Jump to content

Henrikh Mkhitaryan


Stefanb

Recommended Posts

Det var vel noe av det bedre vi kunne fått utifra situasjonen vi selv satte oss i. Vi får håpe han finner tilbake til Dortmund-formen. Jeg tror faktisk han kan blomstre mer under Wenger enn Mourinho, det er ikke alle som responderer positivt på negativiteten rundt Mourinho. Er optimistisk på vegne av Henrikh

Link to comment
Share on other sites

Velkommen til klubben! Når alt kommer til alt tror jeg dette er en grei deal. Var til tider vidunderlig i Dortmund, slik som mot oss i CL.

 

Spiller for spiller har vi nok likevel etter min og de flestes mening tradet ned. La oss likevel håpe han vil trives bedre hos oss og at vi blir bedre som lag. Dersom vi får inn Auba også, tror jeg vi kommer styrket ut av vinduet.

 

Victoria Concordia Crescit. Sanchez out!

Link to comment
Share on other sites

Henrikh spilte dessverre deler av kvartfinalen i Mikke Mus cupen for ManUre, og jeg antar at han da er forhindret fra å spille for oss på onsdag, så da får jeg motstå lysten til å endre mitt foreslåtte lag mot Chelsea.

 

EDIT!

Hvis man "forfransker" Henrikh da antar jeg at vi får et kjært navn ?

Link to comment
Share on other sites

Tja. Hva har vi fått her? Hvis det er tribunesliteren fra Manchester vi har byttet bort mot vår største stjerne, så er det, sommeren tatt i betraktning, Wengers transfersmessige lavmål. Hvis vi har fått han som spilte i Dortmund, i bytte mot en fyr med bare et halvt år igjen av kontrakten, har Arsene kanskje gravet seg ut av det dype Sanchez-hullet han har sittet i det siste året.

 

Jeg klarer uansett ikke fri meg fra tanken om at dette kunne - og burde - vært gjort i sommer. Og at Arsenal da hadde sittet igjen med klingende mynt i kassa i tillegg til Henrik.

 

Men la gå. Beviset på puddingen er i spisingen. Eller noe. Prestasjonene til dem begge vil skrive historiens dom. Jeg tillater meg å være lettere skeptisk.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Jeg klarer uansett ikke fri meg fra tanken om at dette kunne - og burde - vært gjort i sommer. Og at Arsenal da hadde sittet igjen med klingende mynt i kassa i tillegg til Henrik.

 

Det er vel få som ikke vil være enige i at Sanchez burde vært solgt i sommer.

 

Det ville nok ikke vært Henrikh som da kom inn, og Sanchez ville nok da ha havnet i City og ikke United.

 

For meg så er det staheten til Wenger som er et av hovedproblemet. Overgangen til City var vel klar, men for Wenger var det kun Lemar som var aktuell erstatter og med tregheten til Wenger med flere, så måtte disse handlene skje i siste liten av overgangsvinduet. Hvis Wenger og co litt tidligere hadde innsett at Lemar ikke var så lett å slå kloa i, så kunne Arsenal fått en god slump penger for Chileneren samt litt tid til å finne en annen spiller.

 

Jeg starter med god tro på Mkhitaryan, men det store spørsmålet er hvordan han vil bli brukt.

Link to comment
Share on other sites

Mkhitaryan i Dortmund formen sin var helt latterlig god.

 

En spiller som passer Arsenal sin spillestil vanvittig mye bedre enn Alexis også. Alexis er en langt større individualist enn Mkhitaryan. Dette er en "Wenger-spiller" for alle pengene.

Link to comment
Share on other sites

Mkhitaryan i Dortmund formen sin var helt latterlig god.

 

En spiller som passer Arsenal sin spillestil vanvittig mye bedre enn Alexis også. Alexis er en langt større individualist enn Mkhitaryan. Dette er en "Wenger-spiller" for alle pengene.

Satser på at du har rett (ikke ofte keg sier det om drammensere)

 

BE

Link to comment
Share on other sites

hmmm, tråden om vår nyervervede spiller domineres av en diskusjon om et veikryss på E18, og nærliggende områder...! ;D

 

og for å forsøke å få tråden inn på hva den dreier seg om; blir spennende å se om Mkhitaryan vil levere varene. God er han, men finner han tilbake til sitt gamle jeg?

Link to comment
Share on other sites

Veikryss - høhø.

 

Jeg sitter med en veldig god følelse vedrørende Henrikh, uten egentlig ha grunn til det. Tipper han sinner fra første kamp. Tror også dette blir starten på slutten for Xhaka.

Nå er det bare å krysse fingrene for 3 nye sinaturer, Özil, Aubameyang og Wilshere. Får vi til dette har dette vært et strålende vindu.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Nå har vi en skadefri forsvarsrekke, så kanskje våre defensive problemer blir drastisk redusert?

 

Det vil selvfølgelig bli bedring, men det er fortsatt spørsmålstegn rundt defensiv organisering i klubben. Skal vi spille med en 4-backlinje? 3 stoppere og to vingbacker? Hvem har ansvaret for å skjerme forsvaret?

Link to comment
Share on other sites

Det vil selvfølgelig bli bedring, men det er fortsatt spørsmålstegn rundt defensiv organisering i klubben. Skal vi spille med en 4-backlinje? 3 stoppere og to vingbacker? Hvem har ansvaret for å skjerme forsvaret?

Joda, men organiseringsproblemene blir ikke løst av å kjøpe nye spillere. Til sommeren ønsker jeg en opprydding i forsvaret. Mertesacker legger opp og det er greit nok. I tillegg bør man spørre seg om man skal satse videre med Koscielny som tydeligvis aldri blir helt hundreprosent frisk. Bellerin trenger konkurranse.

Link to comment
Share on other sites

Nå har vi en skadefri forsvarsrekke, så kanskje våre defensive problemer blir drastisk redusert?

Ja det er så absolutt å håpe det. Men samtidig så har vi slitt i enkelte kamper tidligere med den skadefrie forsvarsrekken.

 

Jeg har i utgangspunktet tro på den beste forsvarsrekken vi pr dato har, men det betinger at laget som helhet fungerer også defensivt.

Det hjelper ikke med fire spillere bak som prøver å gjøre sitt beste, hvis midtbanen svikter defensivt og etter min mening så er det der vårt største defensive problem er.

 

Vi har hatt gode defensive kamper også når vi har manglet en eller flere av våre "beste" post i de bakre rekker, men da har laget jobbet som et godt kollektiv defensivt.

Desverre så er det alt for ofte at dette kollektivet ikke fungerer og jeg mener at dette har en god del av skylden for våre defensive problemer.

Link to comment
Share on other sites

Satser på at du har rett (ikke ofte keg sier det om drammensere)

 

BE

Krokstadelva, ikke Drammen.

Er ikke det to forskjellige deler av samme høl?

 

BE

hmmm, tråden om vår nyervervede spiller domineres av en diskusjon om et veikryss på E18, og nærliggende områder...! ;D

Veikryss - høhø.

 

Dere er alle en gjeng med kødder. :closed:

 

Mkhitaryan har fått nummer 7 for øvrig. Var det jeg regnet med. Greit å rive plasteret fra vår gamle nr. 7 så fort som mulig!

 

PS: Har moderator endret navnet på tråden? Navnet hans er Henrikh, ikke Henrik. Ønsker at dette endres tilbake!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...