Jump to content

Unai Emery


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 314
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

1 hour ago, Verminator5 said:

Fra det ene sitatet til det andre. Emery har som kjent uttalt at klubben ikke har penger til å kjøpe spillere. Dette er en ubehagelig sannhet. Jeg liker at han forteller dette. Jeg mistenker at lojale Wenger hadde snakket bort dette med at laget var godt nok.

Fullstendig enig

Link to comment
Share on other sites

On 1/13/2019 at 5:42 PM, Polljen said:

Fullstendig enig

Når det er sagt, er det ikke sikkert Emerys tilnærming er den beste for klubbens helhet. Det tørr jeg ikke uttale meg om. Men jeg liker ærligheten, selv om Kroenke kanskje ikke gjør det. Nei vent, han driter i det. 

Link to comment
Share on other sites

On ‎1‎/‎14‎/‎2019 at 8:40 PM, Verminator5 said:

Når det er sagt, er det ikke sikkert Emerys tilnærming er den beste for klubbens helhet. Det tørr jeg ikke uttale meg om. Men jeg liker ærligheten, selv om Kroenke kanskje ikke gjør det. Nei vent, han driter i det. 

Om det stemmer at det ikke ville hjulpet om Kroenke spyttet inn £1billion av personlige midler, så hadde vi hatt like lite å rutte med pga FFP og alt som følger rundt det. Da er det kanskje på tide å slutte å klandre Kroenke for alt.

Kampen mot Chelsea viser at det ikke trengs å investere så kjempemasse i nytt, vi trenger å erstatte alle som forsvinner ut på et vis, det sier seg selv. Men jo flere kamper hele langet intakt får spille sammen bedre blir det. Så er det vel også slik at flere kamper Emery får på seg til å spille inn sin taktikk, er det større sjanser for å lykkes til slutt. Så vil tiden vise hvor lang tid det tar og hvor mye han lykkes. Men å "fryse" ut Özil tror jeg ikke er et smart trekk i lengden, selv om denne kampen mot Chelsea kan forsvare å utelate Özil av taktiske årsaker.

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, joppe said:

Om det stemmer at det ikke ville hjulpet om Kroenke spyttet inn £1billion av personlige midler, så hadde vi hatt like lite å rutte med pga FFP og alt som følger rundt det. Da er det kanskje på tide å slutte å klandre Kroenke for alt.

Kampen mot Chelsea viser at det ikke trengs å investere så kjempemasse i nytt, vi trenger å erstatte alle som forsvinner ut på et vis, det sier seg selv. Men jo flere kamper hele langet intakt får spille sammen bedre blir det. Så er det vel også slik at flere kamper Emery får på seg til å spille inn sin taktikk, er det større sjanser for å lykkes til slutt. Så vil tiden vise hvor lang tid det tar og hvor mye han lykkes. Men å "fryse" ut Özil tror jeg ikke er et smart trekk i lengden, selv om denne kampen mot Chelsea kan forsvare å utelate Özil av taktiske årsaker.

Det ble postet en veldig god artikkel i en annen tråd om FFP og andre regelverk satt av FA/Premier League, hvilket tyder på at en kapitalinjeksjon fra Kroenke ikke ville endret vår handlekraft i januar. Den anbefaler jeg alle å lese. Den ga meg ny innsikt og en annen oppfatning av situasjonen. Videre har vel alle fotballsupportere behov for en hoggestabbe, enten det er Wenger, Giroud eller Kroenke.

Allikevel er det ingenting som kan endre det faktum at Kroenke ikke spytter inn kapital i klubben. Ser man på lagene som har vunnet PL de siste årene, har eierne hatt en annen tilnærming.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Det er mange, inkludert undertegnede, som ikke er fornøgd med mye i den klubben vi har store følelser for. Emery må også, med rette, ta til seg sin del av kritikken.

Jeg har kritisert Wenger for det han etterlot seg (noe jeg fremdeles står for), jeg har kritisert administrativ ledelse og jeg har kritisert styret og eier. Dette kommer jeg sannsynligvis til forsette med fremover til det skjer klare endringer i klubben.

Jeg mener oppriktig at Emery har gjort tak som gjør at jeg alt i alt mener laget pr dato er bedre enn det var da Wenger forlot Arsenal, men jeg er likevel skuffet over at han ikke har fått mer ut av det spillermateriellet vi har i klubben (til tross for mange skader). Jeg er mest skuffet over at han ikke har fått enda mer til når det gjelder den defensive delen av Arsenal og da mener jeg laget som en defensiv enhet.

