Jump to content

Unai Emery


Polljen

Recommended Posts

14 minutes ago, Gunners77 said:

Hjelper ikke hvem som stiller på laget så lenge emery bestemmer hvor de skal spille, hvem de skal sende ballen til, hvor de skal plassere seg osv. Detaljstyring. Gruer meg til det blir varmt i været, da er det enkelte som ikke kan spille. Emery out nå.

Vi har ikke levert en eneste god PL kamp denne sesongen - en kamp hvor vi har dominert fra start til slutt med flott fotball. Tror ikke det kommer til å skje en forløsning som medfører fantastisk fotball. Bare til å  få gjort det som må gjøres - få inn en bedre manager en Emery.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 314
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Litt offtopic men er Liverpool sitt lag samme nivå som Invicibles. Mye av samme strategien. Bunnsolid bakover og mye fart på topp. Fabinho er ikke akkurat Vieira men du ser hvor mye han betyr. 

 

Og ja Emery er manisk opptatt av motstanderen og hvordan stoppe de og nedprioriterer hvordan vi skal spille. Emery døde litt som god manager etter 1-6 tapet mot Barca med PSG

Link to comment
Share on other sites

Vi er vel en smule inhabile når det gjelder å sammenligne dagens Liverpool lag og Invincibles 🙂   Mener vårt lag den gang var bedre. 

Vet ikke om det er lov å si at vi har litt flaks med kamp programmet , men de neste kampene er mot Soton hjemme  , Norwich borte , Brighton hjemme og West Ham borte.  Da får vi se hva Emery og laget får ut av de kampene. Deretter er det City hjemme , Bmouth og Everton borte , Chelsea og Man U hjemme. Mulig de første kampene er lette på papiret , men vi er i nærmest fritt fall . Vi må få nesten max ut av de 4 første kampene. Gjør vi ikke det så blir det en tøff avslutning på året . Både for laget og ikke minst oss supporterne 🙂 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, sas2002 said:

Litt offtopic men er Liverpool sitt lag samme nivå som Invicibles

tja, Pool virker bunnsolide, men det er vanskelig å sammenlikne lag fra ulike æraer. Fotballen utvikler seg tross alt. Men hvis vi ser bak resultatene denne høsten har Pool vunnet utrolig mange poeng på slutten, Leicester, Villa,.... De unngikk tap på slutten mot ManU, de har vunnet mange poeng på kontroversielle VAR-avgjørelser, og ikke blitt straffet for feil de har gjort (vet om et annet lag som stort sett blir straffet for alle feilene de gjør... ;) ). Så i tillegg til å ha vært svært gode har de også hatt en helt urimelig flyt.  

Invincibles var spillemessig best i ALLE kampene de spilte den sesongen. Og vant sine poeng nesten uten kontroverser (og den gangen var det ikke noe VAR heller). Det var kun to kamper der de var litt heldige. De kunne fort ha tapt på OT, men der viste jo "jukset" seg da ManU brant den feilaktige idømte straffen på overtid. I tillegg slet de mot Portsmouth hjemme, der de fikk en litt heldig utlikning på et kanskje feilaktig idømt straffespark. Og i motsetning til Pool nå, og de fleste seierslagene til Sur Alex, Arsenal tapte flere poeng på slutten enn de vant. Gå inn og sjekk for den som har lyst. Hvis man først skal gå bak resultatene, må jo også dette tas i betraktning. 

Anser det som nesten sikkert at Pool vinner ligaen, men klarer de å holde trykket så oppe hele sesongen? Og har de like mye flyt hele veien?

Link to comment
Share on other sites

Nå må det vel være nok med prosjekt Emery. Vi er i stand til å ryke for hvem som helst - hjemme som borte. Emery har ingenting å komme med - det er helt flatt batteri.  Kan ikke skjønne at det skal være nødvendig å utsette det som alle vet kommer til å skje. Han er ferdig i Arsenal. 

Link to comment
Share on other sites

Vedder på at denne gjøken sitter som trener neste kamp også.

