Auba, torreira, Mikke,  krølltopp, Xhaka, Kola, Sokratis og til og med han andre grekern Mavraponos (eller noe i den duren). Selv Holding har jeg begynt å like. Det er vel stort sett bare Lichsteiner (som jeg trodde var en knallsignering) som ikke har levert mot forventning. 

 

Problemet til Arsenal er ikke eier. Det er heller ikke mangle på kjøp. Jeg mener at stallen også er god nok. Problemet er å få de til å spille godt nok. Her ser vi tendenser nå (som Özil er tilbake) og det lover godt for sesongavslutningen. 

 

Ha en riktig god kveld @Gunners68

Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, Ben Elfen said:

Flott at du innser at vi faktisk ikke kan kjøpe flere på grunn av FFP (og det er ikke lommeboken som er en bremsekloss her. Det er lønnsutgiftene). Da er vi jo endelig enige. Og ja senere får vi lov til å kjøpe spillere igjen. Det er det ingen tvil om (men man kan ikke mislike Kroenke fordi at han kanskje ikke kjøper spillere i fremtiden?)

Ja, vi har brukt penger på spillerne og ja, alle har ikke vært like gode, men i det store og hele har våre storkjøp levert. Jeg har veldig sansen for Laca, Leno, Auba, torreira, Mikke,  krølltopp, Xhaka, Kola, Sokratis og til og med han andre grekern Mavraponos (eller noe i den duren). Selv Holding har jeg begynt å like. Det er vel stort sett bare Lichsteiner (som jeg trodde var en knallsignering) som ikke har levert mot forventning. 

 

Problemet til Arsenal er ikke eier. Det er heller ikke mangle på kjøp. Jeg mener at stallen også er god nok. Problemet er å få de til å spille godt nok. Her ser vi tendenser nå (som Özil er tilbake) og det lover godt for sesongavslutningen. 

 

Ha en riktig god kveld @Gunners68

At du mener stallen er god nok, må du gjerne mene. At andre mener den er for dårlig må du tåle. Fasiten siste år er at den er for dårlig, så jeg vil påstå du har dårlige kort på handen for å argumenter for ditt syn, men du er rett til din mening.

At du er såre fornøyd med Korenke er du også rimelig alene om, i Januar var det nok FFP regler som slo inn, men tidligere har det vel så ofte vært ett begrenset budskjett der en eier ikke vil bruke penger. Vi snakker ikke om at vi må ha en rik onkel eller sjeik, det handler om å ha en ambisiøs eier. Vår eier bryr seg ytters lite om selve fotballen, annet enn at bedriften skal gå best mulig. Han er knapt på kamper engang. 

Ozil er en fantastisk spiller som de fleste her inne er enige om, NÅR Ozil er i form. Når Ozil ikke er i form/humør er han er forferdelig spiller. En spiller som kan skape virkelig dårlig miljø i en klubb, lønnen i betraktning. I Real Madrid  var han aldri lønnsledende og bare en av mange.  Derimot i Arsenal er han det med god margin. Og med den lønna fordrer også ansvar, ett ansvar ikke Ozil har tatt siste sesonger. Derfor er det gledelig å se han jobber litt for lønna nå, måtte det fortsette. 

Dårlige kjøp vil alle lag gjøre også, det gjelder som for alle; minimere bomkjøpene og treffe på noen sjanser. Sett ut fra siste overganger er jeg veldig fornøyd med sjansene tatt på relativt billige Matteo og Torreira. 

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

35 minutes ago, Marius- said:

At du mener stallen er god nok, må du gjerne mene. At andre mener den er for dårlig må du tåle. Fasiten siste år er at den er for dårlig, så jeg vil påstå du har dårlige kort på handen for å argumenter for ditt syn, men du er rett til din mening.

At du er såre fornøyd med Korenke er du også rimelig alene om, i Januar var det nok FFP regler som slo inn, men tidligere har det vel så ofte vært ett begrenset budskjett der en eier ikke vil bruke penger. Vi snakker ikke om at vi må ha en rik onkel eller sjeik, det handler om å ha en ambisiøs eier. Vår eier bryr seg ytters lite om selve fotballen, annet enn at bedriften skal gå best mulig. Han er knapt på kamper engang. 