Jeg mener uansett at Emery må få sjansen enda en sesong til å vise hva han kan levere, men jeg er på gli til å si at sesongen 2019/20 vil være en "kniv på strupen"-sesong for Emery. I den sammenheng tenker jeg ikke på tabellplasseringer eller titler, men rett og slett på at han må få maksimalt ut av det materiellet han da har til rådighet uavhengig av om det blir nye spillere inn i sommer eller ikke.

Det er vel ingen som blir overrasket når jeg skriver at Wenger satt alt for lenge i managerstolen, samtidig vet jeg ikke om Emery er den rette personen til å lede laget på lang sikt, men jeg mener han var det beste valget i forkant av denne sesongen.
Det var mange navn som dukket opp etter at Wenger gav seg, men det var vel ingen av de store personlighetene som ble nevnt som egentlig reelt sett var interessert i å ta over en klubb i nedgang med et magert innkjøpsbudsjett. Valget stod i realiteten mellom Emery og Arteta. Hva Arteta kunne levere var et stort spørsmålstegn, han kunne selvsagt blitt en suksess, eller han kunne blitt en fiasko slik Henry ble i Monaco. Ut i fra alternativene så er ansettelsen av Emery en av de få sportslige sakene der jeg  har vært enig med styret i de siste årene.

Jeg var motstander av Wengers kontraktsfornyelse både i 2014 og i 2017 og jeg vil avslutte dette innlegget med å sitere meg selv fra en innlegg jeg hadde i Wenger-tråden i mai 2014, bakgrunnen for innlegget da var at enkelte da var så "redde" for hva som ville skje når Wenger var borte og det virket som at det var redselen som gjorde at de ønsket å beholde Wenger..

Quote

Som artikkelen tar frem så er det umulig å vite hva som vil skje den dagen Wenger gir seg, men jeg aksepterer ikke helt denne problemstillingen når vi diskuterer Wengers framtid. Grunnen til at jeg sier det er at Wenger kommer til å forlate Arsenal, sannsynligvis ikke denne sommeren, men om to, fire eller seks år så er han nok borte og da er "problemet" det samme.

Når Wenger en gang forlater skuta så er det selvsagt en sjanse for at klubben velger feil mann til å erstatte han, men det vet vi ikke før det har skjedd. Jeg har sansen for Jürgen Klopp, men det betyr ikke nødvendigvis at han vil skape et bedre Arsenal. Kanskje vil en manager som nå er utskjelt og hatet i en annen klubb (eller rent generelt i fotballverden) vise seg å være den rette mann for klubben i fremtiden.

Det eneste jeg er sikker på er at klubben ikke vil utvikle seg hvis vi for en hver pris skal holde på det gamle p.g.a. redsel for hva som vil komme med noe nytt. Noen er ikke villig til å ta den sjansen, jeg er villig til å prøve noe nytt (om det er i sommer eller om to til fire år) selv om jeg også føler en viss redsel for det ukjente.

 

 

Link to comment
Share on other sites

De fleste av de som ville beholde Wenger i 2014 skjønte til slutt at det var game over , Polljen. Du syntes det var nok i 2014.  Jeg syntes det var nok i 2011 , da vi tapte liga cup finalen mot Birmingham. Men , alle 3 - 4 plassene var nok for mange , da det betydde CL spill. Det var selvfølgelig en prestasjon , men Wenger fortsatte i det samme sporet hele veien. Det betydde offensiv fotball for alle pengene - drit i det defensive. Til slutt ble det Wengers undergang.

Det defensive er i dag under enhver kritikk - vi skal slite lenge med å rette opp Wengers nedprioriterte lagdel.

Emery må få sette sitt preg på dette med flere overgangs vinduer hvor bedre spillere må inn. Ikke alt han har gjort er like bra - men han forsøker iallefall - med blandet hell.

Det er vel heller ikke så enkelt med en eier som viser null interesse for klubben. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Etter denne flotte kampen til Özil har både Iwobi og Sokratis gått ut i media og støttet ham. Det virker som om det er Özil som har spillernes backing, og altså ikke treneren. Håper og tror at Unai kryper til korset og bruker vår viktigste spiller regelmessig. 

Link to comment
Share on other sites

Skal Øzil brukes regelmessig så må han også levere regelmessig. Han gjorde en bra kamp torsdag og viste litt av sine kreative egenskaper. Vi har manglet nettopp kreativitet i det siste. Vi fikk en etterlengtet dimensjon med Øzil i kampen torsdag. Skal han spille mot United og Spurs så trenger han kampen i morgen og onsdag.