Er så jævlig lei. Første gangen har skrudd av en Arsenal kamp frivillig noensinne.

Emery bare må vekk, men ingen i styret har baller nok til å ta den avgjørelsen.

Link to comment
Share on other sites

Liker heller ikke å bytte manager i tide og utide , men Emery er ferdig. Han har ikke mer å tilføre. Vi har nådd bunnen med han og vi kommer oss ikke opp. Neste kamp i PL er borte mot Norwich som fikk et løft borte mot Everton i går. De vet at med innsats mot oss så har de en mega sjanse til å få 3 nye poeng. Det er ingenting som tilsier at vår neste kamp hjemme mot Brighton blir mer oppløftende en de vi har spilt nylig mot Palace , Wolves og Soton. 

Vi får tøffe kamper fremover og med Emery ved roret så er vi med i nedrykks striden til jul. Han har fått nok tid til å vise at dette mestrer han ikke. Kan ikke skjønne hva ledelsen venter på. 

De satset mer penger i siste overgangs vindu en det vi forventet. Vi har kanskje ikke pengene til å løse Emery fra hans kontrakt og ansette en fra øverste hylle. Tottenham har ny stadion , men de satser penger. De satser tydeligvis alt på topp 4. Vår ledelse sa de vil ha topp4 , men gjør ingenting nå for å oppfylle det kravet. 

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, sas2002 said:

Silent Stan Kroenke landet i London sies det..juleshopping??🤔

Skal nok tas viktige beslutninger i London , sas2002 🙂 De fleste håpet jo på en snarlig avskjed for Emery etter kampen mot Soton . De fleste har jo hatt håp om Allegri og diverse andre størrelser som  ny manager. Nå er det etter ryktene Wolves sin manager som er hottest for å overta etter Emery. Men , det kommer nok frem - uansett hvem vi signerer som ny manager at vi var veldig nær ved å signere Allegri.

Link to comment
Share on other sites

56 minutes ago, Gunners68 said:

Skal nok tas viktige beslutninger i London , sas2002 🙂 De fleste håpet jo på en snarlig avskjed for Emery etter kampen mot Soton . De fleste har jo hatt håp om Allegri og diverse andre størrelser som  ny manager. Nå er det etter ryktene Wolves sin manager som er hottest for å overta etter Emery. Men , det kommer nok frem - uansett hvem vi signerer som ny manager at vi var veldig nær ved å signere Allegri.

Nuno har like langt fartstid som Emery i Pl men langt bedre resultater etter krav og størrelse. Men det sier litt at vi er kommet så langt bak som klubb at dette blir alternativene. For 5 år siden så ville Klopp, Pep, Simone og Ancelotti vært navn. Nå er det på kategori 2 vi henter!

Link to comment
Share on other sites

Bedre å hente fra kategori 2 enn den dusten vi har nå. Kan det bli verre? Begynner å lure på hele klubben. Skulle helst sett at vi fikk en merittert trener og en skikkelig plan der vi kan se at det er en positiv utvikling/ framgang. Er stygt redd vi har en del magre år foran oss, håper jeg tar feil for det har vert bedrøvelig i de siste åra. 

Link to comment
Share on other sites

Etter den grufulle avsluttingen på forrige sesong, lurte jeg alvorlig på hva i helvete er det vi driver med.
Alle klubbene rundt oss virket å ha en plan og optimisme rundt seg, vi hadde rennafart mot nivået til Everton.

Så klasser ledelsen opp mot ei heidundrende sommer, Vi henter Pepe, Ceballos med flere så ble vi kvitt daukjøtt selv om Ramsey burde blitt
Endelig så vi ut som en klubb med handlekraft og mot.
Ikke lenger denne endeløse tålmodigheten og klippekortene med alle spillere og tafattheten rundt å forsterke åpenbare hull, som vi led veldig under Wenger og Co. av.

Så fungerer absolutt ingenting, denne sesongen blir bare en forlengelse av forrige og verre.
Vi ser ut som vi kan tape mot alle lag, har ingen plan og total panikk over alt.

