Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2018


Polljen

Recommended Posts

Har dere noen tro på at det kommer inn noen spillere i januar? Jeg håper på en midtstopper med fart og kanskje en erstatter for Xhaka som ikke gjør så mange tabber. Gjerne en med lederegenskaper som kunne vert kaptein. Det mangler vi. Vi har hvert fall fått en målvakt i verdensklasse.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 259
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Guest Gunners77

Det er noe som sier meg at Emery ser hva vi trenger Gunners77. Spørsmålet er vel hva som er ledig på markedet i januar. Sommer vinduet er det beste vinduet. Men , blar ledelsen opp de rette summene så er jo alt mulig. Vi har vel ikke så god historikk på det dessverre :-)

De må være frempå å finne de rette folkene. Det sa alltid Wengersogså - men han var bare ikke interessert i å betale forlangende for de. Derfor endte vi opp med " vrakgods ". Ikke viste de seg gode nok - og nesten umulig å få solgt de videre.

 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Gunners77 said:

Har dere noen tro på at det kommer inn noen spillere i januar? Jeg håper på en midtstopper med fart og kanskje en erstatter for Xhaka som ikke gjør så mange tabber. Gjerne en med lederegenskaper som kunne vert kaptein. Det mangler vi. Vi har hvert fall fått en målvakt i verdensklasse.

Alle midtstopperne våre er raske. 

 

https://www.google.no/amp/s/talksport.com/football/414831/arsenals-first-team-players-ranked-pace-pierre-emerick-aubameyang-official-speed-test-results/amp/

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Guest Gunners68 said:

Nei , det er ikke helt rett Tapapa. Vi ser gjentatte tilfeller av at våre stoppere blir avslørt på fart - spesielt Mustafi.

Uenig. Mustafa blir avslørt på elendig posisjonering til tider, ikke på fart.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er overrasket over at Holding ligger så høyt på denne listen. Et av hans største problemer er at han for ofte har måttet ty til å holde igjen spillere som er for raske for han. 

Det er dog viktig å presisere at jeg synes problemet er mindre denne sesongen og antar at det kan skyldes at han er bedre til å posisjonere seg..

Dette med "trege" forsvarere har jeg sikkert påpekt mange ganger de siste årene, men for å forsvare våre forsvarere (først og fremst stopperne da) så er det vel gjerne slik i fotballen at de raskeste spillerne generelt sett gjerne spiller i posisjoner på kant eller i angrep. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Litt spent på hva som skjer eller om det skjer noe i januar-vinduet. Er som mange sier her ikke det beste tidspunktet å handle på, men jeg mener Emery bør ut på markedet og hente inn en eller to spillere så vi får litt mer bredde i stallen. Og så har jeg en følelse av at han selv vil det også for å komme "raskere" til målet om å ha de spillerne han selv ønsker. Han har jo overtatt en stall der ikke alle er hans "type" spillere, har supplert med noe, men har på følelsen at han ønsker seg flere inn for å spille på den måten han vil. 

Hva tror dere?

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Innbytterbenken said:

Litt spent på hva som skjer eller om det skjer noe i januar-vinduet. Er som mange sier her ikke det beste tidspunktet å handle på, men jeg mener Emery bør ut på markedet og hente inn en eller to spillere så vi får litt mer bredde i stallen. Og så har jeg en følelse av at han selv vil det også for å komme "raskere" til målet om å ha de spillerne han selv ønsker. Han har jo overtatt en stall der ikke alle er hans "type" spillere, har supplert med noe, men har på følelsen at han ønsker seg flere inn for å spille på den måten han vil. 

Hva tror dere?

Jeg tror og håper på få endringer i stallen. Vi klatrer med stallen vi har og har foreløpig ikke sett makspotensialet vårt. Det blir nok lettere å hente spillerne vi ønsker i sommervinduet etter at vi har kommet på 2. plass i serien og direkte kvalifisert oss til championsleague (dobbelt - da vi vinner EL også). 

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Nå er jeg ikke like sikker på hvor vi havner i ligaen eller EL kommende mai som det superoptimisten BE 😀 er, men jeg deler hans syn på at det er i sommervinduet eventuelle store endringer vil skje. 

Jeg er ikke motstander av kjøp i januar, men da må det være spiller(e) som klart forsterker laget, og ikke bare noe stallfyll. 

Selv om jeg fremdeles mener det er mye å forbedre i laget, så er det mye som går rett vei, og dette gir meg også til litt lyst til å se hva Emery kan få til med de spillerne vi har. Jeg ser ikke bort fra at det er en eller flere spillere som som fremdeles kan slå ut i full blomst i løpet av det neste halvåret. 

Min konklusjon er at vi kan ha et rolig, men ikke nødvendigvis et dødt januarvindu, for så å gjøre eventuelle større endringer til sommeren. Jeg tror også at det er vanskeligere å finne de gode spillerne midt i sesongen enn mellom sesongene. 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Innbytterbenken said:

jeg tror heller ikke det blir kjøpebonanza, men tror Emery vil benytte muligheten til å få inn noe nytt og, som jeg skrev over, noe som passer inn i hans system.

