Jump to content

Hvilken ny Arsenal manager ønsker dere?


gunnersfan

Recommended Posts

Vi har mange meninger om de enkelte potensielle kandidatene som manager/hovedtrener i Arsenal, men jeg har kommet til den erkjennelsen at jeg egentlig ikke har den minste peiling om hvorvidt de konkrete kandidatene er gode nok eller ikke.

En person som har suksess i en klubb kan bli en fiasko i sin neste klubb og vise versa så kan en fiasko bli en suksess i sin neste klubb. Noen managere/hovedtrenere er best i bygge opp et "svakt" lag til å bli et relativt godt lag, men de er ikke like gode i å "vedlikeholde" et lag som har nådd et godt nivå. Andre er "eksperter" på å holde standarden oppe på et lag som allerede er i toppen, samtidig som de nok ville slite mye mer med å bygge opp et svakere lag.
Fotballkulturen kan være meget forskjellig fra land til land, fra liga til liga, og en som er suksessfull fra en "sydlandsk" liga med mye teknisk fotball vil kanskje slite litt mer i en nordeuropeisk og litt tøffere liga, for andre så har dette liten betydning.

Jeg har f.eks. klart uttrykt min skepsis til Arteta som Emery sin etterfølger, men det beror i hovedsak på det jeg oppfatter som manglende ledererfaring og det kan vise seg at jeg har tatt totalt feil hvis det skulle bli han som får denne jobben..

I erkjennelsen av mine manglende kunnskaper så er nok det beste jeg kan gjøre rett og slett å holde kjeft når en ny manager/hovedtrener blir ansatt og la vedkommende få tid (plenty med tid) før jeg feller noen dom der jeg sier om vedkommende er den rette personen eller ikke.  Det betyr ikke at jeg skal holde kjeft om det inntrykket jeg får av hva laget presterer i hver enkelt kamp, det betyr kun at jeg i utgangspunktet vil la tvilen komme vedkommende til gode og ikke (som noen ute i fotballverden helt sikkert vil gjøre)  erklære vedkommende som fiasko eller suksess allerede etter noen få kamper.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 276
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Amen @Polljen!

Jeg har meldt meg helt ut av dette. For det første håper jeg Ljungberg blir en fantastisk suksess og at han får fortsette. 

 

Dernest må jeg medgi at jeg er veldig imponert over det Pochettino har fått til og selv om jeg har lite peiling, så hadde jeg blitt fornøyd om han kom. 

 

Generelt sett ønsker jeg en som bygger videre på det laget vi, på våre egne unggutter. Jeg er ikke interessert i en kjøpe etablerte spillere type manager. 

Link to comment
Share on other sites

Suksess for Ljungberg vil vel bety et godt utbytte med poeng mot City , Everton , Bmouth , Chelsea og United. Klarer han det så får han kanskje fortsette. Ledelsen har snart snakket med halve europa for å finne en kandidat.Greit at de har en vanskelig oppgave nå med å finne den rette -men det blir litt for mange folk på blokken.

Vi har en rekke gode  spillere å bygge videre på , som Tapapa er inne på. Vi har også en gruppe meget lovende ungdommer som jeg også håper blir matchet riktig og tatt vare på. Det store ankepunktet er atter en gang de bakerste folkene våre. Vi må nok kjøpe gode etablerte spillere for å heve nivået en gang for alle i forsvaret. De evig varende forsvars problemene tror jeg skremmer folk for å ta jobben. Det vil virkelig koste for å bli kvitt de problemene. 

Blir spennende å følge fortsettelsen på dette. Klarer Ljungberg å ta en ny seier eller var seieren , mot et svakt WHU , bare et lite blaff ?

Link to comment
Share on other sites

57 minutes ago, Tapapa said:

Generelt sett ønsker jeg en som bygger videre på det laget vi, på våre egne unggutter. Jeg er ikke interessert i en kjøpe etablerte spillere type manager. 