Ozil er en fantastisk spiller som de fleste her inne er enige om, NÅR Ozil er i form. Når Ozil ikke er i form/humør er han er forferdelig spiller. En spiller som kan skape virkelig dårlig miljø i en klubb, lønnen i betraktning. I Real Madrid  var han aldri lønnsledende og bare en av mange.  Derimot i Arsenal er han det med god margin. Og med den lønna fordrer også ansvar, ett ansvar ikke Ozil har tatt siste sesonger. Derfor er det gledelig å se han jobber litt for lønna nå, måtte det fortsette. 

Dårlige kjøp vil alle lag gjøre også, det gjelder som for alle; minimere bomkjøpene og treffe på noen sjanser. Sett ut fra siste overganger er jeg veldig fornøyd med sjansene tatt på relativt billige Matteo og Torreira. 

Her var det mange påstander. 

1. Ja jeg mener at stallen er god nok. 

2. Ja, jeg aksepterer at andre mener den er får dårlig. Hvor har du det fra at jeg ikke tåler det?

3. Fasiten siste år sier ikke at stallen er for dårlig. Den sier at vi spilte for dårlig. Samme spill med noe bedre spillere hadde neppe gjort underverker. Vis meg gjerne fasiten du refererer til. (Bare til info, med din tankegang er det tydeligvis aldri trenerens feil om vi ikke gjør det godt - kun spillernes)

4. Jeg er ikke fornøyd med Kroenke og har aldri sagt det. Jeg bare forstår meg ikke på logikken til folk som ikke liker ham fordi han ikke putter penger fra egen konto tl Arsenals konto for å kjøpe spillere. Det er ikke slik det fungerer. 

5. Hvis din påstand om at vi har vært for måteholdne med spillerkjøp, hva tror du kan vøre grunnen? Jeg synes ikke vi er så måteholdne med spillerkjøp. Vi har manglet en Torreiraaktig spiller. Det har alle mast på i alle år. Nå knuste vi United uten en slik på banen. Kan det være at Wenger ikke så behovet for en slik spiller? Ikke vet jeg. Kanskje du vet?

6. Jeg har aldri sett noe ved Özils oppførsel som tilsier at han er en som skaper dårlig stmening. for meg virker det som om han er en svært populær spiller og godt likt i spillergruppa. I mange kamper der han tilsynelatende har vært usynlig har han - mener jeg - blitt brukt feil. Apropos Özil i form. Man kommer ikke i form av å bli vraket/utelatt slik han har blitt deler av denne sesongen (samsvarer med vår verste periode i år). Det fungerer heller ikke sånn at en som tjener dobbelt så mye automatisk forventes å være dobbelt så god. Ja, han tjener godt, og ja det er helt sinnsvake lønninger i fotball, men ser ikke at det skal brukes mot ham. Han ble jo ikke 3 ganger bedre over natta da han signerte en lønn som var 3 ganger høyere?

7. Ja, alle gjør dårlige kjøp. Og Arsenal er nok hverken verre eller bedre enn andre lag på dette, men de siste årene synes jeg vi har truffet godt. 

 

@Marius - føler ditt innlegg kun var for å skape krangel. Da har du truffet rett mann 😉

God kveld

Link to comment
Share on other sites

Vi er vel litt ekstra positive etter en seier mot Man U, men jeg er fornøyd med Emery jeg asså. Det er noe nytt og friskt ved han og laget, og klubben har godt av dette. Han må få enda mere tid og ressurser til å hente noen flere spillere som er "hans". Og så må de få på plass det defensive, for det funker ikke særlig godt til tider... Hvis Arsenal skulle klare 4. plass i serien i år vil det være en stor prestasjon.

Link to comment
Share on other sites

Stallen er ikke god nok. Hadde den vært det så hadde vi spilt bedre  og vi hadde gjort det bedre i de forskjellige turneringer.  Ser man bak våre kamper denne sesongen så har vi vært heldige i en rekke kamper hvor vi har fått med oss poeng. Vi har prestert bedre en på lenge når det gjelder kampene innen topp 6. Vi har tatt et steg i rett retning i så måte.