Greit at lag kamerater støtter opp om Øzil , jeg vet ikke hva som har skjedd i kulissene , men det jeg har sett av Øzil på banen har over tid ikke vært mye å skryte av. Skal han spille så må han fortjene enn plass i laget og ikke leve på gamle bedrifter. 

Vi trenger absolutt en Øzil i godt slag , men det må bli slutt på snillismen i vår klubb. Han må vise at han er verd en plass i laget når han er på banen.

Link to comment
Share on other sites

49 minutes ago, Ben Elfen said:

Etter denne flotte kampen til Özil har både Iwobi og Sokratis gått ut i media og støttet ham. Det virker som om det er Özil som har spillernes backing, og altså ikke treneren. Håper og tror at Unai kryper til korset og bruker vår viktigste spiller regelmessig. 

Jeg klarer ikke med min beste vilje å tolke spillernes "støtte" til Özil som kritikk av Emery manglende bruk av Özil.

Özil har nok hatt en tøff tid og da er det flott at spillerne støtter han, jeg ser ingen grunn til å tolke meldingene som noe annet enn det.

Slik jeg ser det så kan det at Özil leverte bra på Torsdag også komme av at han har forstått alvoret, at han har akseptert at det blir stilt klare krav til han. 

Jeg håper at Özil kommer tilbake som et fast inventar i startelleveren, men ham må vise innsats, ha må vise at han virkelig vil være der. Gjør han det så tror jeg at Emery kommer til å bruke han mye......... uten å måtte krype til korset. 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, Ben Elfen said:

Etter denne flotte kampen til Özil har både Iwobi og Sokratis gått ut i media og støttet ham. Det virker som om det er Özil som har spillernes backing, og altså ikke treneren. Håper og tror at Unai kryper til korset og bruker vår viktigste spiller regelmessig. 

Tull og tøys. Hvordan man får det til at Ozil har backing og ikke Emry er jo ganske spektakulært. Emry har forklart hvorfor ikke Ozil er brukt i uka som var. Wow, han spilte en helt Ok kamp mot Bate, når han spiller slik mot tottenham, United osv så kanskje man kan ha ett poeng. 

Det er lov å være Ozil fan, men seriøst. Alt tyder på at han verken har vært i form fysisk eller psykisk siste tiden. Dette bekreftes både fra Emry og andre spillere. Da velger jeg å tro på det, kontra noen supporter som måtte mene noe annet. Selv Wenger har jo vært ute i media og poengtert at kontrakten til Ozil, gjorde at han ble for komfortabel.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Marius- said:

Tull og tøys. Hvordan man får det til at Ozil har backing og ikke Emry er jo ganske spektakulært. Emry har forklart hvorfor ikke Ozil er brukt i uka som var. Wow, han spilte en helt Ok kamp mot Bate, når han spiller slik mot tottenham, United osv så kanskje man kan ha ett poeng. 

Det er lov å være Ozil fan, men seriøst. Alt tyder på at han verken har vært i form fysisk eller psykisk siste tiden. Dette bekreftes både fra Emry og andre spillere. Da velger jeg å tro på det, kontra noen supporter som måtte mene noe annet. Selv Wenger har jo vært ute i media og poengtert at kontrakten til Ozil, gjorde at han ble for komfortabel.

Nei. Wenger har ikke gjort det. Wenger snakket på generelt grunnlag og at det kunne skje, ikke at det har hendt Özil i dette tilfellet. 

 

Jeg står på mitt om at Emery dreit seg ut og nå salte men sikkert kryper til korset 

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, Ben Elfen said:

Nei. Wenger har ikke gjort det. Wenger snakket på generelt grunnlag og at det kunne skje, ikke at det har hendt Özil i dette tilfellet. 

 

Jeg står på mitt om at Emery dreit seg ut og nå salte men sikkert kryper til korset 

Mens Sokratis sin uttalelse betyr at spillerne ikke lenger støtter Emry, men Ozil? God logikk må jeg si... 

Står på mitt jeg å. Ozil har vært i ræva form både fysisk og psykisk. Derav vrakingene, kan virke som han er på vei tilbake til laget nå.

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Marius- said:

Mens Sokratis sin uttalelse betyr at spillerne ikke lenger støtter Emry, men Ozil? God logikk må jeg si... 

