Jump to content

Unai Emery


Polljen

Recommended Posts

Guest Goonerolf

Veldig enig i det du skriver her Gunners68. Det er masse positive tegn å spore, men hvor bra det er får vi vel ikke vite før vi møter topplagene. Time will show ! :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 314
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Guest Gunners68

Haha - long time no see :-)

Det var kjekt å høre fra deg igjen. Sas2002 , 18022( Gunners77 tror jeg han kaller seg ) og jeg er her inne. Vet ingenting om Champ , Sir Tony eller TerjeB. Dette er vel første innlegget som jeg har sett fra deg goonerolf.

Ja , det har skjedd ting siden sist. Ny manager , nye folk i forskjellige roller samt nye spillere også. Var over å så første kampen mot City. Klasseforskjell dessverre. Vi klarte ikke å sette de få sjansene vi fikk og da ble det som det ble. Nå har det gått bra i de 9 siste kampene , vunnet i alle fall , selv om vi fortsatt sliter her og der. Det er min påstand at vi hadde tapt en rekke av disse under Wenger. Siste sesongen hans ble dessverre en nedtur. Skulle definitivt ha gitt seg etter FA cup seieren mot Chelsea. Skulle vel egentlig ha gått en stund før det også.

Håper å høre mer fra deg her inne goonerolf.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hvordan Arsenal etterhvert ender opp med Emery som sjef får tiden vise, men jeg liker i alle fall mye av de signalene han gir.

Der en under Wengers styre ofte ikke kjente seg igjen i hans vurderinger av laget, så virker det som at Emery taler mye mer rett fra levra. Der Wenger til tider påstod (min subjektive påstand) at laget egentlig var mer eller mindre "perfekt" så peker Emery på at ting kan/bør bli bedre. Man kan da selvsagt påstå at Wengers påstander ofte kom for ikke å ta selvtilliten fra spillerne, mens Emery kanskje er litt for pågående med sin kritikk, en vurdering jeg i såfall er svært uenig i.

Fra en artikkel hos bbc.com så har jeg hentet følgende sitater:

"We need to get better in a lot of things now," Emery said.

"It is our best target now, don't stop. Think and analyse with the players to improve."

But Emery is conscious Arsenal are still playing catch-up with those two clubs - with leaders City five points ahead of his side and Chelsea three clear. "We need to carry on to find our best individual and collective performance to stay close to them," he added. "They are two teams in form and with more points than us. Their qualities and performances are very, very high. But also we are improving our things.

Jeg har vel, til tross for en lang seiersrekke, vært noe kritisk til det laget har prestert. Men jeg har sansen for mye av det Emery sier og gleder meg til forsettelsen (selv om det nok dessverre også vil komme noen bølgedaler fremover)


 

 

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Jeg tror også det vil komme noen bølgedaler , Polljen. Har i lang tid ropt på ny manager. Bedre spillere etc. Har fått begge deler så jeg er fornøyd for min del. Forventet med ny manager at vi ville slite , men så langt går det over all forventning. Det går i rett retning - ikke helt friskemeldt -  men det skjer positive ting i  Arsenal. I dag kan det bli 10 seieren på rad. En stund siden vi opplevde det sist.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 9/30/2018 at 1:59 PM, Guest Gunnar Gunnersen said:

Synes det er litt tidlig å mene noe om hvilken betydning Emery har hatt så langt. 

Må si jeg er uenig! Det første jeg så var en stor forbedring er det rent fysiske, det var vanskelig å se dette den første måneden, dette tar selvsagt litt tid. Men nå? Du ser det på hele spillerstallen, de er tydelig mye bedre trent! De står kampene mye bedre, og klarer lettere å rett opp slurvet det fremdeles er en god del av som koster mange baklengsmål. Det siste vil nok ta mye lengre tid å rette på, det er strukturelle ting i laget. For å endre drastisk må nok en 4-6 nye helt nøye gjennomtenkte spillere inn og forsterke laget. Det tar nok noen overgangsvinduer. 

Link to comment
Share on other sites

Helt klart emry allerede har tilført noe. De hardeste Wenger fantastene vil nok mene at wenger ville gjort det like bra, men de med slike meninger er naturlig nok i mindretall, all den tid det er feil. Wenger var ferdig flere år før han gav seg, og nå ser vi de første tegnene på at klubben trengte noe nytt. 

 

Faktisk aldri hørt bedre stemning på stadioenet enn igår, siden Henry gjorde comeback og puttet mot Leeds. Attpåtil var stemningen fremdeles bra selv om vi lå under. En manager på sidelinja som da fyrer opp publikumet og viser lidenskap er enormt smittende. 

 

Så er det fremdeles en lang vei å gå, og jeg ser for meg at emry trenger 2-3 overgangsvinduer til før laget faktisk er der man ønsker det. Dette er nøyaktig hva Liverpool har gjort med klubben og med Klopp. Han har fått tiden og nå begynner laget hans å ta form. Jeg vil tro vi er ennå bedre en Liverpool er idag om en sesong eller to.