At våre unggutter skal være en viktig del av Arsenal fremover er jeg fullstendig enig i, men det er forskjell på en manager som er overivrig når det gjelder å skape et kjøpelag og en manager som klarer å finne balansen mellom spillere som er i laget nå  som det er verdt å satse på, og samtidig ser flaskehalsene der kjøp er nødvendige.

Jeg vil ikke ha en ny manager som kun vil bygge laget ved å kjøpe spillere, men jeg vil heller ikke ha en manager som vegrer seg for å gjøre nødvendige kjøp. Arsenal trenger (å kjøpe) noen  (få) nye spillere i enkelte viktige posisjoner, og jeg ser gjerne at det er etablerte (gode) spillere som kommer inn når deg gjelder de nødvendige (få) kjøpene.

Link to comment
Share on other sites

Hvem i all verden vil ønske å ta Arsenal-jobben etter å ha sett en forestilling som i dag? Forventningene til Arsenal, både fra fans, media, spillerne selv og styre, står ikke i stil med det som faktisk vises ute på banen. Hverken i kvalitet eller i holdninger. Hvis ikke holdninger/kvalitet heves, eller forventningene senkes, er nestemann nærmest dømt til å mislykkes.

Kanskje må vi ned på hylla hvor folk som David Moyes og Sam Allardyce befinner seg?! Hvis styret kjenner nedrykksspøkelset true, kanskje de prøver på Tony Pulis?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er sikker på at de på øverste hylle av managere vrir seg ut av godstolen når de ser kampene våre. Kan ikke skjønne at noen av de vil ta over roret på ei synkende skute som vi er.. Det eneste måtte være at Kroenke gir ifra seg et hefte med ferdig signerte sjekker - splash the cash. Skjer det - selvfølgelig ikke.

De andre managerne Safe Hands nevner over her  kan fort bli en realitet hvis ikke eierne tar rett avgjørelse nå. Det haster. 

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror nok at det er svært mye som tyder på at Arsenal nå har bestemt seg for å ansette Mikel Arteta som ny hovedtrener/manager. Hva Arteta selv bestemmer seg for får tiden vise.

Arsenals administrerende direktør, Vinai Venkatesham, skal ha møtt Arteta sent i går kveld etter kampen mot City. Møtet skal ha skjedd i Arteta sin bolig i Manchester. I tillegg til Venkatesham så skal også Arsenals ansvarlige jurist  for kontrakter, Huss Fahmy, ha deltatt på dette møtet.

Det skal også nevnes at Freddie Ljungberg i går også skal ha gitt et klart uttrykk ovenfor de som styrer klubben at han mente det var behov for en rask avklaring på trenerspørsmålet. Slik jeg har forstått det så er Freddie sin største frustrasjon at han med den minimale trenerstaben han har til rådighet så går det utover kvaliteten på den jobben har måttet utføre.

Hvis Arteta velger å ta over i Arsenal så får han en tøff jobb med et lag totalt ute av lage og som har klare problemer med kvaliteten på spillermateriellet. Fordelen for Arteta er kanskje at slik situasjonen er så er det han som sitter med de beste kortene og han kan kanskje dermed komme med sterkere krav når det gjelder satsing fra klubben sin side enn han hadde kunnet hvis denne situasjonen hadde oppstått bare for noen få måneder siden.

Link to comment
Share on other sites

Det er mange "følgeproblemer" som kan oppstå hvis/når Arteta tar jobben som hovedtrener i Arsenal.

Mange etablerte hovedtrenere/managere har sin egen stab som de tar med seg fra klubb til klubb, men Arteta kommer vel tomhendt antar jeg. 
Det betyr at det ikke bare er hovedtrener som må inn, det må også inn en ny stab med trenere (Freddie forsetter forhåpentligvis).

I tillegg til Emery så er Carcedo (Emery sin "høyre hånd") borte. Villanueva (trener førstelaget) er borte. Bibbo (keepertrener) er borte.  Garcia (keepertrener) er borte. 
Pr dato så har vi vel bare Freddie og BFG som "trenere" og BFG skal også skjøtte jobben sin som leder for akademiet.