Når det gjelder punkt 4 , Ben Elfen , så snakker du hele tiden om penger fra egen lomme. Vi andre snakker om pengene som Arsenal FC tjener inn , som eies nå ene og alene av Kroenke. Alle vi andre mener at han tar ut for mye penger selv. Det kunne ha vært satt av mer penger til spiller kjøp. Men , business er business. Du må slutte å snakke om penger fra hans egen lomme. Ingen av oss andre som gjør det.

Når det gjelder punkt 5 så er det rett at vi har ropt etter en type ala Vieira i alle år. Nå har vi fått som du nevner Torreira. Wenger så bare på den fin slipte teknikken offensivt han. Han lot det defensive fallere såpass mye at det til slutt ble hans bane. Vi ble for dårlige. Spillerne han tok inn var ikke gode nok i kamper. Så det sviktet vel på trenings feltet vedrørende defensiv jobbing muligens.

Vi trenger definitivt en Torreira type og ikke bare en men flere med hans og Sokratis tæl og innsats. Nå skal vi snart møte Everton , Wolves , Burnley , Leicester og Watford borte. De klubbene spiller fysisk tøft og jeg gleder meg ikke akkurat. Hvis det er noen som tror at det blir 5 kamper hvor vi knuser de lagene uten folk som Torreira så blir det en kjiip vår for de som tror det.

Når det gjelder ditt punkt om Øzil , Ben Elfen , så må du ha dine meninger om han. Resten av fotball verden har sett at han ikke har vært seg selv på lange tider. De to siste årene under Wenger ble et større og større mareritt for Øzil. Dårlige kamper hvor han ble korsfestet av pressen. Ikke kom og si at Wenger brukte ham feil eller at han ble mobbet da også.

Når Emery kom inn med sin filosofi , intensitet hele veien , så burde Øzil - som til tider har hatt kapteins bindet - gått foran og dratt de andre med seg. Han er vår ledende stjerne , men det passet ham ikke. La de andre slite og gjøre jobben. Han har satt seg selv i sin stilling. Emery har en jobb og da må du få laget ditt med deg. Når den best betalte ikke stiller opp så må du til slutt gjøre noe  og Øzil havnet på benk. Du kaller det mobbing. Det gjør ikke jeg.

Det hele er synd for Øzil var tidligere en fremragende spiller for oss.Det har han ikke vært på en stund , men han har igjen muligheten nå for i den senere tid har han gjort det bra.

Jeg stiller meg bak alt det som Marius sier over her.

Siden flere nevner av og til at det må være  rom for uenighet i dette forumet så stiller jeg meg bak det og respekterer andres meninger. Den siste setningen din til Marius kunne du fint ha droppet Ben Elfen.

Link to comment
Share on other sites

Kroenke, hva kan man si om han?

Jeg liker han ikke, ukarismatisk og taus, men når jeg legger følelser til så innser jeg at jeg egentlig ikke har noe å utsette på han. Han blander seg ikke inn i det sportslige, manageren(e)  våre får mulighet til å jobbe langsiktig. Det liker jeg.

I motsetning til The Glazers, som har belånt drittklubben de kjøpte, så har Kroenke kjøpt Arsenal for egne midler. Det liker jeg.

Jeg har ingen problemer med midlene vi har brukt på spillerkjøp. Vi har brukt mye penger og stallen er god. Jeg kunne så absolutt tenke meg nye spillere, men da mener jeg at vi må selge noen først. 

Så noen få ord om stallen er god nok. Vi ligger på fjerdeplass og har fått en ny manager, med et nytt system. Vi har en rimelig god sjanse til å gå forbi Tottenham. Er det så ille? Hvis vi ikke hadde kjøpt noen nye i sommer, og systemet får satt seg skikkelig, er det så utenkelig at vi reelt sett kan konkurrere med Liverpool? Jeg tror det.

Har United en god nok stall? Under Mourinho lå de langt etter topplagene, så kom Solfjær og med samme spillere (pluss mange skader), så har han vunnet kamp etter kamp helt til laget hans møtte the mighty gunners. Har stallen blitt bedre eller er det Solskjær som får mer ut av samme stall? 

