Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet Januar 2018


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 297
  • Created
  • Last Reply

Dette vinduet burde bli brukt til å avklare om man kan få Sanchez og/eller Özil til å skrive under ny kontrakt. Hvis de ikke vil bør det allerede nå hentes inn forsterkninger/erstattere for dem. I sommer kommer 'alle' selgende klubber til å se at vi trenger spillere i disse posisjonene og prise sine spillere deretter.

Jeg rett og slett forventer at det hentes inn minimum en venstreving/erstatter for Sanchez i løpet av dette vinduet.

 

Det bør være mulig å få til en avtale om overgang til sommeren i det minste.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig Simbad.

 

Klubben må gjøre noe med situasjonen vi selv har satt oss i. Forsvinner Özil og Sanchez? Forsvinner de nå i januar for litt penger, eller skal vi miste de gratis til sommeren?

 

Sanchez forsvinner nok garantert for å si det slik, men det er fortsatt usikkert rundt Özil. Dog veldig merkelig at vi nå har kommet til januar og det fortsatt ikke har skjedd noe angående Özil. Ser ikke akkurat lyst ut rundt han.

 

Forsvinner Özil så må han erstattes av en kvalitetsspiller. Sanchez må erstattes også selvfølgelig og vi trenger også forsterkninger i flere ledd. Det beste for laget og klubben ville selvfølgelig å ha de klare så tidlig som mulig, men jeg har dessverre liten tro på klubben og ledelsen på at de skal klare dette.

 

Tipper vi mister både Sanchez og Özil og ender opp å erstatte de med langt mindre gode spillere. Evt. gir en av ungguttene sjansen.

Link to comment
Share on other sites

Alexis er vel den eneste som ikke har gått ut og sagt han vil ha kontrakt? Wilshere (skeptisk ennå) og Özil har vel begge i flere intervjuer anntydet at de ønsker og bli. Likevel er vi i 2018 og det er ennå ikke avklart. Det er smått utrulig, og igjen er det noen i klubben som enten lyver (ref Gladizis ang penger) eller som ikke gjør jobben sin. At en spiller vil vekk opplever alle lag, og det må vi ta på kinnet. Men at det er mange spillere og at det samtidig som det sender både signaler innad i gruppen samt utad til potensielle nye spillere, er ikke akseptabelt.

 

Det er omtrent like elendig håndtert som Wenger's egen kontrakt ifjor på tilsvarende tidspunkt. Må'n tru om vi ikke ender opp med at vår manager sier i våres at dette også var feil håndtert, og at klubben led under dette også. Arsenal blitt en klubb der dårlige avgjørelser både på og av banen aldri får konsekvenser tro? "Snillisme" melder seg.

Link to comment
Share on other sites

Nei verken Özil eller Wilshere har sagt at de ikke ønsker å skrive kontrakt. Özil har ikke sagt noe offisielt i det hele tatt og det har vært snakk om at samtaler var underveis, men det har vært helt dødt den siste tiden og ingenting har skjedd verken på godt eller vondt. Wilshere har uttalt tidligere at han ikke hadde mottatt noe kontraktstilbud fra Arsenal ennå (dette var vel rundt 3 uker siden?), men det har gått rykter siden den gang at det er samtaler underveis, men igjen.. ingenting bekreftet her og ingen "seriøse" IKT-er har heller bekreftet at disse gutta har blitt enig om ny kontrakt med klubben.

 

Alexis har heller ikke offisielt bekreftet at han ikke gidder å skrive under på ny kontrakt, men det er avgjort fra uoffisielle kilder at han ikke signerer. Dette skjedde visstnok etter vi tapte mot Bayern i CL i fjor. Ifølge ryktene var Alexis enig om en ny kontrakt med klubben, men vi drøyde med å gjennomføre signeringen før kampene mot Bayern. Etter å ha blitt ydmyket av Bayern så var ikke Alexis lenger interessert da han følte at vi var altfor langt unna å konkurrere med de beste lagene i Europa..

 

Men, for å ikke bare snakke om de store stjernene våre så burde også fremtiden til Walcott, Debuchy og Elneny avgjøres. Det ryktes om at vi er interessert i låne ut Walcott (hvorfor ikke selge?!) fremfor å selge. Debuchy skal visstnok WBA være interessert i. Elneny er bare for meg veldig middelmådig og er lite vits å beholde da han tar opp en plass i laget. Er som en enda gråere versjon av Denilson..

Link to comment
Share on other sites

Det er rykter om at Coquelin er på vei ut av klubben og vil bli solgt i nær fremtid.

 

Jeg er på ingen måte motstander av å oppgradere vår defensive midtbane, men det som kan komme til å skje nå er at vi kvitter oss med den eneste midtbanespilleren som har klare defensive gener uten at det kommer inn en tilsvarende spiller av bedre kaliber.

 

Coquelin er kanskje ikke god nok for et "sterkt" Arsenal, men er dagens alternativer i klubben noe bedre? Ikke etter min mening.

