Jump to content

2018.04.01 Stoke CIty (H)


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2016-2017 stokecity.png?itok=Ng0IqNRF Stoke City


Søndag 1. april, 14:30. Emirates Stadium


Premier League 32. serierunde


(Arsenals 31. kamp siden de har en utsatt kamp mot Leicester som spilles senere)


Kampen vises direkte på TV2 Premium / Sumo




Steve Bould som vikarierte på dagens pressekonferanse for en stemmeløs Arsene Wenger kom med følgende opplysninger om skadesituasjonen:


Wilshere og Lacazette er begge i trening, men de er usikre i forkant av søndagens kamp. Ramsey var ikke nevnt på Arsenal.com, men andre kilder sier at han er klar.


Med unntak av Cazorla (som er ute resten av sesongen) så er det så vidt jeg vet ingen andre som er ute med skader.



De kommende femten dagene så består kampprogrammet av tre seriekamper og to kvartfinaler i EL.


For min egen del så mener jeg at EL må prioriteres, men samtidig så må vi også stille gode nok lag i PL.


Våre tre kommende PL-kamper (alle på søndager) er Stoke (18. plass), Southampton (17. plass) og Newcastle (13. plass på tabellen). To av lagene ligger altså under nedrykksstreken og selv om vi må forvente at dette er lag som vil gjøre sitt beste for å overleve i PL så kan Arsenal til en viss grad tenke litt EL når de tar ut lagene til PL.



På topp så er kanskje Lacazette klar til den første kampen mot Stoke, men siden Aubameyang ikke får spille EL så bør sistnevnte starte PL-kampene og Laca spares til EL.


Wilshere er sannsynligvis klar til søndag, men jeg vil også spare han til kampen mot CSKA.


I forsvaret vil jeg også vurdere å spare enkelte spillere mot Stoke, jeg tenker da først og fremst på Kos og Monreal, som jeg velger å bli erstattet av Chambers og Kolasinac.


Midtbanen er jeg litt usikker på, spørsmålet er om Elneny skal starte istedet for Ramsey eller Xhaka. Jeg er også usikker på den ene kantspilleren på offensiv midtbane.



Mitt lag mot Stoke (jeg er nok sikkert også denne gang i utakt med Wenger):



Cech


Bellerin - Chambers - Mustafi - Kolasinac


Ramsey/Elneny - Xhaka/Elneny


Mhiki - Özil - Iwobi/Welbeck


Aubameyang

Link to comment
Share on other sites

Dette Stoke laget er så forbanna ræva og alle andre av de lagene på øvre halvdel av tabellen har overkjørt de, men så langt har Stoke vært det beste laget på Emirates.

Vitner litt om Arsenal's fall.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...