Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2018


Polljen

Recommended Posts

On ‎1‎/‎7‎/‎2019 at 5:00 PM, Ben Elfen said:

Jeg ønsker ikke James for 600 mill uavhengig av om vi beholder Özil (noe vi gjør) eller ei. 

Finnes bedre måte å bruke pengene på

Vil uten tvil være en oppgradering i forhold til Iwobi om han skulle bli signert mot din vilje 😉

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 259
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Trur Øzil blir, det er en klar forsterking hvis James kommer. Pris bryr jeg meg ikke om, markedet rår. Er en forsterking om Suares kommer  av det lille jeg har sett av ham. Emery vet nok best hva vi trenger. Forvaret kan bli bra når de blir samspilt og Emery slipper og stå på sidelinja og dirigere de. Har aldri sett makan.

Link to comment
Share on other sites

Spent på hva som skjer i januar. Emery er en handlingens mann så satser på at det kommer minimum to spillere inn. Synes ryktet med Carrasco er spennende, har alltid hatt sansen for han, spesielt i Atletico. Merkelig overgang til Kina når du er 25... Høres ut som han vil tilbake til Europa. Kan gjerne snappe han opp. 

Link to comment
Share on other sites

Liker heller ikke panikkkjøp, men samtidig kan dette tyde på at Stan ikke tillater kjøp. Den kontrakten som ble inngått med Ozil kan bli fryktelig dyr for klubben. 

Så en oversikt over klubbene i PL og hva eiere har bidratt med siste 10år. Arsenal 0.-, det var delt sisteplass. Til sammenligning har city spytta inn 1.2milliarder. United og Liverpool rundt en halv milliard. Dette er da utenom all salg/kjøp. 

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Det kommer vel an på hvilke ambisjoner man har dette her. Eieren gjør ingen ting spesielt for å vise at han vil få Arsenal opp på et høyere nivå.  På en oversikt har Marius funnet at vi er på sisteplass når det gjelder bidrag fra eieren. Har sett en oversikt hvor vi lå høyt oppe angående inntekter fra reklame / TV rettigheter og inntekter på kamp dagen. Vi lå vel omtrent på toppen av den listen.  Vi har bort i mot de høyeste prisene på billetter. 

Men , vi har plutselig ikke penger til kjøp - kan kun låne spillere. Den tror jeg ennå jeg har til gode å høre. Hørte mye rare fremstillinger fra Wenger vedrørende spillerkjøp - men ikke dette.

Så hva blir det neste - er det i ferd med å gå av en bombe i klubben ingen av oss har sett komme ????????? 

Til dere rett over her så er jeg enig når det gjelder panikk kjøp. Veldig positivt at spillere er tilbake fra skader - men jeg er ikke beroliget av den grunn. Vi trenger bedre spillere enn de vi har - selv når de er skadefrie. Vi hadde en bra rekke på 22 kamper ubeseiret - skjedde mye positivt i mange av de kampene  - men mange av de kampene var jeg ikke så imponert av. Men , vi nektet å tape - og det har vært et av de større fremskrittene.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Håper vi får inn Denis Suarez og Ever Banega på lån i januar(med opsjon på å kjøpe de i sommer). Tror Banega kan ta plassen til Xhaka.

Mest av alt ønsker jeg meg en stopper, men må nok vente til sommeren for å få inn topp kvalitet. Kvantitet har vi.

 

https://www.skysports.com/football/news/11670/11604249/fridays-arsenal-transfer-news-ever-banega-ismaila-sarr-and-donis-avdijaj

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Vi blir kun linket til angrepsspillere om dagen. Det er ingen tvil om at vi har behov for vinger, og ære være den som klarer å tenke langsiktig i disse tider. MEN forsvarsspillere er prekært i alle mulige tidshorisonter. Spent på å høre status på Sokratis og Koscielny.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Holding og Bellerin er begge ute for resten av sesongen. Så ikke bra ut med Kos og Sokratis heller. Tipper Sokratis er den som kommer først tilbake av de , men det gjenstår å se. Hadde ikke gjort noe om den langsiktige tenkingen , Verminator5 ,  for en gangs skyld gikk ut på å få inn  forsterkninger i bakre rekke. Vi trenger folk andre steder også i laget , men nå står det fryktelig dårlig til bakerst. 

Link to comment
Share on other sites

Guest Goonerolf
2 hours ago, Guest Gunners68 said:
2 hours ago, Guest Gunners68 said:

Vi trenger folk andre steder også i laget , men nå står det fryktelig dårlig til bakerst

Det blir spennende å se hva Emery greier å raske sammen i forsvaret mot Cardiff på tirsdag

 

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Pat Rice er sett på London Colney i treningstøy , goonerolf 🙂 Det er vel ikke lenge til før både Monreal og Mustafi er skadet igjen også antar jeg. Da ser det jo nydelig ut. Eieren vår vet vel ikke hvordan drakten vår ser ut en gang.