Står på mitt jeg å. Ozil har vært i ræva form både fysisk og psykisk. Derav vrakingene, kan virke som han er på vei tilbake til laget nå.

Ja. Jeg mener at Sokratis og Iwobi har kommet med uforbeholden støtte til Özil - uten å tråkke Emery på tærne. Det klarer han fint selv

Link to comment
Share on other sites

Øzil har helt klart satt seg i den stillingen han er i selv. Han har hatt en jevn nedadgående formkurve i lang tid. Den formkurven endre seg ikke under Emery. han faller ut av laget og får beskjed om å involvere seg litt mer i spillet. Det passer ikke Øzil og dermed er han ute av laget av både den ene og den andre årsaken.

Han har hatt noen brukbare kamper , men det har vært aller mest av negativ omtale. Det må jo være grenser for hva Emery skal få skylden for. Krype til korset for en som ikke vil gi noe ekstra for laget. Det er greit å være Øzil fan , men det må vel være grenser for hva slags fordeler den mannen skal ha.

Hva er årsaken til at hele media England og en rekke av våre gamle legender har slaktet han en rekke ganger denne sesongen ? Elendig spill , ser helt uinteressert ut til tider - det er grunnen.

Han hadde en bra kamp torsdag. Trodde han skulle starte i dag , men mulig han får sjansen onsdag. Vi kan trenge en kreativ spillesugen Øzil mot Spurs og United. Hvis han klarer å reise seg da og gi alt for laget. 

Link to comment
Share on other sites

Med andre ord , Ben Elfen ,   så syntes du han har vært like god hele veien siden han kom til Arsenal. Du syntes han har levert varene i de to foregående sesongene ?

Han var sabla god og så sluknet han fullstendig.Til tider en skygge av seg selv . En og annen flott kamp her og der. Stort sett floppet i de store kampene senere tid. Syntes heller det er Øzil som svikter manageren siden han tydeligvis ikke vil forsøke og omstille seg litt. Vi vil alle ha tilbake Øzil som han fremstod tidligere - men håper jeg slipper å se ham floppe igjen hvis han får sjansen mot Spurs eller United. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det er mange som gjennom sesongen synes å være litt usikre på om Emery er den rette mannen til å lede Arsenal fremover, og jeg må ærlig innrømme at jeg til tider har vært skuffet over det han har levert. Akkurat som under Wenger så har det vært litt for mye opp og ned når det gjelder hva laget leverer, og igjen som under Wenger så har det defensive også vært en av Emery sin største akilleshæl.

Om Emery var det rette til å erstatte Wenger og om han er den rette til å lede Arsenal de kommende sesongene er et spørsmål jeg foreløpig vil la stå ubesvart, men jeg har dog noen meninger om Arsenal så langt under Emery, men før jeg sier noen om det så vil jeg presisere at skiftet av manager/hovedtrener i Arsenal var på overtid og at jeg er overbevist om at et Arsenal der Wenger fremdeles satt med makten hadde strevd mer denne sesongen enn det har gjort under Emery.

Det har som nevnt vært mye opp og ned når det gjelder det som er levert under Emery, men jeg vil våge den påstanden at alt i alt så har laget som helhet hatt fremgang denne sesongen til tross for de manglene som har vært i laget.
Det er tydelig at Emery har mange ideer og at enkelte av de tar lenger tid å implementere. For eksempel så virket det å spille seg ut bakfra som noe fullstendig idioti da det ble introdusert tidlig i sesongen, både målvakt og forsvarspillerne virket usikre og våre motstandere syntes å se på det som en gavepakke fra Arsenal. Gjennom sesongen så har denne måten å starte spillet på blitt en mer og mer sikker måte å starte spillet og ikke minst så har de bak blitt flinkere til å variere mellom spill bakfra og lenger pasninger fremover. Arsenal er ikke like forutsigbare som de var i en periode.

Det skjer fremdeles mye rart defensivt fra Arsenal, men samtidig så synes den defensive disiplinen å gå i en positiv retning, selv om vi fremdeles ser noen skremmende kamper som f.eks. den i Rennes. Det som kanskje er en av de største forbedringene defensivt er at laget i liten grad nå står frem som "hodeløse kyllinger" når motstander setter oss under press. Dette var ikke et ukjent fenomen under Wenger.