Link to comment
Share on other sites

Jeg må "arrestere" deg på et punkt @Gunners68, når du skriver "Alle vi andre mener at han tar ut for mye penger selv.".

For det første så mener ikke jeg akkurat det 😋, og for det andre så har jeg ingen grunn til å tro at han tar så store midler ut av klubben. Selvsagt kan dette endre seg nå når han har blitt eneeier og ikke har den samme opplysningsplikten som det han hadde tidligere. 

Det var en periode da det ble overført noen få millioner pund til hans sportskonglomerat for såkalte "tjenester" som ble ytt, dette skapte såvidt jeg kan huske et slikt ramaskrik så den ordningen ble avsluttet. 

Nå skal vi også ha i tankene, at Arsenal og mange engelske klubber, ikke er klubber sett ut fra norske normer, men derimot reinspikka "kommers" og ut fra det så ville det ikke vært unaturlig at eier(e) tok ut et visst utbytte når selskapet går med et godt overskudd. Så vidt jeg vet så har ikke det skjedd under Kroenke eierskap. Jeg har heller ikke sett noe som tilsier at Kroenke gjør det som Frazierfamilien gjorde i United, med å bruke klubbens kasse til å betale avdragene (eller deler av de) for å betjene lånene som ble tatt for å kjøpe klubben. 

Det gjør meg misfornøyd med Kroenke er det jeg tolker som manglende sportslig interesse og en litt for svak vilje til å bruke (litt) mer av klubbens ressurser til å styrke svakheter i laget. Når det gjelder hva han eventuelt tilfører eller tar ut av klubben, rent økonomisk, så har jeg pr dato ikke noe særlig å kritisere. 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Ben Elfen said:

Svarer kort (fra mobilen). 

Kan du utdype  hva du og alle andre mener Kroenke tar ut av bedriften og hva du mener er «innafor» å ta ut? 

Bruk litt tid på å finne ut av det. Tipper svaret vil overraske deg 

Han "tok ut" £3 mill for noen år siden. Det var egentlig at klubben kjøpte tjenester fra et annet av hans selskaper. Utover det, så er det ukjent for meg at han har tatt ut noe som helst.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Polljen said:

Det gjør meg misfornøyd med Kroenke er det jeg tolker som manglende sportslig interesse og en litt for svak vilje til å bruke (litt) mer av klubbens ressurser til å styrke svakheter i laget. Når det gjelder hva han eventuelt tilfører eller tar ut av klubben, rent økonomisk, så har jeg pr dato ikke noe særlig å kritisere

Vi vet ikke om han har sportslig interesse, som du påpeker. Egentlig er det knekkende likegyldig, bare han lar de som står får den daglige driften vide rammer til å gjøre en god jobb.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Polljen said:

@Tapapa Kroenke har ikke bare brukt egne midler til aksjekjøp i klubben. Da han nylig kjøpte opp resten av aksjene så ble den summen anskaffet gjennom et lån i Deutche Bank, med aksjene som sikkerhet. 

Det har gått meg hus forbi. Er lånet på klubben? Betaler klubben rentene?

Link to comment
Share on other sites

@Tapapa  jeg har ingen indikasjoner om hvordan Kroenke betaler dette lånet,så her lar jeg "tvilen" komme tiltalte tilgode 😇.

Det er faktisk en viss spenning i hva han gjør i så måte fremover. Det er først nå han rent teoretisk, gjennom sitt eneeie av klubben, har fått muligheten til å kunne bruke klubbens "kasse" til å gjøre noe sånt. Frazier-familien gjorde det i United, om Kroenke gjør det i Arsenal får tiden vise. 

 

Ett par linker om den nevnte lånefinansieringen:

https://www.google.com/amp/s/amp.theguardian.com/football/2018/aug/07/what-what-does-stan-kroenkes-takeover-of-arsenal-mean-for-the-club

https://www.fnlondon.com/articles/kroenke-secures-550m-deutsche-loan-for-full-arsenal-takeover-20180807

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...