Jump to content

2018.04.15 Newcastle United (B)


Polljen

Recommended Posts

Newcastle newcastleunited_0.png?itok=iofbCq8L arsenal.png?2016-2017 Arsenal


Søndag 15. april, 14:30. St. James Park


Premier League - 34. serierunde


(Arsenals 33. kamp siden de har en utsatt kamp mot Leicester som spilles 9. mai)


Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium




Utilgjengelige spillere: Ospina er ute en uke eller to til med utgangspunkt i de prognosene som ble gitt for en uke siden. Mhiki er ute et par uker og første kamp mot Atletico er det i grenseland til om han blir klar.


Selv om det var enkelte som fikk seg noen spark mot CSKA så er det ikke meldt om flere skader.



Vi får nå en uke der det ikke er noen midtukekamp slik at spillerne får litt tid til å hente seg inn mellom de to kommende PL-kampene. Det er ingen tvil om at det nå kun er EL som teller for Arsenal denne sesongen, rent teoretisk så kan vi komme til å droppe ut av topp seks og en eventuell EL-plass neste sesong hvis vi hviler mange spillere, men vi har fem poeng ned til Burnley (med like mange kamper spilt) og skal møte de i vår siste hjemmekamp 6. mai.


I utgangspunktet så tenker jeg at vi burde hvile spillere, men samtidig så er spørsmålet om ikke laget trenger kamptrening (førstelaget samlet) og kanskje også å få inn en godfølelse før Atletico kommer 24. april. På den annen side så er jo våre beste elleve troende til å føkke det til mot "dårligere" motstandere borte, så jeg vet rett og slett ikke hva som er best.



Newcastle er på ingen måte noen dårlig motstander. Etter nyttår så har de tapt bare to kamper i PL, mot City og Pool, men samtidig slått bl.a. United, så jeg tror det kan bli en ganske tøff kamp på St. James for et meget ustadig Arsenal.



Det er enkelte spillere som har vist en særdeles dårlig form og da ikke minst Wilshere som jeg mener trenger å bli benket i minst en kamp. Selv om Welbeck er noe ustadig fremdeles så har han kommet i et visst scoringshumør i det siste. Jeg ser i utgangspunktet ingen grunn til å vrake Monreal, men jag har bare lyst å se Kola i litt mer enn 20-30 minutter. Jeg har også veldig lyst til å se Aubameyang og Lacazette sammen på topp fra start.




Cech


Bellerin - Kos - Mus - Kolasinac


Ramsey - Xhaka


Özil


Auba - Laca - Welbeck




alternativt



Cech


Bellerin - Kos - Mus - Kolasinac


Ramsey - Xhaka - Elneny


Özil


Auba - Laca

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 76
  • Created
  • Last Reply

Nå er det bare å spare de som spares må fremover. Må gi oss best mulig sjans i kommende EL kampene. Ligaen er kjørt uansett

Nesten enig, men Burnley holder tritt bak oss. Faller vi utenfor EL-spill denne sesongen er krisen større enn Cubakrisen 1962.

Link to comment
Share on other sites

Nesten enig, men Burnley holder tritt bak oss. Faller vi utenfor EL-spill denne sesongen er krisen større enn Cubakrisen 1962.

Er det virkelig en stor krise om vi ikke kommer med til EL neste sesong? Jeg er nok på den siden at jeg ikke mener det er noen stor krise.

 

Jeg er rett nok kanskje forumets største "EL-skeptiker" (hater blir litt for sterkt uttrykk), og den eneste grunnen til at jeg utover sesongen har blitt litt mildere skyldes ene og alene "CL-gulroten". Pokalen som deles ut i Lyon anser jeg som mindre viktig.

Jeg har vel tidligere skrevet litt om hvorfor jeg er så negativ til EL så det skal jeg ikke komme nærmere inn på nå.

 

Hvis vi ikke kommer til EL så hva har vi egentlig tapt?

Økonomisk: EL-deltakelse gir et minimalt økonomisk utbytte sett i forhold til CL. Jeg vil kalle det småpenger.

Sportslig: Joda her er det litt kamptrening å hente for våre benkeslitere og reservelagspillere. Men for våre beste er det lite å hente så sant vi ikke kommer lagt i turneringen. For meg så er ikke utbyttet av CL-deltakelse godt nok.

Pokalen: For noen er en pokal en pokal (uavhengig av turnering), for andre så finnes det viktige pokaler og "uviktige" pokaler. Jeg er vel i sistnevnte gruppe og EL (i dagens turneringsformat) er for meg en mindre viktig pokal.

Æren: Et litt suspekt begrep siden "æresbegrepet" slik jeg ser det ofte blir misbrukt i storsamfunnet, men det å havne på en eventuell syvendeplass i PL går faktisk litt på æren løs. For noen år siden snakket vi om fire lag som kunne kjempe om en PL-tittel, de siste sesongene så har dette vært seks lag i denne gruppen, så det å eventuelt havne uten for gruppen med de seks klart beste engelske lagene går nok litt på æren løs.

 

Krise? For noen sikkert! Cubakrise? Jeg antar det var litt "ironisk" skrevet! For meg er det ingen krise i det hele tatt og denne eventuelle krisen når ikke opp til lilletåen på Cubakrisen ;D

 

PS!! Som jeg har nevnt i en annen tråd, jeg vet at jeg har noen litt sære meninger av og til når det gjelder Arsenal og Pokaler, turneringer med mere :lol:

Link to comment
Share on other sites

Ein pokal er ein pokal.. det å bevise at me er på nivå med dei nest beste laga i Europa bør være motivasjon god nok. Når det gjeld kampen om 6 plassen så er sjølvsagt dette viktig. Dersom me ikkge kjem blandt dei 6 beste så er dette tragisk. Dei fire beste laga er pr. i dag på eit mykje høgare nivå enn oss. Det blir ein nedtur om me skal kjempe om 6 plassar med Burnley, Everton og liknande framover..

Link to comment
Share on other sites

Mtp at Mikhitarian er skadet og Aubamyang ikke er tilgjengelig for spill i EL ville jeg vært forsiktig med å spille han i lag med Laca fra start. Absolutt spennende, men omstendighetene tatt i betraktning ville jeg vært forsiktig med å spilt begge samtidig fra start. Blir litt som at de to som kan Coca Cola-oppskriften ikke blir satt på samme fly sammen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...