Link to comment
Share on other sites

Har alltid hatt veldig sansen for Perisic, så om det - tiltross for kanskje større behov defensivt - kunne materialisert seg, hadde det vært meget spennende. En direkte ving som jeg mener går spesielt Iwobi en høy gang hva gjelder sluttprodukt. 

Men ja, dersom kjeven til Kosci er brukket, håper jeg det settes inn reale krefter for å få inn en stopper. Og dette bør da selvsagt prioriteres foran en ving dersom en må velge. Det blir for risky å sette sin lit til at Mavropanos, Nacho, Mustafi og Sokratis skal kunne bære oss de neste månedene. Spesielt med tanke på skadehistorikken til flere av dem. 

Link to comment
Share on other sites

Satser vi på at Mustafi får en ny vår ved siden av Mavropanos?

Helt sjukt hvordan uflaksen på en posisjon skal fortsette under Emery også. Husker jo vi har fått samtlige backer skadet (nesten det samme nå), midtstoppere, midtbanespillere etc.

Fru. Fortuna er ikke akkurat vår beste venn 🤣

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Slapp av det er god tid igjen. Husk det er Arsenal vi snakker om 🙂 Nei , dette er typisk Arsenal. Vi mangler folk både her og der , men det skjer ikke noen verdens ting i vinduet. Nå finnes det også reglementer folk her på forumet viser til som visstnok forteller hvorfor vi bare kan låne spillere ??? 

United handler , Chelsea handler , men vår klubb som er nr 9 på listen over de rikeste kan bare låne spillere. Tror ikke jeg orker å lese det reglementet 🙂

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Guest Gunners68 said:

Slapp av det er god tid igjen. Husk det er Arsenal vi snakker om 🙂 Nei , dette er typisk Arsenal. Vi mangler folk både her og der , men det skjer ikke noen verdens ting i vinduet. Nå finnes det også reglementer folk her på forumet viser til som visstnok forteller hvorfor vi bare kan låne spillere ??? 

United handler , Chelsea handler , men vår klubb som er nr 9 på listen over de rikeste kan bare låne spillere. Tror ikke jeg orker å lese det reglementet 🙂

Det er ikke FFP som er problemet. Det er en annen regel som er spesifikk for PL. Kort fortalt har lønningene våre økt såpass mye det siste kalender året (Özil, Auba og Mikhi). Det er visstnok et tak på hvor mye lønnsbudsjettet kan øke på ett år, sett i lys av omsetningsvekst. Tror det var antonious som postet artikkelen som forklarte dette så godt.

Det tar tid å handle spillere i januar, det vet vi. Det er ingen som ønsker å selge sine beste spillere midtveis i sesongen, og det er vanskelig å hente erstattere. Derfor må det ofte forhandles i mange omganger. 

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Da takker vi Verminator5 for dagens tekst 🙂 Nå vet vi det. - og dessverre er en av spillerne en som nesten ikke spiller. Januar vinduet er vanskelig det vet vi alle , men alt er mulig - nesten da siden vi bare kan låne 🙂

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Verminator5 said:

Det er ikke FFP som er problemet. Det er en annen regel som er spesifikk for PL. Kort fortalt har lønningene våre økt såpass mye det siste kalender året (Özil, Auba og Mikhi). Det er visstnok et tak på hvor mye lønnsbudsjettet kan øke på ett år, sett i lys av omsetningsvekst. Tror det var antonious som postet artikkelen som forklarte dette så godt.

Det tar tid å handle spillere i januar, det vet vi. Det er ingen som ønsker å selge sine beste spillere midtveis i sesongen, og det er vanskelig å hente erstattere. Derfor må det ofte forhandles i mange omganger. 

Dette gir mening - forutsatt at den innleide ikke skal ha lønn?

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Ben Elfen said:

Dette gir mening - forutsatt at den innleide ikke skal ha lønn?

He he, morsomt poeng. Det du glemmer at "avskrivingskostnaden" (amortisering) for en innleid spiller er lik null. Hvis du kjøper en spiller for £25 mill og gir han en fem års kontrakt, så er amortisering av spillerens verdi lik £5 mill i året. 

Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, Tapapa said:

He he, morsomt poeng. Det du glemmer at "avskrivingskostnaden" (amortisering) for en innleid spiller er lik null. Hvis du kjøper en spiller for £25 mill og gir han en fem års kontrakt, så er amortisering av spillerens verdi lik £5 mill i året. 

Men det har vel ikke noe med lønnen å gjøre?

Link to comment
Share on other sites

As widely reported, Arsenal close to completing deal for Barcelona midfielder Denis Suarez. Not signed yet but 25yo to join on loan + option to buy (reports he’ll also extend #FCB contract to protect value). Won’t be at #CCFC game. #AFC continue winger hunt, no plans for defender
 
Visstnok så prøver vi fortsatt å få tak i Ivan Perisic. I hvertfall er da kantspillerne fikset frem til sommeren, men mangler fortsatt en del på det defensive for å si det slik, men da mener jeg at Emery burde gi ungdommene våre en sjanse. Osei-Tutu (AMN synes jeg ikke kler høyreback rollen) og Mavropanos burde i så fall få et par kamper utover våren.
Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...