Emery virker å se an sin motstander i større grad en det Wenger gjorde når laget skal taes ut. Emery gjør fremdeles "feil" i sine uttak og sin taktikk, men synes å være betraktelig mer "praktisk" anlagt i sine uttak, der Wenger i stor grad hadde en fast teoretisk oppskrift som skulle følges. Men også under Wenger fikk vi oppleve "genistreker"i uttak og taktikk (f.eks. i en av bortekampene mot City).

Den største forskjellen mellom Emery og Wenger under kamp er at spanjolen i større grad synes å ha både evnen og viljen til å ta tak og gjøre endringer under kampens forløp. Av og til er dette i realiteten en nødvendighet for å endre "feil" han har gjort i laguttak og taktikk fra kampstart, men uansett så synes det å være en større evne til å ta tak under kampens gange fra Emery en det var fra Wengers side.

Det er sikkert mange huller i min "analyse" av Emery så langt denne sesongen, og jeg vil som sagt ikke konkludere med om han er rett mann til å lede Arsenal i lang tid fremover, men jeg vil påstå at han sannsynligvis var det beste (og det rette) alternativet da ny manager/hovedtrener skulle ansettes etter den foregående sesongen.

Hvorfor mener jeg så at Emery sannsynligvis var det rette valget? Han var ganske sikkert ikke den beste treneren som kunne "kjøpes" i markedet, men sannsynligvis så var de reelle alternativene betraktelig færre en hva vi tror. Det var flere "stjernetrenere" som var ryktet til Arsenal, men personlig så tviler jeg på om noen av de egentlig var reelle kandidater til jobben. En av årsakene til at såkalte "stjernetrenere" som f.eks. Allegri i realiteten sannsynligvis ikke var aktuelle var at det ikke var store nok tilgjengelige midler til spillerkjøp. 
Til sist så var vel de reelle alternativene Emery og Arteta, og selv Arteta syntes å være skeptisk til de manglende midlene som var tilgjengelige. For meg personlig så var Arteta ikke det rette alternativet, han kan nok bli en god manager på sikt, men Arsenal trengte en med erfaring og som kunne ta tak i det som var tilgjengelig i klubben.

Det er som sagt ikke alt Emery har gjort som jeg er fornøyd med, men ser man på det "nedkjørte" laget (min subjektive vurdering) han tok over og relativt magre midler til å forsterke laget, så lar jeg all tvil jeg måtte ha komme Emery til gode. Hvis Arsenal også mot formodning skulle kvalifisere seg til CL neste sesong så vil hans første år være en stor sportslig suksess, til tross for de nedturene vi har hatt gjennom sesongen.

Jeg kommer nok til å være tøffere i min kritikk av EMery neste sesong, hvis laget ikke leverer, men denne sesongen har jeg hele tiden sett på som en "mellomsesong" der mine forventninger egentlig ikke var så alt for store. Ja, det er ting jeg er misfornøyd med, men alt i alt så er Arsenal pr mars 2019 etter min mening et bedre lag enn Arsenal pr mars 2018.

Link to comment
Share on other sites

langt på vei enig i dine analyser Polljen, særlig de konkrete elementene; større evne til variasjon mellom å spille seg ut og å klarere, mindre forutsigbarhet, hardere defensiv jobbing, større evne til å se an motstanderen, flinkere til å gjøre endringer underveis i kampene. Og ja, den store testen blir om han klarer å utvikle laget videre etter denne sesongen. Hadde ingen forventninger, og en eventuelt topp 4 plass i første sesong må betraktes som godkjent og vel så det! 

Link to comment
Share on other sites

Mye bra i det du skriver , Polljen. Du viste stort sett hele tiden hva du fikk med Wenger når det gjaldt uttak av laget i de forskjellige turneringer , du viste noenlunde sikkert når du fikk se et spillebytte , sjelden før det 70 minutt , aldri en plan B. Wenger var ikke bare på overtid som manager hos oss , Polljen , men VELDIG på overtid. Hadde vi hatt en eier som  ville ha resultater , (ikke bare økonomiske ) så hadde han vært ferdig for lenge siden. Vi skal nok få slite en stund for å rette opp i det som regimet til Wenger overleverte til Emery.

De har jo på noen områder feks med kontrakter opptrådt latterlig.

I motsetning til Wenger så gjør iallefall Emery noe for å prøve å påvirke kamp bildet. Det er ikke alltid like bra det Emery gjør , men han prøver iallefall. 

Nei , gi Emery noen overgangs vinduer  så får vi se om ikke det kan bli enda bedre. Det kan signeres bedre spillere i bakre rekker. 