Link to comment
Share on other sites

Det er rykter om at Coquelin er på vei ut av klubben og vil bli solgt i nær fremtid.

 

Jeg er på ingen måte motstander av å oppgradere vår defensive midtbane, men det som kan komme til å skje nå er at vi kvitter oss med den eneste midtbanespilleren som har klare defensive gener uten at det kommer inn en tilsvarende spiller av bedre kaliber.

 

Coquelin er kanskje ikke god nok for et "sterkt" Arsenal, men er dagens alternativer i klubben noe bedre? Ikke etter min mening.

I så fall viser det at Wenger etter å ha sluppet inn 4 mot Forest og 12 på de siste 5 kampene fortsatt driter bokstavelig talt 100-0 i forsvaret og defensiv struktur i laget. Ferguson som vant kontinuerlig i United 20 år, sa at angrep vinner kamper, forsvaret gir deg titler. Dette har blitt en etterhvert tynnslitt klisjè, men akk så dagsaktuelt, spesielt for vår del og har vært det i en årrekke. Wenger virker ikke å ha evnene til å organisere et lag defensivt.

 

Når vår eneste defensive midtbanespiller kun sitter på benken og lar tidvis hodeløse duetten Ramsey og Xhaka spille med klippekort og i tillegg skal fjerne Coquelin skjønner jeg ingenting. Det er ikke tegn til at han skal erstattes heller siden han aldri blir brukt. Den posisjonen eksisterer ikke i Wengers visjon og lag. Se på Kantè, Matic, Bakayoko, Fernandinho i hhv City, United og Chelsea. De tre lagene som ligger på topp og samme alle har sluppet inn minst i PL, tilfeldig? Neppe. Hvorfor var United så interessert i Matic og hvorfor ble alle overrasket og Chelsea-fansen forbannet over at de solgte til rivalen United, det er fordi de aller aller fleste ved hvor viktig et defensivt anker er. Det er neppe tilfeldig at Liverpool og Arsenal er to av topplagene som ikke har det, slipper inn desidert mest og sliter på grunn av det.

Link to comment
Share on other sites

Ser ut til at det var en grunn til at Coquelin ikke var med i troppen mot Nottingham Forrest da. Ser mer og mer ut som om han nærmer seg Valencia.

 

Kjipt mtp. at jeg liker Coquelin og synes han var en veldig god spiller når han ble brukt som ren DM, men mtp. at han ikke passer inn i formasjonen vår så er det forsåvidt helt greit at han forsvinner. Åpner også opp døren mer for Maitland-Niles på midten.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Og det virker som det alltid er plass til spillere som IKKE er gode nok i Arsenal også ;)

Kan virke sånn.

For min del må gjerne følgende forsvinne allerede i januar:

Holding

Walcott

Chambers

Sanchpiss

 

Dette uanvhengig om de blir erstattet eller ei. Blir denikke erstattet bruker vi folk fra egne rekker:

 

I tillegg kan Wenger bestemme seg for at følgende kan forsvinne nå om han likevel ikke er spesielt lysten på å bruke dem:

 

Giroud (som jeg har sansen for)

Debuchy (som jeg har sansen for)

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Coq skal var på vei til Valencia og vil bli offentliggjort ila 24t. Sum på rundt 13m pund. Klarer man å kvitte seg med Walcott og så begynner vi å få handlingsrom til å hente noen skikkelig erstattere for den/de som måtte ryke ila måneden.

Link to comment
Share on other sites

Problemet er mangelen på vilje til å hente riktig mann til riktig tid. Det kryr av aktuelle erstattere for Sanchez, Walcott og compani.

Draxler, Pavon, Lemar, Fred, Mahrez.. det er berre til å handle. Eller la dei forsvinne til andre slik som Silva, Aguero, Hazard.....

Link to comment
Share on other sites

Problemet er mangelen på vilje til å hente riktig mann til riktig tid.

 

 

Noe av problemet, så vidt jeg har forstått, har vel vært at vi har ligget opp mot maks av hva EPL tillater i lønninger. Det har visst nok også vært mye av grunnen til at vi ikke har kunnet gi Alexis og Özil det de har villet ha på et tidligere tidspunkt. Så ved å selge unna litt stallfyll vil man også få mer handlingsrom når det kommer til å hente inn en erstatter, uten at jeg tror det er hele grunnen til mangelen på handlekraft.

Link to comment
Share on other sites

Ikke bare det at stallfyllet får syke lønninger, men flere av de er såpass middelmådige at våre unge talenter ikke kan gjøre det stort dårligere.

 

Er en grunn til at vi har så mange spillere som er veldig fornøyde med å bare "cruise". Dvs. minimal spilletid og sitte på benken (hvis det engang). Som f.eks. Martinez, Ospina, Jenkinson, Debuchy, Elneny, Walcott, Campbell, Perez og Akpom..

 

Ellers ryktes det om at vi er i samtaler med "entouraget" til Malcom som spiller i Bordeaux. Stort stort talent.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...