Enda verre, den samme ledelse som gav meg tro, håp og optimisme igjen, viser seg å være like lammet som den tidligere....

Ekstremt skuffa. Nå vurderer jeg å la være å se kamper men klarer ikke å la være likevel!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har vært relativt klar på at det å bytte manager, eller hovedtrener (som tittelen nå vil forbli i Arsenal), i utgangspunktet er en "uting". Men av og til må man fravike sine "prinsipper" i slike saker, og når det gjelder Emery så velger jeg å fravike mine grunnleggende meninger om slike bytter.

Det er flere grunner til at jeg nå ønsker et slikt bytte.
Jeg er rimelig overbevist om at Emery uansett forsvinner etter sesongen, og jeg jeg har på følelsen at han selv er klar over dette. Det å ha en manager/hovedtrener på oppsigelse er ikke noen god løsning. For meg er det en stor forskjell på en trener/manager som selv velger å ikke tegne ny kontrakt og en trener/manager som er i ferd med å misse den tilliten som styret/spillerne har til han. I det førstnevnte tilfelle så ser jeg intet problem med at en manager/trener sitter ut tiden, men i det andre tilfellet (den kategorien som Emery er i) så ser jeg intet positivt i at vedkommende forsetter ut en pågående sesong.

Det vil selvsagt være en fordel at Emery erstattes av en permanent ny hovedtrener, hvis dette ikke er en hastverkssignering, slik at verdkommende får mulighet til å bygge opp laget i forkant av en ny sesong. Topp fire er langt på vei usannsynlig (ikke umulig, men usannsynlig), men den hypotetiske CL plassen gjennom å vinne EL er der fremdeles, men den klarer vi ikke med Emery. Har vi ikke klar en ny hovedtrener (som er av typen godt gjennomtenkt signering) så tror jeg likevel at en "caretaker" som f.eks. Freddie, vil skape en bedre stemning i laget og blant fansen enn dagens ledelse.

Arsenal har klare svakheter i spillertroppen når det gjelder den defensive delen, og det vil være grenser for hva en ny hovedtrener klarer å få ut av dette materiellet, men jeg er overbevist om at den rette treneren kan klare å få mer ut av vår defensive lagdel enn det Emery har klart denne høsten. Den stagnasjonen som har skjedd offensivt derimot, skyldes i hovedsak ikke materiellet men derimot i større grad ledelsen av laget (etter min mening).

Jeg vet ikke hvem som bør ta over, hvem som reelt sett er tilgjengelige, men jeg lover å gi vedkommende tid til å gjøre noe ut av laget før jeg begynner å klage (til og med om det skulle være Arteta som kommer, noe jeg håper det ikke er). Heldigvis så er det alternativet jeg fryktet mest nå å finne lenger nord i gata. Dette alternativet vil nok på kort sikt få liv i vårt hatobjekt, men på lang sikt så vil han bare fucke opp laget i N17.

 

Litt off topic, men jeg tar det likevel med her.
Det ryktes at Aubameyang ikke ønsker å forhandle om en ny kontrakt og at han ønsker seg til Barcelona. Hvis så er tilfelle så mener jeg han bør selges allerede i januarvinduet. Jeg ønsker i utgangspunktet å beholde Auba, men hvis han ikke vil forplikte seg til en ny kontrakt så sier jeg SELG. Nå skal selvsagt dette ryktet tas med den sedvanlige klypen med salt, for det kan være et tegn på at han ønsker å påvirke at det blir en endring i den sportslige ledelsen av klubben.
Men pr dato så frykter jeg ikke for vår offensive lagdel selv om Auba skulle forsvinne, Martinelli er et talent av de få (og vi har også Nketiah som en backup) og jeg har tro på at han kan ta over hvis Auba eventuelt forsvinner. Et salg av Auba (og Xhaka) der pengene brukes til å forsterke de svakere delene av laget ser jeg ikke negativt på

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...