Hvis det skjer noen uventede salg, så ser jeg så absolutt ikke bort i fra at det kommer spiller(e) inn i januar. Om Ramsey skulle forsvinne allerede over nyttår, så tror jeg personlig at det ikke blir kjøpt en erstatter da. Om de særdeles "løse" ryktene om at Özil kan være på vei bort mot formodning skulle gå inn, så vil det nok være fordi Mislintat har funnet en spiller Emery ønsker inn som en kreativ kraft i sitt system. 

Som jeg skrev ovenfor så har jeg ikke den store troen på at det er så mange slike "riktige" spillere som blir tilgjengelige i Januarvinduet, der har jeg mer tro på sommervinduet. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Først et lite spørsmål. Er det behov for en egen tråd for Januarvinduet? Jeg antar at det reelt sett ikke blir så stor aktivitet på spillermarkedet, så etter min mening kan vi like godt bruke sommerens tråd som en "sesongtråd".

------------------------------

Så et par av de mer fremtredende ryktene rett noen få dager før vinduet åpner.

Det er mange rykter om at vi skal være ute etter Ever Banega (fra Sevilla). Det er jo en spiller med erfaring, men skal Arsenal nå bli en "gubbeklubb" når vi går etter nok en spiller som har fyllt 30.

Det er også noen rykter om at Ramsey langt på vei skal være enig med Juventus om en overgang til den italienske klubben. I utgangspunktet vil denne overgangen først skje kommende sommer slik at det ikke blir noen pund inn på Arsenals konto i januar.

Link to comment
Share on other sites

Ett riktig godt nytt år til dere alle, og vi er nå offisielt inne i de såkalte "januarvinduet" og selv om det vel er få av oss som forventer noen stor handelsvirksomhet i forhold til Arsenal så kan det skje litt på den fronten i ukene fremover.

Når det gjelder spillere inn så er vel den store spenningen om det eventuelt kommer inn en ny midtstopper i dette vinduet, eller om dette er noe som mer sannsynlig vil skje først til sommeren. Noen av ryktene tilsier av Arsenal er ute etter en midtstopper, en midtbanespiller og en ving. Jeg tviler vel litt på at så mange kommer inn, men hva som skjer med spillere ut vil selvsagt spille inn her. Andre rykter sier at Arsenal vil samle mest mulig av midlene for kjøp til sommervinduet, man at de samtidig er ute etter noen få spillere som kan komme til klubben det neste halvåret på lån.

Når det gjelder spillere ut så er det vel mer sannsynlig at det kan skje noe. Aaron Ramsey er det store spørmålet her. I utgangspunktet så er vel den gjengse oppfatningen på nettet at han blir ut sesongen og går gratis til sommeren. Juventus har fremstått som hovedkandidaten til å bli Ramsey sin neste arbeidsgiver. Samtidig så er det tydeligvis flere som er interessert i Ramsey, bl.a. Bayern Munchen, og dette har ført til spekulasjoner om at Juventus vil prøve å kjøpe Ramsey ut snarest mulig for å stoppe muligheten for at de skal gå glipp av han.

Elneny er også en spiller som det er litt rykter om, sannsynligvis på lån, men kanskje også som et salgsobjekt.

Özil er og vil forbli en objekt for spekulasjon (ryktemessig) slik situasjonen er nå

I følge ryktene så skal Sevilla være interessert i vår unge midtstopper Mavropanos.

Jeg ser der vel også som sannsynlig at noe få til av våre unge lovende kommer til å dra på utlån resten av sesongen.

Ett siste spørsmål i dette vinduet er Arsenalspillere som pr. dato er på utlån.
Chambers har ingen "tilbakekallingklausul" i sin utlånskontrakt noe som betyr at Arsenal må "kjøpe" han ut av utlånsavtalen hvis de ønsker han tilbake.
Reiss Nelson har hatt en bra sesong på utlån i Bundesliga, men det er en utbredt oppfatning av at Arsenal ikke ønsker å ødelegge den utviklingen han nå går i gjennom i Tyskland.

Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, Tapapa said:

Kors på halsen, jeg tippet ordrett hva du skrev over. Humoren din er til tider veldig forutsigbar 

Selvfølgelig tippet du det. Ikke overrasket i det hele tatt

Edited by Ben Elfen
Link to comment
Share on other sites

Jeg tror at Özil ikke drar fra klubben i dette vinduet, men.........  generelt sett så er denne type uttalelser, det være seg fra spiller/agent/klubb, ganske verdiløse. 

Det er mye som kan endre seg i løpet av et overgangsvindu, generelt sett. 

Link to comment
Share on other sites

Dennis Suarez kan virke som ett av våre mål nå i januar. Ifølge Sky sports Italia er en avtale straks klar. Han har spilt under Emry før, og ønsker ifølge ryktene en gjenforening etter lite spilletid i Barcelona. 

Personlig kjenner jeg for lite til han, til å mene noe om en potensiell overgang.

 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...