Jump to content

Unai Emery


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 314
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

At det nå er slutt for Emery i Arsenal er ikke noen overraskelse og jeg mener det er en korrekt beslutning.

Det eneste jeg stiller et spørsmålstegn ved er tidspunktet. Jeg nekter å tro at det var tapet mot Frankfurt som utløste sparkingen, en av sesongens mindre viktige kamper, så min ståsted er derfor at dette burde skjedd tidligere i uken i forkant av EL-kampen og ikke tett opp i neste PL-kamp. 

Link to comment
Share on other sites

Burde skjedd i landslagspausen. Tipper at det reelt sett ble gjort da, men at de ikke fikk inn den personen de håpet på (JM?).

Skjer endel i kulissene før det blir offisielt. Dette var ikke en spontan handling grunnet tapet i går. 

Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, RP7 said:

Burde skjedd i landslagspausen. Tipper at det reelt sett ble gjort da, men at de ikke fikk inn den personen de håpet på (JM?).

Skjer endel i kulissene før det blir offisielt. Dette var ikke en spontan handling grunnet tapet i går. 

Er fullstendig enig i at det burde skjedd i landlagspausen, og heldigvis fikk de ikke JM. Men jeg ser ikke at det var noen fordel med å vente med å utnevne en caretaker til nå istedet for tidligere denne uken eventuelt i landslagspausen.

Nå er ikke jeg like sikker på at Kroenke (jr) og Co reelt sett hadde bestemt seg for å skifte hovedtrener allerede i landslagspausen, jeg sitter med en følelese at kampen sist helg var den utløsende faktor, og da mener jeg at det var feil av våre styrende organer å la Emery lede laget mot Frankfurt på torsdag.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Tror de tomme tribunene, mer enn poengtapet, var utslagsgivende. Emirates var et forferdelig skue i går for dem som sitter og teller pengene.

Jeg er faktisk overrasket over at styret klarte å ta denne avgjørelsen såpass kjapt (kjapt til Arsenal å være). Så spørs det hvem som etter hvert kommer inn... Faren er overhengende for at vi tråkker i Manchester Uniteds fotspor. Stallen er like ubalansert som Uniteds, og vi har flere verkebyller på lønningslisten (Ozil, Luiz, Mustafi, Xhaka mv.).

Jeg håper på Pochettino, med Allegri på andreplass. Jeg tror på Benitez eller Nuno. Jeg frykter Ljungberg, Vieira eller andre helt uprøvde kandidater.

Link to comment
Share on other sites

36 minutes ago, Polljen said:

Er fullstendig enig i at det burde skjedd i landlagspausen, og heldigvis fikk de ikke JM. Men jeg ser ikke at det var noen fordel med å vente med å utnevne en caretaker til nå istedet for tidligere denne uken eventuelt i landslagspausen.

Nå er ikke jeg like sikker på at Kroenke (jr) og Co reelt sett hadde bestemt seg for å skifte hovedtrener allerede i landslagspausen, jeg sitter med en følelese at kampen sist helg var den utløsende faktor, og da mener jeg at det var feil av våre styrende organer å la Emery lede laget mot Frankfurt på torsdag.

Det er endel juridiske aspekter osv som kan trenere prosesser. Jeg tipper dette har pågått over uker. 

Hvis en kamp hadde vært utslagsgivende så burde det vært etter Watford borte. De unnskyldningene til Emery var til nå de aller verste jeg har hørt. 

Dette er egentlig bare en trist dag. Vi hadde alle ønsket at Emery skulle lykkes. Nå fremstår det som 18 mnd med negativ utvikling som skal bli fryktelig vanskelig å snu

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, RP7 said:

Det er endel juridiske aspekter osv som kan trenere prosesser. Jeg tipper dette har pågått over uker. 

Hvis en kamp hadde vært utslagsgivende så burde det vært etter Watford borte. De unnskyldningene til Emery var til nå de aller verste jeg har hørt. 

Dette er egentlig bare en trist dag. Vi hadde alle ønsket at Emery skulle lykkes. Nå fremstår det som 18 mnd med negativ utvikling som skal bli fryktelig vanskelig å snu

Er redd Freddie får en tøff jobb. Den midtbanekonstelasjonen og stopperproblemet vil kunne forbedres litt men er ikke akkurat top class players med Chambers og Sokratis bak der. Mindre avstander og mer kompakt ja og la Pepe få offensivt ansvar med Øzil så begynner vi hvertfall å skape sjanser i åpent spill

Link to comment
Share on other sites

Trur vi for en opptur med Freddy, spillerne har jo sabotert emery i det siste virker det som. Trur de fleste spillerne var møkka lei detaljstyringa. Laca og auba ville ikke skrive under ny kontrakt så lenge emery var manager. Er sikker på at vi ser ett helt annet arsenal på søndag.

Link to comment
Share on other sites

usikker på om Freddie er en langsiktig løsning, men han bør få sjansen til å vise hva han er god for, før vi trekker noen konklusjoner. Men vi bør forvente å se et mer sultent lag på søndag. Etter så mange måneder med underprestering, må jo spillerne føle at de har noe å bevise. De er jo MYE bedre enn hva som har blitt vist de seneste månedene. Så får vi se om Freddie klarer å organisere laget bedre på sikt, særlig defensivt. 

Link to comment
Share on other sites

Selvtillit og mentalitet trumfer som oftest talent i fotball. Har man både talent og god mentalitet kan man nå ekstremt langt. 