Link to comment
Share on other sites

Wenger gjorde det minst like bra når han kom til Arsenal, men tyve år er for lang tid for en leder i en slik posisjon, tilfredshet og en manglende evne til å ta til seg impulser er noe som mange ledere som sitter i samme stilling over lang tid vil bli "rammet" av.

Jeg håper Emery blir i klubben en del år, men også for han så kan en for lang tjenestetid føre til stagnasjon til slutt.

Jeg har stor tro på at Arsenal kan bli et storlag med Emery, at vi kan vinne store titler under Emery, hvis han får tid og litt ressurser. Det kommer til å ta litt tid, for meg så er det sesongen 19/20 eller 20/21 som jeg tror og håper at vi skal bli store. Sesongen 18/19 er sesongen da vi skal få tilbake troen på laget og bonusen er at vi (forhåpentligvis) kvalifiserer oss til neste sesongs CL.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Håper styre og stell ser hva Emery har klart å få til så langt. Det er positive omtaler overalt. Gi mannen penger i de neste overgangs vinduene og de blir enda bedre. Han vil garantert handle forsvars spillere av klasse.Han vet det må til i det lange løp for å nå høyere opp. Han er uredd og kommer garantert til å sette krav til ledelsen i motsetning til Wenger. Tenker med gru på alt vrakgodset vi har hatt i stallen vår de siste 7 - 8 årene. Regner med at det blir en slutt på det med Emery som manager.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Guest Goonerolf

Ingen tvil om at vi så langt har surfet på en meget positiv bølge med Emery som Manager....og det er bare å nyte det i fulle drag så lenge det varer ?

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Det kommer 12 uavgjorte nå :-)  Nei , det er heldigvis positive tilstander i laget og blant supporterne , goonerolf. Det var vel bare å innse at Wenger var langt på overtid. Vår nye manager har i alle fall så langt snudd trenden og det er tydelig at alle spiller for manageren og tror på opplegget hans. Vi skal nok sikkert få noen nese styvere vi også , men det det ser ut som om gutta nekter å tape. De kommer tilbake gang på gang.

Alt er ikke like bra  hele veien -det er defensive problemer fortsatt - men de gjorde jobben sin mot Pool. Blir spennende å se fortsettelsen :-)

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ja, retningen Arsenal er på vei virker å være av det positive slaget, og enkelte "utskjelte spillere" synes nå å stå frem mer og mer. Jeg vil bare ta for meg noen få av de.

La meg starte med vår utskjelte Xhaka, der mye av kritikken var berettiget, så var det samtidig enkelte av oss som hadde et håp om at han skulle finne seg selv hvis han fikk spille i en annen rolle enn som vårt defensive alibi på midtbanen. Xhaka sammen med Torreira er så mye bedre enn Xhaka sammen med nesten hvem som helst. Xhaka er langt fra feilfri ennå, men det er bare å kikke på kommentarene etter kampene der Xhaka nå i liten grad trekkes frem negativt.

Holding, hadde en katastrofesesong under Wengers siste sesong. Det talentet vi fikk se litt av i den foregående sesongen var fullstendig borte. Denne sesongen i andre sine skadefravær så har vi nok en gang fått se at Holding faktisk kan bli en spiller for fremtida i Arsenal (noe jeg ikke trodde for noen få måneder siden). Det skal også nevnes at Mustafi som også har vært ganske utskjelt, samtid virker betraktelig mer sikker enn sist sesong. Begge spillerne gjør fremdeles feil, og jeg er fremdeles usikker på om noen av de p.d. er gode nok til å være automatiske førstevalg, men begge viser etter min mening en klar positiv kurve.

Iwobi synes også å være bedre under Emery, men det er fremdeles en del opp og ned med unggutten. Han er likevel en av de som jeg ser på som en langsiktig Arsenalspiller.

Laca fikk en del pepper i starten av Arsenalkarrieren, og da Auba kom så var Laca for mange spilleren som skulle selges. I dag er han Emerys førstevalg og selv om han ikke er like synlig gjennom en kamp som det Auba er så har jeg et stort håp fremover med denne duoen.

Jeg kunne nevnt flere spillere, men for en gang skyld så skal dette ikke bli et laaaangt innlegg.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Det er ganske merkelig at Emery har fått sving på så mange  på så kort tid , Polljen. Jeg syntes også at Xhaka har vært helt ubrukelig til tider. Så kommer han i en litt annen rolle med Torreira og det funker til tider meget bra., Forsvaret virker bedre som du sier , spesielt mot Pool , men de har vært meget ujevne og de blir avslørt på farten. Men , de kan tydeligvis sine saker , som de viste mot Pool , la oss se flere slike prestasjoner.

Kolasinac kom som et friskt pust sist sesong. Så virkelig bra ut  - plutselig så var han like fort ute av laget. Så nesten ikke mer til han. Laca var som du sier Polljen og så ujevn i prestasjonene . Ja , du nevner flere - som alle har fått en ny frisk start - og så langt er vi i sum MEGET FORNØYD.

Laget nekter å tape- og det hele styres fra kalklinjen med et voldsomt engasjement fra Emery. Ser ingen grunn til at dette ikke skal kunne fortsette. I lengre tid har vi vært i stand til å tape for hvem som helst på Emirates. Det har Emery og laget satt en slutt for. Nå har vi fått et fort igjen og andre lag har respekt for oss. Selv media bruker store superlativer om dagen.

