Jump to content
Polljen

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2018

Recommended Posts

Har dere noen tro på at det kommer inn noen spillere i januar? Jeg håper på en midtstopper med fart og kanskje en erstatter for Xhaka som ikke gjør så mange tabber. Gjerne en med lederegenskaper som kunne vert kaptein. Det mangler vi. Vi har hvert fall fått en målvakt i verdensklasse.

Guest Gunners77

Det er noe som sier meg at Emery ser hva vi trenger Gunners77. Spørsmålet er vel hva som er ledig på markedet i januar. Sommer vinduet er det beste vinduet. Men , blar ledelsen opp de rette summene så er jo alt mulig. Vi har vel ikke så god historikk på det dessverre :-)

De må være frempå å finne de rette folkene. Det sa alltid Wengersogså - men han var bare ikke interessert i å betale forlangende for de. Derfor endte vi opp med " vrakgods ". Ikke viste de seg gode nok - og nesten umulig å få solgt de videre.

Guest Gunners68

Her ble det blanding i kortene Gunners77. Det ble 77 i stedet for 68 på den over her. Beklager :-)

2 hours ago, Gunners77 said:

Har dere noen tro på at det kommer inn noen spillere i januar? Jeg håper på en midtstopper med fart og kanskje en erstatter for Xhaka som ikke gjør så mange tabber. Gjerne en med lederegenskaper som kunne vert kaptein. Det mangler vi. Vi har hvert fall fått en målvakt i verdensklasse.

Alle midtstopperne våre er raske. 

https://www.google.no/amp/s/talksport.com/football/414831/arsenals-first-team-players-ranked-pace-pierre-emerick-aubameyang-official-speed-test-results/amp/

Guest Gunners68

Nei , det er ikke helt rett Tapapa. Vi ser gjentatte tilfeller av at våre stoppere blir avslørt på fart - spesielt Mustafi.

5 minutes ago, Guest Gunners68 said:

Nei , det er ikke helt rett Tapapa. Vi ser gjentatte tilfeller av at våre stoppere blir avslørt på fart - spesielt Mustafi.

Uenig. Mustafa blir avslørt på elendig posisjonering til tider, ikke på fart.

Jeg er overrasket over at Holding ligger så høyt på denne listen. Et av hans største problemer er at han for ofte har måttet ty til å holde igjen spillere som er for raske for han. 

Det er dog viktig å presisere at jeg synes problemet er mindre denne sesongen og antar at det kan skyldes at han er bedre til å posisjonere seg..

Dette med "trege" forsvarere har jeg sikkert påpekt mange ganger de siste årene, men for å forsvare våre forsvarere (først og fremst stopperne da) så er det vel gjerne slik i fotballen at de raskeste spillerne generelt sett gjerne spiller i posisjoner på kant eller i angrep. 

Litt spent på hva som skjer eller om det skjer noe i januar-vinduet. Er som mange sier her ikke det beste tidspunktet å handle på, men jeg mener Emery bør ut på markedet og hente inn en eller to spillere så vi får litt mer bredde i stallen. Og så har jeg en følelse av at han selv vil det også for å komme "raskere" til målet om å ha de spillerne han selv ønsker. Han har jo overtatt en stall der ikke alle er hans "type" spillere, har supplert med noe, men har på følelsen at han ønsker seg flere inn for å spille på den måten han vil. 

Hva tror dere?

3 hours ago, Innbytterbenken said:

Litt spent på hva som skjer eller om det skjer noe i januar-vinduet. Er som mange sier her ikke det beste tidspunktet å handle på, men jeg mener Emery bør ut på markedet og hente inn en eller to spillere så vi får litt mer bredde i stallen. Og så har jeg en følelse av at han selv vil det også for å komme "raskere" til målet om å ha de spillerne han selv ønsker. Han har jo overtatt en stall der ikke alle er hans "type" spillere, har supplert med noe, men har på følelsen at han ønsker seg flere inn for å spille på den måten han vil. 

Hva tror dere?

Jeg tror og håper på få endringer i stallen. Vi klatrer med stallen vi har og har foreløpig ikke sett makspotensialet vårt. Det blir nok lettere å hente spillerne vi ønsker i sommervinduet etter at vi har kommet på 2. plass i serien og direkte kvalifisert oss til championsleague (dobbelt - da vi vinner EL også). 

BE

Nå er jeg ikke like sikker på hvor vi havner i ligaen eller EL kommende mai som det superoptimisten BE 😀 er, men jeg deler hans syn på at det er i sommervinduet eventuelle store endringer vil skje. 

Jeg er ikke motstander av kjøp i januar, men da må det være spiller(e) som klart forsterker laget, og ikke bare noe stallfyll. 

Selv om jeg fremdeles mener det er mye å forbedre i laget, så er det mye som går rett vei, og dette gir meg også til litt lyst til å se hva Emery kan få til med de spillerne vi har. Jeg ser ikke bort fra at det er en eller flere spillere som som fremdeles kan slå ut i full blomst i løpet av det neste halvåret. 

Min konklusjon er at vi kan ha et rolig, men ikke nødvendigvis et dødt januarvindu, for så å gjøre eventuelle større endringer til sommeren. Jeg tror også at det er vanskeligere å finne de gode spillerne midt i sesongen enn mellom sesongene. 

Edited by Polljen

Jeg klarer vel ikke å se at vi trenger noen ny inn nå, med mindre vi ikke får flere skader eller at noen blir solgt. Det er kanskje litt tynt på kant, mht Welbecks skade, men da kan Nelson heller hentes hjem.

5 hours ago, Innbytterbenken said:

jeg tror heller ikke det blir kjøpebonanza, men tror Emery vil benytte muligheten til å få inn noe nytt og, som jeg skrev over, noe som passer inn i hans system.

Hvis det skjer noen uventede salg, så ser jeg så absolutt ikke bort i fra at det kommer spiller(e) inn i januar. Om Ramsey skulle forsvinne allerede over nyttår, så tror jeg personlig at det ikke blir kjøpt en erstatter da. Om de særdeles "løse" ryktene om at Özil kan være på vei bort mot formodning skulle gå inn, så vil det nok være fordi Mislintat har funnet en spiller Emery ønsker inn som en kreativ kraft i sitt system. 

Som jeg skrev ovenfor så har jeg ikke den store troen på at det er så mange slike "riktige" spillere som blir tilgjengelige i Januarvinduet, der har jeg mer tro på sommervinduet. 

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...