Det er mange personer som må inn og hvor lang tid vil det ta før trenerteamet blir samkjørte?

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Da er det vel bare et tidsspørsmål før Arteta blir lansert som manager.

Allegri og Pochettino er ikke interessert. Med andre ord har ikke ledelsen spurt om hvor mye de vil ha for å ta jobben. Begge er ledige på markedet. Anchelotti er i samtaler med Everton og havner kanskje der.

I tillegg skal Arsenal ha snakket med diverse aktuelle kandidater. Men , Arteta er altså mannen som skal lede oss ut av uføret vi nå er inne i. Det er mange som vet mye om fotball spilleren Arteta , men vel ikke så mye om hans manager egenskaper. Han skal nå gå inn i et lag i havsnød  og få rettet opp hodet til en kaptein som har mistet kapteinsbåndet. En verdensmester som til tider ikke fikk spille under Emery og som i siste kamp fikk føle publikums vrede på hvordan han forlot banen - etter en ræva forestilling fra ham. Et forsvar i full oppløsning skal rettes opp.

Han må få oss til å fremstå som et lag med en spilleplan. Arteta er ung , har ikke manager erfaring , men for hva jeg vet så har han kanskje enorme lederegenskaper. Han har jobbet under Pep i en lengre periode og må vel ha plukket opp mye fra han. Nå skal Arteta vise at han kan omsette det han har lært i sin karriere til vårt lag.

Jeg er videre spent hva slags lovnader eieren har gitt Arteta i forhold til kjøp av nye spillere. Det må inn en eller to i forsvaret i januar vindu. Det må handles defensivt også til sommeren. Vi vet at vi har en gjeng spillere som ikke er gode nok defensivt. Jeg håper ikke Arteta følger i Wenger og Emerys spor med å totalt overse de defensive problemene. 

Vi får håpe at eieren får en ny manager som lykkes i jobben. Hvis ikke Arteta snur dette så er vi et lag i nederste del av tabellen om ikke i nedrykks gruppen - og det kan skje veldig fort. Vi er nemlig nærmere den gruppen en noen liker å tenke på. 

Link to comment
Share on other sites

Dette er bare rykter, men enkelte spillere skal være skeptiske til at Arteta er på vei til å ta over og er skuffet over at vi ikke henter Ancelotti. 

Hvis dette stemmer har de spillerne det gjelder et ekstremt holdningsproblem og jeg håper de blir solgt så fort som mulig og at det blir hentet inn spillere som faktisk har lyst til å spille og kjempe for drakta.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo nettopp et gedigent holdningsproblem som ødelegger for laget vårt. Problemet har vært der lenge. Noen løper sokkene av seg - selv om de kanskje ikke får utrettet så mye. Andre får ikke noe til og gidder ikke å prøve en gang.

Så når Emery ba Øzil om ekstra innsats så ble han " syk ". Det var frem med suttekluten med en gang.  Mulig Emery behandlet Øzil dårlig etter hvert ved å holde ham ute av laget  eller frøys ham ut. Ikke vet jeg - men Øzil var ikke imponerende . Nå har han den senere tid vært inne i laget uten at det har medført nevneverdig mye.

Mulig Arteta er kjent for å kreve ting på treningsfeltet. Kanskje han er ute etter de  som ikke gjør jobben sin når City spiller. Hvis det er et fnugg av sannhet i det så har kanskje noen av våre begynt å bli nervøse alt. Håper iallefall at det kommer en inn som gjør noe med lagets store problemer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har vært og fremdeles skeptisk til at en "fersking" skal ta over. Men til tross for den skepsisen jeg har kommet med når det gjelder Arteta, så vil jeg ut i fra det jeg har lest de siste dagene ta han litt i forsvar. 

Slik jeg har forstått det så er Guardiola en manager med "vyer" og som setter planene for laget, men det er assistenten(e) som i stor grad leder det praktiske på treningsfeltet. Slik jeg har forstått det så skal Arteta være flink med enkeltspillere som sliter og får æren for å ha fått navngitte spillere (som jeg ikke husker navnet på) på rett kjøl igjen. 