Link to comment
Share on other sites

Langt på vei enig med deg Per, men jeg synes ikke Xhaka har vært så dårlig som mange av mine medgooners skulle ha det til. Jeg har alltid hatt sansen for ham. 

 

En annen som virkelig fortjener heder og ære for sine fremskritt er Hector Bellerin. Jeg synes han er helt fantastisk om dagen. Han har rett og slett blitt min favorittveganer. 

 

Og til sist vil jeg trekke frem at keeperspillet generelt har tatt seg opp betraktlig. Jeg syntes Cech virket meget godt forberedt de kampene han stod, og jeg synes Leno virker veldig trygg på seeg selv. I mitt (forvokste) hode kommer det av at de får videoer i sine forberedelser før kamper slik at de ser hvordan motstandernes spillere, skyter, legger inn osv. 

 

for øvrig er jeg enig med brodern @Tapapa om at målet til Liverpool må Leno ta på sin kappe. for meg var det en helt klar keepertabbe, men jeg liker fortsatt svært godt av hva jeg ser av tyskerern. 

Jeg har alltid vært svak for tyske keepere i Arsenaldrakt som fyker ut og prøver å plukke alt (med vekslende hell). Håper han fortsetter slik. Når timingen hans sitter 100% kan han fort bli ligaens beste keeper. Her har vi gjort et varp.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Klarer hverken du eller broren din å se at han bokser ballen ut mot ett totalt ufarlig område? Men at holding flikker borti ballen slik at den spretter i ett farlig istede? Merkelige greier å skulle kritisere en keeper når han faktisk gjør rett, men omstendigheter gjør at det blir annerledes. 

 

Klar keepertabbe mener dere begge, jeg forstår det ikke. Ikke kan han bare la ballen gå heller, for om salah da hadde gamblet på dette ville vi iallefall snakket tabbe. 

Link to comment
Share on other sites

1. Kall det dytting da om du ikke ønsker å bruke boksing

2. Ja du ser den treffer Holding, flott. Ser du også det at, hvis den ikke hadde gjort det så hadde det heller ikke blitt avslutning?

3. Godt mulig, men hvis han prøver på det under kampen og feiler hadde du iallefall ledd av han. 

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

43 minutes ago, Marius- said:

1. Kall det dytting da om du ikke ønsker å bruke boksing

2. Ja du ser den treffer Holding, flott. Ser du også det at, hvis den ikke hadde gjort det så hadde det heller ikke blitt avslutning?

3. Godt mulig, men hvis han prøver på det under kampen og feiler hadde du iallefall ledd av han. 

1. Jeg kaller det ikke dytting heller. Kanskje en bitchslap ??

2. Ja jeg ser at det høyst sannsynlig ikke hadde blitt en avslutning om den ikke hadde truffet hælen, likefullt mener jeg (og Leno) at det ikke var godt nok og at han må ta det på sin kappe. 

3. Han prøvde under kamp - men jeg lo ikke av ham

 

be

Link to comment
Share on other sites

50 minutes ago, Tapapa said:

Joda, troverdige "the Metro" kaller dette en feil/tabbe, jeg ser ikke at Leno selv mener det var en feil som gir grunnlag for å kalle det en tabbe.

Sett fra mitt synspunkt så var det langt på vei et "uhell". Burde han ha holdt den i stedet for å bokse/dytte/bitchslappe? Ja, kanskje! Keepertabbe? Så absolutt ikke! 

On Liverpool’s goal, the German told Arsenal’s official website: ‘It was a cross, it was a little bit unlucky for me because it was in the middle and Milner scored.

Link to comment
Share on other sites

Dere brødre som til vanlig ikke vil bruke nettets artikler, men nå skal det plutselig legitimere deres standpunkt? :)

Vi er uenige! Jeg vil kalle det mer uheldige omstendigheter enn en keeper tabbe. Men dere skal selvsagt få ha deres mening. Selv om den er feil ;)

Link to comment
Share on other sites

34 minutes ago, Polljen said:

Joda, troverdige "the Metro" kaller dette en feil/tabbe.

Er The Guardian mer troverdige?

James Milner finished well after an eye-catching piece of flappy-handed goalkeeping from Bernd Leno, who slapped a cross to the edge of his area. There is a self-fulfilling nature to mistakes such as these. Whatever his level of competence under the high ball, you can be sure Leno will now be targeted.

 

https://www.theguardian.com/football/blog/2018/nov/04/lucas-torreira-arsenal-new-grit-under-unai-emery-liverpool

Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, Marius- said:

Dere brødre som til vanlig ikke vil bruke nettets artikler, men nå skal det plutselig legitimere deres standpunkt? :)

Vi er uenige! Jeg vil kalle det mer uheldige omstendigheter enn en keeper tabbe. Men dere skal selvsagt få ha deres mening. Selv om den er feil ;)

Jeg har da aldri hatt problemer med å linke til artikler på nettet. Hvor tar du det fra Marius?

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...