Piscator hadde ingen forventninger , men godt fornøyd med en 4 plass.

Personlig var jeg fornøyd når Wenger ga beskjed sist april om at han skulle gi seg etter sesongen.  Det var høyst på tide.  Jeg var smertelig klar over at det var mye  å rette opp i og at vi har en eier som ikke vil satse alt for mye. Jeg er fornøyd med at vi har fått en manager som forsøker etter beste evne å gjøre noe under kampene , det er liv på sidelinjen - engasjement. noen syntes det er for mye av det gode med Emery som vinker og skriker , men heller det en han som satt på benken og fiklet med glidelåsen i jakken.

Har den høyeste respekt for hva Wenger tilførte Arsenal - alt det han fikk til spesielt de 10 første årene. Alle sesongene han fikk oss inn på topp 4 var selvfølgelig en god prestasjon. Men , det kom til et punkt til slutt hvor nok var nok.

Nå har vi Emery og han må få mer tid.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Gunners68 said:

 

Har den høyeste respekt for hva Wenger tilførte Arsenal - alt det han fikk til spesielt de 10 første årene. Alle sesongene han fikk oss inn på topp 4 var selvfølgelig en god prestasjon. Men , det kom til et punkt til slutt hvor nok var nok.

 

Respekt for Wenger tror jeg de fleste goonere har, også en innbarka kritiker som undertegnede. Wenger er en av de aller viktigste personene i Arsenals historie, det er det ikke noen tvil om.

Det som var skremmende under Wengers tid i klubben var ikke personen Wenger eller manageren Wenger, men en mindre del av fansen som man kunne få inntrykk av at de anså Arsene som viktigere enn Arsenal. Det er helt sikkert noen av de jeg tillegger denne meningen som ikke mente det, selv om jeg fikk det inntrykket, men det er heller ingen tvil om at enkelte faktisk hadde den meningen. Jeg ble faktisk litt skremt når jeg leste et intervju, i etterkant av at Wenger leverte sin oppsigelse, med en relativt høyprofilert mediafigur som er Arsenalsupporter, der det var umulig å konkludere med noe annet enn at for han så var faktisk Arsene viktigere enn Arsenal.

For meg så er ingen viktigere enn den "organismen" vi kaller klubben, det være seg eier, manager, spillere eller enkeltsupportere. Emery er heller ikke viktigere enn klubben, og når hans tid i klubben er over så er den over og det er da på tide å se videre frem til det neste kapittelet. Jeg håper dog at Emery skal vise seg som en suksess slik at han blir værende i noen år fremover. Jeg vil helst ikke at Arsenal skal komme i "sparkemanageretittogofte-klubben", men jeg mener samtidig at skifter i en ledelse er sunt bare det skjer på den "rette" måten.

Link to comment
Share on other sites

Ja , det var nok på høy tid med en miljø forandring i Arsenal , Polljen. 22 år som leder er lenge uansett hvor det måtte være. At han fikk til mye og fortjener honnør er det ingen tvil om. Men , han var veldig på overtid nå.

Vi kan være diplomatiske og si at han la inn sin oppsigelse , men informerte kilder vet han fikk beskjed at det var over i perioden før og rundt tidspunktet hvor vi tapte for Østersund. Alt før den kampen hjemme mot de hadde publikum  begynte å svikte. Det var da styre og stell skjønte at det var over en gang for alle.

Emery må få tid iallefall. Han må få sette sitt preg på dette. Han må få plukke sine spillere. Vi må da gi honnør for hva Leno , Matteo og Torreira har prestert. Vi har noen i forsvaret som trenger konkurranse og jeg håper den lag delen styrkes. Defensivt spilte de meget bra mot United og Spurs. Men , vi vet at forsvaret til tider har store problemer. 

Synd vi ikke får skiftet eieren 🙂

Link to comment
Share on other sites

31 minutes ago, Gunners68 said:

 

Synd vi ikke får skiftet eieren 🙂

Enig i det, men det er med eiere som med managere, det er ikke lett å finne den rette. 

Jeg er misfornøyd med Stan, problemet er dog at jeg på ingen måte er sikker på om en russisk oligiark, en arabisk sjeik/prins eller en nigerianske mangemilliarder vil være så mye bedre. Mitt favorittalternativ med engelsk eierskap er vel i realiteten ganske så utopisk. 

Vi kan gjerne klage på en gnien Kroenke, men jeg har mine tvil om at et "ødeland" av en annen eier egentlig ville være så mye bedre i lengden. 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...