 

https://www.sportbible.com/football/football-news-thread-showing-mikel-artetas-impact-on-man-city-has-gone-viral-20191217

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, Polljen said:

Jeg har vært og fremdeles skeptisk til at en "fersking" skal ta over. Men til tross for den skepsisen jeg har kommet med når det gjelder Arteta, så vil jeg ut i fra det jeg har lest de siste dagene ta han litt i forsvar. 

Slik jeg har forstått det så er Guardiola en manager med "vyer" og som setter planene for laget, men det er assistenten(e) som i stor grad leder det praktiske på treningsfeltet. Slik jeg har forstått det så skal Arteta være flink med enkeltspillere som sliter og får æren for å ha fått navngitte spillere (som jeg ikke husker navnet på) på rett kjøl igjen. 

 

https://www.sportbible.com/football/football-news-thread-showing-mikel-artetas-impact-on-man-city-has-gone-viral-20191217

 

Det skriver mye om Artetas påvirkning på spillere som Sterling og Sane. Jeg håper hans øye for detaljer og tilnærming til spillerforbedring gir resultater, også for de som spiller i de bakre rekker. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper Arteta tør å sette seg i respekt og kan få enkelte spillere til å skjerpe seg. De som ikke gjør det som blir sagt over tid, må få konsekvenser.

Arteta er nødt til å oppføre seg som en leder, og utifra hva som er sagt/skrevet(seriøsitet, arbeidshest) om han tidligere har jeg troa.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Gunners68 said:

Han blir i dag sitert på at han forlanger at de som spiller for han gir 120 % på banen. Hvem faen skal vi sende utpå da ????????

Martinelli, Willock, Leno, Chambers, Sokratis, Kolasinac, Torreira, Guendouzi, Smith-Rowe, Saka. Pluss noen andre unggutter. Og selv om Laca har vært elendig i det siste, hvis han har/får troa på Arteta kommer han til å gi alt.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Gunners68 said:

Gjerne alle ungguttene. Har mistet troen for lengst på Chambers , Sokratis og Kola. Laca i form trenger vi også. 

Chambers, Sokratis og Kola gir i det minste alt. At de har svakheter, ja det er klart, men de får ikke akkurat veldig god hjelp fra resten av laget. Forhåpentligvis kan Arteta få skikk på at vi forsvarer og angriper som et lag. 

Link to comment
Share on other sites

51 minutes ago, Gunners68 said:

Enig der Polljen. Send utpå unguttene. Auba ,Laca , Torreira og Matteo kan de også få skikk på. Men , i forsvaret er det håpløst. Få inn nye en gang for alle.

Denne konkrete diskusjonen går vel mer på vilje enn på kvalitet og det gjør at selv om jeg er enig med deg når det gjelder den manglende kvaliteten i forsvar så er jeg likevel uenig med deg når du vil kicke ut alle i bakre ledd. Selv om jeg lenge har vært kritisk til Chambers kvaliteter så har jeg null problemer med hans vilje til å yte. Det samme gjelder Holding.

Men for å gå tilbake til "kvaliteten" bak, så blir det vanskelig å skifte ut alle de fem vi pr dato har tilgjengelige som stoppere. Personlig så vil jeg skifte ut Sokratis og Luiz med to nye GODE stoppere og beholde Chambers og Holding som backup. Mavropanos kan også gjerne reise videre for min del. Det trengs også endringer på midten. Min favoritt, "jordfresen" som jeg synes var meget bra en lang periode sist sesong, er ikke den samme i år og han lengter nok "hjem" til Italia, så la oss få inn en ny skikkelig DM og la Torreira få ønsket sitt om hjemreise oppfylt.
Offensivt så anser jeg Aubameyang som et salgsobjekt, ikke fordi jeg ønsker å bli kvitt han, men hvis han ikke vil forlenge kontrakten så er det bare å si bye bye mens det er mulig å få et brukbart beløp for han.

Det er sikkert enda mer jeg kunne tenke meg å endre på, men dette er starten.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...