Vi har en av verdens beste spisser i Auba, en veldig god Laca, i toppform er Özil en playmaker i verdensklasse og Pepe er en spiller med ekstremferdigheter både når det kommer til teknikk og fart. Offensivt har vi et lag som absolutt burde klare å skape haugevis med sjanser. Det vanskelige er å la de få friheten til det uten at det går altfor mye utover balansen i laget. 

Slik jeg ser det må vi da ha ballvinnere og løpskapasitet på midten både for å kunne støtte opp det offensive, men også for å skjerme forsvaret vårt. Torreira, Willock og Guendouzi tror jeg vi kommer til å se en del av fremover. Personlig ville jeg ikke spilt Xhaka, men hvis man klarer å finne en balanse hvor han ikke er den mest defensive kan han kanskje bli en viktig brikke likevel? 

Link to comment
Share on other sites

Freddie blir ikke en permanent løsning, denne gang. Men at han kan bli en fremtidig fast hovedtrener, ser jeg ikke bort i fra.

Jeg har tidligere skrevet at jeg ikke har noe i mot at vi (hvis Emery måtte gå) gikk inn i en lenger periode med caretaker-hovedtrener mens klubben gjorde en grundig evaluering av kandidatene til å overta.

Når denne evalueringen startet vet jeg ikke, det kan ha vært i landslagspausen som RP7 nevner eller det kan ha vært etter Soton-kampen, men søket etter ny hovedtrener startet garantert før Emery fikk fyken i dag.

Det kommer nok en ny hovedtrener innen kort tid, kanskje er vedkommende klar allerede mot Brighton (kommende torsdag) kanskje ikke, men at vedkommende har tatt over innen vi møter City i midten av måneden føler jeg meg ganske sikker på.

Link to comment
Share on other sites

Hvis det stemmer at spillerne har mobbet Emery åpenlyst blant annet for hans engelske uttale er dette helt uakseptabelt og minner om en barnehage. Det er greit å være uenige i fotballmessige ting, men hvis dette stemmer er det ikke bare manageren som bør gå. 

Link to comment
Share on other sites

36 minutes ago, Bekkern said:

Hvis det stemmer at spillerne har mobbet Emery åpenlyst blant annet for hans engelske uttale er dette helt uakseptabelt og minner om en barnehage. Det er greit å være uenige i fotballmessige ting, men hvis dette stemmer er det ikke bare manageren som bør gå. 

Hvor har du lest det?

Er jo knapt en spiller i klubben som ikke snakker gebrokkent😱

Link to comment
Share on other sites

Jeg har liten tro på at den påståtte mobbingen av Emery er sannsynlig. At det kan finnes spillere i troppen som prøver å etterligne måten Emery talte på, er så absolutt godt mulig, det å imitere andre er ikke noe unormalt men jeg tviler på at dette har blitt gjortåpenlyst ovenfor Emery.

Hvis det er sannhet i denne mobbingen så har Arsenal ett stort ledelseproblem, for en slik hypotetisk mobbing må slås ned på hardt. Selv om det er en hypotetisk mulighet for at Emery var for svak til ta tak i dette så er jeg overbevist om at en person som Carcedo (Emery sin assistent) hadde slått hardt ned på en slik oppførsel.

Det å sette ut rykter er noe som alltid har skjedd og som alltid vil skje, og sannhetgehalten er ofte av mindre viktighet for ryktemakerne.

Link to comment
Share on other sites

Endelig er han borte. Han tok så masse latterlig dumme valg at det var til å spy av.

Satser på at Freddie boy klarer å gjøre en god jobb i caretaker rollen! Så satser vi på at vi finner rett mann....

Sa for noen uker siden at nå er jeg ferdig for sesongen. Trekker det tilbake nå!

 

Hva sier vi til Pochettino?

Edited by elx
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Gunner79 said:

Min drøm er Mikel Arteta, og med Xabi Alonso som assistent. 
Har også trua på Freddie. Trur han legger opp til morsom fotball. 

Hva mener du Arteta har å tilføre som gjør han til en "drøm" som hovedtrener i Arsenal? Arteta er et reelt alternativ, det er jeg inneforstått med, men jeg sliter med å forstå hvorfor han er en av favorittene.

Jeg har sansen for Freddie, men selv om jeg støtter valget av han som caretaker så er jeg mer skeptisk til han som en permanent løsning pr dato. forhåpentligvis får han forsette som assistent under vår neste hovedtrener for så å kanskje kunne ta over laget permanent på sikt.

Dagens Arsenal trenger en trener med erfaring, en trener med ideer som kan bygge opp laget til å bli en tittelkandidat på sikt.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, elx said:

Hva sier vi til Pochettino?

Gjerne for min del, selv om jeg ikke tror han går direkte fra tottene til erkefienden.

Selv om Tottene har hatt en svak start på sesongen så har jeg påstått at sparkingen av han var forhastet og det står jeg ved. Han har vist i Tottenham at han har noe å fare med, men heldigvis så har laget i N17 nå gått for et valg som etter min mening svekker de på sikt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
6 minutes ago, Tapapa said:

Gratulerer Emery, vesle Villarreal slo ut Juventus I kveld. Imponerende! 

Dusan Vlahovic kan angre på at han dro til den drittklubben. 

Coq som skaffet første straffesparket som førte til 0-1.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

×
×
  • Create New...